13 jaar en dan al drugs?

Azeox

Newbie
Hallo iedereen :grin:
Ik ben Daniel 13 jaar en ik had een vraagje.
Sinds een paar van mijn vrienden mij ertoe hebben gedwongen om eens een flinke research te maken over het onderwerp 'drugs' heeft het daar toe geleden dat wij dus ook een keertje een trip willen meemaken.
Nu was ik van plan om paddo's te gaan kweken maar omdat ik nogal bezorgd ben over mijn gezondheid mentaal en fysiek zat ik met het volgende in m'n achterhoofd:

Welke drugs kunnen wij het best gebruiken voor een lichte maar goede trip?

Misschien hebben jullie een idee?

Vigilante

Wijs gebruiker
Lees alles over elke soort drugs. Tegen de tijd dat je dat hebt gedaan ben je wel 18 en kun je op basis van de opgedane kennis zélf de beste keus maken.
Ik vind 13 veel te jong voor dope maar ken mensen die al vanaf hun 13e regelmatig blowen.

KoxBox

Badass junkie
Azeox zei:
Ik ben Daneel 13 jaar en ik had een vraagje.
Sinds een paar van mijn vrienden mij ertoe hebben gedwongen om eens een flinke research te maken over het onderwerp 'drugs' heeft het daar toe geleden dat wij dus ook een keertje een trip willen meemaken.
Nu was ik van plan om paddo's te gaan kweken maar omdat ik nogal bezorgd ben over mijn gezondheid mentaal en fysiek zat ik met het volgende in m'n achterhoofd:

(Liefts zonder al téveel risico's)

Niet doen! Echt waar als je 13 bent moet je echt niet beginnen trippen! Denk eens na, komaan zeg. Rook dan een joint als het echt moet.

Ik ben er vrij zeker van dat geen enkele 13 jarige daar klaar voor is, echt niet doen! Wacht op zijn minst nog een jaar of 3 (als het echt moet).

Azeox

Newbie
Niet doen! Echt waar als je 13 bent moet je echt niet beginnen trippen! Denk eens na, komaan zeg. Rook dan een joint als het echt moet.

Ik ben er vrij zeker van dat geen enkele 13 jarige daar klaar voor is, echt niet doen! Wacht op zijn minst nog een jaar of 3 (als het echt moet).

Wat zijn bijvoorbeeld de risico's dan?
Sneller in de hallucinaties zitten ofzo
Ik heb zelf de risicos van drugs nagelezen maar nooit iets ontdekt waar ze de risicos vergeleken met je leeftijd

KoxBox

Badass junkie
Azeox zei:

Wat zijn bijvoorbeeld de risico's dan?
Sneller in de hallucinaties zitten ofzo
Ziezo, je bevestigd het zelf al met zo een antwoord. Nee, gewoon je hersenen zijn zich volop aan het ontwikkelen op jouw leeftijd dat mag je echt niet gaan verstoren door te gaan trippen of hard drugs te gaan nemen.

Blowen tot daar nog aan toe, hoewel dit ook sterk af te raden is maar blijkbaar ben je vastberaden om iets van drugs te doen.

Volgens mij heb je op die leeftijd ook rapper kans op psychoses. Of loop ik nu wat te hard van stapel. Misschien moet ik het anders verwoorden, moest je een bad trip hebben ben ik er bijna zeker van dat dat echt een traumatische gebeurtenis zal blijven doordat je nog zo jong bent.

Je bent sowieso niet instaat dat te handelen neem dat maar van mij aan. Ik heb niets tegen psychedelica, integendeel ik hou er zielsveel van. Maar ga aub nog niet gaan trippen op die leeftijd!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Op 13 jaar ben je nog lang niet voldoende mentaal ontwikkelt om een trip aan te kunnen. Je zult een hoop niet begrijpen of niet kunnen relativeren.

Dat kan leiden tot zeer vervelende/gevaarlijke situatie's. Het is echt beter om dit niet te doen.

Nu ben je in een leeftijd waar je eigenlijk met heel andere dingen bezig moet zijn, en absoluut niet met drugs.

Als je dan toch perse bezig wilt zijn met drugs, lees er dan over. Doe research voor als je een stuk ouder bent.

Luister alsjeblieft naar onze raad en denk niet dat we overdrijven.

KoxBox

Badass junkie
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
KoxBox zei:
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.

Inderdaad, ik ben zelfs pas op mijn 14de/15de begonnen met het roken van sigaretten. Toen wist ik dus echt nog niks af van drugs.

KoxBox

Badass junkie
Sublimo zei:
KoxBox zei:

Inderdaad, ik ben zelfs pas op mijn 14de/15de begonnen met het roken van sigaretten. Toen wist ik dus echt nog niks af van drugs.
Tegenwoordig is het echt erg gesteld met die jonge kindjes... Coke snuiven op je 13 en van die dingen, het is gewoon niet te geloven. :(

W.F.L.

Badass junkie
KoxBox zei:
Rook dan een joint als het echt moet.

Dit!

Ik heb zelf de eerste keer getript op paddo's toen ik pas 15 geworden was, geloof ik.

13 is wel erg jong voor drugs. Peer pressure or something? :grin: Ik zou het niet doen. Trippen bedoel ik dan. 13 blowen vind ik ook wel jong, daar "begon" ik op mijn 14de mee, maar toch, rustig aan joh.. :P

Mijn eerste peuk had ik wel aan mijn 9de, maar echt roken ook pas mee begonnen op mijn 15de.

KoxBox zei:
Tegenwoordig is het echt erg gesteld met die jonge kindjes... Coke snuiven op je 13 en van die dingen, het is gewoon niet te geloven. :(

Hoe durven ze! :grin:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
KoxBox zei:

Dat is eigenlijk echt wel extreem. Hoe komen ze daar bij om dat te doen ? Misschien van hun grote broer/zus ?

KoxBox

Badass junkie
Evolutie... Vroeger was het stoer om een sigaret te roken op je 13, nu is dat al zo geëvolueerd dat het coke/speed/bollen geworden zijn. Sigaretten zijn voor 10jarigen ofzo tegenwoordig.

Het is gewoon echt sad, maar serieus gaan trippen op die leeftijd is gewoon breinzelfmoord. :grin:

Azeox

Newbie
KoxBox zei:

De kinderlijke nieuwsgierigheid wellicht :rolleyes:
Waarschijnlijk probeer deze zomer een hijsje voor een keer kijken hoe dat bevalt. :grin:
Hoezo opmerkelijk?
Ga maar eens kijken bij de vmbo om de hoek, die kijken echt niet op van een lijntje cocaïne.

KoxBox

Badass junkie
Azeox zei:
KoxBox zei:

De kinderlijke nieuwsgierigheid wellicht :rolleyes:
Waarschijnlijk probeer deze zomer een hijsje voor een keer kijken hoe dat bevalt. :grin:
Hoezo opmerkelijk?
Ga maar eens kijken bij de vmbo om de hoek, die kijken echt niet op van een lijntje cocaïne.
Tjah, typisch de gedachtegang van jouw leeftijd. Kijk jongeeeuuuh die snuift een lijn, dan moet ik dat toch ook wel doen zeker jeweetzelluuufff!!

Blijf gewoon zo lang mogelijk van de drugs, hoe hypocriet dat het ook klinkt.

Azeox

Newbie
KoxBox zei:
Evolutie... Vroeger was het stoer om een sigaret te roken op je 13, nu is dat al zo geëvolueerd dat het coke/speed/bollen geworden zijn. Sigaretten zijn voor 10jarigen ofzo tegenwoordig.

Het is gewoon echt sad, maar serieus gaan trippen op die leeftijd is gewoon breinzelfmoord. :grin:

Haha, zo is het ook weer niet gesteld met de jeugd van tegenwoordig ;p
Wat ik dus om mij heen ervaar bij mijn leeftijdsgenoten op het 'Vmbo'
13 jaar- eerste paar slokken alcohol (daar blijft het bij)
14 jaar - roken begint een kleine rol te spelen (peuk na schooltijd met matties)

het is eerder minder geworden sinds 'Sigaretten roken' helemaal geen rol speelt bij hoger geschoolde kinderen (Havo/vwo) omdat de voorlichting stukken beter is.
Maar je hebt er altijd wel een paar bij zitten (zie bovenstaande)

Wat jij nou zit uit te kramen met je 'weetzelluff' is allemaal stereotyp.
sinds ik alleen maar een simpele vraag stel vind ik het nogal vreemd dat iedereen zo'n heisa van gaat maken.
Ik was gewoon nieuwsgierig en kom er nu achter dat het inderdaad GEVOLGEN heeft en dat ik nu zeker nog wel een tijdje van de drugs afblijf en het maar hou bij m'n 'gameboy' :rolleyes:

Angramar Temenos

Badass junkie
M'n eerste trip was op m'n 15'de, en dat ging prima. Eerste keer LSD was 16'de. Ik heb sinds toen ruim 100 keer getript, zonder enige schadelijke effecten behalve een half jaar HPPD toen ik gewoon iets te veel tripte.

Ik heb er zelf veel van geleerd, en zolang je ervoor openstaat en durft te denken buiten wat je aan is geleerd en je voor vanzelfsprekend beschouwt is het prima. Ik ken zelf weinig mensen die het op hun 13'de al deden. Wel ken ik iemand die op z'n 14'de LSD nam, en daarna acuut stopte met blowen (was een probleemblower) en zich op z'n school ging fixen omdat die in de trip niks anders kon zien dan hoe die z'n leven verpestte.

Of je het doet of niet moet je helemaal zelf weten. Schadelijk is het niet...

W.F.L.

Badass junkie
Haha, als je er nog niet achter was dat het inderdaad gevolgen heeft dan merk je het wel snel genoeg. :grin:

En snoepjes zijn kinderdrugs ja :mrgreen:

Alexx

Newbie
Angramar Temenos zei:
M'n eerste trip was op m'n 15'de, en dat ging prima. Eerste keer LSD was 16'de. Ik heb sinds toen ruim 100 keer getript, zonder enige schadelijke effecten behalve een half jaar HPPD toen ik gewoon iets te veel tripte.

Ik heb er zelf veel van geleerd, en zolang je ervoor openstaat en durft te denken buiten wat je aan is geleerd en je voor vanzelfsprekend beschouwt is het prima. Ik ken zelf weinig mensen die het op hun 13'de al deden. Wel ken ik iemand die op z'n 14'de LSD nam, en daarna acuut stopte met blowen (was een probleemblower) en zich op z'n school ging fixen omdat die in de trip niks anders kon zien dan hoe die z'n leven verpestte.

Of je het doet of niet moet je helemaal zelf weten. Schadelijk is het niet...

Dan heb je geluk gehad gozert.
Een vriend van mij is uiteindelijk gestorven aan dat spul.

Angramar Temenos

Badass junkie
Aan paddo's/LSD?
Mag ik weten hoe?
De minimaal theoretisch mogelijke overdosis LSD is ruim 100 keer boven de werkzame dosis. De hoeveelheid paddo's die je moet eten voor een overdosis past niet in je maag. Namelijk, 2-3 kilo is niet genoeg, en na half zoveel ga je al kotsen...

De enige overdosis LSD in de geschiedenis komt van iemand die 300.000 keer de normale dosis direct in het bloed injecteerde..

Angramar Temenos

Badass junkie
Oh en, ik denk dat blowen op die leeftijd je nog meer kan verneuken. Als in, verslaving.. Ik ken zoveel mensen van 14-17 die chronisch blowen en daardoor alles links laten liggen... Aan psychedelics kan je niet verslaafd raken, aan blowen wel.

eXeCuze

Bewuste gebruiker
Heej Daniel,

Ten eerste vind ik het al heel netjes van je dat je jezelf toch even wilt inlezen voordat je ergens aan begint. Dat zijn er maar weinig die dat doen, en dat dan al op 13 jarige leeftijd.

Ook vind ik het knap van je dat je het toch nog even links kunt laten liggen dus ook in ziet dat het toch nog vrij jong is om te gaan trippen.

Het is allemaal leuk "speelgoed" maar heeft zeker consequenties en vooral op jonge leeftijd zijn die groter. Toch vind ik dat leeftijd vrij relatief is, ik was bijvoorbeeld op mijn 14e al veel volwassener als sommige vrienden van 16 jaar waar ik mee om ging.

In ieder geval, probeer het een keer op een latere leeftijd als je er zeker van bent dat je er klaar voor bent dan hou je het ook leuk.

En wie weet heb je die behoefte dan al niet eens meer om drugs te gebruiken.

Maare petje af jonge ik vind dat iedereen hier wel respectvol op had mogen reageren.

Gr
:stoned: :stoned:

Azeox

Newbie
eXeCuze zei:
Heej Daniel,

Ten eerste vind ik het al heel netjes van je dat je jezelf toch even wilt inlezen voordat je ergens aan begint. Dat zijn er maar weinig die dat doen, en dat dan al op 13 jarige leeftijd.

Ook vind ik het knap van je dat je het toch nog even links kunt laten liggen dus ook in ziet dat het toch nog vrij jong is om te gaan trippen.

Het is allemaal leuk "speelgoed" maar heeft zeker consequenties en vooral op jonge leeftijd zijn die groter. Toch vind ik dat leeftijd vrij relatief is, ik was bijvoorbeeld op mijn 14e al veel volwassener als sommige vrienden van 16 jaar waar ik mee om ging.

In ieder geval, probeer het een keer op een latere leeftijd als je er zeker van bent dat je er klaar voor bent dan hou je het ook leuk.

Maare petje af jonge ik vind dat iedereen hier wel respectvol op had mogen reageren.

Gr
Haha, bedankt voor je reactie :grin:
Wou bijna de conclusie trekken dat mijn nieuwsgierigheid voor 'drugs' hier wordt afgekraakt door
drugs gebruikers zelf (hoewel er zeker nuttige posts bijzitten hoor)
Maar ik denk dat het bij fantaseren blijft sinds ik de komende tijd niet van plan ben om nog een drug te gebruiken. Maar een joint blijf ik zeker in mijn achterhoofd houden 'als ik eraan toe ben'
:wink:

KoxBox

Badass junkie
Azeox zei:
eXeCuze zei:
Heej Daniel,

Gr
Wou bijna de conclusie trekken dat mijn nieuwsgierigheid voor 'drugs' hier wordt afgekraakt door
Maar ik denk dat het bij fantaseren blijft sinds ik de komende tijd niet van plan ben om nog een drug te gebruiken. Maar een joint blijf ik zeker in mijn achterhoofd houden 'als ik eraan toe ben'

Het is/was zeker mijn bedoeling niet om je af te kraken. Ik wou gewoon duidelijk maken dat het echt niet goed is om op zo jonge leeftijd drugs te gebruiken.

En ja het is behoorlijk hypocriet van me omdat ik zelf op die leeftijd ben begonnen met wiet roken, maar dat is nog altijd heel andere koek dan LSD/paddo's/truffels/etc...

Als je het echt meent dat je het nog even op zij gaat zetten dan is dat zeer opmerkelijk en dat kan alleen restecp verdienen!

Zeker die laatste zin:"Maar een joint blijf ik zeker in mijn achterhoofd houden 'als ik eraan toe ben." Vind ik echt een zeer positieve houding van je, en je hebt ook gelijk. Je zal zelf wel merken wanneer je er klaar voor bent.

Je moet je echt niet laten opjagen door vrienden van je, je bent echt geen minder goed persoon ofzo als je geen drugs wil gebruiken. Integendeel, dat spreekt in jouw voordeel!

weyoun22

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:

Ze weten nu ook nog niet wat het is hoor, maar ze zijn al wel ver genoeg om de jargon van hun stoere experimenterende oudere broer to kopieren :P

Je weet toch pas wat trippen is als je het een keer gedaan hebt :grin:

pascal828

Badass junkie
KoxBox zei:
Zeker die laatste zin:"Maar een joint blijf ik zeker in mijn achterhoofd houden 'als ik eraan toe ben." Vind ik echt een zeer positieve houding van je, en je hebt ook gelijk.
Gequoteerd omdat het zo is.
Respect voor de instelling van deze jongeman. :)

KoxBox

Badass junkie
weyoun22 zei:
KoxBox zei:

Ze weten nu ook nog niet wat het is hoor, maar ze zijn al wel ver genoeg om de jargon van hun stoere experimenterende oudere broer to kopieren :P

Je weet toch pas wat trippen is als je het een keer gedaan hebt :grin:
Daar zit een kern van waarheid in. Maar het is dan toch aan die broer om zijn kleinere broer daar zo lang mogelijk van te weerhouden.

Het hangt inderdaad af van hoe "volwassen" je bent op een bepaalde leeftijd. Maar een 13jarige, hoe "volwassen" die zich ook gedraagt zou zich daar niet aan mogen wagen.

Vanaf 16-17 jaar kan ik er in komen (omdat ik dat ook op die leeftijd gedaan heb) maar 3-4 jaar jonger gaat toch echt wel te furr vind ik.

Arizona

Bewuste gebruiker
Azeox zei:
Ik ben Daniel 13 jaar en ik had een vraagje.k zat ik met het volgende in m'n achterhoofd:
Hey, een lichte trip; je kan beginnen met een lichte wiet jointje te roken, thai wietje of zo.
Zou zeker niet met paddo's beginnen.

Je kan je afvragen waarom niet een paar jaartjes kan wachten. Kan je iig zeer gedegen research doen en onderzoeken naar wat voor gevoel je precies op zoek bent. Dan kan je ook het goede middel daarbij zoeken.

Succes met je zoektocht en neem de tijd!! :grin:

Azeox

Newbie
KoxBox zei:
Azeox zei:
eXeCuze zei:
Heej Daniel,

Gr

Het is/was zeker mijn bedoeling niet om je af te kraken. Ik wou gewoon duidelijk maken dat het echt niet goed is om op zo jonge leeftijd drugs te gebruiken.

En ja het is behoorlijk hypocriet van me omdat ik zelf op die leeftijd ben begonnen met wiet roken, maar dat is nog altijd heel andere koek dan LSD/paddo's/truffels/etc...

Als je het echt meent dat je het nog even op zij gaat zetten dan is dat zeer opmerkelijk en dat kan alleen restecp verdienen!

Zeker die laatste zin:"Maar een joint blijf ik zeker in mijn achterhoofd houden 'als ik eraan toe ben." Vind ik echt een zeer positieve houding van je, en je hebt ook gelijk. Je zal zelf wel merken wanneer je er klaar voor bent.

Je moet je echt niet laten opjagen door vrienden van je, je bent echt geen minder goed persoon ofzo als je geen drugs wil gebruiken. Integendeel, dat spreekt in jouw voordeel!

Met afkraken bedoelde ik zeker niet jou posts, integendeel, hoe dacht je anders dat ik erachter ben gekomen dat mijn 'paddo idee' echt fuckingdom was? :grin:
Maar om nou een beetje hysterisch te doen over het idee dat de jeugd van tegenwoordig 'téveel aandacht stopt in drugs/ roken etc' dat vind ik hysterisch en nutteloos, waar in jou dus niet bij betrek.
Maar dat opzij zetten heb ik dus van dit topic geleerd :grin:

KoxBox

Badass junkie
Ik weet natuurlijk niet hoe het er in Nederland aan toe gaat. Maar hier in België gaat het gewoon van kwaad naar erger.

Dat is mooi, dat je door dit topic (forum in het algemeen) je ideeën herzien hebt.

langeman

Bewuste gebruiker
Azeox zei:

Hoe moet dat 'ertoe hebben gedwongen om eens een flinke research te maken' precies gezien worden?

Azeox

Newbie
Na een gesprek over drugs op school waar iedereen dus vrijwel een heel verkeerd beeld hadden van drugs (ikzelf zit er ook weleens naast) weddenschap, praat praat, je weet hoe dat gaat. :rolleyes:
Dat bedoelde ik dus met 'ertoe gedwongen'
voordat je een verkeerd beeld ervan krijgt :grin:

KoxBox

Badass junkie
Azeox zei:
Na een gesprek over drugs op school waar iedereen dus vrijwel een heel verkeerd beeld hadden van drugs (ikzelf zit er ook weleens naast) weddenschap, praat praat, je weet hoe dat gaat. :rolleyes:
Door het woord "weddenschap" krijgen we sowieso al een verkeerd beeld...
Neem nooit drugs voor een weddenschap, dat kan alleen maar fout aflopen.

Azeox

Newbie
KoxBox zei:
Ik weet natuurlijk niet hoe het er in Nederland aan toe gaat. Maar hier in België gaat het gewoon van kwaad naar erger.

Dat is mooi, dat je door dit topic (forum in het algemeen) je ideeën herzien hebt.

Wow, in Belgie de omstandigheden op het gebied van Drugs 'erger?'
Had ik dus een verkeerd beeld van Belgie (wat drugs betreft dan)

Azeox

Newbie
KoxBox zei:
Azeox zei:
Door het woord "weddenschap" krijgen we sowieso al een verkeerd beeld...
Neem nooit drugs voor een weddenschap, dat kan alleen maar fout aflopen.

ik bedoel weddenschap in de zin van een goed beeld over drugs, anders gezegd:
Piet: paddos zijn ongevaarlijk
Jan: Wel
Piet: Niet
Jan: Als ik zo thuiskom print ik het wel even uit

(In grove lijnen hierboven vertoont maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel)

weyoun22

Bewuste gebruiker
Het is in ieder geval goed dat je van tevoren op betrouwbare sites informatie leest over drugs waar je tegenaan kunt lopen.

Onthoud ff dat vrijwel alle slechte risico's die vermeld worden waar zijn. Als je tegen een drug aanloopt waar zelfs mensen op deze forums nee tegen zeggen dan heeft dat een reden.

In principe zijn alle drugs uit den boze als je 13 bent. Dan gaat het mij nog niet eens om het feit of je er geestelijk volwassen genoeg voor denkt te zijn, maar om de gevolgen die het zal hebben op je geestelijke ontwikkeling. Zelfs het relatief onschuldige wiet is aantoonbaar schadelijk voor het ontwikkelen van je geheugencapaciteit, probleemoplossing and coordinatie bij regelmatig gebruik onder de 18 jaar (ieder weekend is ook regelmatig)

Zie je geest tot je 18e als een opstartende computer :P Laat dat ding eerst maar eens fatsoenlijk laden, als je direct van alles aanklikt dan zit je met een chaos wanneer hij eenmaal goed opgestart is. Als je gewoon ff wacht dan draait de stabiele kern tenminste :wink:

Angramar Temenos

Badass junkie
KoxBox zei:
Angramar Temenos zei:
Ik wil wedden dat ik meer vuvuzela's aan bier leeg kan drinken dan jij! :rockband:
Pfffhahahha, jij weet duidelijk niet tegen wie je het hebt. :beer:
Wallah jonguh kom dan

Maar nee, ik denk niet dat tripmiddelen schadelijk zijn.. Wel kan je jezelf echt rotschrikken en een extreme kutervaring hebben als je niet voorbereid bent.

Bovenaan