13 jaar en dan al drugs?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Noarx zei:
heroesss zei:
Op die leeftijd zijn je hersens inderdaad nog niet uitgegroeid dus drug is op die leeftijd zeker geen goed idee, maar daar had je zelf ook wel op kunnen komen.
Die opmerking haalt zichzelf onderuit :P
Als je hersens nog in ontwikkeling zijn kan het zijn dat je daar dus niet op komt? :P

Als je hersens in ontwikkeling zijn wil het niet zeggen dat je niet kunt nadenken.

psych-out

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.

ik ook niet, ongeloofelijk hoe snel de jeugd nu met drugs begint.

LADd

Experimenterende gebruiker
Sublimo zei:
KoxBox zei:
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.

Inderdaad, ik ben zelfs pas op mijn 14de/15de begonnen met het roken van sigaretten. Toen wist ik dus echt nog niks af van drugs.

haha,, dat is in mijn omgeving best wel anders...
laatst nog gevraagd door n paar jongens van 12 of ik wiet voor ze kon regelen
(niet gedaan natuurlijk,, goede verantwoordelijke 15jarige ben ik toch xD)

KoxBox

Badass junkie
Jah wiet... Kinderen van 10jaar weten tegenwoordig al wat wiet is, maar vragen over psychedelics op die leeftijd is toch iets helemaal anders.

weyoun22

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
Op zich lijkt negen me ook best een mooie leeftijd.
0 lijkt me een mooie leeftijd.

Een ex van me die was verslaafd aan heroine geboren en de moeder bleef zelfs geven na de geboorte, tot de kinderbescherming ingreep, omdat ze bang was dat haar dochter anders dood zou gaan.

Zieke wereld. :kots:

atbboy

Bewuste gebruiker
Ik spreek uit eigen ervaring, niet doen is veel te vroeg. Ben op me 13e met coke / speed / xtc begonnen en ben nu 16 dus heb ongeveer 3 jaar gesnoven en pillen gepakt. Maar gewoon niet doen is het beste, maar ik ben nu al 3 maanden clean dus met mij gaat het wel weer de goede kant op.

spacelord

Wijs gebruiker
13 jaar?? god, dat vraagt om problemen. Het enige pluspunt is dat je psychedelica wil gebruiken in tegenstelling tot bv sos of pillen (wat op die leeftijd alleen maar van kwaad naar erger leidt).

Zoals hier al veel gezegd is, is trippen op je 13e volledig af te raden. Niet omdat je hersenen dat fysiek niet zouden aankunnen (bij andere culturen en stammen werden paddestoelen gegeven op die leeftijd als inwijding) maar omdat psychedelica je een drastisch andere kijk op het verloop en de samenstelling van de samenleving geven, een kijk die haaks staat op hoe je verwacht wordt te kijken naar de maatschappij. Ik merk bij mijzelf dat ik geregeld in botsting kom wegens het relativeren van onze normen, opvattingen en waarden (beste voorbeeld is dat je half in coma zuipen maatschappelijk aanvaard is, zet maar is op facebook '...was straalbezopen vorige nacht' vs '...heeft een joint gerookt en spaced lekker weg'. Ra ra welke van de 2 gaat het meeste commotie opwekken die toch duidelijk het minst schadelijke is=>ik woon in Belgie, weet niet precies hoe de norm daar geld over cannabis, of het al dan niet aanvaard is).
Jij bent nu nog volop in ontwikkeling op zoek naar je eigen identiteit en staat onder invloed van enorm veel richtinggevende factoren die deze mee helpen bepalen. Je ouders, vrienden en school sturen je in een bepaalde richting (ouders en school normaal gezien de richting die je een 'zinvolle' plaats in de maatschappij moeten geven).
Als je nu al gaat beginnen met trippen versplintert je 'ik' en aangezien je op die leeftijd onmogelijk kan begrijpen hoe de samenleving gestructureerd is en op welke manier deze werkt, kan je te maken hebben met een goede portie identiteitsproblemen, misschien zelfs psychoses (dit is maar een gok).

Toen ik begon met trippen (op mijn 17e), deed ik dat puur voor het visuele aspect en nam ik nooit veel. Van de moment dat ik 1 keer visueel hard wilde gaan stak ook het mentale effect de kop op met als resultaat een retourtje richting bad trip land. Sinsdien heb ik ontzag voor hallucinogenen en gebruik ik ze met verstand en diepere bedoelingen namelijk mijzelf en mijn omgeving beter de begrijpen en in harmonie hiermee te kunnen samenleven zonder mij er tegen af te zetten (ben er echter nog niet helemaal in geslaagd maar de bedoeling is er al :grin: ) en afstand doen van mijzelf, mijn ego.

De goede en nuttige kant van psychedelica, hetgeen ze een goede naam zou moeten geven, is echt buiten bereik van iemand die pas op middelbaar onderwijs zit. Concentreer je op school, laat dit nog een paar jaar rusten, weet wat je doet en waar je aan begint. Nu al met drugs beginnen (zelfs een joint is echt al een zeer slecht idee aangezien dit de drempel, de eerste stap is) zal zelden goed aflopen. Niet per se qua verslaving maar qua desinteresse voor je studies en andere zaken. Ik ga niet uitleggen waarom maar mede-psychonauten snappen vast wel wat ik bedoel :wave:

Young!

Experimenterende gebruiker
Azeox zei:
Hallo iedereen :grin:
Ik ben Daniel 13 jaar en ik had een vraagje.
Sinds een paar van mijn vrienden mij ertoe hebben gedwongen om eens een flinke research te maken over het onderwerp 'drugs' heeft het daar toe geleden dat wij dus ook een keertje een trip willen meemaken.
Nu was ik van plan om paddo's te gaan kweken maar omdat ik nogal bezorgd ben over mijn gezondheid mentaal en fysiek zat ik met het volgende in m'n achterhoofd:

Welke drugs kunnen wij het best gebruiken voor een lichte maar goede trip?

Misschien hebben jullie een idee?

Hey!
Ik heb zeker ideeën, maar ga in godsnaam niet trippen als je 13 bent, ik ben zelf ook 13, je kan wel eens een blowtje roken, keertje iets proberen ( niet dat dit goed voor je is ) , maar hallucinogene dingen moet je echt mee wachten! Dit zijn sowieso triggers voor allerlei stoornissen, ik ken iemand die het ook nodig vond om op z'n 13e lsd te proberen, die is 3 jaar opgenomen in een psychiatrische kliniek, in de trip blijven hangen! ook ben je gevoeliger voor psychoses.... ik wil ook graag een keer salvia roken, maar ik wacht tot ik een jaar of 18 ben.
Misschien iets voor verder contact? er zijn namelijk weinig 13-jarigen die interesse hebben voor drugs.

Mvg Young!

weyoun22

Bewuste gebruiker
Young! zei:
Hey!
Ik heb zeker ideeën, maar ga in godsnaam niet trippen als je 13 bent, ik ben zelf ook 13, je kan wel eens een blowtje roken, keertje iets proberen ( niet dat dit goed voor je is ) , maar hallucinogene dingen moet je echt mee wachten! Dit zijn sowieso triggers voor allerlei stoornissen, ik ken iemand die het ook nodig vond om op z'n 13e lsd te proberen, die is 3 jaar opgenomen in een psychiatrische kliniek, in de trip blijven hangen! ook ben je gevoeliger voor psychoses.... ik wil ook graag een keer salvia roken, maar ik wacht tot ik een jaar of 18 ben.
Misschien iets voor verder contact? er zijn namelijk weinig 13-jarigen die interesse hebben voor drugs.

Mvg Young!

Ik snap niet waarom mensen in dit topic nog wel eens willen zeggen: "je kan eventueel eens een blowtje roken als je perse iets wilt nemen". Ik heb documentaires gezien over ratten die thc toegedient kregen toen ze zo oud waren als bij ons de pubertijd. Als die volwassenheid bereikten was er een duidelijk aantoonbare achteruitgang in experimenten als orientatie en geheugen zelfs als ze allang geen thc meer kregen. Bij volwassen ratten scoorden de thc ratten gelijk aan de nuchtere ratten op dezelfde experimenten.

Ik denk dat je nog beter in het weekend af en toe een paar drankjes (absoluut geen comazuipen etc) kan nemen als je nog zo jong bent. Wiet is echt een psychisch middel vergeet dat niet.

KoxBox

Badass junkie
weyoun22 zei:
Young! zei:
Hey!

Mvg Young!

Ik snap niet waarom mensen in dit topic nog wel eens willen zeggen: "je kan eventueel eens een blowtje roken als je perse iets wilt nemen". Ik heb documentaires gezien over ratten die thc toegedient kregen toen ze zo oud waren als bij ons de pubertijd. Als die volwassenheid bereikten was er een duidelijk aantoonbare achteruitgang in experimenten als orientatie en geheugen zelfs als ze allang geen thc meer kregen. Bij volwassen ratten scoorden de thc ratten gelijk aan de nuchtere ratten op dezelfde experimenten.

Ik denk dat je nog beter in het weekend af en toe een paar drankjes (absoluut geen comazuipen etc) kan nemen als je nog zo jong bent. Wiet is echt een psychisch middel vergeet dat niet.

Ik zei dat met de veronderstelling dat hij ook wel al eens iets dronk. En het lijkt mij nog altijd beter om een joint te roken dan xtc, speed, coke of weet ik veel allemaal te gaan proberen.

weyoun22

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
Ik zei dat met de veronderstelling dat hij ook wel al eens iets dronk. En het lijkt mij nog altijd beter om een joint te roken dan xtc, speed, coke of weet ik veel allemaal te gaan proberen.

Ik vind alles behalve zeer gematigd alcoholgebruik voor je 18e uit den boze.
Het is trouwens ook de verantwoordelijkheid van de ouders om hier op te letten. Je kan van een kind van 13 niet verwachten dat hij verantwoordelijke beslissingen neemt hierover.

Rubaboy

Newbie
Toen ik 13 was, was ik totaal niet met drugs bezig. Laat staan dat ik ermee wou experimenteren :wink:
Laten we zeggen dat jij mee wilt gaan met de groep, en ook eens wil proberen omdat je denkt dat het stoer is. Deed ik vroeger ook met sigaretten. Toen ik 12 was al verstokte roker. Gewoon omdat ik zo stom was om mee te doen met de groep.
Maar volgens mij ken je alleen de positieve kant van het nemen van drugs. Je moet ook de kleine lettertjes lezen en de nadelen van drugs bekijken.
Als je dan nog wilt beginnen met drugs zou ik niet meteen gaan trippen, maar doe dan eens een joint.

Mijn advies: Ga met een paar maten samen een joint roken. Je zult het wel leuk vinden, je ziet bij wiet ook niet de negatieve kant in :wink: Als je het gewoon bij een jointje houd, en niet met de harddrugs begint :wink:, zal het wel goed komen. Als je wat ouder en volwassener zijt kan e al eens denken aan iets anders.

Paling

Newbie
Vigilante zei:
Lees alles over elke soort drugs. Tegen de tijd dat je dat hebt gedaan ben je wel 18 en kun je op basis van de opgedane kennis zélf de beste keus maken.
Ik vind 13 veel te jong voor dope maar ken mensen die al vanaf hun 13e regelmatig blowen.
Ik zeg doen :grin: . Begin met de Mexicaanse, en neem er 5 want anders voel je het niet in het begin.

KoxBox

Badass junkie
Paling zei:
Vigilante zei:
Lees alles over elke soort drugs. Tegen de tijd dat je dat hebt gedaan ben je wel 18 en kun je op basis van de opgedane kennis zélf de beste keus maken.
Ik vind 13 veel te jong voor dope maar ken mensen die al vanaf hun 13e regelmatig blowen.
Ik zeg doen :grin: . Begin met de Mexicaanse, en neem er 5 want anders voel je het niet in het begin.
5 wat?

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Kom op nou!! We gaan toch geen advies aan een 13 jarige geven. Over welke tripmiddelen hij kan gaan of moet gaan gebruiken. Om vervolgens zijn kostbare hersencellen af te laten sterven?

Uhm de enigste drugs die ik je mag aanraden is: "Chocolade" :hearteyes:

Is ook heel leuk en je hebt er veel variatie in, is nog goedkoop ook en is overal te koop. Zelfs voor minderjarige scholieren. :)

Oke ik laat me even gaan..

Maar even serieus, wacht lekker tot je MINIMAAL 17 jaar bent. Dan kan je gaan kijken wat er te krijgen is, maar vooral wat je interessant lijkt.

Maar het is al goed teken dat je hier om advies komt vragen. Blijf dat vooral doen, alleen moet je andere vragen gaan stellen :wink:

xtRaymon

Newbie
Settle them bithes (ik was altijd al een clown.)

Kijk ik was 11 toen ik mijn eerste joint rookte, nadat ik pas begreep dat mijn opa mij helemaal geen geheugenpilletjes gaf maar een benzodiazepine. Leuke binnenkomer flunitrazepam...
Ik werd ooit 13 alwaar mijn eerste XTC pilletje met wat amfetamine naar binnen gingen (beiden overigens nassaal, wat via de neus betekent groene mensen.)
Toen ik 16 werd, na lang gefeest te hebben, verschafte ik mijzelf een dosering cocaïne van een volledige...een hele...1 gram ja!
Dit stond ten grondvoete van het hele jaar 16 van mij, waarin ik tevens heroïne, lsd, 2cb, DOB, mescalline, en maagzout/baking soda/ammoniak in de pan op het vuur zette waarmee ik mijn coke omzette in base coke of crack.
Ik was er laat-maar-zeggen vroeg bij (the early bird sit at the table and eat first, my ni##ers need work... Mommy buggin' ripping my t-shirt, we can kick it until my feet hurt.)

Toen ik 18 werd (het schijnt zo te zijn...) dacht ik mezelf tegoed te doen aan een pakje tabak (ik begon sigaretten te roken wat ik jarenlang verafschuwde want die eikel deed het ook!)

Tumultueuze samenhang is de korte omschrijving op psychiatrisch vlak (maar kijk mijn woordenschat.)

Ik pleit voor 13 jaar drugsvrij, waarbij ik de negatieve eigenschappen van gebruik prefereer boven de positieve.
Voor je ontwikkeling is het beter om eigenschappen zoals naïviteit, agressie, auto-mutilatie, zelfgenezing, argwaan of achterdocht, paniek of paranoïde en zelfverheerlijking zo min mogelijk te stimuleren op extreem vlak (vandaar mijn naam!)

Fishhead0707

Wijs gebruiker
xtRaymon zei:
Settle them bithes (ik was altijd al een clown.)

Kijk ik was 11 toen ik mijn eerste joint rookte, nadat ik pas begreep dat mijn opa mij helemaal geen geheugenpilletjes gaf maar een benzodiazepine. Leuke binnenkomer flunitrazepam...
Ik werd ooit 13 alwaar mijn eerste XTC pilletje met wat amfetamine naar binnen gingen (beiden overigens nassaal, wat via de neus betekent groene mensen.)
Toen ik 16 werd, na lang gefeest te hebben, verschafte ik mijzelf een dosering cocaïne van een volledige...een hele...1 gram ja!
Dit stond ten grondvoete van het hele jaar 16 van mij, waarin ik tevens heroïne, lsd, 2cb, DOB, mescalline, en maagzout/baking soda/ammoniak in de pan op het vuur zette waarmee ik mijn coke omzette in base coke of crack.
Ik was er laat-maar-zeggen vroeg bij (the early bird sit at the table and eat first, my ni##ers need work... Mommy buggin' ripping my t-shirt, we can kick it until my feet hurt.)

Toen ik 18 werd (het schijnt zo te zijn...) dacht ik mezelf tegoed te doen aan een pakje tabak (ik begon sigaretten te roken wat ik jarenlang verafschuwde want die eikel deed het ook!)

Tumultueuze samenhang is de korte omschrijving op psychiatrisch vlak (maar kijk mijn woordenschat.)

Ik pleit voor 13 jaar drugsvrij, waarbij ik de negatieve eigenschappen van gebruik prefereer boven de positieve.
Voor je ontwikkeling is het beter om eigenschappen zoals naïviteit, agressie, auto-mutilatie, zelfgenezing, argwaan of achterdocht, paniek of paranoïde en zelfverheerlijking zo min mogelijk te stimuleren op extreem vlak (vandaar mijn naam!)

Dit klinkt een beetje onwerkelijk en uit de lucht gegrepen.. :rolleyes:

Omdat je 1 "duur" woord gebruikt, heb je meteen een goede woordenschat? Nooit gehoord van google. Hmm.. :)

Maar het feit blijft dat inderdaad harddrugs op vroege leeftijd gewoon een no go is.

Je bent volop in de groei en je hersenen dus ook. Je moet je eerst ontwikkelen en dan kan je op latere leeftijd gaan richten op drugs.

xtRaymon zei:
Voor je ontwikkeling is het beter om eigenschappen zoals naïviteit, agressie, auto-mutilatie, zelfgenezing, argwaan of achterdocht, paniek of paranoïde en zelfverheerlijking zo min mogelijk te stimuleren op extreem vlak

Deze eigenschappen zijn niet per se inherent aan drugs gebruik hoor. Dit ligt volkomen aan je eigen psychische gesteldheid.

xtRaymon

Newbie
Ik gaf slechts aan dat mijn 'woordenschat' iets is wat ik zelf rem, om niet te duur over te komen.

Ik tel overigens niet in getallen, maar in nummers (wat weer op zinsopbouw kan slaan, duh!)

Wel fijn dat je mijn leven uit-de-lucht-gegrepen vind...
Aan het eind van de rit is de strijd nog niet voorbij, maar blijkt dit juist het ondoorgrondelijke begin van je missie.
Een missie waar velen onderdoor kunnen komen d.m.v. naïef, impulsief, compulsief, seperaat en isolatief gedrag.

Ik heb de eigenschap om ook na mijn verleden positief in het leven te staan en mezelf op fouten en tekortkomingen te wijzen, indien noodzakelijk.
Ik vind het minder interessant wat andere mensen graag op een andere wijze bevatten, alwaar ik mijn interesse natuurlijk niet constant probeer te verleggen.

Google is slechts een aanvullend schema wat door Jan Modaal aangepast kan worden.
Het bevat basis informatie, aangevult met kennis van zake.
B.t.w. je kunt beter het recept voor MDMA niet in eerste instantie van internet overnemen, want er wordt vermeld dat je met 31% zoutzuurgas je eindprodukt kunt vormen terwijl dit onderdruk veroorzaakt en je erg te kampen krijgt met implosies... Dank je wel google

xtRaymon

Newbie
Fishhead0707 zei:
Kom op nou!! We gaan toch geen advies aan een 13 jarige geven. Over welke tripmiddelen hij kan gaan of moet gaan gebruiken. Om vervolgens zijn kostbare hersencellen af te laten sterven?

Uhm de enigste drugs die ik je mag aanraden is: "Chocolade" :hearteyes:

Is ook heel leuk en je hebt er veel variatie in, is nog goedkoop ook en is overal te koop. Zelfs voor minderjarige scholieren. :)

Oke ik laat me even gaan..

Maar even serieus, wacht lekker tot je MINIMAAL 17 jaar bent. Dan kan je gaan kijken wat er te krijgen is, maar vooral wat je interessant lijkt.

Maar het is al goed teken dat je hier om advies komt vragen. Blijf dat vooral doen, alleen moet je andere vragen gaan stellen :wink:

xtRaymon

Newbie
Weet je wat onwerkelijk tevens hypcriet is, het geven van tips aan een 13 jarige terwijl je 2 zinnen hiervoor duidelijk te kennen geeft dat dit (volgens jou) ongepast is.

Bovendien is 'enigste' een woord uit de volksmond, het is enkelvoud dus volstaat enige.

Ik snap dat google hierin niet zo goed is...

Met een IQ van 126 leer ik ook elke dag nog bij, ik vergeet zelfs wat ik vergeten ben.

Gast ik heb geen hekel aan je (al zou je dat wel zeggen,) maar je bent wat extravert ingestelt en dat wil nog wel eens tegen jezelf werken.

De harde weg heb jij allang gemerkt, ik draag er slechts een heel klein zandkorreltje aan bij.

No hard feelings.

weyoun22

Bewuste gebruiker
xtRaymon zei:
Weet je wat onwerkelijk tevens hypcriet is, het geven van tips aan een 13 jarige terwijl je 2 zinnen hiervoor duidelijk te kennen geeft dat dit (volgens jou) ongepast is.

Bovendien is 'enigste' een woord uit de volksmond, het is enkelvoud dus volstaat enige.

Met een IQ van 126 leer ik ook elke dag nog bij, ik vergeet zelfs wat ik vergeten ben.

Gast ik heb geen hekel aan je (al zou je dat wel zeggen,) maar je bent wat extravert ingestelt en dat wil nog wel eens tegen jezelf werken.

De harde weg heb jij allang gemerkt, ik draag er slechts een heel klein zandkorreltje aan bij.

No hard feelings.

Wat lul jij eng man? Heb je enig idee hoe laat het is?
Laat het gaan mijn jongen.

Met een IQ van 126 leer ik ook elke dag nog bij.

Captain Picard report to the bridge!

Irezz

Bewuste gebruiker
He does win tho. Waarom haalde je d'r nu een stom IQ bij? :grin:

...zelfverheerlijking zo min mogelijk te stimuleren op extreem vlak (vandaar mijn naam!)

Ik vind je anders wel een meer dan doorgaans ego hebben. :rolleyes:

weyoun22

Bewuste gebruiker
Maar je gelooft er wel in om je IQ te flashen als een FBI-badge.

Op een drugsforum..... om kwart over 5....

xtRaymon

Newbie
Dat klopt, ik had het beter achterwege kunnen laten.

Mijn ego is niet te groot hoor, als je me zou kennen zou je er een ander oordeel over hebben dan nu het geval is.

Ik heb slechts een geexpandeerde nuance.
Geen trots te bekennen.

Fishhead0707

Wijs gebruiker
xtRaymon zei:

No hard feelings.

Je hebt inderdaad gelijk wat betreft enige en enigste. Maar daar buiten zeg je totaal niets nuttigs. Ik typ inderdaad dat ik geen advies ga geven over drugs gebruik aan een 13 jarige. Daarom zeg ik dus ook: wacht tot je ouder bent. Dus ik snap jou reactie niet?

Heel stoer om met een IQ van 126 te koop gaan lopen, maar dat heeft weinig waarde natuurlijk op deze manier.

Als jij mij zou kennen zou je ook zeker een ander beeld van mij hebben.

Ik voel ook zeker geen harde gevoelens tegenover het geen wat jij zegt hoor. Ik ga er dan ook vanuit dat jij het zelfde hebt.

Zo zie je maar weer, niets is wat het lijkt.

Rustig aan.

:)

endor

Badass junkie
KoxBox zei:
Azeox zei:
Hallo iedereen :grin:
Ik ben Daneel 13 jaar en ik had een vraagje.
Sinds een paar van mijn vrienden mij ertoe hebben gedwongen om eens een flinke research te maken over het onderwerp 'drugs' heeft het daar toe geleden dat wij dus ook een keertje een trip willen meemaken.
Nu was ik van plan om paddo's te gaan kweken maar omdat ik nogal bezorgd ben over mijn gezondheid mentaal en fysiek zat ik met het volgende in m'n achterhoofd:

Welke drugs kunnen wij het best gebruiken voor een lichte maar goede trip?
(Liefts zonder al téveel risico's)

Misschien hebben jullie een idee?
Niet doen! Echt waar als je 13 bent moet je echt niet beginnen trippen! Denk eens na, komaan zeg. Rook dan een joint als het echt moet.

Ik ben er vrij zeker van dat geen enkele 13 jarige daar klaar voor is, echt niet doen! Wacht op zijn minst nog een jaar of 3 (als het echt moet).

Zelf nog geen joint roken.
Gewoon van alle drugs afblijven op die leeftijd !

Bovenaan