Zonnebloem olie

stinos

Experimenterende gebruiker
Hoi,

Een vriend van mij vertelde mij vandaag dat zonnebloemolie erg goede voeding is voor zijn (gewone) planten, geld dit ook voor mijn wietplantje ?

flashkop

Bewuste gebruiker
onzin, olie is een veel te ingewikkelde stof voor een plant, geef het gewoon voeding die je kan kopen in tuincentra's, voeding is zelf meestal overbodig en wanneer men met voeding begint te knoeien verknoeit de onervaren kweker meestal de plant als gevolg van overdosering...
Blijf er dus maar beter af tenzij je plant ondervoedingsverschijnselen zou gaan vertonen....

Doerak

Bewuste gebruiker
Lijkt me pure larie. Wiet heeft inderdaad NPK's nodig. Die zitten als goed oplosbare zouten in plantenvoeding. Olie lost totaal niet op in water en verstikt de wortels. Als je je planten instant wil doden moet je vooral olie gaan geven.

Doerak

Bewuste gebruiker
slunse zei:
groeit ie beter als je schijt in je bloempot?
Menselijke uitwerpselen zijn geen goede mest gebleken. Ik heb het niet zelf geprobeerd, maar het schijnt zo te zijn :)

azgaza

Badass junkie
Olie op een plant klinkt inderdaad wel als een heel slecht idee, omdat het de wortels zou verstikken. Gewoon de aanbevolen voeding gebruiken als je dingen eraan wil geven.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
op zonnebloem olie moet je je compressiemotor =LEES= de dieselmotor op laten rijden.

Stonie

Bovenaan