18+ ??? dagje paddo verpest!

Me~plantu~isme~moat

Bewuste gebruiker
yoo iedreen.
ik wil hier juist mijn fustraties kwijt hier :angry: :cry:

ik ben vandaag met me blowhomie naar sluis geweest (heksenketel) om een lekkere portie paddo's te kopen.

in de winkel aangekomen, wij helemaal in de mood.
gericht tot de verkoper: ''1 portie mexicaanse, alstublieft''.

de verkoper wenst ons pasport te zien, (hoewel we er 18 uitzien hoor :sunglasses: )
oke wij geen pasport,
verkoper: ''jah.. dan niet''

ik en men maatje, extra uit belgie gekomen om een onschuldig dagje trippen waar te maken, helemaal ontgoochelt.

slimme ik, wilde de situatie redden. mijn plan was om mensen die zich buiten de winkel bevinden te vragen of zei dit wouden doen voor mij en dat ik hen nog geld wil geven voor hun moeite.

WAT GEBEURT ER. ik vraag een aantal mensen (jongeren die er 20 uitzien dus), en hun reacties zijn:

me bang aankijken, met me lachen (maakte mij het meest boos), me negeren, een uitvlucht zoeken, of gwn zeggn: neen ik doe dat niet.

dus beste mensen, geen tripreport! MAAR EEN BOOS EN VERDRIETIG IEMAND (meer boos dan verdrietig).

Freaky high

Bewuste gebruiker
ik kan ervan meespreken :d (ja natuurlijk, ik ben haar blowhomie :wave: )
we komen daar toe in die smartshop en zien al die lekker dingen, ik kijk naar de prijs voor een portie mexicaanse, zegt die vent wel niet zeker dat ik gene mag kopen! :angry: jah, onze dag verpest en we waren dan nog eens vernedert ook. best wel grappig hoe Déé ( me blowhomie ) de mensen probeerde aan te zetten tot verkopen aan minderjarigen (wij dus... :rolleyes: ) maarja.. Sluis ligt denk ik iets te dicht bij België en dat er daar veel Belgen rondlopen die ng van het 'anti-drugs'principe zijn.
maar ja, volgende keer gaan we wel iemand anders vinden om het voor ons te kopen (hopelijk :( )

Bal0n

Badass junkie
Tja, onze buren worden niet zo gelukkig van ons drugsbeleid. Dus lijkt me dat shops het drugstoerisme ook een beetje proberen tegen te gaan..

RandomDude123

Bewuste gebruiker
Om eerlijk te zijn vind ik het ook niet heel erg slim als je een hele reis moet maken voor paddo's en dat je dan je ID vergeet. Het zou het eerste zijn waar ik aan zou denken.

spacekonijn

Badass junkie
klopt wettelijk is het 12 jaar , maar de smarthops hebben onderling afgesproken de leeftijd op 16 of 18 ( ik dacht 16 maar blijkbaar 18 ) te leggen

matthijs

Badass junkie
spacekonijn zei:
klopt wettelijk is het 12 jaar , maar de smarthops hebben onderling afgesproken de leeftijd op 16 of 18 ( ik dacht 16 maar blijkbaar 18 ) te leggen
Die grens was volgens mij 18. Maar niet alle smartshops hebben dat trouwens...Alleen diegene die zijn aangesloten bij een vereniging.

caatje

Badass junkie
Jeller zei:
wss omdat ze ook belgen zijn dan?
in belgië zijn paddo's namelijk ook illegaal hé

ze zijn dan misschien illi in Belgie maar dat moet voor de verkoop hier nix uitmaken. Iedereen mag hier de legale drugs kopen, welk paspoort je ook laat zien. Amsterdam zou binnen een week bankroet zijn als ze alleen aan Nederlanders mochten verkopen :grin:

toepiekloot

Belezen gebruiker
caatje zei:
Jeller zei:

ze zijn dan misschien illi in Belgie maar dat moet voor de verkoop hier nix uitmaken. Iedereen mag hier de legale drugs kopen, welk paspoort je ook laat zien. Amsterdam zou binnen een week bankroet zijn als ze alleen aan Nederlanders mochten verkopen :grin:

bwa ik denk amsterdam nie zo, want das in het binnenland dus daar zijn er zobiezo meer nederlanders
maar zoals terneuzen, heb ik gelezen dat amper een kleine 10% nederlander is en al de rest belg of fransman en andere... :) daarom dat ze de coffeeshops in terneuzen wouden sluiten...

caatje

Badass junkie
dat kan wel zo zijn, maar iedereen met geldig paspoort uit welk land dan ook mag er kopen. Ik denk dat dat in Terneuzen dan vooral ligt aan de overlast die ze er van denken/weten te hebben.

Jeller

Badass junkie
toepiekloot zei:
caatje zei:
Jeller zei:

bwa ik denk amsterdam nie zo, want das in het binnenland dus daar zijn er zobiezo meer nederlanders
maar zoals terneuzen, heb ik gelezen dat amper een kleine 10% nederlander is en al de rest belg of fransman en andere... :) daarom dat ze de coffeeshops in terneuzen wouden sluiten...
Je terneuzen is the place2b voor belgen hoor.. Checkpoint en Miami :stoned:

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Is mooi klote voor jullie...
Wat een bullshit zeg...je kan ze toch ook kaalkopjes plukken in de natuur als je ze kan vinden...of moet je daar ook 18 voor zijn? Plukverbod.. :confused:

Frisko

Badass junkie
Jeller zei:
toepiekloot zei:
caatje zei:
Jeller zei:

Je terneuzen is the place2b voor belgen hoor.. Checkpoint en Miami :stoned:
maastricht is nog erger!!!

Dr. Tommy

Badass junkie
Psychonaut1976 zei:
Is mooi klote voor jullie...
Wat een bullshit zeg...je kan ze toch ook kaalkopjes plukken in de natuur als je ze kan vinden...of moet je daar ook 18 voor zijn? Plukverbod.. :confused:

daar moet je wel mee uitkijken hoor

dat je geen giftige plukt

Bollie

Bewuste gebruiker
Ik vind het best goed dat ze jullie passpoort vroegen.
Ik vind het zelf ook ongeschikt tripmiddelen te geven aan mensen die er nog geen 18 zijn ( of er geen 18 uitzien ).

Tis met de minderjarigen dat er altijd miserie is. Het meisje die van de brug sprong was ook minderjarig...
Paddo's vanaf 18 of onderbegeleiding van een volwassene !

Je moest je passpoort maar bijhebben, mocht je toch ouder wezen.
I.M.O

Talec

Bewuste gebruiker
ng geen last van gehad,heb nog nooit men kaart moeten laten zien in de smart shop, maar kan me wel voorstellen dat het kut is als je hem vergeet ! dus niet meer vergeten he :wink:

:smoke:

Fractal

Belezen gebruiker
Heh, ik dacht net dat ze geen identiteitskaart wilden tonen omdat ze nog geen 18 waren (maar er wel zo uitzagen)...

Soit, threadnecrofilie is een beetje vies.

@ lysergine hierboven: "a shot of" is niet met twee 'f'-en hoor. Als je Engels wil schrijven, doe het dan goed :wink:

Lycergic

Belezen gebruiker
Waren jullie met de auto of met de trein ? Als ge met den auto waart konde wel 'bewijzen' dat ge 18 bent..

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Fractal zei:
Heh, ik dacht net dat ze geen identiteitskaart wilden tonen omdat ze nog geen 18 waren (maar er wel zo uitzagen)...

Soit, threadnecrofilie is een beetje vies.

@ lysergine hierboven: "a shot of" is niet met twee 'f'-en hoor. Als je Engels wil schrijven, doe het dan goed :wink:

Engels is moeilijk ..... maarre bedankt voor je oplettendheid.

Stonie

Purple haze

Bewuste gebruiker
Nou goh wat erg. Dit zijn nu eenmaal de regels, geen ID geen paddo's, weed, drank ect. Heb je enig idee wat voor boete die shop houders kunnen krijgen, of erger hun shop kan er door worden gesloten als we worden betrapt. Ik heb totaal geen medelijde met je, eigen schuld, je moet toch altijd wel een legitimatie bewijs bij je hebben dus wat zeur je toch man! Gefrustreerde puber :P Get a life! :P

Purple haze

Bewuste gebruiker
Lycergic zei:
Waren jullie met de auto of met de trein ? Als ge met den auto waart konde wel 'bewijzen' dat ge 18 bent..

Dat maakt niet uit, ze moeten een legitimatie bewijs laten zien ook al ben je met de auto.

Bovenaan