°Jouw eerste joint°

flashkop

Bewuste gebruiker
Met men neef in het groot park van schilde, niets van gevoeld waarschijnlijk omdat ik dat ook het eerste was wat ik echt gerookt had, daarvoor ooit eens geteugd van een safke dus men inhaleertechniek was niets...

lurch

Experimenterende gebruiker
uhm... mijn eerste x was in het najaar 2005 op de vinkeveense plassen met een paar vriende van me had namelijk belooft dat als ik 16 zouw zijn een J met ze mee zow dampe maar dan moest het wel door een waterpijp :stoned: het enige wat ik er nog van weet is dat ik kk stoned was:grin:

Purple haze

Bewuste gebruiker
Ik blowde voor het eerst in delft 4 a 5 jaar terug. Stiekem in de pauzes van school. Alleen ik werd nog niet echt stoned. Echt stoned was ik 3 jaar terug toen ik een paar blowtjes kocht en ze lekker op rookte :stoned:

nicolai

Wijs gebruiker
de eerste keer was vorig jaar op lowlands. toen vond ik het niet bijzonder en heb het toen bijna een jaar nie meer gedaan. dit jaar ging ik naar een concert van justin timberlake en toen heb ik een paar hasj jointjes meegerookt. werd niet echt heel stoned of high ofzo. komt ook omdat ik toen nogal dronken was, dus het effect van die joint merkte ik denk ik niet.

ben wel door een of andere idioot helemaal ondergekotst toen. dat was in de metro opweg naar het concert. al me kleding weggegooid en op het concert nieuw shirt gekocht en een vriend gebeld voor een nieuwe broek.

de eerste keer dat ik echt stoned was zal ik nooit vergeten. was bij een vriend thuis. hij had een huge big L gedraait vol met wiet. nou ik ging kapot hoor. eerst vond ik het een beetje vreemd en leek alles langzamer te gaan. had ook het gevoel dat het later was dan dat het was. zat de hele tijd te zeuren om de tijd enzo.

eerste blunt was wel echt vet. zaten in de achtertuin bij me vriendin met een groep vrienden. hadden 3 blunts die continu rond gingen, en er was 6 man. nou we hadden toen echt zo een mooi stoned moment. iedereen die over iets anders aan het ouwehoeren is en niemand weet tegen wie die praat en waar die over praat. was echt heel leuk.

Northawke

Wijs gebruiker
Oh, dat weet ik echt niet meer. Ik heb wiet voor het eerst gegeten, dat weet ik nog wel. :mrgreen: Maar m'n eerste joint is al weer 12 of 11 jaar geleden, denk ik. Toen ging ik om met een paar die-hard blowers. Daarna jaren heel zelden en nou de laatste paar jaar weer regelmatig.

let come

Belezen gebruiker
mijn eerste keer was op een klein chiro-fuifke en ik had het eigenlijk niet door :mrgreen:

ne maat gaf mij een "sigaret" door en de dag erna hoor ik van hem dat daar wiet inzat. (die maat wist wel dat ik eens wiet wou proberen dus het was niet ongewenst)
Ik weet nog dat op het moment dat ik aant smoren was "mia" van "Gorky" opstond :)
mijn zus kwam mij afhalen toen de fuif gedaan was en ik was keiveel aant praten enzo, terwijl ik anders redelijk stil ben na een fuif (omdat ik te zat ben)

Dissonant

Bewuste gebruiker
Dags zei:
Waarom: Omdat we tijdens verzorging een voorlichtingsvideo hadden gezien over drugs en dat ons heeft overtuigd om het te doen(serieus).

Heh

Ooit kreeg ik (toen nog anti-drugs) op school een blad met info over verschillende drugs. Daar stond o.a. op dat cocaïne lichamelijk en psychisch zeer sterk verslavend kan zijn. Slecht boel dus. Maar wat stond daar onder? Cannabis !? Hmm geen lichamelijke verslaving en psychisch slechts weinig verslavend..? Het valt precies nog erg goed mee met die cannabis, moet ik eens proberen.. Het risico is toch zo goed als onbestaande.

De volgende dag aan iemand op school gevraagd van wat softdrugs mee te nemen, twee dagen later had hij een latje hash mee voor mij.

Ik rook niet en wou er ook niet mee beginnen, dus eerst probeerde ik het uit een soort zelfgemaakte vaporiser te roken. Dat gaf niets, omdat het een ongelofelijk crappy vaporiser was. In het weekend heb ik dan maar een 'joint' gemaakt met kalkeerpapier en pritt-lijm :rolleyes: , en die heb ik zaterdagmiddag opgerookt met m'n toenmalige beste vriend. Ik voelde er niets van, en mijn vriend ook niet echt, hoewel hij wél wist hoe je moet inhaleren (hij rookt)

Uiteindelijk het weekend daarop nog eens geprobeerd, en JACKPOT !
De neef van m'n beste vriend zou nu ook meedoen. Het was al donker toen we begonnen. We waren met z'n drieën op een afgelegen bosweggetje gaan staan om niemand met de geur te storen. Daar begonnen we al te giechelen voor de joint op was, eerst waarschijnlijk van de spanning, maar daarna van de hash. Toen hij op was zijn we schaterlachend terug naar de tuin gegaan, high as a kite. Daar kreeg mijn vriend het lumineuze idee om drie ligstoelkussens op het gras te leggen, zodat we ons zij aan zij aan de sterrenhemel konden vergapen (die pretty impressive leek op dat moment). Daar hebben we dan liggen genieten van het gevoel en van de magische uitgelaten sfeer, als we tenminste niet aan het lachen gieren brullen waren. Het is echt ziek hoeveel we die nacht hebben gelachen, om niets uiteindelijk :grin: .
Na een uur of 2-3 kregen we 'honger', en zijn we rechtgestaan om te checken of er nog wat te vinden was in de vriezer : SCORE !! een halve kilo Chixfingers en een kilo frieten! Ondertussen was de 'honger' op 5 minuten al uitgegroeid tot WAANZINNIGE VREETKICK. Ik vond persoonlijk dat de snacks na 1 minuutje al wel klaar waren (je zag het ijs er nog aanhangen :mrgreen: ), maar mijn maat had meer karakter en hield zich aan de aangegeven 5 minuten. No need to say dat dat de beste maaltijd was die ik ooit gegeten heb. Na het eten voelden we ons blij en verzadigd, en hebben we nog een uur of 2 lekker mellow liggen napraten.

Ik word helemaal nostalgisch als ik terugdenk aan die nacht :(

Carlitos

Badass junkie
Mijn 1ste voelde ik niet :( .
En 2de ook niet.

Pas vanaf de 3e kwam het gevoel een beetje :) .
Zieke hartkloppingen en kotsen/..

wausie91

Bewuste gebruiker
mijn eerste joint toen ik 11 was k ben nu 16
ik kwam een paar vrienden tegen die ik via mijn zus kende
ik zag iets rondgaan waarvan ik toen al heel goed wist dat het een joint was ik kreeg een paar hijsjes en werd opzich wel stoned

mijn 2e keer was veel heftiger toen was ik een jaar of 12
en toen heb ik in een flatportiek binnen 10 minuten 2 pure blows als een bezetene op staan hijsen omdat de persoon waarvan ik het kreeg zei dat het zo moest vraag met niet hoe ik toen als een 12jarig mannetje binnen heb gehouden maar het werkte wel :stoned: echt begonnen met blowen deed ik pas toen ik 14 was (ook nog jong weet ik) ik ben inmiddels 16 en al heel wat blows verder maar goed ik gebruik in ieder geval nog maar heel weinig harddrugs
maar ik rook nu wel meerdere blows per dag

CyberMonkey

Eerste paar joints voelde ik zo goed als niets, enkel als ik me concentreerde kon ik iets vaags waarnemen maar dat kon net zo goed inbeelding geweest zijn :). Dit was meestal met iemand van de studentenclub die vaak weed rookt, of een goeie vriend die voor zo'n dingen "partner in crime" is :). Ik had wel de slechte gewoonte van gewoon aan de joint te blijven trekken tot ik niet verder kon, en ik kon helemaal niet ver omdat ik niet gewoon was van te roken. Daardoor enkele joints eigenlijk verspild.
Toen, omdat ik dacht dat het met joints nooit ging lukken, een gloeilamp opengegooid, wat wiet in, aansteker eronder en zuigen aan het rietje (soort primitieve vaporizer). Dat was de eerste keer dat ik zwaar weg was, maar het nadeel was dat ik de hete dampen tot diep in mijn longen kon trekken, maar m'n longen daarna ongelofelijk zeer gingen doen en ik een half uur bijna niet kon ademen. Heb mezelf toen beetje moeten geruststellen en me wijsmaken dat ik niet aan het stikken was :). Nadien wel niet meer gebruikt omdat het nogal onhandig is met die aansteker en het ook helemaal niet lekker smaakt.
Dan es met een jointje geprobeerd een beetje rook diep te inhaleren, wat lukte en ik voelde mezelf scheef gaan. Maar we moesten op weg naar de bioscoop en toen heb ik mezelf geforceerd waardoor ik na vijftig meter op de fiets me kotsmisselijk aan de kant van de weg heb gezet :openmouth: Toen had ik het wel goed zitten; braakneigingen, bleek wegtrekken, zweten, rillen, zwart gezichtsveld... Precies of ik was aan het flauwvallen. Na tien minuutjes neerzitten was ik opeens weer de oude :confused:

Dan uiteindelijk de juiste inhaleringswijze ontdekt en daar al paar keer lekker scheef op gegaan, dus nu heb ik het wel mee denk ik :).

Die eerste keer met de gloeilamp was een drietal maanden geleden en de eerste keer dat ik effectief wiet rookte (maar het dus niet lukte) maximum een half jaar geleden. Word over enkele dagen 21 btw. Ben dus een "laatbloeier" :)

Ik denk dat het fenomeen "het werkt maar na een paar keren" vooral te wijten is aan de juiste inhaleringswijze. Ik kan me maar moeilijk inbeelden dat je van een sterke joint met juiste inhalering helemaal niets voelt de eerste keer.

azgaza

Badass junkie
De allereerste was een trekje wat gelijk de allereerste keer rook in mijn longen was, ik was toen dronken en voelde er niks van.
De tweede keer was echt de eerste keer eigenlijk, dat begon met een middag waar V en ik het park ingingen en ze klasgenoten van haar tegenkwam waar we toen bij gingen zitten, en van hen vroeg toen aan ons of ze hasj voor ze wilde kopen omdat we er ouder uitzagen, wat we doen deden.
Die avond gingen we dat met 4 mensen oproken, V en ik en die klasgenoten van haar, toen hebben we een stuk of 4-5 joints met zijn 4en gerookt en was ik echt, écht stoned, en het was heerlijk. Ik vond het meteen heel leuk en we bleven het eens in de zoveel weken doen en toen ineens dagelijks en toen heel lang dagelijks.

Vrije Geest

Belezen gebruiker
M'n eerste joint was in ik geloof 2005

Plaats: Maastricht
Wie: m'n broer en ik
Wat: wiet, Santa Maria
Geestetoestand voor blowen: helder
Geestetoestand na blowen: hoog, zeer hoog :stoned:

space scientist

Wijs gebruiker
ik was toen net 15 volgens mij en ik kwam er achter dat een vriend eht wel eens deed, en mijn nieuwsgierigheid naar drugs was en is altijd groot geweest. Dus zo gedaan een 1/8 van een gram in een sjaqie gedaan en opgerookt tot de laatste korrel, die vriend hoefde niks. We zaten toen op een groot grasveld, lekker in het volle zonnetje :sunglasses: .

En toen kwam het, zo high, zo high ben ik tot nu toe nooit meer geweest. Met 1 woord "geweldig" Ik kon veel harder rennen en kwam met geweldige theorieen, die nuchter een stuk dommer klonken als toen :stoned:

Krijg gelijk zin om er weer 1'tje te draaien maar ik heb niks

Wacky

Badass junkie
bevrijdingsdag 1995

Het was van te voren geplanned, op advies had ik northern lights gekocht. Mijn ouders waren op vakantie die dag. Met een vriend naar een parkje waar vrienden van hem vaker zitten te blowen. Ik had nergens verstand van.

Ze draaiden me een joint en ik rookte hem op.
Merk je iets ?
-niet echt geloof ik
Ze draaiden me nog een joint en ook die rookte ik op.
Merk je nu iets ?
-Ja beetje
Moet je ens opstaan en wat gaan lopen.

Ik een eindje gelopen terug op het parkbankje gestort en een ongeveer 3 uur durende lachkick gehad.
"Moet je die eend zien"
-Ja?
"Die zwemt"
- :tearsofjoy:

Geweldig :)

Mijn eerste joint was een week geleden, was met een vriend/collega en nog een andere jongen. Zij hadden allebei al ervaring met drugs en vroegen of ik wel eens gesmoked had. Ik vertelde dat ik dat nog nooit gedaan had maar dat ik het wel altijd al eens heb willen doen. Roep namelijk al 2 jaar ofzo dat ik het een keer wil doen. Dus die vriend zo van vanavond? Dus toen gingen we naar de haven toe op bankie chillen. Die gast dus jointje roken en tjah het was gewoon het moment om het ook te doen. Effect was eerst niet veel, had er vet veel van verwacht, maar later merkte ik wel dat heel veel dingen inene grappig werden en dat ik moeite had met concentreren. Paar dagen terug weer gedaan toen weer heel anders:tongueout:, zag inene een paal die er helemaal niet was en viel steeds om:tongueout:. Ach jah hoop op nog veel leuke ervaringen ermee! :smoke:

Moon

Bewuste gebruiker
Mijn eerste joint rookte ik op mijn 17e met een stel vrienden ergens op een groot grasveld midden in de zon. Ik werd knetterstoned en kon alleen maar liggen en lachen, uiteindelijk kreeg ik een enorme vreetkick. Ik vond het geweldig en ben daarna nooit meer opgehouden met blowen (helaas).

SOOOF

Newbie
Mijn eerste joint was een paar dage geleden ofzo :P
Op me 13e dus.
Ik rook niet ofzo. maar ik kon het toch goed over me longe krijge en ik vond het ook niet vies ofzo.
Ik was een beetje stoned. niet zo heel erg.
Alleen het bleef wel heel lang hangen. de volgende dag was ik nog moe enzoo :confused: en van die oge die half ope staan je weet toch. :P

Brandon

Bewuste gebruiker
mijn eerste joint was op mijn 12e, gingen daarna naar een feest en heb daar ontzettend veel gezopen :grin: leuke ervaring, mischien wel de leukste keer :)

Mijn eerste..

Waar? huis van kameraad.. die heeft altijd wiet:P
Waneer?aan het begin van zomervakantie.. schooljaar 2006-07
waarom? WOU HET ALTIJD AL EENS:P
Met wie?? beste kameraden.. en die gast met wiet
Hoe het afliep..? nouw leuk.. alleen ik was niet geweldig stoned.. toen ik thuis kwam was de eerste reactie van myn broer.. *Snuf snuf* Wiet??..jah.. wiet..

the end;P

Leola

Mijn eerste joint was toen ik 13 was, bij mijn zus en haar vriend. Het was hasj geloof ik. Vond het toen helemaal spannend omdat het met mijn zus was, had het al een paar keertjes eerder gegaan maar dat was toen nog niet over mijn longen :rolleyes: dus dat telt niet :). Het was ontzettend grappig, mijn zus en haar vriend zaten te discussieren over of ik ooit harddrugs zou gebruiken of niet. Na een paar hijsjes begon ik zwaar hard te lachen waarop mijn zus weer mij uit begon te lachen. Het duurde niet lang want was al snel ontzettend moe. Maar ondervond wle mijn eerste lachkik. Was leuk!

nicolai

Wijs gebruiker
bij een eerste joint hoort ook eigenlijk een zware lachkick.

heb dat nu nog weleens als ik friends kijk of een van de american pie films.

als ik stoned bent wordt ik altijd veel emotioneler dan normaal. (en ik ben al best emotioneel ingesteld) ik lijk dat net een filosoof of een romanticus.

Osi`

Bewuste gebruiker
nicolai zei:

als ik stoned bent wordt ik altijd veel emotioneler dan normaal. (en ik ben al best emotioneel ingesteld) ik lijk dat net een filosoof of een romanticus.
Met andere woorden, dieper in bepaalde dingen inleven. Zoals een film bv. Dan wil ik altijd wel roken om de film beterder te snappen, gewoon er echt in te leven.

Helpt bij mij echt ^^
Lachkicks heb ik bv nu niet meer echt, alleen voor een echte goeie DROGE joke. Wel lul ik meer dan normaal.

Lycergic

Belezen gebruiker
Eigenlijk was mijn eerste keer dat ik THC ontmoete toen ik 8 was :tongueout: Mama had cake bij van een vriend gekregen , en ik maar zagen en zagen , en uiteindelijk toch een stuk gekregen , blijk straffe spacecake te zijn . Ik heb een lachkick gehad van 4 uur....

Maar mijn eerste joint :
een vriend uit mijn toenmallig 'groepje' had 5 dagen het huis voor hem , ik was toen 14 ( altijd oudere vrienden gehad / heb ) . En zei blowden al langer maar ik nooit . Uiteindlijk toch aan de nieuwsgierigheid toegegeven maar ik wow het ineens goed doen . Pure joint 2 lange blaadjes aan elkaar :tongueout:

Effect = Eerst lachkick , dan is er een kussengevecht ontstaan en zag ik alles in slow-motion op mij afkomen , maar met shoken , nooit meer meegemaakt , was echt zalig ! En dan op de zetel hangen , easy rider zien en echt wel wiiiiijjttgaaann !

nicolai

Wijs gebruiker
Osi` zei:
nicolai zei:

Met andere woorden, dieper in bepaalde dingen inleven. Zoals een film bv. Dan wil ik altijd wel roken om de film beterder te snappen, gewoon er echt in te leven.

Helpt bij mij echt ^^
Lachkicks heb ik bv nu niet meer echt, alleen voor een echte goeie DROGE joke. Wel lul ik meer dan normaal.

dat beschrijf je best goed zeg. zo is het inderdaad ook wel ja.

sannetjuh

Belezen gebruiker
pff dat is lang geleden..ik was 12 zat met me broer op het school plein..
ik stond de eerste keer te wiebele op me benen..zag overal regenbogen op de weg..en lampionnen in de bomen..was silver haze..maar nu merk ik er vrij weinig meer van..word er wat rustiger van..maar meer niet

toooz

Belezen gebruiker
Eerste keer was gewoon geeekkk!!

ik kon toen moeilijk inhaleren, dus trekt ik aan de joint en slikte ik de rook in wat wel het effekt gaf toen,

na een kwartiertje begon ik het effekt te voelen, en had ik echt een soort "BOEM BOEM BOEM HARDCORE" geluid in men kop dat zeker een uur duurde,

ben toen gaan liggen in men bed en was toen niet zo flex

mmn

Belezen gebruiker
mijn eerste keer had ik wat wietCappuccino gemaakt dus ik drinken terwijl mijn ouders weg waren, omdat ze mijn opa en oma op gingen halen om naar de diploma uitreiking van mij te gaan.

ik voel dus eerst helemaal niks dus ik ga de hond uitlaten en kom terug en denk opeens wat heb ik een zin om smak op te bakken lekker vet en dan nog majonaise en kaas erover :hearteyes: toen begon het dus te gaan werken.

ik zit echt te vreten als een gek en mijn ouders komen nu binnen met mijn opa en oma en ik ga rustig door en zie opeens dat mijn vinger helemaal rood was :flushed: had ik met de kaasschaaf een stukje vel van mijn vinger afgesneden :cry: het werd toen heel even zwart voor mijn ogen en dacht overdrijf niet zo dus ik eet het rustig op.

het was nu duidelijk dat het goed begon in te kicken dus ik met mijn gare kop naar de diploma uitreiking en ik zit op zo;n bank en opeens lijkt het steeds alsof mijn spullen uit mijn zak glijden :openmouth: dus mijn naam werd omgeroepen en iedereen zegt ga dan (naam) dus ik ooh moet ik :P gelukkig moest ik alleen mijn handtekening zetten en zelfs dat ging moeilijk dus nu staat mijn handtekening heel verrot op mijn diploma :tearsofjoy: :xtc: :smoke: :wave:

Mijn eerste keer, en tevens mijn eerste post, zal mij altijd bij blijven staan.
Een goede vriend van mij had al veel ervaring opgedaan met wiet dankzij zijn zussen, en toen het op een gegeven moment ter sprake kwam wilde ik uit mijn nieuwsgierigheid het zeker eens proberen.

Het was nog de tijd van alles stiekem doen (ik was pas 14 :P), en toen de dag daar eindelijk was (nadat ik me eerst uitgebreid belezen had op internet), liep ik met deze gast en nog een gezamenlijke vriend de bosjes bij een speeltuin in om voor het eerst te blowen (tevens ook de eerste keer dat ik rookte).

Ik hoestte de longen uit mijn lijf, gadver wat was dat smerig. De fles liptonice was daarom ook geen overbodige luxe. Het effect kwam langzaamaan opzetten, met vreselijk zware benen zwalkte ik over staart en crashtte ik bij hem op de bank, heerlijk TV gekeken en frikandellen soldaat gemaakt :hearteyes:. Het bleek dat ze tevergeefs een paar keer tegen mij hebben lopen praten, maar blijkbaar was ik zo opgegaan in de effecten dat ik het niet in de gaten had.

Al met al was het een fijne eerste ervaring, het heeft mijn hypocriete blik op drugs volledig verworpen. Tegenwoordig, 4 jaar later, ben ik een student, en ook nu blow ik zeker nog elke week met een maat. Die eerste keer was de top van de ijsberg, ondertussen heb ik zoveel meegemaakt met wiet, wat een heerlijke drug.

Ik heb nog zoveel anekdotes te vertellen, maar die bewaar ik mooi voor later :grin:.

troebadoer

Bewuste gebruiker
Mijn 1e keer was rampzalig. Ik was 16, met me neefje en een maatje een blow gedraaid, en roken maar. We zaten ergens op een bankje en ik was op mijn scooter. En ja, hoesten wie een gek, daarna lachkicks, en na een half uurtje moest er eten gehaald worden.

"ik rij wel ff"

lol... daar ging ik. Ik weet niet precies hoe maar na een minuut lag ik al op de grond. Ik reed verschrikt terug naar het bankje en hun waren me gewoon uit aant lachen.

Had zelf gelukkig geen schade aan mijn lichaam. Mijn scooter had een paar deuken en krassen.

Inmiddels 19 en nog steeds lekker :stoned:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
CyberMonkey zei:
Dan es met een jointje geprobeerd een beetje rook diep te inhaleren, wat lukte en ik voelde mezelf scheef gaan. Maar we moesten op weg naar de bioscoop en toen heb ik mezelf geforceerd waardoor ik na vijftig meter op de fiets me kotsmisselijk aan de kant van de weg heb gezet :openmouth: Toen had ik het wel goed zitten; braakneigingen, bleek wegtrekken, zweten, rillen, zwart gezichtsveld... Precies of ik was aan het flauwvallen. Na tien minuutjes neerzitten was ik opeens weer de oude :confused:

Dat gebeurde ook precies zo bij mn vriendin d'r eerste keer... echt super vaag

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
rookte ik op mijn 16e ( 5 jaar geleden ). Na een paar hijsjes lag ik er af. Heb anderhalf uur op een stoel gezeten waar ik me niks van kan herinneren :stoned:

PComplay

Newbie
Ik heb 1 keer geblowt toen ik 14 was, heb er jammergenoeg niks van gemerkt terwijl die anderen deden of ze helemaal lijp werden. enige tips voor een goede joint en hoe deze op te smoken? want wil toch weten wat de perfecte manier is voor volgend weekend :flushed:

CyberMonkey

Een beetje inhaleren, dan diep inademen met frisse lucht door mond/neus, en uitademen. Hoe dieper de rook in je longen, hoe beter het effect. Wel oppassen, een deftige joint kan hard aankomen voor een onervaren roker die net de juiste inhaleringswijze heeft ontdekt, spreek uit ervaring :smoke:

PComplay

Newbie
PComplay zei:
Ik heb 1 keer geblowt toen ik 14 was, heb er jammergenoeg niks van gemerkt terwijl die anderen deden of ze helemaal lijp werden. enige tips voor een goede joint en hoe deze op te smoken? want wil toch weten wat de perfecte manier is voor volgend weekend :flushed:
Ik heb dus al keer eerder gehad maar weinig dus van gemerkt. nou zegt iemand dat ik vet misselijk ga worden omdat dit me 1e keer word en mischien dus ga kotsen. tips om dit te voorkomen?
het word trouwens een mix van dit:
hasj powerplant superskunk afghaan

Kweet niet of er nog tabak bij kwam maar word dit zwaar voor een echt 1e keer? :confused:

Bovenaan