Ik had er nog nooit van gehoord maar konten moet je bij kribben uit de buurt houden.Volledig accepteren dan maar hè die op je afkomende konten en kribben. Practice what you preach!
Waar komt deze uitdrukking eigenlijk vandaan? Ik zie nu heel vreemde taferelen voor me in een kerststal bij de kribbe van het kindeke Jezus, maar ik hou al op.
Goeie vraag.
"Deze uitdrukking is ontstaan door de omgang met vee. Als vee tegendraads is en weigert te eten, duwt het niet zijn kop ín de krib (= de voederbak), maar keert het de krib juist zijn kont toe."
Wel lekker hoor als je van kontjes houdt.Te laat.
Dit lijkt nu het thema van mijn trip te worden. Ik zie allemaal konten en kribben op me afkomen.
Is Roze Olifant ook al voorbij gekomen om haar olifantenkont tegen de krib te gooien? Vertel ons wat er daarna over is van de krib, pleaaaaseTe laat.
Dit lijkt nu het thema van mijn trip te worden. Ik zie allemaal konten en kribben op me afkomen.
Sinds ik door middel van meditatie de lichamelijke sensaties van mijn emoties heb leren herkennen en die gevoelens heb leren omarmen, zowel de fijne als vervelende sensaties, zijn mijn depressies en angsten als sneeuw voor de zon verdwenen!Je vat hier in principe - weliswaar in jouw unieke woorden - volgens mij min of meer (een vorm/onderdeel van) ACT - Acceptance and Commitment Therapy - samen. Erg interessante therapievorm die veel populariteit wint in de psychologie, ook gewoon prima wetenschappelijk onderlegd. Ik ben zelf van plan deze therapie te gaan volgen na mijn huidige therapie, omdat ik hier echt wat in zie. Bekende concepten waarvan de wetenschap al lang weet dat ze in bepaalde situaties goed kunnen werken, zoals mindfulness, passen ook perfect in deze therapie.
‘Leren voelen’ (ook indien negatief) boven ‘leren je goed/beter te voelen’.
Ook is dit in principe wat je doet als je in een (bad) trip belandt - hoe moeilijk het ook wordt, accepteren/verdragen is toch de (beste) key.
Ik moet me zelf inhoudelijk nog verder verdiepen in ACT, dus heel gedetailleerde vragen kan ik er niet over beantwoorden, maar zo zie je maar weer dat jouw ideeën niet eens altijd zo ver afwijken van de wetenschappelijk onderbouwde ideeën. 😉 Zo zweverig is dit niet.
Bij mij werkt het ook erg goed. Verrassend wat voor resultaat ik krijg door twee keer per dag te mediteren. Ik kan het iedereen aanraden. Voor mij was het de truuk om me in te schrijven voor een cursus Zen meditatie zodat ik er met een groepje mee bezig kon gaan onder begeleiding.Sinds ik door middel van meditatie de lichamelijke sensaties van mijn emoties heb leren herkennen en die gevoelens heb leren omarmen, zowel de fijne als vervelende sensaties, zijn mijn depressies en angsten als sneeuw voor de zon verdwenen!
Ben je weer rustig geland @Mindless ? Ik heb nog even in dubio gestaan om het plaatje hieronder te posten maar wilde jouw trip niet verstoren. Bij dezen toch nog maar even - een vriend appte deze door nadat ik hem had geappt dat ik 20mg 4-HO-MET had genomen, en ik moest er hartelijk om lachen.Lol het ging hier nog even door over konten en kribben zie ik
Gelukkig voerden ze toch niet de boventoon in mijn trip @Roze Olifant

Jaa weer rustig aan het landen. Maar wel met wat hulp van zo'n duivelse benzo.Ben je weer rustig geland @Mindless ? Ik heb nog even in dubio gestaan om het plaatje hieronder te posten maar wilde jouw trip niet verstoren. Bij dezen toch nog maar even - een vriend appte deze door nadat ik hem had geappt dat ik 20mg 4-HO-MET had genomen, en ik moest er hartelijk om lachen.
Bekijk bijlage 56258
Oh joh, geen probleem. Mijn meldingen staan uit sinds kort, dus had niet eens door dat mijn topic inmiddels al anderhalve pagina gekaapt is.Thanks, weer wat geleerd. (Sorry @Zweevteev, het ging hier even mis op het on-topic front!)
Zal dit zeker even benoemen bij mijn psychiater. Ben benieuwd wat zij erover te zeggen heeft.maar dat het nadeel is dat venlafaxine weinig tot niets uithaalt als er een chronische melancholische depressie in het spel is.
Ja op alles. Op Instagram ben ik heel erg actief, maar ik denk dat het probleem misschien is dat 1) mijn profiel echt een teringzooi is, aangezien ik gewoon leuke kiekjes, mijn tekeningen/schilderijen, poëzie, mentale gezondheid activisme, covers én beats allemaal door elkaar heen post en 2) ik nogal een grote bek heb, mijn uitgesproken mening bijna dagelijks wel in m'n verhaal verkondig en mijn verhaal ook wel eens 30 slides lang is en veelal over politiek gaat, waar veel mensen heel bad op gaan.Heb je ooit geprobeerd om je werk te verkopen? Heb je een insta of website/social media?
Niet veranderen. Dit zijn leuke mensen vind ik. En creatieve dingen is mijn liefde dus kan dat alleen respecteren.mijn profiel echt een teringzooi is, aangezien ik gewoon leuke kiekjes, mijn tekeningen/schilderijen, poëzie, mentale gezondheid activisme, covers én beats allemaal door elkaar heen post en 2) ik nogal een grote bek heb, mijn uitgesproken mening bijna dagelijks wel in m'n verhaal verkondig en mijn verhaal ook wel eens 30 slides lang is en veelal over politiek gaat, waar veel mensen heel bad op gaan.Dit zijn erg veel dingen waar mensen op kunnen afhaken, maar ik zie het niet zitten om daar iets aan te veranderen. M'n profiel is gewoon een reflectie van wie ik ben als persoon en dat vind ik erg fijn.
Dit is een heel bijzonder gevoel en ervaring en alsjeblieft koester het want ik ken het en het extatisch.Gewoon zelf blij zijn met wat ik creëer is het belangrijkste van alles en zo'n gevoel van trots ervaar ik nu voor het eerst voor zo'n "lange" tijd
Je zou misschien via YouTube iets kunnen beginnen? Dan neem je gewoon het schilder op of wat je ook maakt en upload je dat. Hoef je geeneens zelf in beeld ja je handen. En op die manier zou je uiteindelijk ook geld kunnen verdienen. Plus het is een mooi podium om gezien te worden en eventueel werk te verkopen?Ja op alles. Op Instagram ben ik heel erg actief, maar ik denk dat het probleem misschien is dat 1) mijn profiel echt een teringzooi is, aangezien ik gewoon leuke kiekjes, mijn tekeningen/schilderijen, poëzie, mentale gezondheid activisme, covers én beats allemaal door elkaar heen post en 2) ik nogal een grote bek heb, mijn uitgesproken mening bijna dagelijks wel in m'n verhaal verkondig en mijn verhaal ook wel eens 30 slides lang is en veelal over politiek gaat, waar veel mensen heel bad op gaan.Dit zijn erg veel dingen waar mensen op kunnen afhaken, maar ik zie het niet zitten om daar iets aan te veranderen. M'n profiel is gewoon een reflectie van wie ik ben als persoon en dat vind ik erg fijn.
Maar momenteel is de staat van mijn gedachten heel anders dan toen ik de voorgaande post schreef. Ik heb nu eigenlijk wel het idee dat het allemaal wel goed komt, wat niet eens hoeft te betekenen dat ik veel geld ga verdienen met de shit die ik doe. Gewoon zelf blij zijn met wat ik creëer is het belangrijkste van alles en zo'n gevoel van trots ervaar ik nu voor het eerst voor zo'n "lange" tijd (langer dan enkele minuten, lol). Ik weet niet hoe ik ineens zo'n 180° gedaan heb. Waarschijnlijk komt het doordat ik nu ook gewoon de juiste middelen gebruik om mijn doel te bereiken i.p.v. dat ik mezelf aanpraat dat het allemaal niet beter kán worden, terwijl de middelen die ik had helemaal niet optimaal waren. Ik hoop dat ik in deze flow blijf. Ik heb er op zich wel vertrouwen in, voor nu.
Dat is zeker waar! Als ik toch van gedachten verander en liever weer op tekenen en schilderen wil focussen, dan is dit inderdaad wel het proberen waard.Je zou misschien via YouTube iets kunnen beginnen? Dan neem je gewoon het schilder op of wat je ook maakt en upload je dat. Hoef je geeneens zelf in beeld ja je handen. En op die manier zou je uiteindelijk ook geld kunnen verdienen. Plus het is een mooi podium om gezien te worden en eventueel werk te verkopen?
Even mezelf quoten over een schilderij van je:Ik voel me eigenlijk gewoon een mislukte artiest die omringd is door mensen die medelijden met me hebben en dan maar zeggen dat ik "super getalenteerd ben" of "super veel potentie heb."
DeviantArt heb ik! Zo goed als alles wat ik gemaakt heb sinds m'n 12e staat erop.Even mezelf quoten over een schilderij van je:
"Als iets een gevoel van 'dit is niet pluis' bij me oproept vind ik het mooi.
Dan doet het iets met me.
Een van de betere die ik de afgelopen jaren gezien heb!"
Daar komt geen medelijden bij te pas.
Zou hier niet misstaan:
![]()
DeviantArt - The Largest Online Art Gallery and Community
DeviantArt is where art and community thrive. Explore over 350 million pieces of art while connecting to fellow artists and art enthusiasts.www.deviantart.com
Bij TCN denk ik of niet?Ik ga vanavond dus opgenomen worden voor mijn vijfdaagse traumabehandeling, waarvoor ik echt een eeuwigheid op de wachtlijst gestaan heb. Ik mag m'n telefoon/laptop niet bij me houden gedurende de therapie. Ik heb me er sinds mijn intake eigenlijk ook totaal niet mee bezig gehouden, maar 't is eigenlijk best wel een big deal. Ik ga iedere dag EMDR, exposure, PMT en psychotherapie krijgen en iedere dag een ander trauma behandelen. Veel mensen die ik ken zijn er heel erg positief over, maar ik heb zelf heel erg mijn twijfels over of ik er wat aan ga hebben. EMDR heeft in het verleden niet geholpen, maar exposure heb ik nog nooit gehad. Misschien dat dat wel wat zal doen. Ik ga het wel zien...
Het vraagt veel moed en kracht om dit aan te gaan. Dus ik stuur zonnestralen en lichtpuntjes jouw kant op. Veel succes! De combinatie van zoveel intensieve therapie zal slopend zijn maar hopelijk is het de moeite waard voor jouw eigen ontwikkeling. 💛Ik ga vanavond dus opgenomen worden voor mijn vijfdaagse traumabehandeling, waarvoor ik echt een eeuwigheid op de wachtlijst gestaan heb. Ik mag m'n telefoon/laptop niet bij me houden gedurende de therapie. Ik heb me er sinds mijn intake eigenlijk ook totaal niet mee bezig gehouden, maar 't is eigenlijk best wel een big deal. Ik ga iedere dag EMDR, exposure, PMT en psychotherapie krijgen en iedere dag een ander trauma behandelen. Veel mensen die ik ken zijn er heel erg positief over, maar ik heb zelf heel erg mijn twijfels over of ik er wat aan ga hebben. EMDR heeft in het verleden niet geholpen, maar exposure heb ik nog nooit gehad. Misschien dat dat wel wat zal doen. Ik ga het wel zien...
Dankjewel! 't Is niet van TCN. Ik stuur je een privéberichtje met de naam, anders weet meteen heel DF waar ik zit en dat hoeft nou ook weer niet.Bij TCN denk ik of niet?
Ontzettend knap dat je dit aangaat! Heel veel succes gewenst!💕
Dankjewel, ik hoop het ook. Verspilde tijd is het sowieso niet, denk dat het wel íets zal opleveren voor me.Het vraagt veel moed en kracht om dit aan te gaan. Dus ik stuur zonnestralen en lichtpuntjes jouw kant op. Veel succes! De combinatie van zoveel intensieve therapie zal slopend zijn maar hopelijk is het de moeite waard voor jouw eigen ontwikkeling. 💛
Oeps ja! Had ik even niet bij stilgestaan🫣Dankjewel! 't Is niet van TCN. Ik stuur je een privéberichtje met de naam, anders weet meteen heel DF waar ik zit en dat hoeft nou ook weer niet.![]()
Ik ga vanavond dus opgenomen worden voor mijn vijfdaagse traumabehandeling, waarvoor ik echt een eeuwigheid op de wachtlijst gestaan heb. Ik mag m'n telefoon/laptop niet bij me houden gedurende de therapie. Ik heb me er sinds mijn intake eigenlijk ook totaal niet mee bezig gehouden, maar 't is eigenlijk best wel een big deal. Ik ga iedere dag EMDR, exposure, PMT en psychotherapie krijgen en iedere dag een ander trauma behandelen. Veel mensen die ik ken zijn er heel erg positief over, maar ik heb zelf heel erg mijn twijfels over of ik er wat aan ga hebben. EMDR heeft in het verleden niet geholpen, maar exposure heb ik nog nooit gehad. Misschien dat dat wel wat zal doen. Ik ga het wel zien...
Pittig.Ik ga iedere dag EMDR, exposure, PMT en psychotherapie krijgen en iedere dag een ander trauma behandelen.
Naja, "graag," ik heb gewoon niet zo heel veel opties meer. Ik heb inmiddels al 7 jaar aan ambulante hulp achter de rug en ik zit in de groep van patiënten met EPA (ernstige psychiatrische aandoening). Ambulante hulpverlening is verre van optimaal gebleken voor mij, dus dan is de enige optie die ik nog heb klinisch. Klinische opnames halen voor mij het hele probleem van voor alles veel te laat of überhaupt niet komen opdagen weg én mijn lichamelijke gezondheid wordt ook gemonitoord, evenals mijn voedselinname. Dat is essentieel voor mij om echt te kunnen profiteren van een bepaalde behandeling, dus wat dat betreft denk ik dat de klinische behandeling die ik nu ga doen wel goed aansluit bij wat ik nodig heb, beter dan ambulante traumabehandelingen i.i.g.Pittig.
Je wil ook graag deze intensieve vorm?
Hoop dat je er met overtuiging in gaat.Ik ga vanavond dus opgenomen worden voor mijn vijfdaagse traumabehandeling, waarvoor ik echt een eeuwigheid op de wachtlijst gestaan heb. Ik mag m'n telefoon/laptop niet bij me houden gedurende de therapie. Ik heb me er sinds mijn intake eigenlijk ook totaal niet mee bezig gehouden, maar 't is eigenlijk best wel een big deal. Ik ga iedere dag EMDR, exposure, PMT en psychotherapie krijgen en iedere dag een ander trauma behandelen. Veel mensen die ik ken zijn er heel erg positief over, maar ik heb zelf heel erg mijn twijfels over of ik er wat aan ga hebben. EMDR heeft in het verleden niet geholpen, maar exposure heb ik nog nooit gehad. Misschien dat dat wel wat zal doen. Ik ga het wel zien...
Misschien weet ik waar dit is. In ieder geval heel veel sterkte!Ik ga vanavond dus opgenomen worden voor mijn vijfdaagse traumabehandeling, waarvoor ik echt een eeuwigheid op de wachtlijst gestaan heb. Ik mag m'n telefoon/laptop niet bij me houden gedurende de therapie. Ik heb me er sinds mijn intake eigenlijk ook totaal niet mee bezig gehouden, maar 't is eigenlijk best wel een big deal. Ik ga iedere dag EMDR, exposure, PMT en psychotherapie krijgen en iedere dag een ander trauma behandelen. Veel mensen die ik ken zijn er heel erg positief over, maar ik heb zelf heel erg mijn twijfels over of ik er wat aan ga hebben. EMDR heeft in het verleden niet geholpen, maar exposure heb ik nog nooit gehad. Misschien dat dat wel wat zal doen. Ik ga het wel zien...
Ik denk dat dat helaas al zo is. Geen flauw idee hoe vaak ik inmiddels LSD gedaan heb, maar ik zou zeggen dat ik in ieder geval de afgelopen 6 keer tijdens en na het trippen zoiets had van "shit, ik moet echt meer LSD gaan kopen, want hoeveel beter ik me voel tijdens de trip en enkele weken na een trip is echt niet normaal meer. Er is niets anders dan LSD dat dat voor elkaar krijgt.Maak jezelf nou niet afhankelijk van LSD als zijnde je "medicijn".
Niet echtIk antwoord even hier @Mindless, dan kan ik dit gesprek makkelijker terugvinden:
Ik denk dat dat helaas al zo is. Geen flauw idee hoe vaak ik inmiddels LSD gedaan heb, maar ik zou zeggen dat ik in ieder geval de afgelopen 6 keer tijdens en na het trippen zoiets had van "shit, ik moet echt meer LSD gaan kopen, want hoeveel beter ik me voel tijdens de trip en enkele weken na een trip is echt niet normaal meer. Er is niets anders dan LSD dat dat voor elkaar krijgt.
Dat het in mezelf zit kan ik me ergens wel voorstellen, anders zou ik al lang een bad trip hebben gehad, zeker met de dosissen die ik neem, maar toch heb ik niet het gevoel dat het echt allemaal in mij zit en dat het ook wel deels iets buiten mezelf is dat ervoor zorgt dat ik me goed voel of zo. Mijn laatste trip heeft me wat dat betreft ook iets spiritueler gemaakt wellicht, want voorheen had ik wel het idee dat ik al het geluk uit mezelf kon halen, maar dat het me spijtig genoeg tot op heden niet gelukt is om dat te doen of zo. Wat me wel opgevallen is, is dat ik me na deze trip eigenlijk wel al de dag erna nogal matig voelde, al was het niet zo'n slecht gevoel als dat ik had voor de LSD. Misschien dat dat juist zegt dat de strekking van dat niet al het geluk buiten mezelf te halen is en dat ik dan dus ook afhankelijk ben van "iets" buiten mezelf om gelukkig te zijn, ervoor gezorgd heeft dat ik me niet, zoals alle recente trips hiervoor, weken lang nog heel goed voelde. Snap je wat ik bedoel?![]()
Wel oké. Ik ben in een korte tijd 2x opgenomen en zit nu in detox, ter voorbereiding op de klinische therapie die ik een half jaar ga volgen. Zit veel te denken aan dat ik echt veel zin heb in LSD en methamfetamine en dat ik het heel kut vind dat ik een half jaar geen enkele drug kan gebruiken. Had vrijdag een CA-meeting bijgewoond en heb 80% van die meeting aan een stuk door zitten janken, omdat ik gewoon 0 vertrouwen heb in dat ik ooit gelukkig ga kunnen zijn zonder drugs in mijn leven. Mja, voor de rest gaat het wel.Moest ineens aan je denken.
Hoe is het?
Waar ben je van aan het detoxen dan? Drugs in het algemeen?zit nu in detox
Jammer dat dat zo moeilijk is voor je. Zelf ervaar ik heel veel geluk van m'n dagelijkse dingen zoals m'n relatie/gezin en m'n paarden. Drugs maakt alles wat meer compleet, maar is niet mijn basis. Sommige soorten drugs die daar een negatieve invloed op hebben doe ik nooit meer (roken, blowen, coke) en ook de regelmaat en hoeveel pas ik daar juist op aan.gewoon 0 vertrouwen heb in dat ik ooit gelukkig ga kunnen zijn zonder drugs in mijn leven
Dat geluk ga je zeker vinden als je je herstel goed oppakt. Juist dan. Gelukkiger en tevredener dan ooit tevoren. Duurt een tijdje, maar ga alle goede dingen maar doen die je aangeraden worden, dan zul je over een jaar zien dat je dichterbij degene bent die je altijd al had willen zijn dan ooit tevoren.Had vrijdag een CA-meeting bijgewoond en heb 80% van die meeting aan een stuk door zitten janken, omdat ik gewoon 0 vertrouwen heb in dat ik ooit gelukkig ga kunnen zijn zonder drugs in mijn leven. Mja, voor de rest gaat het wel.
Ben benieuwd@Mindless ik kom er vanavond op terug.