1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Één maand zonder alcohol

Discussie in 'Alcohol' gestart door SkittlesAndMe, 27 mrt 2014.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Liefhebbertje

Liefhebbertje Bewuste gebruiker

Ik word je gezeik en goed gepraat beetje zat
    Ene kant wil je geholpen worden met van alles
    Andere moment praat je alles goed en doet er blij over
    Bedenk niu is wat je wil
    Alcohol om medicatie te doen werken?
    Lekker makkelijk smoesje niet?
    Ga verdomme een serieus gesprek aan met je arts
    En zeg dat dit niet helpt zonder boost alcohol
    Doe er is wat aan ipv erover lullen

2. autysd

autysd Bewuste gebruiker

zo, van vriend naar vijand in een post, bye

3. Liefhebbertje

Ik denk probeer dese manier is
    Je hebt enorme psychische klachten zoals je zelf typt
    Je bent verkeerd bezig
    Ik probeer je wakker te schudden
    Maar soms is opgeven beter als doorgaan
    Succes

Maar reageer er is op ipv zoon opmerking en klaar?
    Is het niet zo dat jij gewoon is duidelijk aangesproken moet worden?

4. autysd

autysd Bewuste gebruiker

5. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Waarom niet gewoon een hogere dosis medicatie vragen ipv er heel veel alcohol bij drinken?

Ben oprecht geïnteresseerd naar je idee hierachter, aangezien voor alle redenen die ik kan bedenken er zelf alcohol bij gooien de meest gevaarlijke optie is. Maar wellicht doe je het om een andere reden dan veiligheid.

6. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Het is de toon die de muziek maakt Liefhebbertje... Je kunt hem een goedbedoeld advies geven of je kunt verwijten naar z'n hoofd gooien. Het een komt goed aan en het ander zet je alleen maar in een kwaad daglicht.

Je kunt hem adviseren eens een open gesprek met de arts aan te gaan, of zeggen dat hij verdomme een serieus gesprek aan moet gaan. Twee zinnen met dezelfde boodschap en een tegengestelde uitkomst...

Ik weet dan ook niet zo goed wat je probeert, probeer je Autysd te helpen of te pesten?

Ik denk dat Autysd zelf ook wel beseft dat zijn keuzes misschien niet altijd de beste keuzes zijn maar wie ben jij om hem daarop af te rekenen...

7. Liefhebbertje

Bericht eronder wel gelezen? Of oogkleppen op en alleen even willen prikken en vertellen hoe het wel hoort?
    Je leest het hele forum heb ik het idee dan zie je al mijn eerdere input en behulpzaanheid
    Dit was denk ik mijn 10de antwoord
    De eerste negen waren zeer vriendelijk motiverend en steunend
    Heb hem prive zelfs aangeboden dat hij altijd contact op kan nemen
    En ik hem altijd zal helpen waar ik kan

De 10e denk ik wacht even misschien komen harde woorden wel aan?
    Ik snap je kritiek maar nee na zoveel input, oplossingen bedenken etc
    En dan alweer een bericht lezen met een goed oratertje gebruik
    Denk ik hey wacht ff jongen wat wil je nu? Hulp? Of boeit het je niet? Of hoe zit het
    Ik bied dan ook geen excuses aan en pas ne bericht niet aan
    Heb een mod op de hoogte gesteld meteen na dit bericht
    Van ik heb harde woorden gebruikt tegen iemand ik accepteer elke sanctie
    Maar dit is als hulp bedoeld en niet om af te zeiken

Reken hem nergens op af zal nooit iemand moet willig afseiken
    Oirdel if mening aannemen of vormen alvorens ik mijn eigen idee heb gecheckt bij persoon zelf
    Lees andere topics is door van autysid en de daarop gegeven adviezen
    En dan later het goedkeurende praatje houden om gebruik te verantwoorden en dus geen verandering hoeft toe te passen

8. SkittlesAndMe

Als je een ander commentaar geeft moet je zelf ook commentaar kunnen accepteren :)

Ik had het puur over dat onaardige bericht, de rest heb ik uiteraard gelezen en daar gaf ik dan ook geen commentaar op.

9. autysd

autysd Bewuste gebruiker

ik moet wel beginnen dat ik het bijna altijd wel red met mijn volledige medicatie
    er zijn enkele redenen, maar die wil ik liever niet zeggen, behalve een:
    -in ieder geval ben ik niet suicidaal en zijn de redenen die ik gaf corrrect
    -het heeft ermee te maken, dat volgens de deontologie hier benzo's slechts tijdelijk gegeven mogen worden; ik heb ze permanent, maar moet indirect blijven aantonen er nooit meer te willen dan de startafspraak, wat ook lukt...de rest van de redenen-uitleg houd ik voor mezelf

aan SmartieAndMe: bedankt voor de aanvulling, die je vriendschap nogmaals aantoont :)

10. Psychedelibee

Uiteraard hoef je hier niet alles te delen, maar dat je dit niet richting je arts doet is wel echt zwaar onverantwoord.

Als de doseringen vanaf het begin af aan niet voldoende waren, moet je dit gewoon met je arts kunnen bespreken. Sterker nog, in het begin is het vaak even zoeken naar de juiste dosering aangezien iedereen anders is. Zelf je medicatie aanvullen met alcohol en dit ook nog eens van je arts verzwijgen is echt onverantwoord en veel gevaarlijker dan eenmalig vragen om de medicatie te laten verhogen ivm dat ze niet voldoende werken.

Verder is het natuurlijk volledig aan jezelf wat je ermee doet, maar geheimen voor je arts erop na houden als het om medicatie gaat kan gewoon nooit de bedoeling zijn. Elke weldenkende arts zou dat niet moeten willen.

11. Liefhebbertje

Accepteer het zeker weten ik waardeer het zelfs!
    Houd er van als mensen me eerlijk en direct aanspreken daar heb ik wat aan

12. Liefhebbertje

Je spreekt jezelf tegen
    Je red het nu wel met je medicatie
    Ander moment heb je de versterkingmet alcohol nodig
    Wat is het nou?

13. autysd

autysd Bewuste gebruiker

-ik heb voor dat aantal dagen al een hoge dosis per dag

ik gebruikte er al snel alcohol bij, dus nog steeds, zo red ik het, een paar leuke uren per dag; het is mijn enige grote risico, ik neem dit risico bewust sinds dag 1, het is een afweging
    -ik zal, als er ooit iets zou mislopen, mijn fantastische artsen ook nooit de schuld geven
    -om een vb te geven over jullie invloed: ik heb mijn alcohol/dag al bijna gehalveerd

-mijn langdurige belofte, om me bij de startdosis en schema te houden, houd ik me wel aan

-denk vooral niet dat ik al jullie waarschuwingen vergeten heb, ik heb wel de vrijheid om dat te gebruiken wanneer en hoe ik wil; ik laat steeds blij merken als ik nieuwe goedwillende en correcte informatie krijg
    -maar ik ben hier geen patient, en ik kom hier eigenlijk ook niet vnl om over mezelf te praten, maar er worden veel opmerkingen gemaakt waar ik op moet reageren
    -ik kom anderen helpen, en ook een paar leuke dingen posten, en een beetje zweven in het bewustzijn-topic :hearteyes: das mijn wens :stoned: :wave: :rock:

btw, is er risico voor mij dat ik ergens wordt verraden, uit plicht of medeleven ?!
    -zo ja, ben ik direct weg hier! ik voelde me hier vrij en veilig totnogtoe

14. Liefhebbertje

Denk dat je wel zeker mag zijn dat we dat niet doen
    Maar vraagje wat zou er verraden moeten worden??
    Wat vind jij info die je deelt waarme wij iets zouden kunnen?

15. autysd

autysd Bewuste gebruiker

ik bedoel niet wraak of rancune
    -ik bedoel mensen die zich misschien verplicht voelen iemand te redden, zelfs wettelijk...
    -dit forum moet wel compleet discreet zijn, in alle gevallen

16. Liefhebbertje

Dat kan natuurlijk niemand je beloven
    Dit is het internet en vrij te vinden via google
    Wie weet leest er een familie lid of bekende wel eens mee
    Een forum is niet discreet....
    Kan je ook niet verwachten

Als je deze nickname vaker gebruikt
    Of bepaalde info deelt
    Ben je heel makkelijk te vinden

Is je naam ma** stekel******?

17. autysd

autysd Bewuste gebruiker

nee, zoals ik vroeg, bedoelde ik vanuit het forum
    -is er een deontologie van leden of mods, om andere leden, die in hun ogen fouten maken of risico's nemen, te verraden in kwade zin, of aan te geven voor zijn eigen 'veiligheid ?
    -nu vermoed ik van niet, want dan zou dat al veel gebeurd moeten zijn, maar ik vraag toch een reactie, liefst van een mod, zodat ik eventueel weet wat te doen

anders gezegd; is dit forum op zich voorspelbaar discreet over on-topic content ?
    ik wens uiteraard niet gebackstabbed worden vanuit vriend, vijand, mods in het forum

18. Liefhebbertje

Wees gerust
    Ik had dan echt niet kunnen posten :tearsofjoy:
    Had al 20x aangegeven geweest
    En daarbij zou ik absoluut niets kunnen bedenken
    Waar jij voor aangegeven zou kunnen worden :confused:
    Je maakt je echt te druk
    Niets aan de hand

19. Psychedelibee

Nee, niemand hier die dat wilt en al zouden mensen het willen, hoe weten we wie jij bent...

Je krijgt de opmerkingen enkel omdat mensen zich zorgen maken over je risicovolle gebruik. De paranoia die je er elke keer bij laat zien als je ook maar iets van commentaar krijgt maken de zorgen wel erger moet ik zeggen.

20. autysd

autysd Bewuste gebruiker

-je generaliseert te snel, die hele paranoia opmerking was overbodig, ik laat alleen merken dat advies welkom is, maar bemoeienis niet, blijf adviseren, maar zeg me niet wat te doen

-ik was nu ongerust omdat ik anoniem wil blijven, binnen het forum, het google spyware risico nam ik er van het begin al bij
    -aangezien ik nog steeds een paar mensen irriteer, werd ik ook ongeruster over mijn veiligheid, meer niet

het antwoord op mijn vraag is hierbij gegeven, bedankt

ik blijf me afvragen warom net dit soort site niet beveiligd is (https), ook tegen google, wat doet die globale NSA hier eigenlijk ? staan die buiten de privacywetgeving wereldwijd ?

21. Liefhebbertje

:confused: :rolleyes:
    Paranoia is niet overbodig dat is hoe je overkomt
    Jou veiligheid?
    Mag ik vragen op welke manier jou veiligheid gevaar zou kunnen lopen?
    Waar ben je bang voor?
    De enige die jou veiligheid in gevaar kan brengen ben jij zelf!
    Wat hebben wij ermee te maken??
    Als jij teveel verteld of dingen verteld die jou in gevaar kunnen brengen
    Is dat jou verantwoording en probleem
    Maar als er iets niet openbaar mag worden
    Weet je dus donders goed dat je fout bezig bent

En op de rest heb ik echt geen woorden
    1 grote wirwar

22. SkittlesAndMe

Niet geheel onterecht. Ik heb hier ooit wat treffend commentaar gegeven op iemand, met regelmaat... uiteindelijk begon diegene dat persoonlijk op te vatten en heeft toen mijn gegevens weten te achterhalen en mijn naam overal op internet gezet.

Ga dus altijd voorzichtig om met je gegevens want ook als je je fatsoenlijk gedraagt kan er altijd een dwaas met je shit aan de haal gaan...

NSA hoef je niet bang voor te zijn, die zullen niet achter je aankomen :wink:

23. Psychedelibee

Ik zeg je helemaal niet wat te doen, waar haal je dat nu weer vandaan? Ik geef enkel aan waarom mensen hier hun zorgen uitten en dat je bovendien paranoia overkomt.

Nou kun je zeggen dat die paranoia opmerking overbodig is, maar elke keer als hier iemand ook maar een klein beetje commentaar of kritiek op je geeft, vaak nog goed bedoeld ook vanwege zorgen over je gebruik, dan zie je dat meteen als een aanval. Ik heb je nu al meerdere malen heel expliciet gezegd het niet persoonlijk op je gemunt te hebben en toch blijf je elke keer weer reageren alsof ik een zware aanval op je pleeg. Ik weet niet hoor, maar dat komt anders aardig paranoia over.

Wat betreft je annonimiteit hier, zolang jij zelf goede voorzorgsmaatregelen neemt kunnen andere leden echt niet zomaar achterhalen wie je bent. Verder blijft het wel gewoon het openbare internet natuurlijk en zouden instanties zoals de politie altijd je IP-adres kunnen achterhalen, maar waarom zouden ze dat willen? Zolang je hier gaan illegale dingen gaat zitten verkondigen dan ben je helemaal niet interessant en hebben ze wel wat beters te doen.

Maar ik weet het goed gemaakt autysd, je hoeft van mij geen enkele reactie meer te verwachten. Ik weet dat ik soms misschien wat bot uit de hoek kan komen, maar bij jou is het nooit goed en daar ben ik nu wel klaar mee. :wave: Uiteraard blijf ik er wel op toezien dat je de forumregels niet overtreedt...

24. autysd

autysd Bewuste gebruiker

wat mij betreft als vrienden uit elkaar, is idd beter :wave:
    -want jij kunt niet tegen mijn kort lontje, wat soms lijkt op paranoia
    -en ik kan niet tegen jouw oordelen en vooroordelen en hoe geïrriteerd je te vaak overkomt

-jij bent van je mod functie af om op al mijn onzin te moeten reageren
    -en ik ben van een 'moeial' af, die op zich heel vaak interessante relevante info geeft, aan iedereen overigens; je bent een goede mod, daar geen twijfel over :wink: :wave:

25. Fundamenteel

Fundamenteel Experimenterende gebruiker

Topic loopt op zijn einde. Is de maand zonder alcohol gelukt?
    Zelf ben ik eens een jaar vrij van alcohol geweest. Dat hoop ik nu opnieuw te bereiken, maar dan langer. Ik word maar even beter van alcohol, maar mijn rem is dan totaal weg. Ik ga echt domme dingen doen en zeggen eens ik een glaasje teveel op heb. Reden genoeg om daar in een grote bocht rondom heen te gaan.

26. fuby

fuby Experimenterende gebruiker

6 maanden zonder. De zucht wordt minder. Wel verwacht ik dat het altijd een gevecht blijft. Mensen pas aub met alcohol!

Laden...