• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Zwaar bad op de wiet

zuiderlijkesteen

Experimenterende gebruiker
Hey,

Al een lange tijd lees ik reports hier voor mijn vermaak.. Maar nu(na een anderhalf jaar) wil ik mijn eigen report posten. Mijn eerste ervaring met wiet (anderhalf jaar geleden).. Dit kan ik me nog als gisteren herinneren. Ik weet dat iedereen die op psychedelica zit zegt dat je niet bad kan gaan op wiet, hoogstends slecht voelen, maar nee je kan zeker echt BAD gaan op de wiet.

Dit is mn verhaal..

Ik zou met 3 vrienden wiet gaan roken, 2 van hun hadden al vaker geblowd ik noem hun m1 en m2. Ik en S hadden nog nooit geblowd.

De planning was voor het zwembad wiet te roken en dan te gaan zwemmen, we hadden 3gram gehaald voor ons 4en, en hebben daar ongeveer 5/6Dikke joints uit-gedraaid. Het begin was super vet! dat lichte hoofd gevoel, het lachen. En het aller-raarst als ik mijn gezicht draaide duurde het even voordat het beeld veranderden, alsof alles super traag ging.

ik bleef maar door-roken en shotjes nemen totdat ik stil zat zonder wiet en ging zitten, ik stak een sigaret op en keek naar de rest m1 genoot nog van de laatste joints, m2 zat te lachen met S, die super harde lachkiks had. Ik moest ook veel lachen maar was meer gefascineerd door het trage gevoel. Ik voelde aan mijn hart en die klopte super snel.

Die snelle hartslag bracht mij in paniek, ik wist niet dat een normale verandering van wiet is: dat je hartslag omhoog gaat. In mijn paniek kwam ik steeds in ''transjes''(geen andere benaming,dit gevoel had ik) terecht. Het leek alsof ik me op 1 ding kon concentreren en als ik dan mijn hoofd bewoog of iemand kwam in mijn gezichtsveld schrok ik als het ware wakker en raakte vervolgens in een nieuwe trans.

Ik was helemaal ik paniek, mijn hartslag, die transjes.. Ik had gewoon geen controlle meer over mezelf dit bracht mij helemaal in paniek. Mijn hartslag bleef snel en ik bleef voelen, ik voelde op een zeker moment zelfs krampen en steken in mijn hart, en soms voelde ik hem helemaal niet meer.. ik werd duizelig van het gevoel en in mijn transjes voelde ik me slaperig worden.. Ik dacht echt dat ik dood ging. In mijn paniek besloot ik even te lopen over de parkeerplaats omdat iedereen in lachkiks zat vanwege S die helemaal van de wereld was(maar prettig).

Lopend op de parkeerplaats heb ik een liedje gezongen.. dit lopen en zingen bracht me echt in rust.. Omdat ik me niet op mijn hart concentreerde merkte ik meteen dat het kloppende gevoel wat van mn borst tot in mijn hoofd liep.

na 3/4uur werd het stukken minder..maar die hartkloppingen gingen maar niet over, ik heb thuis ruim 5/6uur later nog hartkloppingen GEVOELD en de hele nacht ervan wakker gelegen.. Ik twijfelde echt om naar de doctor te gaan.. Inmiddels denk ik dat het tussen mn oren zat, toch voelde ik het..

Ik had mezelf gezworen nooit meer te blowen, maar een week later deed ik het weer.. ik heb het zeker 5keer gedaan, maar alle 5 de keren weer die hartkloppingen! en 2x zelfs weer min of meer bad.. tot ik me een keer stoned was en bij mezelf dacht.. laat 't maar komen, 't gaat zoals altijd weer over.. toen was ik eens echt Lekker gaar... nu anderhalf jaar verder blow ik bijna elke dag met genot(die transjes heb ik nog steeds als ik super stoned ben.. maar ze zijn nu chill want ik geef me dr aan over en stribbel niet tegen)

Ik hoop dat jullie mijn verhaal goed vonden en dit zelf ook herkennen, mischien dat ik alsnog wat opsteek!

groeten zuiderlijkesteen **

leppeh

Bewuste gebruiker
Je er aan over geven en niet tegenstribbelen is wat mij van elke "bad trip" behoed, al is dat niet op wiet. Goed dat je er nu mee om kan gaan :)

Elfquest

Bewuste gebruiker
Andrew zei:

Wat is er zo grappig? :confused:
Moet een rotervaring geweest zijn.
Ikzelf kan ook niet tegen wiet. Wordt er heel achterdochtig van en ga alles analyseren wat iemand zegt/doet of wat ik zelf doe. Ook dat vertraagde gevoel vind ik niet lekker.

Fulairyn

Belezen gebruiker
Wiet kan inderdaad een nare ervaring geven,
Maar vergeleken met een bad trip op psychedelica valt het allemaal nog erg mee.
Maar zoals je zelf al aangeeft, just go with the flow.

berten

Belezen gebruiker
mja en die transjes die je beschrijft trekken goed op ontwakingen die ik eens gehad heb. Je bent heel ver aan het wegdromen en plots schiet je wakker en besef je weer wat je aan het doen bent en voor je het weet ben je weer weg. Bij ons heet dat ontwakingen maar heb dit maar 2 keer ofzo gehad wel heel eng

zuiderlijkesteen

berten zei:
mja en die transjes die je beschrijft trekken goed op ontwakingen die ik eens gehad heb. Je bent heel ver aan het wegdromen en plots schiet je wakker en besef je weer wat je aan het doen bent en voor je het weet ben je weer weg. Bij ons heet dat ontwakingen maar heb dit maar 2 keer ofzo gehad wel heel eng

ja die ''ontwakingen'' gaven mij het gevoel dat ik mezelf niet meer onder controlle had, ik heb inmiddels geleerd dat je onder invloed de controlle moet weggeven en het over je heen moet laten komen..

Binnekort ga ik trouwes voor het eerst op de paddo's!

zuiderlijkesteen

ExceptionalInsight zei:
zuiderlijkesteen zei:
Binnekort ga ik trouwes voor het eerst op de paddo's!
Als je al para wordt van een versnelde hartslag, vind je dat dan een verstandige beslissing?

Zoals ik eerder zei, dit betreft bij mijn eerste keren.. Ik had het simpelweg niet verwacht en was niet voorbereid. Ik denk dat ik inmiddels klaar ben voor psychedelica. laat maar komen :openmouth:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
zuiderlijkesteen zei:
Zoals ik eerder zei, dit betreft bij mijn eerste keren.. Ik had het simpelweg niet verwacht en was niet voorbereid. Ik denk dat ik inmiddels klaar ben voor psychedelica. laat maar komen :openmouth:
Ik zou dan niet met paddo's beginnen. Je komt op mij over als een beetje een nerveus type, dus dan zou ik met een makkelijkere psychedelic beginnen. LSD, 2C-B misschien, paddo's blijven heel erg onvoorspelbaar, ook al zijn je set en setting perfect geregeld, heb je je goed ingelezen en voorbereid, dan nog kunnen ze je ass kicken (:

Elohtibbar

Badass junkie
Ik zou als beginnend tripper ook beginnen met LSA, 2cb of en heeele lichte dosis LSD. Ben zelf (na salvia) met 2cb begonnen en dat ging uitstekend. Aangename, milde trip, waarbij ik een goed idee kreeg van hoe het is om visuals en vervormingen te krijgen. Bij paddo's heb je veel meer mindfuck, en is misschien een beter idee voor als je iets verder gevorderd bent met de psychedelica.
Verder herken ik "just go with the flow" ook heel erg. Als je in een onaangename of bedreigende omgeving zit, als je bijvoorbeeld betrapt kan worden of je niet op je gemak voelt, is de kans 1000x groter dat je bad gaat. Evenals wanneer je niet weet wat je kan verwachten, en je gaat tegenstribbelen omdat je bang bent om de controle te verliezen. Helaas verliezen veel mensen de controle bij paddo's, 2cb is veel beter te sturen - zelfs bij je eerste keer :) (in mijn geval dan!)

Succes, en trip ze!

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik ben gisteren redelijk hard gegaan op wiet, flink wat goede wiet door de chillum gerookt, alles zoemde een beetje en ik moest ff gaan zitten... Ik kan me best voorstellen dat een onervaren iemand dan in paniek raakt.

Elohtibbar

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Ik ben gisteren redelijk hard gegaan op wiet, flink wat goede wiet door de chillum gerookt, alles zoemde een beetje en ik moest ff gaan zitten... Ik kan me best voorstellen dat een onervaren iemand dan in paniek raakt.

Me too, ben ook een keer best hard gegaan in combinatie met drank. In die zin is het eigenlijk heftiger dan xtc ofzo, daar heb ik nooit problemen mee gehad.. Hoewel het natuurlijk als 1 van de mildste drugs bekend staat heb ik er dan ook niet zo heel veel mee :) soms in combinatie met een andere drug, maar hoef echt niet knetterstoned te worden.

Maar het is misschien toch beter om het zekere voor het onzekere te nemen en met iets lichters dan paddo's te beginnen..?

zuiderlijkesteen

Nee echt niet.
Ik heb mezelf beloofd geen andere drugs dan hasj,wiet en eens paddo's voor de ervaring.

Andere drugs zijn geen optie.

Elohtibbar

Badass junkie
zuiderlijkesteen zei:
Nee echt niet.
Ik heb mezelf beloofd geen andere drugs dan hasj,wiet en eens paddo's voor de ervaring.

Hmm oké interessante visie, mag ik vragen waarom? :)
Niet dat ik er iets tegen heb hoor, maar vraag me gewoon af waarom je wel iets vrij heftigs als paddo's zou willen gebruiken, en niet iets relatief milds als bijvoorbeeld LSA, wat legaal en ook natuurlijk is.

ilyas

Bewuste gebruiker
zuiderlijkesteen zei:
Nee echt niet.

ooit zei ik dit ook, nu heb ik nog steeds geen paddo's gedaan maar wel andere goedjes die me heel goed bevielen. 2c-b is een echte aanrader!

Elohtibbar

Badass junkie
zuiderlijkesteen zei:
Omdat ik die keuze heb gemaakt, en me daar gewoon aan wil houden.

Groeten zuiderlijkesteen
Dat begrijp ik, sterk van je dat je je zo aan je principes kan houden. Maar kun je dan vertellen op welke gronden je die keuze hebt gemaakt? Ik wil je niet pushen hoor, ben gewoon benieuwd welke informatie of inzichten je tot deze keuze hebben bewogen.

Ik wilde namelijk eerst alleen nog eens xtc proberen, maar heb me daarna zo in de wereld van drugs verdiept dat ik zoveel drugs heb gevonden waar ik nog nooit van heb gehoord, dat ik die 1e keuze (alleen 1 keer xtc) niet echt op goede gronden had gemaakt. Ik zeg niet dat jij je keuze niet op goede gronden hebt gemaakt - ben alleen benieuwd op welke.

zuiderlijkesteen

Omdat ik weet dat andere drugs me zouden kunnen opvreten, en dat heb ik er niet voor over.

Het blowen is een plaats vervanger voor alcohol, want vanwege persoonlijke redenen drink ik niet. En paddo's.. ik wil de ervaring zo graag een keer meekrijgen.

De_willy

Pas maar op; die paddo's zouden je wel eens sneller kunnen "opvreten" dan een zegeltje LSD met een milde dosering. (50 - 100µg)
Ik heb zelf al een negatieve paddo ervaring achter de rug en vind persoonlijk lsd een pak helderder en vrolijker.
Kan misschien aan de leeftijd gelegen hebben met die paddo's (ik was toen nog maar 17 terwijl m'n eerste lsd trip pas op m'n 23 was).

Elohtibbar

Badass junkie
Blijkbaar weet je er toch niet zoveel vanaf, want paddo's zullen je meer 'opvreten' dan 2cb of LSA... deze drugs zijn een stuk verantwoordelijker om te gebruiken als je beginnend tripper bent. Paddo's zijn geen drugs om mee te beginnen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
zuiderlijkesteen zei:
Haha, best nog even wachten dan. Het is de fout die veel mensen maken om te denken dat een drug die in de natuur groeit minder gevaarlijk is dan iets chemisch. Ik denk dat het eerder andersom is, moeder natuur laat zich niet temmen terwijl iets chemisch juist onder gecontroleerde omstandigheden gefabriceerd is.
Ik deel de mening van de rest hier, LSD, 2C-B, Ketamine misschien(dissociatief, oke, maar ook vaag :þ).. dat zijn de wat makkelijkere drugs om mee te beginnen. Paddo's lijken misschien onschuldig, maar vergis je niet.

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik zou inderdaad echt voor een lage dosering LSD gaan (denk 50-100 ug), of misschien 2c-b (10-20 mg). Ik moest een keer op 2,5 portie paddo's serieus weg van een feestje omdat ik het te erg een chaos in m'n kop vond worden om sociaal te doen, en mij met tripmiddelen overweldigen is een beetje als een vuurtje te blussen door er benzine op te gooien.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
:) Net als jij heb ik ook altijd gezegd nooit verder te gaan dan wiet/hasj en af en toe paddo's/truffels. Andere drugs trokken me niet, vond ik te gevaarlijk, wist ik te weinig van of kon ik toch niet aan komen. Ik heb nog steeds nooit iets anders gebruikt, maar ik sluit niet uit dat ik LSD ga proberen als ik van een betrouwbaar persoon iets kan krijgen :P

Ik denk dat een halve portie truffels uit de smartshop best wel te handelen is, al kan ik het uiteraard niet vergelijken met de andere middelen die hier worden genoemd. Wel moet ik zeggen dat 15 jaar nog erg jong is en dat ik mn eerste trip op mn 19e al heel zwaar vond op een portie mexicaanse paddo's(wel ontzettend leuk). Meerderen trippen al op zo'n jonge leeftijd en bij hen schijnt het te bevallen, maar ik vind het wel wat te jong.

Angramar Temenos zei:
Ik moest een keer op 2,5 portie paddo's serieus weg van een feestje omdat ik het te erg een chaos in m'n kop vond worden om sociaal te doen

Dat lijkt me logisch. :confused: Wtf gaat er om in je hoofd als je zoveel paddo's eet en dan naar een feest gaat?

Als je verantwoordelijk met paddo's omgaat, je inleest en rustig aan doet met de hoeveelheid dan valt het allemaal wel mee.

raZiel

Als je jezelf eerst geestelijk voor had bereid had je deze bad trip wss helemaal niet gehad. Lees anders eerst ff alle effecten op internet dan :P mja nu weet je vast wel beter

zuiderlijkesteen

Daar heb je echt gelijk in, en hier ben ik me bewust van.

Als ik alle effecten wist behalve: lacherig.. had ik me daar op voor kunnen berijden en was ik niet in paniek geraakt. :xtc:

WDVK

Newbie
Ik heb het zelf toevallig laatst ook gehad.
Ik blow toch al wel een jaar of 2 af en toe (in de zomer wat meer dan in de winter.. Vorige zomer ongeveer 2x per week). Een paar weken geleden ging het bij mij ook niet helemaal goed. We waren met z'n 3en en we hadden 2 zelfgedraaide jointjes gerookt. Ik zou zo niet durven zeggen hoeveel erin zat maargoed, 2 jointjes met z'n 3en is goed te doen. Het was gewoon gezellig, maar het was best fris buiten (het was 's avonds) dus na de 2e joint zijn we alledrie naar huis gegaan. Thuis ben ik in bed gaan liggen en toen ging het helemaal fout. Ik had ook de ontzettende hartkloppingen en ik lag van top tot teen gigantisch te trillen. Vervolgens heb ik meer kleren aangetrokken, nog een deken gepakt, maar het trillen ging niet over. Ook kreeg ik moeite met ademhalen. Ik raakte ook behoorlijk in paniek, maar uiteindelijk ben ik smsjes gaan versturen, waardoor ik met mijn gedachten niet meer bij die enge lichamelijke problemen was en ben vervolgens in slaap gevallen.

Ik denk inderdaad dat het voor een groot deel tussen je oren zit. Wanneer er íets gebeurd waarbij je je niet prettig voelt, ga je daaraan denken waardoor het gevoel heftiger wordt. Wanneer je bezig blijft, heb je hier het minst last van: blijven praten, blijven lachen etc. Eten werkt bij mij ook altijd wel (maar dat komt ook wel door mijn ontzettende vreetkicks), zolang je maar niet te veel eet (ik kan niet zo goed stoppen met eten als ik stoned ben :wink:) want dan kun je misselijk worden.

zuiderlijkesteen

Elodihbar,

Leuk om in mijn oude account te neuzen.
3 jaar geleden alweer sinds ik hier ben ingelogd.

ben inmiddels 18 en alweer een beetje wijzer.

Ik heb ook nooit meer de stap gemaakt om naar iets anders te gaan als wiet.
Ik denk dat ik dit ook beter niet kan doen, ik ben al filosofisch genoeg van mezelf.

Om nog even terug te komen op je vraag: Waar baseer je je keuze op om paddo's te gebruiken en geen LSA e.d.

Waarschijnlijk zij ik dit omdat ik het hele lsa niet ken, lsd koppel ik ook weer aan iets heel heftigs.
Paddo's zijn wat meer geaccepteerd.. Waarschijnlijk was dat mijn rede.

Lijkt me vet als je dit nog eens leest..
Moet iedereen iniedergeval gelijk geven hierboven..
greetz

Bovenaan