ZYPREXA HELPP!!!

Sasa

Newbie
Wie heeft er ooit zyprexa gebruikt tegen pyschoge?

Ik heb van de dokter 2.5 mg voorgeschreven gekregen maar ik hoor er veel negatieve verhalen over zoals ernstige gewischtstoename.

onststaat die gewichtstoename door toegenomen eetlust en dat je dan veel eet of door een stofje in zyprexa wat je dikker maakt??

Weet iemand dit misschien>?

Hallo, ik heb ook een pshychose gehad en had ook zyprexa voorgeschreven.
ik had ook 2,5 mg en voor 3 maanden.

ik woog ongeveer 78 kilo en weeg nu 90, dus dat is egt klote, en je krijgt het er ook niet gemakkelijk af, egt een kuuuuuuuuuuut troep is het, bal er onwijs van.

mjah hoop voor jou dat het niet zo is

Sasa

Newbie
Sorsa Addicted zei:
Hallo, ik heb ook een pshychose gehad en had ook zyprexa voorgeschreven.
ik had ook 2,5 mg en voor 3 maanden.

ik woog ongeveer 78 kilo en weeg nu 90, dus dat is egt klote, en je krijgt het er ook niet gemakkelijk af, egt een kuuuuuuuuuuut troep is het, bal er onwijs van.

mjah hoop voor jou dat het niet zo is

maar komt dat doordat je teveel eet, dat je van die vreetbuien hebt? of komt het doordat er een stofje in zyprexa zit waardoor je vanzelf dik wordt ook al eet je bijv op een dag alleen maar fruit en groenten?

Ik heb gehoord dat als je zoiezo al slank of mager bent je meer aankomt en als je al een beetje dik vanjezelf bent het niet zo is?

Oom Klaas

Badass junkie
Wat meer aankomen om vervolgens beter te kunne omgaan met je psychose vind je minder belangrijk dan maar lekker zonder hulp doorgaan?

Als dat het geval is, help ik je niet. :)

Sasa

Newbie
Oom Klaas zei:
Wat meer aankomen om vervolgens beter te kunne omgaan met je psychose vind je minder belangrijk dan maar lekker zonder hulp doorgaan?

Als dat het geval is, help ik je niet. :)

Mensen die een conclusie trekken zonder iets te weten van hun medemensen, tja weet niet of ik van zo een persoon hulp wil :)

met alle respect

Sasa

Newbie
BT2303 zei:
had je dit niet aan de dokter kunnen vragen? :wave:

Heb ik ondertussen wel gevraagd maar uiteindelijk is het veel beter om het aan iemand te vragen die er ervaring mee heeft. De meeste doktoren spreken uit theorie en niet uit praktijk :wave:

Ja precies

Bewuste gebruiker
Zoals ik al zei in je zelfde topic hierover, kom je flink aan van Zyprexa, doordat je hersenen telkens het signaal krijgen dat je honger hebt. Dit staat ook in de bijsluiter en is algemeen bekend. Er zijn diverse andere antipsychotica die deze bijwerking veel minder hebben. Mijn arts begreep volkomen dat ik het echt niet leuk vond dat ik al 8 kilo was aangekomen. Daarom kreeg ik toen een ander antipscyhoticum, Abilify. Mocht je dus gevoelig blijken voor het bijeffect van Zyprexa, dan zou ik zeker vragen om een andere. Zomaar stoppen met Zyprexa is gevaarlijk, de kans op terugkeer van de psychose is dan erg groot. Maar vragen om een ander medicijn is zeker een optie als je die gewichtstoename niet ziet zitten.

Bovenaan