Zweten en dromen

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
Ik ben minder gaan blowen, veel minder. Dat merk ik goed. Gisteravond had ik eigenlijk te weinig gerookt om rustig te worden en liep al te zweten voordat ik naar bed ging. Toch maar proberen. Ik dreef gewoon mijn bed uit, zeiknat was ik 's nachts. Bah. Heb mijn bed dichtgegooid, pakte een tweede dekbed en ben boven op mijn bed gaan liggen. sliep toen heel onrustig verder.

Ik denk toch dat ik het stoppen met blowen maar probeer vol te houden. Ik las dat sommige mensen nachtmerries hebben van het stoppen met blowen. Ik had de meest erotische droom in jaren en ik weet het nog. Ondertussen ben ik 53 maar de ex-vriendin waarover ik droomde was nog steeds een jaartje of 25. Toen ik wakker werd voelde ik me bijna schuldig.

De hele dag zwetend rondgelopen. Snel afgeleid, snel geïrriteerd. Woedeaanval gehad. Niet een leuk gevoel. Weet nou niet wat ik vannacht moet doen. Ik heb een grammetje wiet liggen, ik heb een heel klein jointje gedraaid. Dat was enkele uren geleden. Jointje ligt nog precies zo op de tafel. Ik denk dat ik nu maar een paar haaltjes neem en vannacht niet. Ik wil die droom terug, haha.

L

Lid 147000

Gast
Keep up the good work!

Uiteindelijk stoppen is een lastig proces, maar je hebt de eerste stap gezet!

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
Ik ben een wiet verslaafde, dat staat nu wel vast.
Vandaag viel mijn oog op twee volle asbakken. Vol met "kontjes", kleine stukjes van joints. Als een echte verslaafde ben ik door de asbakken gerausd om stukjes joint eruit te vissen en op te roken. "Smerig" zul je misschien denken. Het interesseerde mijn geen reet. Ik moest en zou een 'high" al was het maar een kleintje. Dat lukte. Stoppen met blowen is toch een lastiger dan ik dacht. Ik ben behoorlijk geminderd met blowen van 4 a 5 gram per dag naar minder dan een gram per dag. Maar ik blow nog wel.

Ik ben niet in èèn keer gestopt. Dat lukte me niet. Ik ben gaan minderen. Maar hoe lang mag je dat volhouden voordat je helemaal stopt? Een week? Een maand? Het lijkt me niet dat je na een half jaar nog steeds zeggen kan dat je bent geminderd.

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Ik ben een wiet verslaafde, dat staat nu wel vast.
Vandaag viel mijn oog op twee volle asbakken. Vol met "kontjes", kleine stukjes van joints. Als een echte verslaafde ben ik door de asbakken gerausd om stukjes joint eruit te vissen en op te roken. "Smerig" zul je misschien denken. Het interesseerde mijn geen reet. Ik moest en zou een 'high" al was het maar een kleintje. Dat lukte. Stoppen met blowen is toch een lastiger dan ik dacht. Ik ben behoorlijk geminderd met blowen van 4 a 5 gram per dag naar minder dan een gram per dag. Maar ik blow nog wel.

Ik ben niet in èèn keer gestopt. Dat lukte me niet. Ik ben gaan minderen. Maar hoe lang mag je dat volhouden voordat je helemaal stopt? Een week? Een maand? Het lijkt me niet dat je na een half jaar nog steeds zeggen kan dat je bent geminderd.

Ja, je bent een wietverslaafde. En je bouwt (noodgedwongen) af. Heel goed!

Doe wat voor jou werkt. Ik heb het ook met afbouwen en timing gedaan. Minder roken en pas in de avond. Een voorgedraaide halen na het avondeten. En dan is het van op is op en naar bed. Wel een half jaar lang trouwens.

Toen ik volledig stopte; heftige realistische dromen en flink zweten.

En schaam je maar niet hoor, nergens voor nodig. Dat soort praktijken kunnen horen bij een verslaving :)

Laatst bewerkt:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Perfect normaal hoor. Onlangs ook gestopt van 0.5 tot 1 gram per dag. De eerste weken was dat ook goed zweten en de gekste dromen. Deel van de ontwenning. Als je blijft op 1 gram per dag zal dat wel snel verdwijnen want je blowt wel nog. Eens je volledig stopt kan dat enkele weken aanhouden maar gaat ook voorbij een slaap je beter.

Bepaalde dromen hebben ook wel betekenissen en staan voor verwerking en vooruitgang. Als je droomt over bepaalde dieren of gebeurtenissen neem dokter google es bij de hand. Als je dan leest over verwerking en geluk die komt kan dat wel een boost geven in jouw ontwenningsproces.

R

Revolutionair

Gast
Slapen en blowen dat is het lekkerste wat er is.
Maar als je verslaafd bent aan blowen en je gaat stoppen dan ga je deze problemen krijgen.
Bij mij duurde het niet lang!
Kon al snel weer normaal slapen na een paar weken.
Even doorbijten rn dan ben je er vanaf.

Flash4fun

Newbie
het is een feit dat je niet meer droomt door wiet gebruik aleja weinig toch als je de eerste 2 weken doorstaat zonder 1 kruimeltje wiet ga je vanzelf merken dat je beter slaapt dan ooit tevoren. nachtmerries daarintegen blijven wel even aanhouden,

wat voor mij werkte om sneller inslaap te vallen na het stoppen was een goed slaapuziekje zacht op de achtergrond en een beetje met mindfullness bezig te zijn, vermijd tv,gsm etc een uur voor het slapen en lees een boek om rustig te worden

al die lichtgevende schermen doen je hersens denken dat het dag is

en vergeet nooit dat je niet moet piekeren in het verleden of toekomst, lig lekker in bed in het nu

Anderemaan

Wijs gebruiker
Op dit moment heb ik ook de bekende zweetaanvallen. Ik was flink geminderd (van 3 gram per dag naar 1 gram per maand), maar toen ik 18 werd wou ik er nog even van genieten.

Nu dus weer aan het minderen.

Wat mij helpt is er zo min mogelijk aandacht aan besteden dat je afkickt. Probeer gewoon totaal niet met wiet bezig te zijn in het algemeen.
Als je merkt dat je nat bent van het zweten, gewoon denken oke.. en weer verdergaan.

Ook niet in jezelf blijven herhalen hoe kut en moeilijk het is. Gewoon een bikkel zijn en weten dat jij dit kan! Ik geloof in je, veel succes.

Hoe is het nu?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Zweten en dromen. Duidelijk kenmerken van de afkick.

Hou vol & ga zo door!

Inderdaad , de symptomen lijken op het restless leg syndroom maar dan het hele lichaam , wat door de afkick komt. Zal natuurlijk vanzelf oplossen.

Succes en goed bezig!

Bovenaan