Zwanger en wiet

spacelord

Wijs gebruiker
KoxBox zei:
spacelord zei:
Als je niet fucking 9 maanden kan stoppen met te blowen voor het welzijn van je bloedeigen kind, kan je het beter verwijderen. Je wil het niet op je geweten hebben als er iets serieus aan scheelt door je eigen eigoïsme. Natuurlijk, als je 1 keer per maand een joint rookt zal dat geen kwalijke gevolgen hebben. Dagelijks gebruik is uit den boze lijkt me.
Zelfs al gebruik je 1x in de maand... Het is sowieso NOT DONE!
Komaan, het is wel een leven dat je op het spel zet!

Weet ik, ik wilde normaal de kritiek veel harder doorrammen maar verwachte (toch op dit forum) heel wat gezeik en vergoeilijkingen waar ik geen zin in had

KoxBox

Badass junkie
spacelord zei:
KoxBox zei:
spacelord zei:
Als je niet fucking 9 maanden kan stoppen met te blowen voor het welzijn van je bloedeigen kind, kan je het beter verwijderen. Je wil het niet op je geweten hebben als er iets serieus aan scheelt door je eigen eigoïsme. Natuurlijk, als je 1 keer per maand een joint rookt zal dat geen kwalijke gevolgen hebben. Dagelijks gebruik is uit den boze lijkt me.
Zelfs al gebruik je 1x in de maand... Het is sowieso NOT DONE!
Komaan, het is wel een leven dat je op het spel zet!

Weet ik, ik wilde normaal de kritiek veel harder doorrammen maar verwachte (toch op dit forum) heel wat gezeik en vergoeilijkingen waar ik geen zin in had
:grin:

cropp

Badass junkie
Ik zeg: deze vrouw is uberhoubt te stom om een kind op te voeden, of ze het nog nog eens half gaar blowt of niet...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wietje zei:
iedereen oordeelt wel conservatief over dit onderwerp :/

Dat is niet conservatief maar verstandig, volwassen en geeft weer dat deze mensen enige vorm van intelegentie bezitten.

Mensen die hier anders over denken zijn niet open minded of wat dan ook, maar gewoon weg dom en vooral onverstandig.

spacelord

Wijs gebruiker
Even samenvatten van wat hier nu allemaal gezegd is: DOE HET NIET OF WE MOLESTEREN JE !

zo, hiermee is de kous af en daarmee de discussie :grin:

funky_skunk_junky

Wijs gebruiker
Inderdaad dus niet doen, heb gehoord dat blowen tijdens de zwangerschap of in de buurt blowen van een baby de kans op leukemie vergroot.
Lijkt me niet dat je dat je kindje aan wil doen.

Pfoeh lijkt me wel moeilijk hoor, zo ineens stoppen.
Maarja, wat mot dat mot hè. :)

spacelord

Wijs gebruiker
funky_skunk_junky zei:
Inderdaad dus niet doen, heb gehoord dat blowen tijdens de zwangerschap of in de buurt blowen van een baby de kans op leukemie vergroot.

Als je drugs niet opzij kan leggen voor je kinderen heb je ofwel een probleem ofwel begin je er gewoon niet aan. Die keuze moet je op voorhand maken.

Flameon

Badass junkie
Helemaal eens met spacelord. Ik zie op mijn werk genoeg kids met problemen van verslaafde ouders, ook van veel wietmoeders. Vaak treden er psychische klachten op bij de kids, kan ook op latere leeftijd. Denk aan depressiegevoelig, autisme etc.

funky_skunk_junky

Wijs gebruiker
spacelord zei:
funky_skunk_junky zei:

Als je drugs niet opzij kan leggen voor je kinderen heb je ofwel een probleem ofwel begin je er gewoon niet aan. Die keuze moet je op voorhand maken.

Daar heb je 100% gelijk in, maar ik hoop dat als ik zwanger word dat ik van te voren al gestopt ben.
Want het lijkt me ook niet prettig als je net zwanger bent dan ook nog al de stress van het stoppen met blowen erbij te hebben.

waaza0

Experimenterende gebruiker
niet aan beginnen ! mijn moeder ookte af en toe een normale peuk terwijl ze zwanger was van mij , en kijk wat eht resultaat is! T_T jk :P
ik zou het gewoon niet doen, je kan altijd nog blowen , waarom risico nemen?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Fresh zei:
Wietje zei:
voor al degenen die snel oordelen zonder eingelijk feiten te weten

http://www.druglibrary.org/schaffer/hem ... babies.htm

(ookal is de OT hoogstwaarschijnlijk al bevallen :P )

Pfff sjezus wat een lap tekst zeg! :openmouth: Ik word al moe als ik ernaar kijk :grin:
Lekkere lay-out ook, haha.

Maar het is gewoon beter om niet te doen, da's toch niet zo moeilijk.

Ik heb het dus wel gelezen.
Uit de resultaten blijkt dat kinderen van moeders die (extreem veel) blowen beter scoren op: psychische stabiliteit, alterheid, reactievermogen en wereld oriëntatie.
Ook zijn ze anatomisch betrouwbaarder en robuuster.

Dit is allemaal gemeten tot 1 maand na de geboorte.

Ikzelf vind dit onderzoek vrij weinig zeggen, veel te kleine onderzoeksgroepen.
Ook denk ik dat de negatieve gevolgen van het blowen tijdens de zwangerschap pas later boven komen drijven. Bijv. door psychische stoornissen of depressies op latere leeftijd.

En dan nog, al zou blowen tijdens de zwangerschap niet slecht zijn, je blijft nicotine binnen krijgen. En er zijn nu toch al echt wel genoeg studies gedaan die aantonen dat nicotine erg slecht is voor een foetus/baby.

Wietje

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
je blijft nicotine binnen krijgen.

Als je met tabak rookt bedoel je dan?
Want bij mijn weten zit er geen nicotine in wiet ^^

Ik denk ook dat er veel zwaardere factoren zijn die meespelen in depressies enz, dan wiet.

Ik wou maar even reageren op al die tamelijk harde comments hier.
Aan die mensen: denk niet dat je alles weet.

(ik heb ergens gelezen dat dit het grootste onderzoek is geweest naar wiet & zwangerschap dat ooit is gedaan... van mij mogen er nog komen, maar dan zullen eerst de dogma's rond wiet wel weg moeten in de wereld.. )

Ik ga aanstaande moeders zeker niet aanraden om te blowen, maar jonges, sommige oordelen hier wel snel :)

peace

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ik snap gewoon niet dat er altijd onderzoeken voor nodig zijn, sorry hoor.

Wat moet er dan bewezen worden? Dat het niet slecht voor je kindje zal zijn en je gewoon lekker door kunt gaan? kom op zeg.. Ik vind dat wat je zelf met je lichaam doet moet je zelf weten, maar als je zwanger bent heb je wel de verantwoordelijkheid te dragen (letterlijk en figuurlijk) en als je dat niet kunt ben je je kind niet eens waard.

Drugs (in welke vorm dan ook) & zwanger zijn is gewoon "not done".
En neem anders gewoon het zekere voor het onzekere. De kans dat juist dat beter voor je gezondheid en dat van je kindje is, is bij wijze van spreken 1000x hoger dan dat er in een onderzoek naar boven zal komen dat wiet of welke drugs dan ook een positieve invloed heeft op moeder en kind...
Ik zeg niet dat het uitgesloten is, maar kom op hee :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wietje zei:
Als je met tabak rookt bedoel je dan?
Want bij mijn weten zit er geen nicotine in wiet ^^

Ja, als je met tabak rookt bedoel ik dan.
En denk toch dat 99% van de blowers dat doet.

Wietje zei:
(ik heb ergens gelezen dat dit het grootste onderzoek is geweest naar wiet & zwangerschap dat ooit is gedaan... van mij mogen er nog komen, maar dan zullen eerst de dogma's rond wiet wel weg moeten in de wereld.. )

Ik ga aanstaande moeders zeker niet aanraden om te blowen, maar jonges, sommige oordelen hier wel snel :)

Ik vind een onderzoek onder.. 20 en 24 moeders, nou niet echt groot.
Als dat het grootste onderzoek is ooit gedaan, dan zou ik inderdaad aanmoedigen in die sector nog wat onderzoek te verrichten..

Ook vind ik dat er redenen genoeg zijn om moeders die blowen over 1 kam te scheren.
Elke moeder die dat doet,
Fresh zei:
Drugs (in welke vorm dan ook) & zwanger zijn is gewoon "not done". En neem anders gewoon het zekere voor het onzekere. De kans dat juist dat beter voor je gezondheid en dat van je kindje is, is bij wijze van spreken 1000x hoger dan dat er in een onderzoek naar boven zal komen dat wiet of welke drugs dan ook een positieve invloed heeft op moeder en kind...
Ik zeg niet dat het uitgesloten is, maar kom op hee :)

Wietje

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Ja, als je met tabak rookt bedoel ik dan.
En denk toch dat 99% van de blowers dat doet.

lol, in nederland en belgie is blowen met tabak 99%, akkoord, maar in zowat heel america wordt enkel puur gerookt, en ook in jamaica is puur veel meer voorkomend dan mensen die met tabak rollen..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Das waar.
Maar het onderzoek is inderdaad in jamaica gedaan, maar we praten hier nu toch over moeders in Nederland en België die zwanger zijn en blowen?

Grote kans dat zij dus WEL die nicotine erbij binnen krijgen.
Maar dan nog, zo'n onderzoek gaat mij niet overtuigen dat blowen ( De wiet/hasj bedoel ik dan) niet slecht is voor de baby.

Waarom het zekere voor het onzekere nemen. Wanneer je het dus wel doet, betekend dat dus dat je verslaafd bent. En een moeder hebben met een verslaving is ook geen goede start van je leven hoor. Of je dan door het blowen zelf beschadigt bent of niet.

Oom Klaas

Badass junkie
Niemand weet dus zeker hoe schadelijk het is.

Dus laat gewoon de drugs liggen, als je dat niet kan voor je kind verdien je geen leven.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ik rook niet, maar als ik blow doe ik dat het liefste zonder tabak :)
Ik vind die nicotine (teer?) smaak gewoon ranzig in mijn mond :grin:

Zoals ik in het stukje hierboven ook al zei, blowen is not done als je zwanger bent.

Al ken ik wel iemand die lekker door blowde terwijl ze zwanger was en nog aardig ook.
Zo te zien hebben de kids er niets aan overgehouden (tot nu toe). Ze zijn 9 en 6 inmiddels en doen het voortreffelijk. Er valt gewoon niets zinnigs over te zeggen, maar voorkomen is gewoon beter :)

Bovenaan