1e keer gerold = epicfail

gtedbro

Bewuste gebruiker
Oke, vandaag heb ik een poging gedaan om mijn eerste joint te rollen. Ik moest ff wat stuff voor iemand bewaren die normaal rolt. Ik heb hiervoor nog nooit echt goed opgelet hoe het nou eigenlijk moest en ik ging met mijn eigen fantasie maar eens wat proberen, dit is het resultaat :flushed:

gtedbro

Bewuste gebruiker

Geen geslaagde eerste keer, kan nu al niet meer verder... gewoon te smerig op de een of andere manier, en heb hem nog geeneens lekker te pakken :(

chrzz

Belezen gebruiker
Hij is waarschijnlijk niet strak genoeg, dan heb je meestal zo'n vieze brandende smaak. :kots:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Bij mijn eerste keer(en) ( heb inmiddels de hoop opgegeven en rook nu toch alleen nog puur :smoke: ) viel de tip er steeds uit xD... of hij was aan de kant waar je hem aansteekt dunner dan bij de tip kant :P

Ze zeggen dat het effe wat oefening kost.. Maar ik ben lui dus rook puur :hearteyes:

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Mijn eerste keer was direct precies goed..

Ik rolde al 2 jaar shaggies dus had wel wat ervaring, wat gewend komen in het begin om het met een lang blaadje te doen en losse kruimels ipv vaste shag, maar lukte aardig :sunglasses:

Oom Klaas

Badass junkie
't Kan altijd nog slechter,
maar mijn eerste joint verschilde niet veel als de jointjes die ik nu draai.
'k Draaide al lang shag en na veel kijken gewoon eens geprobeerd.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
SchilDpadDo zei:
mijn eerste was veel erger :tongueout: dus schaam je niet ! vind hem nog wel aardig, en oefening baart kunst !

Dus dat. Hoe die joint van jou er nu uitziet, was mijn resultaat na ongeveer een maand "kunnen" draaien. :P Gelukkig gaat het nu wel beter, maar ik ben er nog steeds geen ster in.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
je kan proberen een halve cm over de lengte van het vloeitje afscheuren, ( dubbelvouwen natlikken afscheuren) Aan de kant waar de plakrand niet zit.

met minder papier heb je wat meer controle erover, vooral als je droge gladde vingers hebt, en de vloei schuift alle kanten op.

cropp

Badass junkie
^ik vind dat dat juist het draaien moeilijker maakt, ik doe dat altijd, om mijn longen te sparen, maar ik vind blouwe smoking ook makkelijker als zwarte smoking.

anders krijg je meteen v-tjes in de top, en inbranders.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb dikke vingers, als ik met een breed vloeitje draai heb je van die overdreven toeters, 1,5 cm breed aan de ene kant en te dun aan de kant van het tipje.

stevenkeuh

Bewuste gebruiker
zo erg is hij toch niet gerold voor je eerste jointje ?
en zie ik dat je sigarettentabac hebt gebruikt ?
dan raad ik je aan om te leren rollen met gewone tabac , deze is wat beter te vormen :)

gtedbro

Bewuste gebruiker
stevenkeuh zei:
zo erg is hij toch niet gerold voor je eerste jointje ?
en zie ik dat je sigarettentabac hebt gebruikt ?
dan raad ik je aan om te leren rollen met gewone tabac , deze is wat beter te vormen :)
nope, geen tabak :rolleyes:

- Goed verdelen.
- Bij voorkeur grinden.
- Shag gebruiken i.p.v. peuken tabak.

Zoals gezegd is het niet eens slecht voor een eerste keer.
Geduld is belangrijk, komt wel goed met jou.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
oefening baart kunst. je kan ook gewoon wat tabak pakken, en net zo lang ermee oefenen tot je goed kan draaien. Zo verspil je geen kostbare wiet, als de handel bv ineens over je toetsenbord flikkerd :wink: zo heb ik t gedaan.

Tekno

Experimenterende gebruiker
Je eerste keren een joint rollen is altijd moeilijk. Voor mij was de gouden tip: gebruik shag en vooral niet te veel! rol gewoon eerst dunne jointjes met een kleinere tip dus, je zult merken dat dat stukken makkelijker gaat.

henkdevries

Belezen gebruiker
ik ben gewoon gaan oefenen met een bel shag en 2 doosjes lange vloei.
mijn eerste was redelijk, maar mijn eerste met weed was niet echt goed :P maar ik was toen ook behoorlijk zat enzo dus dan is het lastiger.

ik kan het pas sinds een week of 2 dus ben nog geen pro, ik ga deze vakantie het vol op doen :grin:
ik krijg wel altijd het commentaar dat ze te dik zijn maar ik zie niet wat het probleem daar mee is ze zijn wel strak.

Tekno

Experimenterende gebruiker
henkdevries zei:
mijn eerste was redelijk, maar mijn eerste met weed was niet echt goed :P maar ik was toen ook behoorlijk zat enzo dus dan is het lastiger.

ik kan het pas sinds een week of 2 dus ben nog geen pro, ik ga deze vakantie het vol op doen :grin:
ik krijg wel altijd het commentaar dat ze te dik zijn maar ik zie niet wat het probleem daar mee is ze zijn wel strak.

Zolang je wiet/shag verhouding goed is en je joint lekker rookt hoeft hij idd niet de schoonheidsprijs te winnen.. gewoon blijven rollen idd, het uiterlijk komt later wel :wink:

Ewie

Belezen gebruiker
Draaien met shag is een stuk makkelijker dan met een marlboro ofzo, omdat dit zo fijn is en met dichtrollen vrij snel tussen de tip en vloei komt. Mijn gouden tip; zorg eerst voor een goede tip, als deze al kut is dan kan je ervan uitgaan dat je joint ook de mis in gaat. Zorg voor een beetje licht vochtige handen, idd niet kurkdroog dus, en ga niet 5 minuten liggen rollen omdat het dan helemaal niet meer lukt, papier verkreukt etc.. Ik had er ook wel wat moeite mee, maar tis fijn dat het nu zelfs onder het lopen nog redelijk te doen is :grin:

MEKSs

Newbie
lijkt echt nergens op
ik zou het nooit meer proberen als ik jou was

stop gelijk met blowen, is sowieso slecht voor je

henkdevries

Belezen gebruiker
MEKSs zei:
lijkt echt nergens op

lees gewoon even het doel van dit topic, aan dat soort posts heeft niemand iets.
sowieso is het begin lastig.

MEKSs

Newbie
henkdevries zei:
MEKSs zei:
lijkt echt nergens op

lees gewoon even het doel van dit topic, aan dat soort posts heeft niemand iets.
sowieso is het begin lastig.

rustig maar, ik geef best toe dat hij er beter uit ziet dan mijn eerste paar

TrippyShit

Badass junkie
Hij is iig ingedraaid. Mn 1e keer had ik ook zoiets hoor. Zo'n klein dikkertje van het aantikken. Zo'n crackploffie :P Gewoon pakje vlu halen, sigaretje open maken, tipje erbij en draaien maar. Mislukt of gelukt, uit elkaar halen, andere vlu en weer opnieuw beginnen. Als je het beetje begint te kunnen vind je het leuk om te draaien en voila het nette jointje begint..

Amaranth

Bewuste gebruiker
Tekno zei:
henkdevries zei:

Zolang je wiet/shag verhouding goed is en je joint lekker rookt hoeft hij idd niet de schoonheidsprijs te winnen.. gewoon blijven rollen idd, het uiterlijk komt later wel :wink:
Daarover verschillen de meningen dan wel weer :P De ene zegt bij een 50/50 jointje: gozer wat doe jij er veel shag bij. Een vriend van me draait sowieso standaard zo ongeveer 75/80% wiet terwijl een groot deel van de rest van m'n vrienden die blowen toch niet voorbij de 50/50 komen.

Mijn eerste joint was echt perfect precies strak lekker en gewoon goed,
het feit is dat ik de 2e en 3e joint gewoon redelijk draaide..
en daarna pas een periode kreeg van heel slecht draaien.. waarschijnlijk gewoon geluk:P
honderden joints verder vint ik master vloei wel zeker fijn slim vloei het handigst en de gewone zwarte zijn echt de vloeitjes voor de beginners :)

peace out :grin:

maxpayne

Belezen gebruiker
wat ik doe als ik hem niet strak krijg, of dat ene papiertje niet onder de andere gerold krijg is (aan de kant waar de plak rand niet zit) het papiertje een heel klein stukje vouwen. 1 mm maar ofzo. Zo rol je hem vaak makkelijker en strakker onder het gedeelte met de plakrand.

whyme

Belezen gebruiker
Mijn eerste moest worden verstevigd met plakband aan de tip :(
Daarna heb ik er nog een paar gehad die ik had verstevigd met de plakranden van andere vloeitjes..(nauwelijks zichtbaar en het werkt best goed)

Ik heb eigenlijk vooral geleerd door het veel te proberen met alleen shag en lange vloei, en te kijken naar de conciërges op m'n school hoe die hun peukjes draaien :wink:

Bovenaan