Zinloos

SneeuwWitje

Wijs gebruiker
Hebben jullie ook het gevoel na dat je coke heb gebruikt dat alles so zinloos lijkt in het leven? (Niet altijd meteen na het snuiven maar soms een week later of langer)

Dat je geen zin heb om met sommige mensen te gaan praten, Dat niks je eigelijk meer interesseerd of boeit. En je zoiets heb van "het zal allemaal wel.. boeit men toch geen ene flikker"

davie

Wijs gebruiker
Nee niet echt van coke. Meer van blowen dat het niet boeit en geen zin heb om iets te doen. Daarom blow ik zelden overdag.

Psilo

Bewuste gebruiker
Hmmm nee niet echt gerelateerd met coke.

Ik denk dat ik mijn gebruik zou overwegen als ik dat soort gevoelens zou krijgen.

Lana

Wijs gebruiker
Heb ik wel. Na coke en speed.
Maar dat komt vooral omdat ik dan teveel met mezelf bezig ben in m'n hoofd, dat er voor andere dingen ff geen plek is in de bovenkamer.
Soort psychotisch iets.

wausie91

Bewuste gebruiker
heb ik gehadde dag nadat ik voor mn eerste keer pep had gesnoven ik wasgewoon zwaar depressief sindsdien ookniet meer gedaan

frapannn

Bewuste gebruiker
davie zei:
Nee niet echt van coke. Meer van blowen dat het niet boeit en geen zin heb om iets te doen. Daarom blow ik zelden overdag.

Je gaat me toch niet zeggen dat je door blowen meer depressief word, dan van coke???
:wave:

cadou

Belezen gebruiker
Er zijn GEEN!!! drugs waar je depri van wordt! Dat gezeur altijd van iedereen over "als het is uitgewerkt voel ik me down" nonsens. het enigste wat drugs doen is je in contact brengen met je eigen ik, en ja, soms kom je dan iets bij jezelf tegen wat je niet verwacht had, maar dat komt niet door de drugs, die gevoelens sluimeren dan al in je ook al ben je je daar op dat moment niet bewust van. Ik bedoel: ben je echt altijd down na gebruik, en altijd op dezelfde manier? En daarnaast ieder (hard)drug gebruik is hoe je het ook wend of keert een aanslag op je lijf. en daarna heeft het rust nodig, dat je je down voelt komt misschien ook omdat je je lichamelijk niet tiptop voelt.

Psilo

Bewuste gebruiker
Ik zou niet weten waarom het niet gewoon een bijwerking kan zijn.

We zijn een product van de werking van onze hersencellen. De overdracht tussen deze cellen wordt verzorgd door neurotransmitters.
Drugs zorgen voor een verstoring in deze balans. Waarom zou deze verstoring niet DIRECT een uitwerking hebben op een negatieve stemming na gebruik?
Negatieve gedachten kunnen mijnsinziens ook ontstaan door een dysbalans in de hersenen als primaire oorzaak. En dus niet als een resultaat van een negatieve gedachte (cognitie)

Psilo

Bewuste gebruiker
cadou zei:
mee eens, zie daarom ook mijn laatste zin.

Ok.
Als je emoties ook als deel van je lichaam ziet (en niet van een geest ofzo)
Maar dan kan een drug toch wèl zorgen voor depressieve gevoelens?
Spreek je jezelf dan feitelijk niet tegen?

cadou

Belezen gebruiker
nee, zeker niet! in mijn voorgaande post leg ik uit dat dat beide kan, maar ik word zo moe van het gezeur erover van iedereen, niet alleen hier op dit forum, maar ook in mijn eigen omgeving, ik bedoel: informeer jezelf eerst voor je wat door je strot of neus jaagd en klaag niet achteraf over het na-gevoel, het hoort erbij. mijn eigen ervaring is trouwens nooit depressieve of negatieve gevoelens na gebruik. wat ik wel kan begrijpen is dat voor sommige(lees veel) mensen het verschil/de overgang van de rush naar hoe de wereld echt is te groot is en ze moeilijk kunnen overschakelen, maar ook dit heeft volgens mij niet met neurotransmitters en andere chemische invloeden die op het lichaam inwerken te maken maar meer met hoe die mensen de wereld vanuit zichzelf beleven/ervaren. Ik vind de wereld zonder drugs ook te gek en heb zelf nooit dit soort problemen, als drugs bij mij zijn uitgewerkt kan ik me moe en lam voelen, maar nooit depri, want als ik nuchter om me heen kijk vind ik alles ook geweldig. gewoon een verschil van instelling denk ik.

Psilo

Bewuste gebruiker
cadou zei:
nee, zeker niet! in mijn voorgaande post leg ik uit dat dat beide kan, maar ik word zo moe van het gezeur erover van iedereen, niet alleen hier op dit forum, maar ook in mijn eigen omgeving, ik bedoel: informeer jezelf eerst voor je wat door je strot of neus jaagd en klaag niet achteraf over het na-gevoel, het hoort erbij. mijn eigen ervaring is trouwens nooit depressieve of negatieve gevoelens na gebruik. wat ik wel kan begrijpen is dat voor sommige(lees veel) mensen het verschil/de overgang van de rush naar hoe de wereld echt is te groot is en ze moeilijk kunnen overschakelen, maar ook dit heeft volgens mij niet met neurotransmitters en andere chemische invloeden die op het lichaam inwerken te maken maar meer met hoe die mensen de wereld vanuit zichzelf beleven/ervaren. Ik vind de wereld zonder drugs ook te gek en heb zelf nooit dit soort problemen, als drugs bij mij zijn uitgewerkt kan ik me moe en lam voelen, maar nooit depri, want als ik nuchter om me heen kijk vind ik alles ook geweldig. gewoon een verschil van instelling denk ik.

Ik denk dat ik het wel met je eens ben. Ik heb me nooit echt depri gevoeld na het nemen van drugs en kan inderdaad nog prima genieten in het leven zonder drugs. Ik heb toch vaak het gevoel dat vooral jonge mensen drugs gebruiken als surrogaat voor de werkelijkheid....tja dan komt het klagen over deprie-gevoelens wel vanzelf een keer bovendrijven.
Maar het lege depri-gevoel (afgewisseld met mooie momenten=labiel) na een goede dosis xtc kan ik bij mezelf echt niet plaatsen in de context van gedrag of cognitie. Het is er gewoon, vaak zelfs zonder dat ik kan benoemen wat een oorzaak (buiten de xtc) zou kunnen zijn.
Ik kan dan leeg en somber zijn met schuldgevoelens (maar tegen wie of wat is me dan ook niet duidelijk)
Het is dan ook wel weer snel de volgende dag weer over.

cadou

Belezen gebruiker
okay, kan ik met je in meegaan, maar zoals ik zei, ik ervaar het nooit zo, dus als je het zo stelt denk ik dat ik er verder mijn mond over moet houden want ik heb geen ervaring met die gevoelens.

melissa

Wijs gebruiker
kijk dit soort dingen lees ik nou graag,daar heb je wat aan :wink:
maar ff ontoppic...
ik denk eerder dat t met brakheid,vermoeidheid ed te maken heeft.....
nu is t wel bewezen dat langdurig gebruik depresies kan veroorzaken idd door een storing in je dopamine systeem.....
maar volgens mij (als ik mijn huiswerk heb gedaan)is dat bij speed en extacy erger dan bij sos.....
ik voel me ook wel down maar dat ligt echt aan vermoeidheid.....
en aan t feit dat de week weer begint

Loo

Newbie
Psilo zei:
Maar het lege depri-gevoel (afgewisseld met mooie momenten=labiel) na een goede dosis xtc kan ik bij mezelf echt niet plaatsen in de context van gedrag of cognitie. Het is er gewoon, vaak zelfs zonder dat ik kan benoemen wat een oorzaak (buiten de xtc) zou kunnen zijn.
Ik kan dan leeg en somber zijn met schuldgevoelens (maar tegen wie of wat is me dan ook niet duidelijk)
Het is dan ook wel weer snel de volgende dag weer over.

true.

uiteraard kunnen persoonlijke issues een trigger zijn voor het neerslachtige gevoel, maar ik met zekerheid zeggen (o.a uit eigen ervaring) dat de down na xtc niet synoniem hoeft te staan aan de mate van persoonlijke problemen die je in die periode hebt.
Voorbeeld;

- een enkele keer heb ik goed gespaced op een feestje, en verwonder ik me over het feit dat ik slechts dinsdag een klein dipje heb en de rest van de week weer lach.

- andere keren doe ik redelijk rustig aan qua gebruik en heb ik toch een hele week neerslachtige gevoelens. Soms zonder duidelijke reden, soms zoek ik een reden uit waar ik me normaal niet druk om maak.

Ik ben echt van mening dat de neerslachtigheid zeker niet altijd "tussen de oren zit", athans, niet bij iedereen.

candy

Bewuste gebruiker
na het gebruik van coke heb ik wel een beetje dat gevoel van neerslachtigheid. met speed zo echt niet, wel moe of beter stik op, maar als je niet slaap is dat echt normaal. :mrgreen: daarom voorlopig volledig gestop met coke. voor mij is dit nu beter.

melissa

Wijs gebruiker
schuldgevoelens heb ik idd ook....
dat zijn over t algemeen bij mij toch echt de day after verschijnselen.....(na een nacht niet slapen)...
regelmatig komt t voor(sorry kwam in mijn geval :P )dat mijn mannetje en ikzelf mekaar letterlijk in de haren vlogen de volgende dag(meer vanuit mijn kant)...
standaard kan ik erg agresief reageren de next day.......
daarbij komt dan ook nog t feit dat er hier 70 procent van de tijd werd geroepen dat we er geen zin meer in hadden(dikke tranen met tuiten erbij van mijn kant)........maar dat was de volgende dag........
want de volgende vrijdag hingen we alweer boven t cd hoesje met onze neus :rolleyes: :rolleyes:
hoe bedoel je belachelijk :confused:

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Coke is een drugs die leuk is voor bepaalde doeleinden,zoals bv een hele nacht doorhalen en slap lopen lullen in bv kroegen of thuis met een groep.En blijft leuk als je het kan beheersen.

Wanneer je in het spiraaltje zit van elk weekend gebruiken,merk je inderdaad dat sommige dingen zinloos lijken,sommige dingen lijken geen reet meer aan omdat je interesse verliest in bepaalde dingen.

Sommige dingen kan je zelfs lastig gaan vinden,zo van ppff nu ff niet en zo kan je dingen die je vroeger leuk vond om te doen in 1x laten...

Als je een paar weken stopt met coke dus je patroon doorbreekt hoor je snel genoeg weer de vogeltjes fluiten........die je eerst alleen maar irriteerde..

TeQ

Bewuste gebruiker
PRINCEZS_ zei:
ik heb dat alleen bij speed

Ik ook, en dan ook maar dagje :) Meestal gewoon vanwege een uitgeput lichaam, ff rust nemen, veel vitamines enz binnen krijgen en je kunt er weer tegen aan.

Bij de rest heb ik nergens last van, alleen het mooie legale alcohol kan je de volgende dag een nare kater nog opleveren denk ik dan.

the_love_docter

Experimenterende gebruiker
mm jah, na en onder het gebruik van sosa heb is soms wel down momenten, maar jah dat ligt er aan hioe je ben als je je eerste lijn pakt.
heb wel dak me af wil sluiten van de rest, alleen wil sijn etc.
of alleen de mensen om me heen wil hebben die ok hebe gepakt.

Gr Tha :hearteyes: DoC

lj_bob

Bewuste gebruiker
Ik check dan altijd of er niet per ongeluk iets is achtergebleven in mn pack.. Alle hoeken en gaten worden zorgvuldig doorzocht maarja, OP! :cry:

Maar ff ontopic: Voor de rest heb ik eigenlijk geen depri-gevoel.. Voel me wel heerlijk tijdens het gebruiken. In het begin had ik wel eens dat ik na het gebruik een beetje leeg was maar tegenwoordig niet meer. Weer lekker Happy :wave:

Albino

Bewuste gebruiker
Ik heb het alleen als ik geblowd heb.. dan weet ik niet meer wat ik doe en waarom ik op de wereld ben, en lijkt leven best zinloos. Gelukkig heb ik dit maar soms en is het na 1 dag over. :wave:

lj_bob

Bewuste gebruiker
Sinds ik sos neem loop ik toch wel met andere ogen een cdwinkel binnen.. als ik al die hoesjes zie! :sunglasses:

Bovenaan