1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

’Drugs zijn veel te gemakkelijk te krijgen’

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door שמש, 4 dec 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Het is relatief zeldzaam maar mensen kunnen net als voor iedere andere stof of medicijn 'allergisch' zijn voor MDMA, waarmee ik bedoel dat ze de stof niet goed of slechts traag kunnen metaboliseren. In dat specifieke geval leidt een lage dosis al tot een vergiftiging, die met wat pech heel ernstig is. Er zijn een of meerdere specifieke enzymen in de lever die gerelateerd zijn aan het omzetten van medicijnen/drugs in het lichaam en gedacht wordt (tenzij deze info inmiddels achterhaald is, correct me if I'm wrong) dat het deel van de bevolking dat een tekort heeft aan dit enzym/deze enzymen deze abnormale reactie laat zien op - onder andere - MDMA. Heb gelezen dat deze mensen dus inderdaad ook eerder oververhit raken na MDMA-gebruik. In theorie kan voor zo iemand een dosis die iemand anders veilig kan nemen dodelijk zijn, al zal dat bij het ruime merendeel van de sterfgevallen niet de oorzaak zijn. Maar het is mogelijk, daarom wordt in principe ook aangeraden om eerst een allergietest te doen, dus de allereerste keer maar een heel klein beetje MDMA te nemen. Maar ja, hoeveel mensen doen dat precies...

2. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Dit klopt helemaal er zijn maar weinig mensen die door hun voeten zakken van 10mg pep.
    Dat is mij dus al gebeurd.
    Ik weet 100% zeker dat mijn lichaam er niets van moet hebben.

3. Roze Olifant

Echt waar? 10 mg? Ik vrees dat ik daar amper iets van zou merken. Wat gebeurde er dan precies? Wel goed om er op een lage dosis achter te komen dat je overgevoelig bent voordat je aan het ‘echte werk’ begonnen bent...

4. Chillax

Chillax Experimenterende gebruiker

@Rebell heeft het over pep maar wellicht dat dit dus ook met mdma zo is. Zou het dan verstandig zijn om eerst 10mg mdma thuis te proberen als je het nog nooit gebruikt hebt? Ik weet ook niet of zo'n kleine dosis een ander effect heeft. Normaal gesproken zou je daar niks van merken denk ik

5. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Bij 2x 30mg heb ik uren lang plat gelegen van Hartkloppingen.
    Dat ik dacht dat ik dood ging
    Misschien klinkt vreemd in de oren voor mensen maar reactie op speed klopt niet

6. שמש

שמש Bewuste gebruiker

https://www.telegraaf.nl/video/2890937/kind-mag-drinken-maar-ruimt-kots-zelf-op

Ouders maken zich er druk over dat kindlief niet drinkt voor zijn 18e, maar is xtc inmiddels niet al lang het biertje van 20 jaar geleden? Iaw, zijn 'drugs' voor kinderen niet gewoon vele malen interessanter dan alcohol? Nóg illegaler, makkelijker te krijgen...
    Accepteer dat kinderen sowieso experimenteren en begeleidt dat met voorlichting. Verbieden is je kop in het zand steken. En dat gelul over het kinderbrein dat tot zijn 24ste in de groei is... Dat zal best, maar aangezien het kinderbrein dan op zoek gaat naar andere manieren om te experimenteren, maar dan stiekem...
    Als ik kinderen had dan zou ik hen goed voorlichten over de gevaren en hen wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid...

Avīci en Roze Olifant vinden dit leuk.
  7. Roze Olifant

2x 30 mg is natuurlijk wel al wat anders dan 10 mg. 60 mg is toch eerder al wel een medium dosis zonder tolerantie.

Wat versta je precies onder hartkloppingen, want een sterk verhoogde hartslag is in principe wel gewoon een bij pep horende bijwerking. Klinkt eerder alsof je gewoon geen ‘match’ hebt met de effecten van amfetamine. Een gevoelige reactie erop is nog niet direct een allergie. Maar hoe dan ook, wel goed om te weten dat het je drug niet is toch? Je mist ook weer niet ontzettend veel, pep = verslavend :wink:

8. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Nee ik kan ook niet opstaan meer dus val echt neer van de hartkloppingen en dan keer op keer.
    Moet ook plat op mijn borst gaan liggen uren achter elkaar met de benen op de grond en mijn borst plat op de bank. Probeer ik op te staan lukt dat niet meer.
    Klap ik dus zo neer door de kloppingen.
    Wil naar de w.c. maar red het niet want elke keer als ik opsta dan trek ik dat niet en per direct weer in die houding moet gaaan liggen. Snap je.

Later die 10mg gesnoven die 2x 30mg was oraal.
    Zelfde verhaal wel wat korter maar een heel gevecht.
    Was er zo van geschrokken dat ik het geeneens meer zou durven proberen.

Vreemde reactie terwijl ik wel dagen wakker kan blijven en verschillende soorten andere drugs kan gebruiken.

9. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Heb je wel eens een hartonderzoek laten doen? Mogelijk heb je een zwak hart. Toch goed te weten ivm de toekomst.

Rebell vindt dit leuk.
  10. Roze Olifant

Oei, dat verandert de zaak. Dit is niet goed, klinkt als een serieuze ritmestoornis als reactie op die pep. Wat hierboven al gezegd wordt, laat sowieso een hartonderzoek doen. Zoveel andere drugs die (misschien minder direct en opvallend dan amfetamine) impact hebben op je cardiovasculaire systeem... Het is wel serieus belangrijk om een hartaandoening uit te sluiten als je dit soort klachten ervaart!

שמש vindt dit leuk.
  11. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Ik zou me persoonlijk echt ernstig zorgen maken in zo'n geval. Zou zelfs een reden zijn super gezond te gaan leven.
    Los van hartonderzoek is het ook een goed idee om je hart zeer frequent te monitoren met een hartslag app wanneer je dope gebruikt. Maar dat hartonderzoek moet je echt doen. En vertel je dokter over je gebruik.

12. Roze Olifant

Zelf heb ik een tijd terug een goede hart- en bloeddrukmeter aangeschaft, erg handig om te weten hoe je lichaam reageert op verschillende soorten drugs. Een hartslagapp is stukken minder betrouwbaar maar kan wel een goede indicatie geven.

Er zijn echter ook genoeg mensen die ik dit juist niet zou aanraden omdat continu monitoren angstig kan maken en de klachten dan juist in de hand gaat werken. Je moet dit alleen doen als je niet iemand bent die gaat hyperfocussen op die metingen.

In bovenstaand geval echter lijkt het me inderdaad ook eerder noodzaak dan aanbevolen dat er een onderzoek plaats moet vinden, voor Rebell met andere drugs aan de slag gaat...

13. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Heb ik ook aangeschaft. Ook echt interessant om het te meten voor, tijdens en na een drug. Zo merkte ik dat mijn hartslag bij mdma helemaal niet zo stijgt zoals ik dacht te voelen. Is even een uitgave voor een goede maar echt handig.

Roze Olifant vindt dit leuk.
  14. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ja thanks heb ik laten doen allemaal toen ik met de misbruik van de lachgas veel bij het ziekenhuis was geweest en mijn hart was gezond.
    Het klopte allemaal.

Ik heb wel een hoge bloeddruk dat heeft er ook mee te maken dat ik veels te veel zout binnen krijg door elke keer GHB te binchen.
    Voor de rest ervaar ik deze problemen dus niet met andere drug.

Als ik coke heb gehad die met cafeïne is versneden dan ga ik daar erg fout op.

Elk lichaam is anders en reageerd anders op bepaalde stoffen. En ben ook wel benieuwd of iemand mijn verhaal herkent als diegene pep gebruikt.

15. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Je moet wel wat over hebben voor je verslaving :sweatsmile: haha

De Dunne en Rebell vinden dit leuk.
  16. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Goede tip. Ga ook zo'n meter aanschaffen. Bij mij werkt monitoring heel rustgevend. Werd voorheen wel eens para omdat ik dacht dat mijn hart op hol sloeg. Sinds ik die app gebruik weet ik dat ik ruim in de veilgheidszone zit en weet ik dat ik rustig aan moet doen met mijn gebruik wanneer het te hard gaat. Nooit meer para daarover...

Roze Olifant vindt dit leuk.
  17. Roze Olifant

De allereerste keer in mijn leven dat ik speed gebruikte was dat pep met cafeïne erin versneden. Ik had toen veel teveel genomen (300 of 400 mg) omdat ik een minder subtiel effect verwachtte. Dat kwam me zuur te staan de volgende dag want ik had toen een zeer onregelmatige hartslag met inderdaad flauwtes (zwart worden voor ogen bij opstaan). Heel naar. Herken het dus wel, maar op veel hogere dosering. Eigen schuld dikke bult in mijn geval.

18. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ik gebruik de Samsung Health app en kan iig meten met mijn telefoon hoe mijn hartslag is.
    Super handig is dat.
    Screenshot_20181210-165136_Samsung Health.jpg

Het is met de nieuwste telefoon en heeft een goede meter.
    Hij houd ook automatisch bij hoe lang je hebt geslapen en hoeveel je wandelt per dag.
    Hou dat de laasten tijd allemaal bij.

Naast mijn drugs gebruik leef ik super gezond en kook veel eten vul alle vitaminen aan met suplementen. En ben bewust van wat ik eet en wat ik binnen krijg.

Het is dus puur bij het pep gebruik.
    Daarom dacht ik ook aan een allergischereactie dat het opwekt.

שמש vindt dit leuk.
  19. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Toch is een app altijd minder accuraat dan een daar voor bedoelde meter. Zo een app is een redelijke indicatie maar niet top.

20. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Die techniek is zeer geavanceerd.
    Bij de nieuwe toestellen gaat nog verder en kan hij de zuurstof ook meten.

Screenshot_20181210-190314_Samsung Internet.jpg

Kijk maar hoe dicht dat bij elkaar komt en daar zit dan 10 minuten tussen.

21. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Suggesties voor goede meters? Ik heb gekeken maar er is veel prijsverschil...

22. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Ik heb mijne bij de apotheek gekocht. Daar info gevraagd.

שמש vindt dit leuk.
  23. Chillax

Chillax Experimenterende gebruiker

Ik heb er enkele weken geleden ook eentje aangeschaft en er eerst veel over gezocht. De Omron M6 biedt het meeste waar voor je geld en komt ook het beste uit de testen. Wordt ook bij veel huisartspraktijken gebruikt. Is behoorlijk accuraat en consistent. De M7 biedt wat meer functionaliteiten maar meet niet beter, dus ik zou voor de M6 gaan.

שמש vindt dit leuk.
  24. brean killer

brean killer Newbie

ik heb MDMA kunnen verkrijgen mijn vraag is hoeveel mag je daarvan nemen ?
    deze vraag is omdat ik dit nog nooit heb gedaan .

25. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

@brean killer
    Om te beginnen zou je die moeten laten testen anders kan je je dosering niet bepalen. Verder wordt geadviseerd 1 a 1,5mg per kilo lichaamsgewicht.

Een uitgebreide handleiding vind je onder de volgende link:
    https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Overigens weer het verkeerde topic voor je vraag. Dit forum is heel gestructureerd, en voor elk onderwerp zijn er aparte topics, probeer je daar eens aan te houden. En nee, dat heeft niks met je vlaamse dialect van doen.

Fenrir, De Dunne en MacLeod vinden dit leuk.
  26. Pollewop

Pollewop Belezen gebruiker

Terugkomen op het topic: Makkelijk is het niet. Vorig jaar maanden zitten wachten op een paar MDMA-tjes, lastig als er iemand wordt opgepakt om daarna weer een nieuwe lead te krijgen die vertrouwd wordt. Zit niet in de party-scène, ik ga niet op stap, heb geen verkeerde vrienden, spreek op straat er niemand voor aan..woon wel in de grote stad en dan is het toch best lastig.

Meestal bestel ik dan ook een paar extra om vooruit te kunnen. Alhoewel mijn laatste bestelling binnen raptempo (ik zeg 1,5week) op de deurmat lag.. misschien omdat het geen pillen maar kristallen waren?

Denk dat onder de jeugd makkelijker iets te halen valt..

27. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

In sommige wijken kan je op sommige schoolpleinen van basisscholen aan van alles komen. Dat is wel te makkelijk.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...