• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

125mg 4FA/4FMP - Zakelijk losgaan

Snoeischaar

Experimenterende gebruiker
Tripreporter
Wat: 1 capsule 4FA/4FMP met 125mg afgewogen (niet getest, maar volgens de site 99.9% puur)
Wie: Chris (XTC) en Jochem (4FA)
Waar: Toffler Rotterdam
Wanneer: 22 mei '15, 23:45-8:30
Lengte/gewicht 22 jaar, 180cm, 63kg (M).

Set: vrij goed, beetje (positief) nerveus gevoel in buik net als eerste keer XTC
Setting: ondergrondse smalle club, knettertje druk met techno van Drumcode helden Bart Skils & Adam Beyer
Relevante ervaring: 6x XTC/MDMA
Afgelopen keer iets meer dan 1 maand terug (MDMA), ik weet het is te kort maar er zijn TE VEEL dikke namen in Rotterdam afgelopen maanden :')

Ik hou zelf van schrijven, dus als je puur de ervaring wilt weten kun je naar "ervaring" skippen

__________________________________________________________________________________

Aanleiding

Na veel leesplezier van anderen hun tripreports, vond ik het wel eens tijd om een eigen verslagje te schrijven over mijn ervaring met 4FA. Dit is mijn eerste RC die ik probeer. Tot januari dit jaar eigenlijk nooit gehoord ervan, maar toendertijd met paar random gasten tijdje lopen chillen die zeiden dat ze 4FA op hadden. Daarna eigenlijk niet meer naar om gekeken.

Dat ik bij Adam Beyer 4FA besloot te doen was eigenlijk niet eens zozeer dat ik het écht wou doen. Op een vorig feest in Perron had Jochem al dezelfde 4FA op, ik MDMA. Samen chillend bij kluisjes nog ff gepraat met heel aardig meisje die ons lollies gaf en nog iets zei dat Jochem maar goed voor mij moest zorgen (was te merken dat ik wat op had dus). Normaal valt het bij mij het minst op, maar Jochem zag er dus behoorlijk helder uit haha.

De week voor Adam Beyer zag ik op FB al dat er een vriendin van mijn zusje ook naar het feest zal gaan, wie ik ook al langere tijd ken. Mijn intuïtie vertelde mij dat mijn zusje er die avond ook zal zijn, dus helemaal op mijn gemak zal ik me niet voelen aangezien ik MDMA wilde doen (niemand in familie weet van iets). Hierdoor vroeg ik dus die avond of ik de 4FA van Jochem mocht "lenen", aangezien je er daar een stuk minder van uit gaat zien alsof je door een bus bent aangereden :grin:.

Op weg

Om half twaalf lopen we richting Toffler. Lopende over de Lijnbaan voel ik me toch een beetje nerveus worden, maar in een positieve zin. Het was net als 1.5jaar geleden toen we ook hier liepen en ik voor mijne eerste keer XTC ging doen. Ik vroeg Jochem nog wat laatste dingen over 4FA, hoewel ik me wel al grotendeels had ingelezen.

Normaal rook ik een jointje voordat ik MDMA neem, zodat ik minder ga letten op of ik nou al iets voel. Met 4FA besloot ik dit niet te doen omdat ik precies wilde weten wat 4FA inhield. Pas na de piek wilde ik er een jointje bij roken. "Laat maar weten wanneer je inneemt" zei Jochem. Hij zal dan bepalen wanneer het tijd was voor een jointje.

Ervaring

T+0:00 (23:35). Ik houd even in zodat Jochem en Chris wat voor me uit lopen. Om de een of andere reden wilde ik voordat we de club ingingen al stiekem innemen. Na zo discreet mogelijk een beetje kloten slik ik de capsule met wat water weg.

5 minuten later zijn we binnen en is Bart Skils al aardig goed bezig. Het is nog behoorlijk rustig, gelukkig maar want ik wou toch nog echt even kunnen dansen het eerste uur. We regelden muntjes en een kluisje en ik stelde voor om gelijk naar voren te gaan (links voor uiteraard). Nu kon het nog.

T+0:35 (00:10) De eerste signalen beginnen op te treden en mijn euforie neemt toe. Ik sta twee rijen voor Jochem en Chris, helemaal vooraan bij de DJ booth en kijk vol interesse naar hoe Bart Skils, fotografen en de mensen om me heen bezig zijn. Ik voel me prima!

T+0:45 (00:20) Nu ben ik er zeker van dat ik iets voel, mijn voetjes voelen enorm licht. Met MDMA duurt dit normaal net iets langer en ik merk dat ik (in deze fase) sneller contact zoek met mensen om me heen dan met MDMA. Misschien omdat MDMA in het begin wat onwennig voelt?

Ik zie een andere jongen ook met een Drumcode shirt en tik hem even aan om te wijzen naar mijn eigen Drumcode shirt. Hij begrijpt me gelijk en zo blijf ik het komend kwartier korte sociale momenten hebben met de mensen om me heen.

T+1:00 (00:35) Het lichte gevoel in mijn voetjes heeft zich verspreidt over mijn hele lichaam. Ik voel mij ZO CHILL dat het me zelfs lukt om een beetje te shufflen bij de DJ Booth. Met MDMA ben ik hier vaak veels te waus voor en dans ik met mijn ogen dicht meer in mentaal opzicht dan fysiek, als je begrijpt wat ik bedoel.

T+1:20 (0:55) Ik merk dat er golven door mijn lichaam gaan. Golven van tintelingen. Wanneer ik mijn focus verplaatst van dansen naar deze tintelingen, nemen deze enorm toe. Ik voel ze over heel m'n rug. HEERLIJK :hearteyes: . Nog een verschilletje met MDMA is dat ik zowaar kan stoppen met dansen en mijn focus kan richten op tintelingen. De dreunende techno bass voelt niet alsof het mijn motoriek overneemt en ik niet kan stoppen met dansen, zoals ik dat met MDMA wel heb.

Opeens sta ik even weer bij Jochem en Chris. Zij vroegen mij of ik al wou nemen. Met een onschuldige blik en ingehouden lach kijk ik naar Jochem en ik zeg hem dat ik al vol op weg was naar een piek. Hij moest lachen en ze gingen even naar achter om zelf te nemen, maar ik zat alweer vol in de vibe dat ik het eigenlijk pas na een uur pas doorhad dat ik al behoorlijk lang alleen vooraan stond.

T+2:20 (1:55) Ik zit al een tijd in een piek die maar niet op lijkt te houden. Ik kijk achter me of ik Jochem of Chris zie, maar nee hoor. Wel ben ik verbaasd over hoe scherp ik nog lijk te zien. Alles lijkt wel HD. Ik voel me super verzekerd dat anderen het ook niet aan mijn gezicht kunnen zien, hoewel ik me hier niet al te veel zorgen over maak met MDMA.

Wel lijk ik in een soort tweestrijd te zitten, aan de ene kant m'n vrienden willen opzoeken maar aan de andere kant willen blijven dansen :confused: . Je lijkt veel meer bewust die keuze te kunnen maken, wat fijn is maar soms ook moeilijk. Met MDMA ga je veel meer mee in een flow en hoef ik dit soort moeilijke beslissingen niet te maken

T+2:40 (2:15) Ik ben toch maar een stukje naar achter gelopen om te zien of ik Chris of Jochem zag. Uiteindelijk op een bankje gaan staan om zo een goed overzicht te hebben en daar een tijdje verder lopen dansen. Het voelt heerlijk om op iets te focussen, wat dansen kan zijn maar ook naar lichten kijken of met mensen praten.

Af en toe moet ik om niks lachen en zeg eigenlijk vanuit het niets tegen de gast naast me dat ik al tijden mijn vrienden kwijt was. "Geen zorgen" zei hij lachend, en zo hebben we een tijdje lopen praten. Ik had opeens wel zin in een kretek, dus pakte een peuk en hield die en tijdje tussen mijn vingers.

T+3:05 (2:40) De gast naast mij zij dat hij en z'n vrienden XTC waren vergeten (hoe dan vroeg ik me af), dus ik wou hen wel helpen aangezien Chris nog wel wat zal hebben. Ik kijk dus weer voor me en ik herken een persoon. Het is die kennis die ook naar het feest zal gaan, en wie loopt er voor haar... mijn zusje.

"K*t hééé", zeg ik tegen de gast naast mij en vertelde wat er aan de hand was. Wederom hoefde ik me geen zorgen te maken zei hij, want wat was de kans nou dat ze me zal zien in deze massa? Ik kijk weer terug het publiek in en mijn zusje zag me en kwam al op me af. Jammertje... Ik raakte totaal niet in de paniek echter en vond het allemaal wel komisch.

Dus zonder twijfel stap ik van het bankje af en loop richting m'n zusje en we hebben wat small talk tot ze zei dat ze Jochem en Chris achterin bij de bankjes had zien zitten. Ik stelde voor naar hen te gaan. Ik nam nog even afscheid van de gast op de bankjes en zei dat ik hem nu helaas niet kon helpen.

Bijna bij de bankjes zijn aangekomen moest ik nogmaals lachen, want al die tijd had ik met die peuk tussen m'n vingers lopen zwaaien voor de neus van m'n zusje. Maar gek genoeg kon het me allemaal niet boeien, want ik was in een staat van totale chillheid met alles. Mijn zusje had het natuurlijk gezien en grapte er een beetje over, hoewel ik kon zien dat ze niet helemaal wist hoe ze het moest opnemen aangezien ze anti-roken is.

T+3:20 (2:55) Inmiddels al weer gescheiden van mijn zusje en ik weet gewoon zeker dat ze niks doorhad qua 4FA. Ik voel me wel als de "winnaar" van deze confrontatie, zeker nadat ik Jochem en Chris had gevonden en zag dat aan hun ook nog niks te zien was. Chris zat wel aan de XTC en ziet er normaal behoorlijk verrot uit haha.

De rest van de avond wou ik wel bij Chris en Jochem blijven omdat ik nu toch wel merkte dat ik zin had om ook even met hun te praten. We hebben volgens mij een halfuur op de bankjes gezeten en hoewel ik hiervoor 2uur lang uit m'n plaat ben gegaan vind ik het helemaal niet erg om nu even rustig aan te doen en te praten.

Hier komt het "focus" gedeelte weer terug van 4FA, alles is gewoon chill en heerlijk zolang je maar op iets kan focussen. Normaal tijdens gesprekken vind ik het best lastig om alles goed te articuleren en in één flow m'n verhaal te doen, ik weet niet wat dit is. Met 150mg+ MDMA wordt ik heel dom in de zin dat ik van alles wil vertellen, maar ik na een paar woordjes vergeet waar ik heen wil met mijn verhaal.

Echter met 4FA kon ik over van alles praten en waren mijn gedachtes heel helder en kon ik vele malen beter communiceren dan met MDMA of wanneer ik nuchter ben. Als ik zo tegen mijn zusje aan het praten was als ik nu deed tegen Jochem, dan had ze vast wat meer het vermoeden dat ik ergens een lijntje van had genomen ofzo :grin: . Aan één stuk door kon ik gaan.

Uiteindelijk gingen Jochem en Chris weer naar voren en heb ik nog een kwartier door geluld met een andere gast waar Chris eerder mee zat te praten. Jezus wat voelde het goed om te praten.

T+3:50 (3:25) Jochem en Chris hebben me weer gevonden en ik merk nu wel dat ik opeens klaar was met mijn praatkick en het deed me iets te lang voordat ik een peukje kon doen zonder al te abrupt weg te gaan van die andere gast. Héél even voelde ik lichte irritatie plaats maken voor het super chille gevoel dat ik al die tijd had

Bij het roken stonden ik en Jochem ff bij wat anderen gasten die klaagden over een enorme stank. Uiteindelijk bleek het de kretek te zijn (indonesische kruidnagel peuken). Nog nooit iemand tegengekomen die het vond stinken. Ik denk wel dat de 4FA vanaf dit moment een andere richting insloeg. Desondanks deze opmerking voelde ik me nog wel chill, maar ik vond 't wel beetje gaar dat anderen mensen met zo'n negatieve sfeer kwamen aanzetten.

T+4:20 (3:55) Zojuist een jointje gerookt met Jochem omdat ik merkte dat ik wel echt over mijn piek heen was. Met MDMA doe ik dit altijd en ik vind het echt een heerlijke combo. Met 4FA was het echter iets minder een succes, om de één of andere reden voelde ik me meer alsof ik MDMA op had. Mijn HD visie veranderde naar blurry vision en ik merkte dat ik meer negatieve aspecten van MDMA kreeg, zoals kaken, strak staan en grote pupillen. Gelukkig had ik daarvoor al afscheid genomen van mijn zusje, die het weer had gehad in Toffler.

Kwam de gast van de bankjes nog tegen op de dansvloer, waar hij nog verder begon te praten over dingen. Heerlijk gesprek met hem eerder gehad, maar vond het nu een beetje irritant. Eigenlijk wou ik alleen maar m'n ogen dichtdoen en in m'n eigen techno wereldje leven.

T+4:40 (4:15) Ik ben gevlucht naar de bankjes, waar ik nu nog lekker sta te dansen met Chris. Hij zit er heerlijk in en als we beiden even onze ogen open hebben en elkaar aankijken weten we genoeg. Als ik mijn ogen dicht doe heb ik wel een beetje CEV's, maar minder als met MDMA.

Wel begin ik vermoeidheidsverschijnselen te ervaren. Mijn ogen voelen aan alsof ik zo in slaap kan vallen, hoewel mentaal gezien ik nog wel energiek voel. Verder voelen mijn benen en onderrug verkrampt aan als ik even stop met dansen. Ook begin ik een hinderlijk droge bek te krijgen, waar ik normaal met MDMA geen last van heb.

T+5:40 (5:15) De hele tijd lopen dansen op de bankjes met Chris, maar ik merk dat ik mentaal ook meer afvlak. De energie van de omgeving is sterker dan wat de 4FA nog geeft lijkt het, maar ik besluit niet bij te nemen.

We gaan nog wel een uurtje door dacht ik, maar als het nu afgelopen zal zijn zal ik het totaal niet erg vinden. Bij MDMA zit ik rond deze tijd er nog wel meer in, maar dan heb ik ook eerder richting 200mg op met een paar jointjes.

T+7:00 (6:35) Laatste halfuur op bankje gezeten met Jochem. Op zich nog wel zen, maar mentaal wel echt afgepeigerd. Samen met Jochem besloten om nu wel écht even een fatsoenlijke break te houden van drugs. Chris gaat nog even z'n laatste stoom afblazen en daarna vertrekken we.

Gek genoeg verdwijnen alle negatieve aspecten die kwamen opzetten na het jointje binnen 5 minuten nadat we buiten lopen. Geen strak gevoel meer, pupillen weer normaal. Chille afterglow gehad op weg naar huis.

T+9:00 (8:35) Lig nu in bed en kon vrij goed in slaap vallen. Minder moeten plassen dan normaal en ook minder het gevoel alsof je van dat koortszweet had naarmate de stof uitwerkt (vergeleken met MDMA). Maar denk dat het eerder te maken heeft dat ik minder op heb dan ik normaal doe met MDMA en dat ik minder water op heb dan ik met MDMA zal doen (te druk met dansen of praten hihi).

Verder ook geen last gehad van een comedown ofzo, maar de 2 dagen erna heb ik totaal geen behoefte gehad aan sociaal contact. Dit heb ik eiglk altijd wel, zelfs met alcohol.

Conclusie

Sorry voor het enooorm lange verhaal, zoals ik zei houd ik van schrijven en aangezien ik me vrij helder voelde heb ik veel kunnen onthouden. 4FA is zeker een blijvertje voor mij en is zeer geschikt als vervanger van MDMA, hoewel ik meer het idee heb dat het dichter in de buurt van speed ligt. Hierover kan ik niet genoeg concluderen, aangezien ik speed nooit écht heb ervaren maar wel heb gezien bij vrienden.

Met MDMA ben je meer van de kaart en het ligt er maar net aan wat je wilt en met wie je het doet. Met MDMA heb ik wel het idee dat je een diepere connectie hebt met anderen en je meer inleeft in een ander, tijdens diepe gesprekken bijvoorbeeld.

125mg 4FA is wat mij betreft een goed begin voor je eerste keer, geen moment gehad dat ik even te hard ging. Je zal de dosis iets hoger kunnen zetten maar ik denk niet dat 4FA een geschikt middel is als je echt hard wilt gaan om het maar zo te zeggen. Als je iemand bent die het vervelend vind dat je er zo verrot uit gaat zien met MDMA, dan raad ik 4FA zeker aan.

4FA vs. MDMA
+Je ziet er normaal uit eerste paar uur
+helder denken en kunnen formuleren
+heerlijk om ergens op te kunnen focussen
-Kortere duur (en ik las dat bijdoseren niet echt helpt zoals het met MDMA wel doet).
-wiet is geen goede combi (triggert negatieve aspecten van MDMA)

MDMA vs. 4FA:
+diepere emotionele binding met anderen
+meer voldoening uit conversatie en fysiek contact
+langere duur
-je ziet er verrot uit en wordt beetje dom in conversatie

PS: Feedback op mijn report is welkom. Is het té uitgebreid of teveel een "verhaal"? Of is het prima zo? Of heb je misschien een totaal andere ervaring/toevoeging op mijn stuk? Feel free to add!

ooscaar

Wijs gebruiker
Hey, goed verhaal hoor! Aangezien je gewoon heel goed je ervaring beschrijft, vind ik dit verhaal helemaal niet te lang, zo lang het maar gewoon relevant blijft natuurlijk.

Je verhaal klinkt herkenbaar, wel kan ik je vermelden dat of bijnemen werkt erg persoonlijk is. Het gevoel van de eerste ± vier uur zul je niet meer terug krijgen, maar als je met de helft van de eerste dosis bijneemt op T+4, krijg ik persoonlijk altijd een gevoel dat ik zou beschrijven als 'superspeed'. Slaap zit er dan trouwens echt pas de volgende avond in, maarja, dat kan je verwachten als je dit soort middelen neemt. Bijnemen vind ik een aanrader omdat ik het vaak zonde van zo'n mooi feestje vind als ik na vier uur al geen feestzin meer heb. Het lijkt me ook niet dat er veel aan de hand is als je je aan de driemaandenregel houdt. Zeker weten doe je het alleen niet omdat 4-FA een research chemical is.

Ik vind trouwens wel dat 4-FA qua subjectieve effecten dichter bij MDMA ligt dan bij pep. Echter, als er dus wat uurtjes verstreken zijn en je neemt bij dan vind ik het dus wel vergelijkbaar met (maar beter dan) speed.

Snoeischaar

Tripreporter
Oké goed om te horen :grin: .

Ja ik vernam idd van Jochem dat je dan niet veel zal gaan slapen als je bijneemt. In Augustus toch nog maar eens proberen dan, want dan staat de volgende al te wachten; Gary Beck in Poema. :rock: Persoonlijk degene waar ik het meest naar uit kijk.

ooscaar

Wijs gebruiker
Klinkt als een goed feestje! Als je de dag erop niets hoeft te doen kun je het wel doen. Houd er trouwens ook rekening mee dat je de hele dag erna ook nog grote doppen kunt hebben als je bijpakt haha :wink:

spector

Newbie
Mooi report! Klinkt als een goed alternatief voor MDMA. Heb dit nu aantal maal gedaan en omdat het zo goed voelt wil ik nog niets anders proberen...

Bekenden tegenkomen, ik had het vorige week op Boothstock Festival in Rotterdam ook. Kwam ik opeens mijn nicht tegen. Sta je wel even gek te kijken.

Het klinkt als een superchille drug, is een leuk alternatief.

Snoeischaar

Tripreporter
Was zeker goed feestje ooscaar! En ik zorg altijd wel dat ik de dag erna niks hoef te doen, veels te moe. Ik kijk nog wel wat ik doe in augustus. Dit keer denk pas wat later op de avond nemen.

En haha super awkward toch spector, ik had het begin dit jaar met xtc dat ik kennis tegenkwam. Ik herkende hem nie eens meer. En ja mdma blijft ook gwn lekker, wiet erbij roken vind ik zelf wel aanrader, voor als je nog nie geprobeerd had. Die wiet klapt er altijd minder hard in als je net over je piek bent met met mdma vind ik zelf. Je wordt nie zozeer stoned/high maar je krijgt beetje gevoel alsof die pil weer inslaat, maar dan wel meer mellow zeg maar. Hou t wel gwn bij paar hijsjes, anders verdwijnt je energie en snap je er ff HELEMAAL niks meer van, inclusief van je eigen gedachtes. op eind van feest heeft dat altijd wel iets.. Maarja dat zal ik wel zijn :stoned:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wiet bij mdma is heerlijk inderdaad. Als je bijna nooit blowt moet je er wel mee oppassen, maar ik heb zoveel geblowd vroeger dat ik het liefst continu blow aan de mdma. De mdma blijft overheersen, maar de high van de mdma wordt wat uitvergroot vind ik altijd.

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Leuk report. De lengte is geen probleem, dankzij de goede opbouw en schrijfstijl. :)
Heb jij je zusje achteraf eigenlijk nog een keer gesproken? Ik kan me voorstellen dat het even niet al te fijn was, gelukkig maar dat het de space niet heeft verpest, al heb je bij 4-FA niet zo snel last van storende invloeden naar mijn idee. Ik vind het qua werking tussen MDMA en pep in liggen, afhankelijk van de omstandigheden ligt de werking dichter bij MDMA of dichterbij pep.
Fijn voor je dat je de eerste keer al gelijk een goede dosis had, omdat bijwerken niet altijd goed werkt (ik vind dat bijpakken uiteindelijk weinig toevoegt, terwijl het een stuk langer duurt voordat je kunt slapen en de kater een stuk zwaarder wordt).

Snoeischaar

Tripreporter
Deamon zei:
Heb jij je zusje achteraf eigenlijk nog een keer gesproken? Ik kan me voorstellen dat het even niet al te fijn was, gelukkig maar dat het de space niet heeft verpest, al heb je bij 4-FA niet zo snel last van storende invloeden naar mijn idee.

Ja we wonen in hetzelfde huis dus de dag erna begon ik er nog even over :grin: ( het roken dan ) . Ze leek niet echt weten wat ze ervan moest denken buiten dat ze het dom vond omdat het tot k*nker kan leiden enzo. Wou in de club eigenlijk al beginnen over dat ik ook wiet rook zodat ik dat ook weer uit de weg zal hebben, maar gesprek liep beetje dood omdat ik idee had dat ze nog teveel in haar eigen kader zat te denken.

In de club deed ze er redelijk nuchter over, keek nog wel even beetje half geschokt toen ik met Jochem langs haar liep en grapte dat we nu toch maar lekker die peuk gingen roken waarmee ik zojuist betrapt was. Maarja ik was totaal niet van mn stokje te brengen vanwege dat super chille gevoel van 4fa. Kzal bijna zeggen dat haar surprise appearance aan de ervaring heeft toegevoegd.

Maybe in de toekomst dat ik er nog eens over begin met haar , maar heb nie echt de behoefte meer om er open te over zijn met familie. Ik wacht dus zelf wel af als ze erover beginnen.

Thanks voor complimenten nog, volgen komende maand als het goed is nog heel wat meer. Wordt effe een maandje losgaan en dan weer focussen op mijn studie :')

T-Bone

Zeer leuk geschreven ! Mooie ervaring !

Ik heb nog wel een paar vraagjes : Heb je alcohol gedronken bij je 4FMP ? En hoe voelde je je toen de pil aan het opkomen was ? Had je last van misselijkheid ? (is bij mij wel eens het geval als ik xtc neem) :)

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Zie je rapportje nu pas voorbij komen nu die 'gebumpt' is, maar net rapportje.
Je rapportje heeft dezelfde opbouw als mijn eigen rapportjes dus valt moeilijk kritiek op te geven, volgens mij is al het relevante wel vermeld, goed gebruik ook van alinea's en het leest makkelijk weg.
Je kunt eventueel stukken tekst weghalen maar dan wordt het meer een puur informatief rapport en valt de verhaallijn een beetje weg, lijkt me niet nodig.

Chapeau, señor.

Snoeischaar

Tripreporter
T-Bone zei:
Zeer leuk geschreven ! Mooie ervaring !

Ik heb nog wel een paar vraagjes : Heb je alcohol gedronken bij je 4FMP ? En hoe voelde je je toen de pil aan het opkomen was ? Had je last van misselijkheid ? (is bij mij wel eens het geval als ik xtc neem) :)

Thanks! Ja was het zeker.

Wat betreft alcohol, nee ik drink eigenlijk nooit als ik "zakelijk los ga" in de club :). Qua misselijkheid had ik nergens last van, maar dit heb ik met XTC ook niet. Denk sowieso dat 4-FA minder misselijkmakend is, omdat de smaak van 4-FA niet zo mega bitter is als ik het me goed herinner.

Jmths zei:
Zie je rapportje nu pas voorbij komen nu die 'gebumpt' is, maar net rapportje.
Je rapportje heeft dezelfde opbouw als mijn eigen rapportjes dus valt moeilijk kritiek op te geven, volgens mij is al het relevante wel vermeld, goed gebruik ook van alinea's en het leest makkelijk weg.
Je kunt eventueel stukken tekst weghalen maar dan wordt het meer een puur informatief rapport en valt de verhaallijn een beetje weg, lijkt me niet nodig.

Chapeau, señor.

Gracias señor. En ja bij deze ervaring moest het wel even worden opgevuld met een verhaallijn, mede omdat ik het zo komisch vond met m'n zusje enzo.

Bovenaan