Zelf Paddo's zoeken

xatnos

Newbie
Hallo,

Ik ben al enige tijd bezig met paddo's en heb ze ook al paar keer gebruikt vanuit smartshop. Maar aangezien ik op een boerderij woon leek het me leuk om hier in het land eens zelf paddo's te zoeken en deze op te peuzelen.
Nou koop ik in de shop altijd mexicaanse en weet dus hoe deze eruit zien maar die kan ik niet vinden. Echter kom ik alleen 1 soort paddestoel hier tegen en er staan er ongeveer 11 op een paar niet heel ver uit elkaar verschillende plaatsen.

Nou vroeg ik me af of deze ook te gebruiken zijn. Ik ben even op internet gaan zoeken en heb toch wel wat foto's er van kunnen vinden.
(als je naar me andere post kijkt naar beneden zie je wat foto's die ik heb genomen)
Deze:

Zoals je kunt zien lijken ze allemaal op elkaar en zo zien ze er bij mij ook uit.
Voor de rest wil ik er alleen nog even duidelijk bij zeggen dat dus de buitenste rand een beetje naar boven loopt zoals je op alle plaatjes ook kunt zien.

Ik vraag me dus af of ik deze kan plukken en op eten. :wave:

xatnos

Newbie
De foto's komen allemaal van paddo sites af dus ik weet bijna zeker dat het ze zijn.

Maar ik vraag me af wat voor een en of ik er wat mee kan dus opeten bedoel ik dan.

Bengt

Bewuste gebruiker
Ik weet ook niet welke het zijn maar het zijn in elk geval geen hawaaiinse.

Hawaaiinse zijn veel dunner van steel en hebben niet zo'n grote hoed.

xatnos

Newbie
Ik heb nog een oude camera kunnen vinden hier de foto's.
Op de terug weg kwam ik ook wat andere rare kleine tegen toch maar even foto genomen.
(let niet op de kwaliteit)
foto1

foto2

foto3

foto4

foto5

foto6

foto7

Links:
http://xs220.xs.to/xs220/07431/camera_0018.jpg
http://xs220.xs.to/xs220/07431/camera_0021.jpg
http://xs120.xs.to/xs120/07431/camera_0024.jpg
http://xs120.xs.to/xs120/07431/camera_0027.jpg
http://xs220.xs.to/xs220/07431/camera_0031.jpg
http://xs220.xs.to/xs220/07431/camera_0032.jpg

JJJ

Bewuste gebruiker
De foto's die je zelf hebt gemaakt, zijn van een totaal andere paddestoel dan de foto's in je eerste bericht. In je eerste bericht zie ik foto's van psilocybe cubensis, mexicaanse is ook psilocybe cubensis, maar dan een net iets andere soort. Dat is dus een paddo. De foto's in je laatste bericht zijn van een grote Nederlandse paddestoel, geen idee welke.

De enige paddo waarvan je een kans hebt dat je die in Nederland vindt, is de psilocybe semilanceata, het puntig kaalkopje, zie het plaatje hieronder. Die groeit vooral in begraasde weilanden. Mexicaanse, of andere psilocybe cubensis, kunnen in Nederland niet groeien.

xatnos

Newbie
JJJ zei:
De foto's die je zelf hebt gemaakt, zijn van een totaal andere paddestoel dan de foto's in je eerste bericht. In je eerste bericht zie ik foto's van psilocybe cubensis, mexicaanse is ook psilocybe cubensis, maar dan een net iets andere soort. Dat is dus een paddo. De foto's in je laatste bericht zijn van een grote Nederlandse paddestoel, geen idee welke.

De enige paddo waarvan je een kans hebt dat je die in Nederland vindt, is de psilocybe semilanceata, het puntig kaalkopje, zie het plaatje hieronder. Die groeit vooral in begraasde weilanden. Mexicaanse, of andere psilocybe cubensis, kunnen in Nederland niet groeien.
-PLAATJE-

Oke, Dan ga ik morgen nog even veder in het land kijken anders anders gaan we gewoon weer aan van de week nar de smartshop :smoke:

Bengt

Bewuste gebruiker
Zoek gewoon een vliegenzwam.
Makkelijk te onderscheiden, iets moeilijker te consumeren.
Maar als alles goed loopt, trippen verzekert.

xatnos

Newbie
Komen die ook in gewonen weilanden voor ? of in wat voor omgeving kan ik die dingen het beste vinden? langs slootkanten ergens bij palen oid ?
Er lopen namelijk alleen koeien en paarden

Meestal zie ik ze alleen in het bos

JJJ

Bewuste gebruiker
Vliegenzwammen groeien in de buurt van bomen, vooral dennen en berken geloof ik. De vliegenzwam moet eerst gedroogd worden in een oven, voor je hem kan gebruiken (dan worden de giftige stoffen omgezet in actieve stoffen). Maar volgens mij zijn de Nederlandse vliegenzwammen veel te zwak om te gebruiken. De smaak is bovendien erg vies. Het effect van vliegenzwammen is ook heel anders dan dat van gewone paddo's, het is meer een soort dronkenschap dan psychedelisch, geloof ik.

xatnos

Newbie
Mwa die bomen staan hier dus niet.

Ik ga wel gewoon kaalkopjes zoeken en anders probeer ik een keer een paar andere bij de smartshop

raging_bull

Bewuste gebruiker
Vliegenzwam kun je ook gebruiken, maar deze zijn niet net als de andere paddo's. Het effect ligt meer tegen dronken achtig aan dan psychoactive..

Daarnaast moet je heel goed opletten dat je de echte ROOD met WITTE stippen hebt, bruin of geel er bij is fout en dodelijk.

En je moet ze heel goed laten drogen zodat de gifstoffen omgezet worden in stoffen die je wil hebben. Weet de naam ff niet.

Owja, en rood met witte stippen die zijn iig echt ranzig wat je van de normale paddo's niet echt kunt zeggen (sterke smaak)

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik vraag me af.. in nederland groeien ook heksenboleten.. dat zijn van die paddestoelen met buisjes ipv streepjes aan de onderkant (zoals eekhoorntjesbrood, die kent bijna iedereen wel..)
Als je die beschadigd kleuren ze ook blauwig, zou daar ook psilocybine inzitten?

azgaza

Badass junkie
Niet alles dat blauw kneust zit psylocybine in, maar als het níet blauw kneust zit er sowieso geen psylocybine in. Maar volgensmij zijn er nog een paar andere stoffen die blauw kneuzen.

Ceko

Belezen gebruiker
@topic starter: ik zou het risico niet nemen en gewoon lekker naar de smart shop gaan. Dan weet je zeker dat je nog leeft nadat je ze hebt ingenomen... Als je niet zeker weet of je giftige paddestoelen hebt gegeten lijkt het me zo dat je wel eens een hele nare trip kunt krijgen... :openmouth:

Bengt

Bewuste gebruiker
Ceko zei:
@topic starter: ik zou het risico niet nemen en gewoon lekker naar de smart shop gaan. Dan weet je zeker dat je nog leeft nadat je ze hebt ingenomen... Als je niet zeker weet of je giftige paddestoelen hebt gegeten lijkt het me zo dat je wel eens een hele nare trip kunt krijgen... :openmouth:

Kijk naar het nieuws...

nicolai

Wijs gebruiker
hoezo?...is het verbod er al dan? zijn er nu al geen paddo`s meer te krijgen? heb het even niet meer gevolgd namelijk.

Bovenaan