Zwanger en cocaine

Groengras

Newbie
Beste lezer,

Ik heb een vraag.
Ik ben er net achter dat ik zwanger ben, mijn vriend en ik zijn er heel erg blij mee! Maar nu besef ik me dat als ik al drie maanden zwanger ben, ik op Koningsdag dus tijdens mijn zwangerschap volledig van Godje los ben gegaan. Ik heb verder helemaal geen drugsprobleem ofzo, maar maak me nu wel heel erg zorgen over de effecten die deze dag kan hebben gehad op mijn embryo/kindje... :(

Ik heb die dag xtc, en zeker een halve gram coke gebruikt... daarnaast heb ik me de hele dag helemaal suf gerookt en geblowd, wat lachgasbalonnen gedaan en natuurlijk veel alcohol genuttigd. Het was een top dag, maar zou iemand mij kunnen vertellen of ik mijn kindje in gevaar heb gebracht en of het gevolgen kan hebben op de verdere ontwikkeling van het embryo?

Alvast enorm bedankt voor eventuele reacties!

Liefs,
Groentje
(33 jaar)

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ga naar je huisarts of arts. Wij kunnen hier geen oordeel over doen!

Succes, hoop dat er niks aan de hand is!

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
In de eerste drie weken van je zwangerschap wordt de navelstreng gevormd en zo, in die weken heeft roken/drinken e.d. geen effect op de gezondheid van je kindje. Daarna dus wel.

Op zich geldt: hoe meer schadelijke middelen je hebt gebruikt hoe groter de kans op gezondheidsproblemen, maar goed, hoeveel mensen zijn er wel niet waarvan de moeder gewoon rookten of dronken tijdens de zwangerschap? Vroeger was dat nog niet zo bekend. Tegelijkertijd kun je ook niet zeggen hoe die mensen eraf waren gekomen als desbetreffende moeders niets gebruikt hadden in die periode.

Ik zou kunnen zeggen dat door die ene dag gebruik je de kans op gezondheidsproblemen misschien wel wat vergroot hebt, maar het was maar één dag en zeker weet je het eigenlijk toch niet. Het enige wat ik me afvraag is of je afgelopen 3 maanden niet gewoon elke week alcohol gedronken hebt..? In dat geval vergroot je de kans op FAS namelijk wel aanzienlijk helaas.

En bespreek het inderdaad gewoon even met je huisarts of arts.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Laten controleren bij de gynaecoloog zal de beste optie zijn en verder veel succes met zwangerschap en geboorte!!

Laatst bewerkt:

stomme eend

Bewuste gebruiker
Gefeliciteerd! Klote gevoel lijkt me dat je onbedoeld misschien iets kuts hebt gedaan. Ik zou je vooral willen adviseren open te zijn bij de verloskundige. Allicht kan ze je gerust stellen, als het idd helemaal op begin zwangerschap was. En zoniet, dan kunnen ze extra monitoren indien nodig.

Succes, en geniet van je zwangerschap!

Bovenaan