Zelf stoppen topic.

micky

Experimenterende gebruiker
Hallo beste mensen,

Ik probeer al jaren van een crack verslaving af te komen, ook al een paar keer in een kliniek gezeten. Toen was ik er nog niet klaar voor denk ik.
Ik wil nu uit eigen kracht proberen te stoppen, alhoewel eigen kracht. Heb gemerkt dat als ik het met iemand deel door b.v. email contact met een vriendin het veel makkelijker gaat.
Nadeel dat toen het wel mis ging dat contact ook kapot gegaan is.

Daarom hier nog een poging zodat alle geïntresseerde mensen mee kunnen doen of reageren.

Grootste trigger bij mij is als ik weer "veel" geld ter beschikking heb, meestal koop ik vanaf honderd euro.

Probeer nog familie te vragen of ze de eerste moeilijkste periode mijn pas in beheer willen houden.
Volgende week krijg ik ook weer een baan, dus een opname is geen optie en je moet het toch zelf willen en doen, dat is erg moeilijk maar mogelijk.

maandag 18 april is de laatste keer geweest dat ik crack rookte voor honderd euro toen gebruikt, ben dus gewoon zwaar verslaafd op dit moment.

Ik ben altijd eerlijk geweest over mijn gebruik, dus wat ik hier meld is betrouwbaar, en als het misgaat zal ik het ook vermelden.

Als iemand mee wil doen, van harte welkom.

Groeten Micky.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dag Mickey,

Daarom hier nog een poging zodat alle geïntresseerde mensen mee kunnen doen of reageren.

Goed dat je wil stoppen, maar wat wil je met deze zin bereiken? Dat zo veel mogelijk mensen met je meedoen of dat ze je in de gaten houden?

Probeer nog familie te vragen of ze de eerste moeilijkste periode mijn pas in beheer willen houden.

Niet doen, dat werkt niet. Geloof mij maar, als je echt verslaafd bent is dat geen optie. Maar wel een makkelijke manier om jezelf voor de gek te houden, op deze manier ga je alleen maar meer problemen krijgen.

maandag 18 april is de laatste keer geweest dat ik crack rookte voor honderd euro toen gebruikt, ben dus gewoon zwaar verslaafd op dit moment.

Ik ben altijd eerlijk geweest over mijn gebruik, dus wat ik hier meld is betrouwbaar, en als het misgaat zal ik het ook vermelden.

Je zal best betrouwbaar zijn maar met een drug die zo heftig is als crack lijkt het me verstandiger om professionele hulp te zoeken. Niettemin wens ik je alle sterkte toe.

Vriendelijke groet.

micky

Hoi Svali,

Je eerste vraag, is het onder de aandacht brengen, dat ik niet het gevoel van alles in me uppie te moeten doen, maar dat iemand me misschien kan steunen zeg maar. Maar er is dan ook een meer een verantwoordelijksheids gevoel bij me. Zo van nee ik kan het niet maken om te te gebruiken want dan stel ik misschien veel mensen teleur.

Maar meedoen mag natuurlijk ook.

Er komen regelmatig mensen bij me van het GGZ maar die laten me maar door "knoeien" vind ik, heb er totaal niks aan.

Ik heb zogenaamd diagnose van asperger, ik geloof daar helemaal niks van.

In het verleden ben ik al eens 4 maanden gestopt, dus het kan wel, alleen moet ik even door de eerste periode komen denk ik.

Oké, pasje zal ik dan zelf nog wel houden.
Bedankt voor je reactie Svali.

Tufnut

Badass junkie
micky zei:
Zo van nee ik kan het niet maken om te te gebruiken want dan stel ik misschien veel mensen teleur.

In de eerste plaats zou je jezelf niet teleur moeten willen stellen, denk ik. daarnaast is het tijdelijk weggeven van je pas m.i. best een optie. Je moet dna wel rekening houden met de mogelijkheid dat je daarmee alleen jezelf voor de gek houd, maar als jij iemand bent die verder eerlijk met zijn en andermans geld om gaat dan kan het je de eerste dagen door helpen. Doe het alleen niet te lang, want je zult ook met de verleiding om moeten leren gaan.

Succes.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
daarnaast is het tijdelijk weggeven van je pas m.i. best een optie

Het zou kunnen werken, maar ik heb dit zelf ook gedaan en dat ging niet goed om het maar op z 'n zachtst te zeggen. Relaties kunnen er ernstig door worden verstoord. Het wordt ook vaak bij instanties (ook niet-drug gerelateerd) aangegeven om in ieder geval niet je pas uit beheer te geven omdat er over het algemeen alleen maar ellende van komt.

Het zou best kunnen dat het voor de TS wel werkt, maar ik betwijfel het.

Tufnut

Badass junkie
Daar heb je ook wel een punt.
Ik zou als beheerder van een pas heel simpel zijn.... je hebt hem met een reden afgegeven, sta je daar nog achter? Zo ja dan niet zeuren, zo nee dan krijg je hem terug. Het is een eigen keuze. Wordt er ja gezegd, maar nee gedaan dan krijg je 'm ook terug. Mijn laatste hoop is dan dat omgekeerde psychologie zijn werk doet...

micky

Bedankt voor het meedenken, probleem dat ook nog mee speelt is dat je die mensen (ouders) ook belast met het laten beheren van de pas.

Zal hem eerst zelf maar houden. Zo gauw er geld op staat moet ik maar boodschappen halen en gaan tanken voor de auto.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Het niet afgeven van je pas gaat natuurlijk ook geen zoden aan de dijk brengen, ik zeg alleen dat het niet de oplossing is.

micky

Net getankt en boodschappen gedaan, heerlijk gevoel nu het geld goed besteed is.
Moet er niet aan denken hoe ik me zou voelen als ik er weer crack voor gekocht had.

Wat heb ik al een veel dingen verspeelt zeg door het gebruik de afgelopen 6 - 7 jaar. Het moet nu echt afgelopen zijn.

:wave:

sebatian

Bewuste gebruiker
of je moet gewoon iets leuks voorjezelf kopen een soort van traktatie! kan van alles zijn buiten benzine of crack; ken dat syteem met geld op zoek brand in je zakken, soms ok soms niet,
beetje bezig blijven en met positieve mensen omgaan, beetje goede vibes, of verliefd worden nou ja kan ook weer verkeerd uitpakken, gewoon voorjezelf doen, maar omstandigheden en vrienden zeker wel invloed

sebatian

Bewuste gebruiker
heb ook wel eens een psychologisch onderzoek gedaan was toch aardig goed ligt gewoon of je de vragen eerlijk hebt beantwoord, blijft een momentopname, maar ja zou nagaan waarom dat zo is of waarom je dat niet vind, de conclusie: heb ook een evaluatie gevraagd met supervisor waarom? en beetje onderzoek naar gedaan, en ze behoren dan een commentaar in rapport bij te sluiten, is gewoon de wet, en hebben toen wat dingen verandert, of als je er echt niet mee eens bent kan je dossier laten vernietigen

micky

sebatian zei:
heb ook wel eens een psychologisch onderzoek gedaan was toch aardig goed ligt gewoon of je de vragen eerlijk hebt beantwoord, blijft een momentopname, maar ja zou nagaan waarom dat zo is of waarom je dat niet vind, de conclusie: heb ook een evaluatie gevraagd met supervisor waarom? en beetje onderzoek naar gedaan, en ze behoren dan een commentaar in rapport bij te sluiten, is gewoon de wet, en hebben toen wat dingen verandert, of als je er echt niet mee eens bent kan je dossier laten vernietigen
Ik ga gewoon verder zonder hulpverlening, red me prima zonder hun. Ik begon me ook te irriteren aan die controle van hun steeds, tenminste zo voelde ik het. Ze kwamen namelijk bij me thuis eens in de maand of zo.

Het gaat goed op het moment, geen trek. :wave:

sebatian

Bewuste gebruiker
@micky ken dat misschien zijn ze dan bezorgd en willen huisbezoek, 1 keer gehad, maar die wisten ook niet veel, ging meer om praktische zaken dacht wat ik heb daar nou aan,
goed te horen dat het goed met je gaat, gewoon beetje bezig blijven en je omringen met wat positieve types

micky

sebatian zei:
@micky ken dat misschien zijn ze dan bezorgd en willen huisbezoek, 1 keer gehad, maar die wisten ook niet veel, ging meer om praktische zaken dacht wat ik heb daar nou aan,
goed te horen dat het goed met je gaat, gewoon beetje bezig blijven en je omringen met wat positieve types
Ja dat probeer ik ook. Ga ook vaak aan het werk als vrijwilliger. Erg leuk daar.

Bovenaan