zwarte paddestoelen

Riel

Bewuste gebruiker
ik heb gister samen met een vriend hawaiiaanse gekocht. we wilden ze drogen en de verkoper adviseerde ze een paar uur in de zon te leggen. dat hebben we gister gedaan en zijn daardoor al een stuk gekrompen + beetje zwart geworden. nu de volgende dag zijn alle paddestoelen pikzwart (bedorven). ik heb al met de zoekfunctie opgezocht over mensen die dit ook zijn overkomen. veel mensen hadden ook geen effect meer maar andere weer wel (met buikpijn).

dus mijn vraag: Zullen deze paddo's nog werken?

azgaza

Badass junkie
Ik heb wel eens zwarte hawaiiaanse gehad, ze waren zwart geworden omdat ik ze in het bakje in een plastic zak de hele dag mee had gesleept en het de hele dag een graad of 25 was. Toen we het bakje openmaakte waren ze grotendeels zwart verkleurd, en we hebben ze toen toch gewoon opgegeten. Ze werkten nog prima, ik heb die trip hele mooie visuals gehad en echt zo'n paddosfeer. Ze werkten zelfs nog prima. Helaas kwam de trip ook met buikpijn en misselijkheid die ik normaal NIET van paddo's heb, dus daar heb je zeker een risico op als je zwart geworden paddo's eet. Maar als ze nog een paddo vorm hebben en niet stinken (niet extra dan normaal) zijn ze denk ik nog wel te eten.

Riel

Bewuste gebruiker
Ja ik had het al in een ander oud topic gelezen. Maar jij was de enige waarbij ze nog werkten. andere leden vertelden juist dat er helemaal geen effect was bij zwart geworden paddestoelen.

de verkoper raadde het zelfs aan om het een paar uur in de zon te latend drogen :smilingimp: Maargoed ze zijn nu echt overal zwart, sliertjes, een beetje gekronkeld en ze ruiken naar rotte vis. Heb er niet veel vertrouwen in.

azgaza

Badass junkie
Klinkt niet goed nee, sowieso zon licht verpest de psilocybine en psilocyne, dus als je ze in de zon hebt gelegd werken ze sowieso niet zo goed meer.

Riel

Bewuste gebruiker
Ja ik heb de smartshop net opgebeld en het hele verhaal aan hem verteld. en het enige wat ik kreeg te horen was heel kortaf niet opeten en hij hing op. ik ga morgen langs dezelfde shop met dezelfde portie en dan eis ik gewoon een nieuwe.

Ik wil ze wel drogen aangezien ik ze mee op reis wil nemen. kan ik dan beter voor een andere soort kiezen omdat hawaiiaanse zo instabiel zijn? Of kan ik hawaiiaanse ook prima drogen op een koelere plek met keukenrol?

azgaza

Badass junkie
Ik heb vaker hawaiiaanse gedroogd en dat gaat prima: twee dikke lagen keukenrol, een eronder en een erboven en een kamer temperatuur plek die donker is en het komt wel in orde.

Riel

Bewuste gebruiker
Ja, ik heb al een keer eerder paddestoelen gedroogd op geschikte wijze. Toen waren ze hard, gerimpeld en iets anders van kleur.

Ditmaal zijn ze gewoon pikzwart omdat ik ze op een warme dag in de zon liet drogen.

Riel

Bewuste gebruiker
Ja ze zijn helemaal slap geworden. Ik ben ook niet meer van plan ze te eten. We gaan morgen weer terug naar de shop. Beetje jammer van de verkoper dat hij de verkeerde informatie had gegeven.

Nogmaals bedankt voor de hulp :)

J0rrit

Badass junkie
azgaza zei:
Klinkt niet goed nee, sowieso zon licht verpest de psilocybine en psilocyne, dus als je ze in de zon hebt gelegd werken ze sowieso niet zo goed meer.

Precies daar dacht ik dus ook al aan! Hoe kan het in godsnaam dat iemand uit een smartshop je dat vertelt!

Riel

Bewuste gebruiker
Ik ben vandaag terug gegaan naar dezelfde smartshop om te kijken wat hun erover te zeggen hadden. De verkoper zei dat het gewoon goed was. Hawaiiaanse worden altijd zwart tijdens het drogen omdat dat de bloed van de paddestoel is? Ik vertrouwde het niet echt en ben naar een andere smartshop gegaan om te kijken wat hij erover te zeggen had. Deze verkoper zei ook dat ze nog goed waren.

Maargoed zonlicht verpest dus psilocybine en psilocyne? hoe zit dat dan precies in elkaar?

ik maak straks anders wel een foto als het lukt.

mellowWw

Belezen gebruiker
Niet echt bepaald klantvriendelijk om direct de telefoon er weer op te gooien.. :(
Volgensmij betekend het als ze iets slapper worden niet direct dat ze niet meer goed zijn toch? Tenminste mijn mushrooms zijn ook een stuk slapper geworden maar heb nou nog niet direct het idee dat ze rot zijn.

Tenminste, dat hoop ik niet, bij mij ziet het er redelijk goed uit, al beginnen de kopjes meer op aangestoken lucifers te lijken.. worden behoorlijk donker (niet helemaal zwart) en zijn dus wel wat slapjes. Neem aan dat dit geen probleem is?

Succes met de mushrooms en volgende keer zou ik naar een andere smartshop gaan als ik jou was :rolleyes:

Grtz. Mellow

phy

Bewuste gebruiker
Hmmmm... Ik heb nu ook hawaaiiaantjes met zwarte plekjes.

Ze zitten tegen de houdbaarheidsdatum aan. Ik zal ze toch maar even drogen. Ik heb ze zaterdag pas nodig!

KoxBox

Badass junkie
Hmmm als ik hawaiiaanse koop in 't locomotiefke in terneuzen zijn ze altijd zwart... helemaal niet slap en werken altijd uitstekend.

En nee ik was niet aan het trippen als ik ze kocht :grin:

Magic Guest

Belezen gebruiker
Een vriend van me had een bakje in de vriezer gedaan en er na een half uur weer uitgehaalt. Ze waren helemaal zwart geworden en ze leken een beetje slijmerig, maar ze werkten nog gewoon prima. (ik had wel een ander bakje genomen :P)

Bovenaan