• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

yopo-trip

Mr.jiho

Wijs gebruiker
hey
mijn trip is wel al 3weken geleden gebeurd maar ik wou er toch nog een klein reportje van maken:

rond 10u ging ik naar een vriend van me, nog totaal niet met de bedoeling om de yopo te gebruiken, ik had ook al wat gedronken, niet veel, halve fles wijn...
ik had nog een gram yopo-poeder zitten dus ik stelde voor om die op te snuiven, het was mijn eerste keer en hij had het al een paar x gedaan.
we rolden een joint om achteraf op te steken, legden de lijnen (ik heb nog nooit zo dikke lijnen gelegd)

ik snoof als eerste mijn lijn binnen, op zich had ik er niet zoveel moeite mee, en daarna hij.

ik ging gaan zitten en ik vond dat het niet zo goed smaakte, een beetje naar een soort noten...weet nietmeer dewelke.

dan kreeg ik het warm, wat normaal is met yopo, ik had me hier ook op voorbereid, ook had ik me voorbereid op het "slecht-voelen"
ik kreeg buikpijn en voelde me niet zo goed, maar dit was normaal en ik probeerde het te negeren.

daarna kwamen de hallucinaties, eerst heel rustig maar steeds harder en harder, ik zat naar een muur te kijken waar er allemaal posters ophingen en alles was aan het bewegen, heeeeel erg druk, lijnen die voorbij schoten, dingen die langs alle kanten wegvlogen, ik had het gevoel dat er constant een schaduw vlak achter me stond en met z'n hand wees naar alles wat er gebeurde "kijk daar,EN daar! en daar!!"
allemaal heeeeel erg druk, de letters uit de posters schoten weg naar alle kanten en ik kon niet zo goed meer uitmaken wat wat was.
mijn maat had hetzelfde.

De buikpijn bleef en ik voelde me niet zo goed, ik stelde me recht, dronk wat water, snoot m'n neus (die vol zat met dat bruine vuiligheid)
en ik ging naar het toilet om te kijken of ik moest kotsen en omdat het me wat te druk werd daarbinnen, op het toilet was het wat rustiger, donkerder ook dus mindere hallucinaties voor mij. ik moest niet kotsen dus ging ik terug naar binnen, de buikpijn bleef wel.

ik opende een kast om er iets uit te nemen maar het was alsof er allemaal schaduwen uit de kast vielen/vlogen en ik verschoot me een ongeluk.

ik ging terug zitten, de hallucinaties begonnen me een beetje tegen te steken. maar ze begonnen te minderen.

In totaal heeft de trip denk ik ongeveer 30-50min geduurd (vanaf ik de lijn opsnoof)
het was een ervaring maar ik ga het nietmeer doen. het is te druk voor mij, paddo's zijn veel rustiger, je kan je hallucinaties (voor een stuk) controleren. bij yopo had ik dit totaal niet.
het is niet dat ik een bad trip had ofzo maar ik vond het gewoon geen aangename hallucinaties.
toch ben ik blij dat ik het gedaan heb.
die joint hebben we zelf niet meer opgerookt, ik had teveel buikpijn.

:wave:

Imke

Badass junkie
Ik had nog nooit gehoord van "yopo". :confused: Wat is het juist?

Zo te horen, zou het ook niks voor mij zijn, geef mij ook maar iets rustiger en de trip zelf mag ook wel iets langer duren. :wink:
Maar goed.. bedankt om je ervaring te delen. :wave:

Mr.jiho

Wijs gebruiker
yopo is een drug die gebruikt word bij bepaalde stammen ik zuid amerika, Brazillie denk ik.
ik heb ooit eens een documentaire gezien over een westerse man (engelsman) die zich bij de stam voegd en met hun yopo gebruikt.
ze gebruiken het om in contact met de geesten de komen

http://www.azarius.nl/product1_2_4_yopo_zaadjes.html

http://www.travellersgarden.nl/producti ... ctmain=300

http://en.wikipedia.org/wiki/Yopo

Doerak

Bewuste gebruiker
Heb je yopo gecombineerd met gebluste kalk (calciumhydroxide) ? Dit versterkt het effect namelijk nogal. Je hebt dan minder nodig, omdat 1 deel gebluste kalk op 10 delen yopo het effect al ontzettend versterk. Je kunt het effect nog meer versterken door een klein, KLEIN beetje Peganum Harmala (Syrisch wijnkruid) aan het snuif toe te voegen. Peganum Harmala bevat MAO-remmers, dus lees je wel eerst goed in. Combineer NOOIT medicijnen of andere drugs met MAO-remmers en het is goed om geruime voor en na je trip niet te eten. Je trip zal er wel fijner van worden, omdat je minder negatieve gevoelens hebt door een minder pijnlijke neus. Peganum Harmala is voor een vriendelijke prijs te koop in de betere sm@rtshop.

Doerak

Bewuste gebruiker
Op die foto zie je trouwens ook onderaan de schelpen, die voor het grootste deel uit Calciumhydroxide ofwel gebluste kalk bestaan, die worden verpoederd en door het snuifsel gemalen. Hierdoor wordt de yopo actief (vele malen actiever).

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ik denk dat dit al vermengd was, heb het cadeau gekregen van iemand die het van azarius had, geven ze daar geen kalk bij?

Imke

Badass junkie
Ziet er wel pijnlijk en akelig uit.. heb jij het ook zo gedaan? :P
Brand het heel erg in je neus? Of welk gevoel geeft het? Verdovend?

Doerak

Bewuste gebruiker
Mr.jiho zei:
ik denk dat dit al vermengd was, heb het cadeau gekregen van iemand die het van azarius had, geven ze daar geen kalk bij?
Bij Azarius zit het standaard erbij, ja. De yopo zaden van Azarius zijn egr goed (erg potent, that is). Yopo zaden snuiven is wel interessant, maar wordt wel ernstig verpest door de bufotenine, zoals je wel hebt gemerkt. Hiervan krijg je vrijwel zeker buikpijn, mogelijk braken en/of een kater. Met ayahuasca heb je ook het braakprobleem, maar deze komt minder snel op. Het snelle opkomen van de yopotrip maakt de trip wel anders, maar kan daardoor ook sneller beangstigend zijn. Gebruik gewoon niet teveel en meng het met versterkers (kalk en MAOI) om minder te hoeven snuiven.
Saivy zei:
Yopo is een etheogeen: een natuurlijk tripmiddel dat al duizenden jaren ritueel wordt gebruikt. Het is vergelijkbaar met paddo's, maar is duidelijk anders. Het is dus verdovend zoals paddo's verdovend kunnen zijn, maar dit is niet het doel.

Mr.jiho

Wijs gebruiker
Saivy zei:

nee ik heb het niet zo gedaan, ik heb er gewone lijnen van gelegd, wel hele dikke lijnen (1 lijn van 0.5gr per persoon)

het brand in je neus maar op een andere manier dan met coke of met speed, ik vind minder erg langs de ene kant maar erger(omdat het zoveel meer is) langs de andere kant.
het gaf geen verdovend effect bij mij.

er zijn 2grote negatieve punten aan yopo voor mij:
-de buikpijn
-te drukke hallucinaties
het is niet dat ik angstig werd door de hallucinaties, het was gewoon een beetje...te... :)

Doerak

Bewuste gebruiker
Mr.jiho zei:
Saivy zei:
er zijn 2grote negatieve punten aan yopo voor mij:
-de buikpijn
-te drukke hallucinaties
het is niet dat ik angstig werd door de hallucinaties, het was gewoon een beetje...te... :)
Heb je enig idee hoeveel zaden er in deze 0.5g zaten? Een normale dosering voor een eerste yopotrip is 2 á 3 zaden (afhankelijk van je gewicht). Een gemiddelde dosering is 5 zaden. Gevorderden kunnen iets meer nemen, maar teveel leidt niet tot betere/mooiere inzichten omdat de lichamelijke klachten je dan te erg afremmen. Ik zou de volgende keer hele zaden kopen met los het kalkpoeder. Je kunt de snuifsel dan zelf bereiden.

Verhouding
yopo : syrisch wijnkruid : calciumoxide
10 : 1 : 1

Ik zal er nog eens een rekensommetje op los te laten om een verhouding tot stand te brengen die gelijk is aan orale inname van DMT (ayahuasca), maar tot nu toe is deze verhouding voor mij perfect. Syrisch wijnkruid raad ik niet aan om de eerste keer te doen.

Als je het geduld hebt:

1ste keer: 2 zaden yopo.
2de keer: 2 zaden yopo met calciumoxide.
3de t/m x-de keer: verhogen met 1 zaadje per keer. Wel telkens calciumoxide blijven toevoegen.

Wanneer je fout gaat neem je 1 stapje terug en voeg je syrisch wijnkruid toe. Rustig opbouwen is de clue tot de ultieme DMT ervaring. Overhaast vooral NIET.

Mr.jiho

Wijs gebruiker
k thx 4 the advice

maar ik ga het bij deze 1ne x laten, mss als iemand het me aanbied dat ik het nog eens doe maar ik ga het niet zelf kopen :)

Jeller

Badass junkie
Had dit report niet zien staan..

ziet er wel heftige boel uit :)

Ziet er wel wijs uit voor 1 keer de ervaring te hebben, maar lijkt mij een beetje te ruig ivm met die misselijkheid

tis toch kort maar mooi beschreven

Soma

Bewuste gebruiker
Mijn eerste yopo-ervaring was erg heftig. Ik had dan ook 5 zaden + redelijk wat van dat kalk opgesnoven de eerste keer en daar had ik al snel spijt van. Bij alle andere drugs had ik een teleurstellende ervaring bij de eerste keer omdat ik te weinig had genomen. En juist bij yopo moet het lukken dat ik zo een heftige ervaring kreeg :P.

Doerak

Bewuste gebruiker
Soma zei:
Mijn eerste yopo-ervaring was erg heftig. Ik had dan ook 5 zaden + redelijk wat van dat kalk opgesnoven de eerste keer en daar had ik al snel spijt van. Bij alle andere drugs had ik een teleurstellende ervaring bij de eerste keer omdat ik te weinig had genomen. En juist bij yopo moet het lukken dat ik zo een heftige ervaring kreeg :P.
Het is niet zo dat je "harder" gaat trippen als je veel meer eetbare kalk in je snuff gooit. De pH wordt dan bij contact met het vocht in je neus alleen maar hoger wat ervoor zorgt dat het nog meer gaat steken. Een verhouding 1:10 is ideaal (1 gram kalk op 10 gram yopo).

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mooi verslagje! Erg leerrijk! Ik ben van plan om deze zomer ook eesn Yopo zaadjes te testen. Nu ik lees dat sommige mensen syrische wijnruit (MAO-remmer) gebruiken om hun trip te versterken en minder te hoeven snuiven, nu dacht ik: Ik heb hier nog passiebloem poeder liggen, ook MAO-remmer. Kan ik dit ook gebruiken inplaats van syrische wijnruit ? Normaal toch wel eh ?

Als de tijd zover is, zal ik jullie hier ook een reportje over geven :)

Doerak

Bewuste gebruiker
Argulas zei:
Mooi verslagje! Erg leerrijk! Ik ben van plan om deze zomer ook eesn Yopo zaadjes te testen. Nu ik lees dat sommige mensen syrische wijnruit (MAO-remmer) gebruiken om hun trip te versterken en minder te hoeven snuiven, nu dacht ik: Ik heb hier nog passiebloem poeder liggen, ook MAO-remmer. Kan ik dit ook gebruiken inplaats van syrische wijnruit ? Normaal toch wel eh ?

Als de tijd zover is, zal ik jullie hier ook een reportje over geven :)
Passiebloem is geen sterke MAO-remmer. Van de etheogene planten die gebruikt worden als MAO-remmer is passiebloem een van de zwakste. Het is een interessante plant om te combineren met bijv. paddo' s, juist vanwege zijn milde MAOI-functie en de overige alkaloiden in de plant. Echter, als MAO-remmer in combinatie met yopo moet ik het afraden. Het is niet sterk genoeg om de DMT in yopo dusdanig te versterken dat je er minder voor nodig hebt. Je zou een extract kunnen maken van het passiebloem poeder, maar dat is nog best een karwei aangezien je de alkaloiden in een zo puur mogelijk vorm wil hebben. Je gaat het immers snuiven... Ik zal je eerder aanraden voor een euro of 5 via eBay een zak van ~10g pregrounded Syrisch Wijnkruid te kopen (bijv. uit Turkije; prima spul!)

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hm bedankt! Ik zal daar zeker eens voor kijken dan. Kan ik get ook niet gewoon erges in een winkel kopen ? Of is eBay de beste oplossing ?

Doerak

Bewuste gebruiker
Argulas zei:
Hm bedankt! Ik zal daar zeker eens voor kijken dan. Kan ik get ook niet gewoon erges in een winkel kopen ? Of is eBay de beste oplossing ?
Mijn lokale smartshop verkoopt geloof ik wel Syrisch Wijnkruid, maar voor belachelijke hoge prijzen, terwijl het op eBay juist aangeboden wordt voor belachelijk lage prijzen. Prijzen waarbij je je afvraagt waarom iemand zoveel moeite zou doen voor zo weinig geld :P

azgaza

Badass junkie
Al een wat ouder report dus.. maar vreemd genoeg heb ik er nooit op gereageerd. Het klinkt als een interessante ervaring maar ikw eet niet of het mij aanspreekt, DMT wil ik wel heel graag maar zadenprut snuiven klinkt erg onaanlokkelijk.

Bovenaan