XTC werkt niet meer (?)

Twix

Experimenterende gebruiker
Hallo beste medespacers :grin:
Laat ik eerst wat vertellen over me xtc gebruik de laatste keer dat ik gebruikt heb is 4 weken geleden alleen spacede ik toen ook al niet zo fijn, moest o.a. overgeven maar heb gelezen dat dat kan geburen als de pil te snel uit elkaar valt voelde me erna wel weer goed.
Nu ben ik gister weer naar een feest geweest en dacht laat ik een halfje nemen had van tevoren wel aan de drank gezeten.
Maar kreeg allee een beetje een opgejaagd gevoel, benauwd en me ogen deden af en toe beetje raar maaar geen love feeling of energy kick.
Heb ik nu een tolerantie opgebowd of neem ik gewoon te weinig?
Ben 184 bij 80kg en nam een halve van een 120mg pil

groetjes :wave:

Twix

Heb trouwens wel die nacht ervoor maar 4/5 uurtjes geslapen weet niet of dat nog effect heeft op je trip

neurotoxin

Belezen gebruiker
Is het niet zo dat je pas bij een mg of 75 pas wat van de XTC merkt? Zeker bij jouw gewicht?

Neem eens twee halfjes van 80mg elk op een avond.

Verder is braken gewoon een bijwerking van XTC die sommige mensen hebben. Het uiteenvallen van een pil is een broodje aap verhaal, aangezien je ook gewoon je pil kapot kan bijten en door kan spoelen... Heb het wel eens gedaan, maar is slecht voor je tanden.

PS: je kan wel een litteken krijgen in je maag van een hele pil. Probeer het eens door te kouwen en weg te spoelen? (is wel mega smerig en chemisch en slecht, maar weet misschien het experiment wel waard)

boenkeng

Bewuste gebruiker
Is die pil ook echt getest op 120mg of is je dat verteld?

Als de pil sneller uit elkaar valt zou betekenen dat de pil harder zou moeten inslaan, hierdoor zou je wel even maagpijn van kunnen krijgen.

Ik zelf drink ook vaak alcohol als ik een pilletje neem maar heb er nooit last van gelukkig

darkbull

Bewuste gebruiker
alchol en xtc is toch niet zo'n lekkere combinatie? meen ergens gelezen te hebben dat alcohol het effect van de xtc teniet doet.

(had je ook geen xtckater trouwens?)

neurotoxin

Belezen gebruiker
boenkeng zei:
Als de pil sneller uit elkaar valt zou betekenen dat de pil harder zou moeten inslaan, hierdoor zou je wel even maagpijn van kunnen krijgen.
Sneller, met minder maagpijn :wink:

Ik zelf drink ook vaak alcohol als ik een pilletje neem maar heb er nooit last van gelukkig
Buiten dat het een downer is inderdaad; weet je hoe lekker water smaakt? :') Waarom in godsnaam uberhaupt alcohol aan de X? Niks aan :confused:

Twix

We ginge vantevoren wat drinken had iets van 3 shotjes sambuca 2glazen liquer 43.
Pilletje was een rode/roze playboy , pupillen werden wel groter had helemaal geen last van xtc kater. Me pupillen waren ook weer normaal en die zijn meestal na een avondje spacen sochtends nog steeds groot :tearsofjoy:
Wel werd ik zwetend wakker en sliep ik veel korter dan dat ik zonder xtc zou doen.

http://www.pillreports.com/index.php?pa ... l&id=24376

dat zijn ze.
Vroeger ging ik wel lekker op een halfje had toen keer samen met een maatje beide een halfje van dezelfde pil genomen en toen werkte het bij mij wel en bij hem weer niet (en hij heeft het misschien in totaal 4x gedaan).
Maar betekend dit nu ook dat ik geen 4 weken er meer tussen hoef te houden? Want heb over 2 weekjes weer een vette party :rock:

neurotoxin

Belezen gebruiker
Het wachten slaat op serotonine reservoir bijvullen en herstel van de hersenen. Aangezien je geen ruk gevoeld hebt en geen kater hebt een weet-ik-het-veel-wat, zou je best kunnen gaan, als je toch al maar vier weken wacht (ipv twee maanden) dan maakt dit waarschijnlijk niet veel voor je uit.

Als jij jezelf lief hebt qua gezondheid, dan zou ik dus nog anderhalve maand wachten.

boenkeng

Bewuste gebruiker
Er is 1.5 jaar terug ook een batch van roze playboys geweest met mCPP, misschien heb je die ook wel gehad, iemand met ouwe rotzooi die nog wel ff snel geld wou verdienen.

Effecten klinken ook wel een beetje als mCPP. Beter laat je ze ff testen dus :wave:

Tufnut

Badass junkie
Testen is altijd goed. Dan weet je tenminste zeker wat en hoeveel je neemt en hoeven er geen gokken gedaan te worden (speed en mcpp zouden kunnen, maar kan nooit met zekerheid worden gezegd op basis van de info in dit topic)
Verder is het sneller werken van een zachte pil t.o.v. een harde pil onzin. Alsof die twee minuten dat die pil je maagzuur overleeft iets uitmaakt. Maaginhoud is veel meer van invloed.
Een litteken van een pil in je mag krijg je ook niet zomaar. Je maag kan wel iets meer hebben dan dat hoor.

Mocht de pil idd 120mg zijn dan heb je dus 60mg genomen. In principe is dat zeker wel merkbaar (min 75 mg om iets te voelen klopt niet). Met de nodige ervaring kan het echter zijn dat je idd tolerantie hebt en dus er niet zo veel van voelt. In principe zou 1 a 2mg per kg lichaamsgewicht genoeg voor je moeten zijn.
De combi met alcohol maakt inderdaad dat het effect afvlakt en dat is dus ook nog eens een reden waarom je niet zo veel voelde.

Tot slot de opmerking dat je jezelf niet rijk moet rekenen. Je hebt gewoon gebruikt, weliswaar niet zo veel, maar toch. Nu maar twee weken wachten maakt de kans groot dat je je tolerantie nog verder vergroot en als je dat te vaak doet kan de magic verdwijnen. Ook heb je het je lichaam een beetje moeilijk gemaakt en daarvoor heeft je lichaam tijd nodig om dat te herstellen, hoe vaker je het doet (ook kleinere hoeveelheden) hoe meer belastend. Aan jou de keus of dat is wat je wilt.

neurotoxin

Belezen gebruiker
Doorbijten doe je niet voor je maag heh :grin:

Het hele idee is dat je (voor zolang je bek het kan trekken :') ) het meeste door je speekselklieren opneemt en dus sneller gaat en er minder in je maag terecht komt.

Een halve tank Coca Cola binnen handberijk is dan wel een vereiste :')

En verder is het reageer oppervlak groter dus gaat het wel sneller.

Tufnut

Badass junkie
In absolute zin gaat het sneller ja. Relatief is dat verwaarloosbaar. Stel, en dan is het al veel denk ik, dat een stevige pil 5 minuten langer hel blijft dan een zachte pil, dan is de gemiddelde tijd voor het gaat werken 40 minuten ipv 45 minuten.
Of MDMA via het mondslijmvlies wordt opgenomen weet ik eigenlijk niet. Wel weet ik dat als dat al zo is, je de stof wel wat langer dan even in je mond zal moeten hebben om het echt zinvol te laten zijn. Kijkend naar de tijd die je lSD (wat in veel kleinere dosissen werkzaam is) in je mond moet houden ga een normaal mens met MDMA niet trekken. Als je dan sneller effect wilt, dan zou ik adviseren te snuiven of te pluggen.

sjeeks

Newbie
ik wil vrijdag voor het eerst mdma gaan proberen maar ben bang dat volgende week de xtc (witte speakers) dan minder goed werkt als ik naar Hardbass ga, is dit echt een duidelijk verschil of is het een minimaal verschil dat met een kwartje meer niet te merken is?

sjeeks

Newbie
begon vorige x met een halve witte speaker, moest toen ie insloeg even kotsen maar ging verder lekker (heb zo', 1,5op op de hele avond) heb anders ook nog zo'n oranje q-dance maar weet niet of combineren erg is?

neurotoxin

Belezen gebruiker
Als je nog nooit XTC hebt gedaan dan stelt een week of twee niet veel voor. De allom bekende set & setting bepalen hoe lekker je gaat.

De vraag is echter of je al gelijk zoveel wilt gebruiken. Buiten dat het aantoonbaar schadelijk is met zo'n korte hersteltijd van je hersenen, is de lol er al snel vanaf. Zeker met die belachelijke hoeveelheid.

Het kan makkelijk, maar lees alsjeblieft even in over de dosering en alle effecten en dingen om rekening mee te houden. Test je shit bij een test centrum en lees ook even hoe MDMA misbruikers (te vaak gebruiken) later er geen reet meer van voelen als gevolg van, want dat ben je met die dosis en twee weken rust; categorie misbruiker.

Buiten dat Good Luck; Have Fun... While it lasts...

Tufnut

Badass junkie
Ik ben in dit soort gevallen altijd nieuwsgierig hoe het verder gelopen is? Ik weet niet of de TS nog actief is, maar anders hoor ik het graag. Tot die tijd mogen anderen hun voorspelling geven....

Bovenaan