Zolpidem / slaapmiddelen

gonzo

Experimenterende gebruiker
Ik weet dat er andere threads over dit onderwerp bestaan, maar ik heb enkele vragen mbt dit middel die ik daarin niet beantwoord vond.

Sinds juli ben ik een regelmatig gebruiker van deze (uiterst effectieve) slaapdrug. Ik heb last van tinnitus (oorsuizen) dus het is moeilijk voor mij om te slapen. Dit middel heeft me echt geholpen, het garandeert zowat mijn slaap.
Ik gebruik het nu ongeveer elke dag (halfje). tot nu toe is er nog geen gewenningseffect. In de bijsluiter staat dat je het eig. maar een week of zo mag gebruiken. Ik vraag me af wat de gezondheidsrisico's zijn voor langdurig gebruik.
Gewenning en verslaving zijn effecten van langdurig gebruik, maar op puur fysiek vlak, vraag ik me af, zijn er ernstige nadelen aan verbonden? Bv. maagproblemen of zo? Ik zeg maar iets... En op psychisch vlak? Kan je er psychotisch of zo van worden?

Zijn er hier mensen die zoals ik, elke dag een slaapmiddel gebruiken of die gewoonte vroeger hadden? Wat zijn jouw ervaringen hiermee? Ondervind je problemen?

thanks a lot!

Spor

Wijs gebruiker
Hey,

Ja ik gebruik iedere dag benzodiazepine ( groep mediceineen waar zolpidem onder valt ) en ik ervaar zelf geen negatieve effecten, behalve dat ik moeizamer in slaap kom... Maar dat verhelp ik dan weer met een benzo. Verder zijn er dingen bekend als afzwakking van emoties, lusteloosheid, en zo nog een hele lijst, maar daar heb ik persoonlijk geen last van, terwijl ik ze een stuk meer gebruik als "normaal" (lees: als een dokter voor zou schrijven)

Ik wil je niet "aanraden" het te doen, maar als dat je in slaap krijgt, en je ondervind er zelf geen nadelen aan, waarom zou je het dan laten ?

zelf ben ik heel makkelijk in die dingen: als er een pilletje voor is dan pak ik het. Als ik smorgens denk dat ik hoofdpijn krijg overdag dan pak ik al bij voorbaar een Ibuprofen 400mg. Ik ken ook mensen die liever de hele dag koppijn hebben als er een pilletje voor nemen. Maar dat moet je voor jezelf bepalen....

gonzo

In feite ben ik nooit zo'n fervente pillenslikker geweest (ook geen aspirines etc) maar nu met dat slaapprobleem is het echt wel nodig.

Ik heb gehoord dat Stilnoct in Duitsland zonder voorschrift te verkrijgen is. Weet iemand of dat waar is?

jasper

Wijs gebruiker
op fysiek vlak zijn er geen nadelen, men moeder pakt al 15 jaar elke dag een benzo om in slaap te geraken en heeft geen fysieke nadelen.
op pshychisch vlak echter, als ik naar mijn moeder kijk, ze kan echt helemaal niet slapen zonder de benzo.

ik merk dit zelf ook als ik nog maar een week aan een stuk benzo's pak begin ik al moeilijkheden te krijgen om in slaap te geraken zonder.

Spor

Wijs gebruiker
gonzo zei:
In feite ben ik nooit zo'n fervente pillenslikker geweest (ook geen aspirines etc) maar nu met dat slaapprobleem is het echt wel nodig.

Ik heb gehoord dat Stilnoct in Duitsland zonder voorschrift te verkrijgen is. Weet iemand of dat waar is?

Stilnoct = zolpidem en valt onder de benzodiazepines... Wat ik echter zeer ineteressant vind,is dat de halfwaarde elimintatietijd ( half life ) maar 2,4 uur is ! terwijl ze 6 uur werken, en ze geen metabolieten hebben !

Mocht iemand weten of dit inderdaaad in duitsland zonder recept te krijgen is, gelieve hier posten want ben er erg benieuwd naar...

Heb je via internet slaap- of kalmeringsmiddelen gekocht of overweeg je dat te doen? Pas op, want dit kan echt gevaarlijk zijn. Ook als het om kruidenpreparaten gaat.

Uit onderzoek van de Inspectie voor de Gezondheidszorg, het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) en de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) blijkt dat het in 62% van de gevallen gaat om neppillen. Een neppil is ongecontroleerd, dus niemand weet wat voor stoffen er in deze middelen zitten. Soms zitten er helemaal geen werkzame stoffen in, vaak verkeerde doseringen en soms zelfs echt gevaarlijke stoffen. Je loopt daardoor serieuze gezondheidsrisico’s. Meer weten over het gevaar van neppillen? Kijk op http://internetpillen.nl/soorten_internetpillen/Slaap__kalmeren/index.aspx voor waargebeurde verhalen en meer informatie.

Dat verhaal over Internetpillen en dat dat heel gevaarlijk is is geen reclame! Het is de waarheid. Ik wil ook niets verkopen, ik wil alleen waarschuwen.

ronnai

Ik regel 75% van mijn benzo's via internet en het is altijd goed!
Dus ik denk dat internetpillen.nl maar een beunhaas is :kots:

honingolie

Bewuste gebruiker
Ik ben benieuwd hoeveel de farmaceutische industrie heeft neergeteld om het min VWS deze campagne te laten voeren..

Flunitrazespeed

Belezen gebruiker
ronnai zei:
Ik regel 75% van mijn benzo's via internet en het is altijd goed!
Dus ik denk dat internetpillen.nl maar een beunhaas is :kots:

echt? ik vind nochtans alleen maar van die Indische en chinese namaakshit op het net... het is mij in elk geval nog niet gelukt zo :confused:
je bronnen vragen is tegen de regels waarschijnlijk..dus have fun ermee :rolleyes:

De Zandman

DF-koning
Ik gebruik jarenlang al zolpidem.
Als je weer wat slapeloosheid inhoudt, dan ben je blij, dat er een goed middel tegen is.
Met seroquel is slapen nu géén probleem meer.
Goddank.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Dat verhaal over Internetpillen en dat dat heel gevaarlijk is is geen reclame!
Er zijn meer dan 1 miljoen unieke farmaceutische benzodiazepine voorschriften in Nederland volgens o.a. het farmaceutisch kompas. Benzodiazepines zijn zowel in farmaceutische als in de RC setting de breedst vertegenwoordigde categorie drugs en kent na nicotine en alcohol de grootste groep afhankelijken. Er zijn alleen maar voordelen wanneer je slaappilletjes gebruikt. :tongueout:
Mocht iemand weten of dit inderdaaad in duitsland zonder recept te krijgen is, gelieve hier posten want ben er erg benieuwd naar.
Er wordt meestal naar gerefereerd als 'Z-drugs', het lijk mij onwaarschijnlijk dat je Zolpidem in Duitsland zonder recept kunt krijgen maar een RC analoog variant valt online wel terug te vinden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nonbenzodiazepine

Laatst bewerkt:
Bovenaan