Zwaar teleurgesteld

tricky

Newbie
Ik heb 6 maanden lang coke en 3mmc gesnoven keer op keer. En heb nooit wat gevoeld om eerlijk te zijn. Nu wil ik als laatste hoop coke gaan 'basen', als ik weer niks voel stop ik voorgoed met drugs 🤣

Iemand nog tips alles is welkom.

Plex

Badass junkie
En, heb je het uiteindelijk geprobeerd? Zo ja, hoe was het? Ben hier wel benieuwd naar

Nihilist88

Badass junkie
Ik heb 6 maanden lang coke en 3mmc gesnoven keer op keer. En heb nooit wat gevoeld om eerlijk te zijn.
Best dom dan, arme neus en ferm weggesmeten geld.
En totaal niks voelen lijkt me zeer vreemd. Alhoewel ik coke zelf zwaar overrated vind n totaal niet mijn wens qua effecten geeft, té veel opgefokt n veel te kortwerkend, je lijkt hier per uur of 2 te moeten bijnemen.

En tja 3-MMC was hier ook ni wow, wel steeds oraal. Maar moest hier best hoge dosis v nemen om het als redelijk fijn te ervaren, maar allemaal vré braafjes ivm mijn favo stims 4-FA, 4-FMA, 6-APB en 3-FA (oraal). En bij 3-MMC ook wel craving.
Nu wil ik als laatste hoop coke gaan 'basen', als ik weer niks voel stop ik voorgoed met drugs 🤣
Waarom zo bij die coke blijven hangen, coke basen is sowieso heftiger, maar duurt maar enkele minuten, ca 5-10min en na basen is mn al sneller down/depressiever, wat de verleiding om direct weer te gebruiken sterk vergroot en sneller afhankelijkheid n dus verslaving optreedt.
Zowel coke en 3-MMC deden je niets of te weinig, zijn je ding niet. 3-MMC is softer en heeft oa milde coke effecten...
Laat die coke toch gewoon🤷‍♂️

Ik wil je niet aanzetten tot, mr als je dan echt een goeie stim wilt, XTC is sowieso 5-6u vet goaaaan en bij de rc's zijn vooral gefluoreerden amfetamines (4-FMA en 3-FA) en benzofuran (6-APB en 5-APB) fijn tot zeer lekker.

OtherShore

Badass junkie
Ik heb 6 maanden lang coke en 3mmc gesnoven keer op keer. En heb nooit wat gevoeld om eerlijk te zijn.
Dit is toch wel raar. Veel mensen ervaren coke als een vrij milde stimulant, dus dat snap ik nog wel, maar 3mmc? Slechte kwaliteit misschien en snuiven is niet de ideale ROA.
Nu wil ik als laatste hoop coke gaan 'basen', als ik weer niks voel stop ik voorgoed met drugs 🤣
Base coke/crack is niet per se “sterker” dan normale coke. De pieken zijn wat hoger, de dalen wat lager, maar het is niet ineens een compleet andere drug.

Trouwens, 6 maanden lang gebruiken als je niets voelt? Dan ben je of dom of een enorme doorzetter 😅

MR_CHIP

Badass junkie
dan je van snuiven van 3mmc niks voelt is niet zo gek
op mijn hoogte punt zat ik op 4x 180mg in capsules , mijn god dat voel je wel (en sidenote extreem gevaarlijk)

Zweevteev

Wijs gebruiker
Als je zogenaamd niets gevoeld had, dan zou je het niet zes maanden lang blijven snuiven. Je hebt kennelijk genoeg gevoeld dat je een craving ervaart naar een intensere high en het daardoor op een andere manier wil gebruiken.

Ik snap dit hele topic niet. Je bent teleurgesteld over wat precies? Dat het zes maanden lang snuiven van 3-MMC en cocaïne niet goed genoeg was dat je nu wil overstappen naar crack? En alleen als je niets voelt van de crack zal je stoppen met drugs, terwijl het alternatief is dat je een crackjunk wordt? Dit is echt volslagen idioot.

Cera

Belezen gebruiker
Ik heb 6 maanden lang coke en 3mmc gesnoven keer op keer. En heb nooit wat gevoeld om eerlijk te zijn. Nu wil ik als laatste hoop coke gaan 'basen', als ik weer niks voel stop ik voorgoed met drugs 🤣

Oei dat was dan echt geldverspilling zeg. En bijvoorbeeld xtc ? Merk je daar wat van of ook niet?

Nihilist88

Badass junkie
Dit is toch wel raar. Veel mensen ervaren coke als een vrij milde stimulant, dus dat snap ik nog wel
Mild, tja ik vind het zelf dure cafeïne dat je door je neus jaagt, niks meer niks minder. Puur functioneel, voor de workaholics, het veeleisend karakter v je job. En de korte werkingsduur, maakt het in zekere zin zeer mild.
maar 3mmc? Slechte kwaliteit misschien en snuiven is niet de ideale ROA.
TS snuift alles, ik kan enkel orale ervaringen delen, ook zo bij 3-MMC. Vond dit zelf eerste keer (220mg oraal) ook vrij mild en braafjes. Lag bij mij ook voornamelijk aan het feit, omdat ik met eerdere stims reeds vette ervaringen gehad heb, tem potente rushes. Zijnde XTC, 4-FA, 4-MMC, 4-FMA, 6-APB en later ook 5-APB en 3-FA.

En dan zette ik 3-MMC daartegenover en was dit eerder teleurstelling, té weinig energy en meer een chille entactogene werking. Ook de eerder korte werkingsduur hielp niet echt om er positief tov te staan...
Maar door deze meer los vd rest te zien, kon ik het meer appreciëren als een stofje om te nemen, als je niet heavy n langdurige rush wilt, maar thuis chill avondje met peopz, lekker vrolijk socializen, muziekske op. Hoef ik ook niks alcohol fzo, gewoon 3-MMC en Monster.
Base coke/crack is niet per se “sterker” dan normale coke. De pieken zijn wat hoger, de dalen wat lager, maar het is niet ineens een compleet andere drug.
Dacht juist wel pak sterkere en heftigere rush, maar zeer kort, nl enkele minuten, niet langer dan 5-10min en de comedown ook sterker voelbaar zou zijn, waardoor mn gemakkelijker terug wilt en waar coke al gekend is om craving, zou dit logischerwijs bij crack (coke basen) beduidend hoger liggen.

Ja dat ook al, crack is gekookte coke met een base, zoals ammonia, waarna het overtollige vocht wordt verwijderd en na droogproces heb crack om te chinezen.
Trouwens, 6 maanden lang gebruiken als je niets voelt? Dan ben je of dom of een enorme doorzetter 😅
Same thoughts here😉 Dom in dit geval 😅 Een drug/rc, dat na een 2de, max 3de keer faalt vr mij, ist bye bye en ga je deze toch ni 6 maand blijven nemen...🤦🤷‍♂️

Zweevteev

Wijs gebruiker
Sommigen hebben ook alle pech... Ik ken iemand die had er geweldig effect van. Werd zijn nummer 1 hobby.

We kunnen niet allemaal onze droomhobby vinden in dit leven, maar niet gerookt is altijd mis!
Wilde voor de grap zeggen "Misschien anders [een andere zeer schadelijke en verslavende drug die je kan roken] proberen?" maar straks breng ik TS op ideeën, dus ik laat het maar.

OtherShore

Badass junkie
@Nihilist88 Ik waardeer je reactie wel, maar je bent soms een beetje los met de feiten. Het kan zijn dat je eigen ervaring afwijkt van de gebruikelijke inzichten natuurlijk, maar ik wilde sommige dingen toch nuanceren. Je zegt over coke:
Puur functioneel
En de korte werkingsduur, maakt het in zekere zin zeer mild.
Coke is op zich euforischer en minder functioneel dan bijvoorbeeld amphetamine. En de korte werkingsduur is juist een valkuil, want dat maakt het verslavender. Bij base coke/crack erken je dit probleem wel, toch?

Als voorbeelden van stims noem je:
XTC, 4-FA, 4-MMC, 4-FMA, 6-APB en later ook 5-APB en 3-FA.
Hier haal je entactogenen en pure stimulantia door elkaar. Je vindt de rush van deze “stims” sterker dan die van 3-MMC en daar kan ik me iets bij voorstellen (in zekere zin is de rush van LSD ook sterker dan de rush van amphetamine) maar in eerste instantie is LSD toch echt een tripmiddel en XTC een entactogeen.

Ik ben het wel met je eens dat 4-MMC eigenlijk beter was dan 3-MMC (in de zin van: het deed hetzelfde maar dan beter), maar beiden zijn tegenwoordig nauwelijks meer te krijgen.

Ik vind het jammer dat de TS zijn positie niet meer heeft verduidelijkt. Nu zitten we met een paar cryptische berichten waar weinig uit op te maken valt. Een beetje geplaag heeft de TS niet uit zijn schelp kunnen lokken, helaas

Laatst bewerkt:

Nihilist88

Badass junkie
@Nihilist88 Ik waardeer je reactie wel, maar je bent soms een beetje los met de feiten. Het kan zijn dat je eigen ervaring afwijkt van de gebruikelijke inzichten natuurlijk, maar ik wilde sommige dingen toch nuanceren. Je zegt over coke:

Coke is op zich euforischer en minder functioneel dan bijvoorbeeld amphetamine. En de korte werkingsduur is juist een valkuil, want dat maakt het verslavender. Bij base coke/crack erken je dit probleem wel, toch?
Ja functioneel, oké met euforische touch, maar door z'n niet wow rush en korte werkingsduur, vind ik coke gewoon pak minder een recreatieve drug, door veeeel minder die full energy-rush, bodyhigh, entactogene en euforische effecten en daardoor minder geschikt voor op rave/party of thuis intiemer met peopz.

Mijn ervaring met coke is dan ook uiterst beperkt, omdat ik het qua verhouding werking-prijs ferm tegenviel en ik daarnaast snuiven zeer onprettig vind.

Als je met amphetamine op de oldskool pep doelt, daar heb ik geen ervaring mee. Enkel met eerder genoemde rc's 4-FA en 4-FMA, die ik veel meer recreatief vind, met heerlijke potente energy rush, met lekkere bodyhigh en euforische socialize effecten, top om op te feesten/raven en zeker bij 4-FMA lekker lange werkingsduur.
Dan heb je nog 3-FA, waarbij ik een zeer fijne energy rush ervaar en ik eerder al zegde, minder hyper peppy rush zoals oldskool pep. Dit komt in grote mate doordat bij 3-FA de werking van dopamine net wat boven die van noradrenaline zit.

Dat gaf ikzelf toch al aan, dat coke door zn eerder mild effect en korte werkingsduur zorgt voor craving en grotere verslavingskans.
En bij crack (coke basen), het effect veel heftiger zou zijn, met een extreem korte werkingsduur (5-10min), dus vele malen gevoeliger voor craving en verslaving.
Ik heb hier zelf nul ervaring mee en zal ook zo blijven, zie hier enkel nadelen in.
Als voorbeelden van stims noem je:

Hier haal je entactogenen en pure stimulantia door elkaar. Je vindt de rush van deze “stims” sterker dan die van 3-MMC en daar kan ik me iets bij voorstellen (in zekere zin is de rush van LSD ook sterker dan de rush van amphetamine) maar in eerste instantie is LSD toch echt een tripmiddel en XTC een entactogeen.
Ik hield er indd alle meldingswaardige stims bij, waarbij ik reeds voldoende fijne ervaringen mee had/heb.

Tuurlijk is er hier nog eens duidelijk onderscheid te maken in klassen. Oké gaat weer de uitgebreide versie worden 😉
Met 3-FA als meest pure amfetamine.
4-FA en 4-FMA, komt uit de amfetamine/entactogenen klasse, met meer euforie en sociale effecten tov pure amfetamine.
XTC/MDMA, komt uit de amfetamine/entactogenen/MDxx klasse en naast veel meer nadruk op entactogene effecten, bevat deze ook aanzienlijke hallucinogene eigenschappen, dit zorgt voor totaal andere soort drug en dito ervaringen en staat volledig los van pure amfetamine en vormt al decennia lang samen met coke en speed, de grote 3 qua stims.
6-APB, komt dan weer uit de amfetamine/Benzofuran en entactogene/psychedelic klasse en ligt qua effecten zeer dicht bij MDMA, maar minder wausy, meer stabiele en langer werkende MDMA rush. Zeer entactogeen en milde, maar langdurende visuals.
4-MMC, 3-MMC en 3-CMC, zijn cathinonen en entactogene stims, met 4-MMC nog als top spul, zijn de daaropvolgende vervang rc's telkens verzwakt en geven ze weinig energie, maar braafjes wat entactogene effecten.

Maar we hadden het over stims en met LSD erbij te halen, sla je een totaal andere richting in en zitten we bij psychedelica/lysergamide, gesynthetiseerde ergotalkaloïde (schimmel Claviceps Purpurea). Dus snap niet echt waarom je LSD hierbij betrekt, tripmiddelen zoals het al aangeeft, zorgen voor bepaalde trip, geen rush, die m'n juist aan stims linkt.
Anders kun je disso's, die een roes tot intense trip kunnen leveren, er ook bijnemen, maar daar ging het hier toch helemaal niet om🤷‍♂️

Ik ben het wel met je eens dat 4-MMC eigenlijk beter was dan 3-MMC (in de zin van: het deed hetzelfde maar dan beter), maar beiden zijn tegenwoordig nauwelijks meer te krijgen.
Jua da's niet moeilijk om het hiermee met me eens te zijn, dat is gewoon 1000% feit😆 Al vond ik zelfs 4-MMC niet zo top, blijkbaar vind ik stims uit de cathinone klasse minder mijn ding.
Ik heb liever de meer pep energy rush, al dan niet met entactogene effecten en anderzijds de meer entactogene en mild psychedelische stims. In beide gevallen met een goeie lange werkingsduur. Cathinone rc's missen dit juist grotendeels.
Ik vind het jammer dat de TS zijn positie niet meer heeft verduidelijkt. Nu zitten we met een paar cryptische berichten waar weinig uit op te maken valt. Een beetje geplaag heeft de TS niet uit zijn schelp kunnen lokken, helaas
Weet niet of we dit echt geloofwaardig moeten nemen van TS. Coke basen (crack), deed hem ook totaal niks, ik weet niet se🤔
Volgens mij is ie al 6 maanden talkpoeder fzo aant snuiven 😂

OtherShore

Badass junkie
@Nihilist88 bedankt voor het delen van je ervaringen. Over persoonlijke (drugs) voorkeuren valt natuurlijk niet te twisten en als ik het goed begrijp heb je meestal een voorkeur voor middelen met een mooie balans tussen stimulerende en entactogene effecten.

Maar waarom noem ik nou LSD? Beetje raar, of niet?

Nou, LSD heeft ook een vrij sterk stimulerend effect (terwijl paddo’s bijvoorbeeld meer kalmerend zijn). Dus als je heel los bent in je beschrijving zou je LSD ook een stimulant kunnen noemen! Maar dat is nou niet bepaald een goede omschrijving… Maar goed, inmiddels heb je de details verder ingevuld dus nu snap ik beter wat je bedoelt met stims.

Laatst bewerkt:
Bovenaan