Zijn mijn paddo's nog ok?

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hey DF,

Mijn paddo's zien er de laatste tijd niet zo goed uit. De steeltjes zijn wel nog mooi in orde (mooi grijs enzo) maar de bruine hoedjes kleuren een beetje zwart

Zijn ze aan het rotten of is er iets anders aan de hand? En kan ik ze nog opeten?

Greetz

Theholyganja

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Eerlijk gezegd denk ik dat je ze nog wel kunt eten, of ze nog zo potent zijn als voorheen durf ik niet te zeggen. Het is wel aan te raden in het vervolg ze volledig luchtdicht te bewaren, een goed afgesloten glazen pot of vacumeer zakken zijn daar goed voor. Verder zou ik ze zelf in de koelkast bewaren, de vriezer daarentegen is weer net teveel van het goede.

Voor de zekerheid kun je denk ik het best een mail sturen naar de smartshop waar je growbox of sporen hebt besteld. Ik zelf heb nog nooit paddo's gekweekt en ben dus ook geen expert in wanneer ze aan het rotten zijn of niet.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Lijkt erop dat ze niet helemaal droog waren. Of het aangenaam wordt weet ik niet. Als ze echt bedorven zijn kun je extra last van je maag krijgen. Verder volgens mij niet zo heel veel gevaarlijks maar op zich is een trip met erge misselijkheid ook niet heel fijn. Wellicht beter even navragen bij de desbetreffende shop indd

dernael

Bewuste gebruiker
Inderdaad, ze lijken niet volledig gedroogd.

Je stoeltjes zijn klaar om opgeslagen te worden wanneer je de steeltjes letterlijk doormidden kun knakken. Zolang het steeltje buigbaar is, moeten ze langer drogen.

Ik gebruik zelf een luchtdichte kist met vochtvreter op de bodem. Werkt super, binnen een paar dagen helemaal kraakdroog, meteen na oogsten. :)

Ik zou deze niet meer eten, maar navragen kan nooit kwaad natuurlijk.

Groetjes,
Dernael.

Bovenaan