Zijn dit kaalkopjes?

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Nee dat is niet de goede soort.

Er is een flink topic gewijd aan paddestoelen zoeken, kijk daar eens zou ik zeggen. Dan zie je ook gelijk hoe ze er ongeveer uit zien.

Ik zie trouwens te vaak onscherpe foto's, maak eens scherpe ofzo, dit maakt de identificatie alleen maar lastiger.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Twilight zei:
Nee dat is niet de goede soort.

Er is een flink topic gewijd aan paddestoelen zoeken, kijk daar eens zou ik zeggen. Dan zie je ook gelijk hoe ze er ongeveer uit zien.

Ik zie trouwens te vaak onscherpe foto's, maar eens scherpe ofzo, dit maakt de identificatie alleen maar lastiger.

2.0 mp mobiele telefoon camera ftw!

OT: zijn niet de goede nee, lijken er ietswat op maar zijn nog iets kleiner met echt een puntje op het hoedje.

drunkenmonkey

Experimenterende gebruiker
We hebben deze soort gisteren opgerookt na wat alcohol.
We voelden ons euforisch , echt kapotlachen.

Volgens ons werken de paddestoelen die we hebben geplukt dus ook :grin:
Klopt dit ?& is deze soort giftig ofzo ?:grin:

tnx voor de antwoorden

TeKNoZem

Wijs gebruiker
drunkenmonkey zei:
We hebben deze soort gisteren opgerookt na wat alcohol.
We voelden ons euforisch , echt kapotlachen.

Volgens ons werken de paddestoelen die we hebben geplukt dus ook :grin:
Klopt dit ?& is deze soort giftig ofzo ?:grin:

tnx voor de antwoorden

Psylocibine is ook een gif. =p dus ongeacht of je de goede paddenstoelen had of niet, je bent vergiftigd geweest. ;D

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Misschien had je mazzel en is het een heel onbekende soort waar weinig psilocybine in zit, maar het kan ook gewoon de alcohol en een placebo geweest zijn.

Ik vind het eigenlijk heel dom dat je ze tóch gewoon gegeten hebt.

Wat betreft het feit dat psilocybine een gif is, als dat zo is dan is álles in bepaalde mate een vergif, wat natuurlijk ook zo is. Maar het woord 'vergif' duidt in mijn ogen op iets wat gevaarlijk is voor je gezondheid, wat niet op gaat als je in ieder geval niet 10 kilo paddo's neemt.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Twilight zei:
Misschien had je mazzel en is het een heel onbekende soort waar weinig psilocybine in zit, maar het kan ook gewoon de alcohol en een placebo geweest zijn.

Ik vind het eigenlijk heel dom dat je ze tóch gewoon gegeten hebt.

Wat betreft het feit dat psilocybine een gif is, als dat zo is dan is álles in bepaalde mate een vergif, wat natuurlijk ook zo is. Maar het woord 'vergif' duidt in mijn ogen op iets wat gevaarlijk is voor je gezondheid, wat niet op gaat als je in ieder geval niet 10 kilo paddo's neemt.

Klopt. Het was ook nogal overtroffen. Maar psylocibine veroorzaakt een allergische reactie in je lijf waar je op gaat trippen. Ofja.. allergisch.. Kweet niet of ik dat zo kan noemen. dus in principe is het een vergif. Ze zeggen toch ook niet voor niks dat het een 'giftige' paddenstoel is.

En ik ben het er overigens wel mee eens dat het toch relatief dom was om die dingen toch te nemen, het had anders af kunnen lopen. Maar ik betwijfel ook ten zeerste of hier in Nederland nou wel zo veel op kaalkopjes-lijkende giftige paddenstoelen groeien. In een lezing van iemand van wie ik de naam ik ff vergeten ben werd toch duidelijk vermeld dat je daar hier in Nederland niet bang voor hoeft te zijn. Het werkt of niet of je hebt een kaalkopje te pakken.

drunkenmonkey

Experimenterende gebruiker
We vonden echt dat dit heel goede lijkt op kaalkopjes dus waagden we onze kans.Natuurlijk zijn we niet zonder nadenken beginnen eten ..
We hebben ze eerst gedroogd, dan gecrunshed en dan vermengd met tabak en één gerold.
Had hier ergens gelezen dat het effect sowieso minder is als je het rookt dus daarom ook :wink:..

JJJ

Bewuste gebruiker
Dat *moet* placebo-effect zijn geweest. Maakt niet uit verder, jullie hebben je vermaakt :wink: .

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
drunkenmonkey zei:
We vonden echt dat dit heel goede lijkt op kaalkopjes dus waagden we onze kans.Natuurlijk zijn we niet zonder nadenken beginnen eten ..
We hebben ze eerst gedroogd, dan gecrunshed en dan vermengd met tabak en één gerold.
Had hier ergens gelezen dat het effect sowieso minder is als je het rookt dus daarom ook :wink:..

Drogen, crushen en rollen zou ik niet zien als nadenken want dat doe je nadat je beslist hebt ze te nemen.

Nadenken is of je uitsluitsel kunt geven dat je een giftige paddenstoel hebt genomen.

Verder was het effect hoogstwaarschijnlijk placebo, zoals hiervoor ook al gezegd is, want kaalkopjes zijn het echt niet.

JJJ zei:
Maakt niet uit verder, jullie hebben je vermaakt :wink: .

ilyas

Bewuste gebruiker
Die groeien in mijn tuin, ik dacht ook dat het kaalkopjes waren. Totdat ik ze van dichtbij bekeek :(

Bovenaan