Zolpidem Slaappillen.

Hallo,

Ik zit nu al denk ik meer dan 4 jaar aan de zolpidem. Begin was het een halfje en toen werd het 10 mg. en nu uiteindelijk zit ik op 1,5 en soms zelfs 2 als ik HELE slechte dagen heb.
Ik wil hier zo graag van af maar mn verslaving is te groot. Ik heb ooit een keer geprobeerd te stoppen maar het zit zo in mn hoofd dat ik er niet zonder mee kan. heel vervelend.

Heeft iemand tips over hoe ik met deze medicijnen het beste kan stoppen of andere tips misschien?

MeejheM

Badass junkie
gezond slaaprimte houden en wat je de 2 uur daarvoor nog uitspookt is van belang. zoldipem ken ik niet, maar je zou het kunnen afbouwen of vervangen door een ander middel wat makkelijker te doseren is. dat kan helpen bij afbouwen.

je kunt ook je arts een aanspreken waarom dat je 4 jaar lang slaappillen voorgeschreven krijgt, dat is echt niet de bedoeling. en waarschijnlijk heb je nu zelf een probleem omdat je af en toe zelf je dosis viervoudig inneemt, daar wordt stoppen of afbouwen ook niet makkelijker op.

ps: vermeld in plaats van een hele, halve, anderhalve of twee [vul hier iets in] graag gewoon het middel en de dosering in grammen, milliliters of een andere absolute hoeveelheid.

verder nog welkom op drugsforum, laat je ons nog even weten hoe je er vanaf gaat proberen te raken, als je dat besluit te doen?

succes.

hoi

ja ben er nog niet echt over uit hoe ik het ga doen. Ik heb het op 1 of andere manier in mn hoofd zitten kom waaschijnlijk door de verslaving) dat het me niet zou lukken om ooit zonder slaappillen te kunnen slapen. en dat blijft door me hoofd zweven, vind het wel echt heel moeilijk :0

MeejheM

Badass junkie
Op een bepaald moment ben j gewoon zo moe dat je vanzelf in slaap valt. het kan thuis gebeuren, op je werk of waar je ook een tijdje rustig zit.

als je dat een ritme weet te geven word je rond een bepaalde tijd vanzelf moe, en als je begint te gapen ga je gewoon naar bed.

ik werd donderdag rond 12:30 door collega's wakker gemaakt of ik mee wilde lunchen. niet erg professioneel, maar slapen komt er echt wel van. bij mij ook, alleen is mijn ritme echt niet gesynchroniseerd met de rest van de wereld.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou het sowieso heel erg langzaam afbouwen. Verder zijn er een aantal dingen van belang en die heeft Meejhem al goed benoemd. Zorg voor een vast ritme en goede voeding, wellicht kan mindfullness of meditatie je helpen om je hoofd leeg te krijgen en wellicht kan een psycholoog ook wonderen doen.

Slapen wordt voor een heel groot deel bepaald door overtuiging. Als je gaat liggen malen omdat je zeker weet dat je niet kunt slapen, zul je ook zeker niet in slaap komen. Dat is helaas het moeilijkste om vanaf te komen..

Bovenaan