Zit met een probleempje...

Amfy

Newbie
Ik heb sinds vrijdag 2 weken terug (22 jan.), tot aan afgelopen maandag (1 feb.) vrij veel pillen gebruikt, minimaal één per avond, maximaal 3.
Hierbij moet ik zeggen dat ik nog geen ervaren gebruiker ben.
Kort samengevat; een hele hele domme actie.

Sinds dinsdag, de eerste dag zonder pil, heb ik helemaal nergens zin meer in.
Ik ben een vaste roker (pakje per dag), maar ik heb sinds die dag geen peuk meer aangeraakt.

Het enigste wat ik de hele dag nog doe, is liggen met m'n ogen dicht.
Ik probeer dan te slapen maar zonder succes (ookal voel ik me helemaal leeg en vermoeid van binnen).

Als ik een tijd heb gelegen, en probeer te zitten, heb ik het gevoel alsof ik voor de vlakte ga, en ik had vooral 2 dagen geleden, gewoon niet de kracht om mezelf overeind te houden.

Als ik koffie drink, of iets probeer te eten, komt het er bijna altijd meteen weer uit, zonder een misselijk gevoel te hebben.

De eerste 2 nachten zonder XTC, ben ik minstens 10 keer wakker geworden, vaak na een (korte) nachtmerrie, die vrijwel allemaal levensecht leken.
Ook praatte ik volgens mijn moeder nogal veel in m'n slaap.

De afgelopen 2-3 dagen waren het ergst, en het gaat nu iets beter, maar ik voel me nog altijd niet mezelf, en echt alles om me heen is gewoon "anders".

Nou weet ik haast zeker dat dit inderdaad door de XTC komt, en dat het wat langer aanhoud doordat ik het langer dan een week dagelijks gebruikte.
Als dit zo is, is er dan een manier om hier sneller van af te komen?
Het is m'n eigen domme schuld, dat weet ik maar al te goed, maar dit had ik er nou ook weer niet voor over..

Ik heb hierbij zeker m'n lesje geleerd, en zal voorlopig, en misschien wel helemaal geen pil meer aanraken.

M'n vraag aan jullie is: Is er een manier om sneller uit deze "depressie" te komen?
Ik probeer dingen te doen die ik normaal leuk vind, maar tot dusver helpt dat niet.

Alvast bedankt.

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
Nee, er is geen manier om sneller uit deze dip te raken.

Hoe kwam je op het belachelijke idee om weken achter elkaar dagelijks aan de pillen te gaan? Kan niet zeggen dat ik medelijden met je heb.

XTC & je hersenen
XTC stimuleert de afgifte van een aantal stoffen in de hersenen waardoor de stemming verandert. Door aanmaak van serotonine voelt een gebruiker zich blij en wil contact met anderen (bewustzijnsverandering). Door aanmaak van adrenaline voelt iemand zich actief. En afgifte van dopamine zorgt voor het genotsgevoel. Het bewustzijnsveranderende effect vermindert als je vaker gebruikt. De serotonine raakt door het gebruik van XTC op.

TC & de dip
XTC verbruikt extra serotonine in je hersenen. De volgende dag kom je die hoeveelheid te kort, waardoor vaak een depri-achtige dip volgt. Geïrriteerd zijn, je moe voelen en een lusteloos gevoel hebben zijn ook het gevolg van het te kort aan serotonine. In wezen is er even sprake van depressieve klachten, hoewel men dat niet als zodanig herkent. Wanneer je regelmatig XTC gebruikt, kunnen stemmingsklachten aanhouden. Ook buiten het moment direct nadat XTC is uitgewerkt.

Wachten dus tot het serotonine gehalte in je hersenen weer op normaal niveau is, dan zul je je beter voelen.

XTC is een geweldige drug voor iedereen die ermee om kan gaan. Voor jou dus waarschijnlijk niet.

mrreno

Experimenterende gebruiker
Gezond eten, sporten, genoeg slapen, leuke dingen doen. Komt vanzelf weer in orde...

En niet meer zo veel en zo lang achter elkaar gebruiken, zonde van je lichaam en geest.

Daarnaast snap ik het ook niet want op deze manier bouw je in no time resistentie op...
En das natuurlijk zonde! :)

-spaceman-

Badass junkie
Okay, je geeft aan dat je je lesje heb geleerd. Jij begrijpt nu ook wel dat dit een hele domme actie is geweest.

Als ik zou was zou ik veel fruit eten, in het bijzonder bananen.

Koop een potje 5-HTP. Hier kan je lichaam weer serotonine van maken. Dat is een hormoon wat je helemaal hebt uitgeput door je gebruik.

Probeer toch goed te eten...

Vitaminen pillen erbij...

Foei!! Niet meer doen...

Nathaniel

Wijs gebruiker
En mocht je ooit weer de neiging hebben om in een weken lange xtc binge te vallen vul dan eens "Wendy" in in de forum doorzoekert....

Sterkte er mee man. Leer je lesje en ga voortaan wat respectvoller om met drugs en je lichaam.

MÐMA

Experimenterende gebruiker
ten eerste snap ik niet dat je elke dag xtc kan nemen, als ik het 1x in de 1/2 maanden doe heb ik de volgende dag al een verneukt gevoel.

je moet gewoon rustig aan doen met mdma, iedereen heeft de fout wel eesn gemaakt om het tevaak te doen en je wordt er idd raar van ken er zat mensen die helemaal raar werden van dit mooie spul.

m

Amfy

Newbie
Bedankt voor alle reacties, het gaat met de dag beter =)
Ik wil wel melden dat het niet "weken" was, maar een ruime week (10 dagen).
Ik zal maar is goed aan de vitaminen gaan.

Nathaniel zei:
En mocht je ooit weer de neiging hebben om in een weken lange xtc binge te vallen vul dan eens "Wendy" in in de forum doorzoekert....

Sterkte er mee man. Leer je lesje en ga voortaan wat respectvoller om met drugs en je lichaam.

Hier ben ik even stil van..
Dit zal toch hopelijk niet met mij gebeuren he?
Gezien het feit dat het voor mijn gevoel steeds beter gaat..

Mike

Bewuste gebruiker
Amfy zei:
Bedankt voor alle reacties, het gaat met de dag beter =)
Ik wil wel melden dat het niet "weken" was, maar een ruime week (10 dagen).
Ik zal maar is goed aan de vitaminen gaan.

Nathaniel zei:

Hier ben ik even stil van..
Dit zal toch hopelijk niet met mij gebeuren he?
Gezien het feit dat het voor mijn gevoel steeds beter gaat..

Blijf daar ook maar even stil van....

En nee, dat gaat niet met jou gebeuren, want een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus blijf stil én gewaarschuwd!

Paddo100

Bewuste gebruiker
waarom zou je door de weeks xtc nemen? hoe komt het sowiezo al in je hoofd om 2 dagen achter elkaar te doen, laat staan 3 of in jou geval 10... :confused:

gewoon veel fruit eten en groente. gezond en veel water drinken. al het standaard gelul je kent het wel :grin:

Vigilante

Wijs gebruiker
Ik heb het vroeger ook wel eens te bont gemaakt, 1 van de redenen dat ik het nu nog steeds (jaren later) niet meer interessant en leuk vindt.

Bovenaan