1e x gelijk verslaafd?

Het was zaterdagavond en ik en 2 vrienden van mij wouden gaan wausen. we waren hard op zoek naar pillen maar we konden niemand regelen die iets had. 1 vriend van mij had al 1 x eerder speed gesnoven, zei tegen mij dat we dat misschien wel een x zouden kunnen doen. toen hij mij van top tot teen had uitgelegd hoe je het moest innemen en wat je er van zou voelen was ik ervan overtuigd dat dit een leuke avond zou worden. we haalden 2 gram pep en we namen ons eerste lijntje. ik begon langzamerhand wat meer energie te krijgen en had zin om dingen te doen. ik begon met me kamer opruimen wat ik eigenlijk nooit doe. op een gegeven moment gingen we met z'n 3e naar buiten en ik genoot volop. we besloten nog maar een dikke lijn neer te leggen en op een gegeven moment wist ik niet wat me overkwam. Dat heerlijke gevoel en die praatkick en die super gezellige gesprekken over hoe mooi het leven wel niet is. Toen deze dag achter de rug was stond ik op met een kutgevoel. ik zou en moest me weer zo voelen als dat ik gister had gevoelt, dus ik belde dezelfde vrienden weer op, en ja hoor: we namen maar weer een lijntje van wat we gister over hadden gehouden. deze dag was ook weer zo fijn en zo leuk dat ik de volgende dag weer nam. ( we hadden tog vakantie en niemand kon ons wat maken ) en zo hebben we bijna elke dag van de vakantie met z'n 3e gesnoven. na een week of 2 deed ik het elke dag, maar werden we ook steeds meer gek in onze kop. Om dit weg te krijgen namen we er nog maar weer een. we hebben uiteindelijk anderhalve maand elke dag gesnoven totdat ik zo gek in me kop werd dat ik dacht: en nu moet het stoppen!!!!!!

ik heb het toen 3 weken niet gedaan en toen heb ik er weer een genomen. ik ben blij dat ik nu weet wanneer ik het wel en niet moet doen. ik doe het nou 1/2 x in de maand. Zou het de eerste x zijn geweest die mij gelijk verslaafd maakte?

Lood

Experimenterende gebruiker
Het is waarschijnlijk een combinatie van onwetendheid (serieus je crash wegsnuiven is het domste wat er is) en te veel vrije tijd. Probeer volgende keer wat info over een drug op te zoeken hier of op erowid voordat je gaat gebruiken.
Persoonlijk vindt ik 2 keer per maand trouwens vrij veel want t spul is behoorlijk slopend kijk er mee uit.

Edit: sowieso geldt trouwens voor alle drugs liever niet gebruiken als je je slecht voelt (bijv door een lange nacht maar ook serieuzere problemen) dit ivm kans op slecht gaan maar vooral ook verslavingsgevoeligheid.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Om je nou gelijk verslaafd te noemen, vind ik lastig. Je bent er overduidelijk wel heel gevoelig voor. Zoals Lood ook al schrijft: 1 of 2 keer in de mnd is best veel, pas er mee op! Voor je het weet ben je wel echt verslaafd en dan is het allemaal niet meer zo leuk als in het begin...

Deranged

Badass junkie
Bij elke drug wordt in principe bij de eerste keer altijd het verdere verloop gedefinieerd. Toch blijf ik erbij dat speed in wezen niet verslavend is en een beetje discipline altijd voldoende is om niet over te gaan tot destructief gebruik.

Deranged zei:
Toch blijf ik erbij dat speed in wezen niet verslavend is en een beetje discipline altijd voldoende is om niet over te gaan tot destructief gebruik.

Ik ben het hier totaal mee oneens. ik heb er 1,5 maand aan gezeten elke dag en ik kon gewoon niet meer zonder. Ik kan dit niet anders noemen dan een verslaving.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Mathys_NRD zei:
Ik ben het hier totaal mee oneens. ik heb er 1,5 maand aan gezeten elke dag en ik kon gewoon niet meer zonder. Ik kan dit niet anders noemen dan een verslaving.
Hoe bedoel je je kón niet zonder? Zuurstof, daarvan kun je niet zonder.

[/quote]Hoe bedoel je je kón niet zonder? Zuurstof, daarvan kun je niet zonder.[/quote]

Daar heb je gelijk in. Ik dacht in mezelf dat als ik niet meer het gevoel zou hebben van speed dat ik de wereld gewoon niet meer aan kon. ik dacht dat als ik geen speed meer zou snuiven dat ik helemaal naar de klote zou gaan terwijl het juist andersom is. ik heb in die anderhalve maand super weinig geslapen en thuis in bed nog zitten snuiven omdat ik gek werd in mezelf! en omdat ik gek werd, wou ik nog meer en nog meer.

Exceptional Insight zei:
Mathys_NRD zei:
Daar heb je gelijk in. Ik dacht in mezelf dat als ik niet meer het gevoel zou hebben van speed dat ik de wereld gewoon niet meer aan kon.
En als je dit zo terug leest, wat vind je dan van jezelf?

Ik vind dat van mezelf dat ik veel te ver ben gegaan in me gedachte en mezelf helemaal gek heb gemaakt om helemaal niks. ik vind dat ik een vette speedjunk ben geweest en mezelf helemaal naar de klote heb geholpen. maar ik ben blij dat ik nu weet wanneer ik het wel en niet moet doen!! EN DAT VIND IK AL EEN HELE GROTE STAP VOORUIT! :grin:

Chris Pontius

Badass junkie
Mathys_NRD zei:
ik vind dat ik een vette speedjunk ben geweest

Na anderhalve maand?
Jij bent wel heel snel tevreden.
Je moet toch wel minimaal 1 jaar die-hard aan de pep hebben gezeten voor je jezelf zo'n titel mag geven. :openmouth:

pascal828

Badass junkie

Ik lach me ademloos om dit soort mensen.

Wacky

Badass junkie
Niet op die 2 ingaan. Sommige speed verslaafden willen dat voor zichzelf zo graag ontkennen dat ze anderen gaan zeggen dat het niet verslavend is.

Desalniette min maakt jou verhaal duidelijk dat je inderdaad absoluut niet geschikt bent voor drugs. Ik geloof er niets van dat je nu ineens weet wanneer het wel en niet te doen. Ik raad je aan nooit meer iets van drugs aan te raken. :)

Wacky

Badass junkie
Ohja, jij bent dat niet inderdaad. Nu lijkt het alsof ik jullie beiden bedoel, maar ik had misschien moeten zeggen "sommige verslaafden en hun groupies"

Verder wil ik helemaal niet vervelend doen eigenlijk hoor naar jou en deranged, maar als jullie nieuwelingen die al zo naief zijn als blijkt uit zijn verhaal gaan vertellen dat speed niet verslavend is kan ik dat echt niet zonder commentaar zo laten staan.

Ik ben van mening dat als je aan de speed zit, dan ben je een speedjunk. als andere mensen er anders over denken maakt mij niet uit :wink:

Andrew

Badass junkie
Mathys_NRD zei:
Ik ben van mening dat als je aan de speed zit, dan ben je een speedjunk. als andere mensen er anders over denken maakt mij niet uit :wink:
Dus als je voor het eerst speed gebruikt ben je meteen een junk???????

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Mathys_NRD zei:
Gast. Wacky heeft gelijk. Ga weg van dit forum, maak al je vrienden dood, verwijder de telefoonnummers van je dealers.. nee, verbrand je telefoon en ga in therapie. Succes.

Andrew zei:
Mathys_NRD zei:
Dus als je voor het eerst speed gebruikt ben je meteen een junk???????

nee als je eraan zit bedoel ik mee als je verslaafd bent. dus als je verslaafd bent aan de speed dan vind ik diegene een speedjunk. en dat vond ik mezelf dus ook!

Chris Pontius

Badass junkie
Mathys_NRD zei:
Exceptional Insight zei:
Zei ik dat speed niet verslavend is?

nee maar iemand anders zei tegen mij dat ik mezelf een speedjunk kan noemen als ik er minimaal een jaar aan zit. waarom dat mijn reactie was :)
Hey, hey... Jij had het over een vette speedjunk.
Een gewone speedjunk is niets speciaals. :openmouth:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Mathys_NRD zei:
nee als je eraan zit bedoel ik mee als je verslaafd bent. dus als je verslaafd bent aan de speed dan vind ik diegene een speedjunk. en dat vond ik mezelf dus ook!
Als je verslaafd bent, ben je een verslaafde, ja, dat heb je goed gezien.

okee okee, dan had ik het woordje 'Vette' uit die zin moeten laten. maar jullie snappen tog wel wat ik er mee bedoel?

Biertje

Bewuste gebruiker
En toch ben ik van mening dat deze discussie een beetje uit de hand aan het lopen is,

Aan de TS wil ik een vraag stellen: ''Zou je alsjeblieft willen stoppen met het gebruiken van amfetamines? ''
Want na zo lang zo veel gebruiken zie je er slecht uit en ga je misschien dalijk dood omdat je een week lang vergeet te eten... En dan komt het op het nieuws en gaat m'n moeder tegen me zeiken van zie je nu wel... Speed is écht rotzooi!

atbboy

Bewuste gebruiker
Vermoord je dealer rip zijn speed geef mij de speed! JUNKie 4 Life!
Enuh... Niet stiekem 'proeven' van die 1.000kg van je dealer!

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
atbboy zei:
Vermoord je dealer rip zijn speed geef mij de speed! JUNKie 4 Life!
Enuh... Niet stiekem 'proeven' van die 1.000kg van je dealer!

Njaaah! Zo grappig ben jij! :rolleyes:

Elohtibbar

Badass junkie
Wacky zei:
Niet op die 2 ingaan. Sommige speed verslaafden willen dat voor zichzelf zo graag ontkennen dat ze anderen gaan zeggen dat het niet verslavend is.

Desalniette min maakt jou verhaal duidelijk dat je inderdaad absoluut niet geschikt bent voor drugs. Ik geloof er niets van dat je nu ineens weet wanneer het wel en niet te doen. Ik raad je aan nooit meer iets van drugs aan te raken. :)

Nee inderdaad, was echt de aangewezen persoon om te beweren dat speed niet verslavend is.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Mathys_NRD zei:

Dank je wel man ... zo even mijn recept ophalen legaal van de psychiater.

Top opmerking, eens een dief altijd een dief.
Alle buitenlanders zijn slecht lui en parasieteren.
Alle dominees neuken kinderen.

:hearteyes:

Seatbelt

Belezen gebruiker
Waarom is dit topic veranderd van een persoon met een (dom zelf veroorzaakt en vooral lachwekkend beschreven) probleem, in een 3pix flamewar?
Het gaat nu over wie wel en niet een junk genoemd mag worden, of speed wel of niet verslavend is en of bananen wel echt krom zijn dankzij de zon.
OT?

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Ik heb het tot nu toe 4 keer gebruikt, waarvan de laatste keren 1 gram waren en 2 gram verdeeld over 2 dagen. Ik heb nooit de dag erna dat ik meer nodig had ofzo en ik ben ook niet van plan om de komende paar weken sowieso niet te gebruiken. Nou is 4 keer niet veel, maar toch.

Daarnaast is speed misschien ook niks voor mij. Ik hou er van om dingen rustig aan te doen. Op speed lijkt het of de tijd voorbij vliegt, waar ik me aan stoor als ik ergens mee bezig ben en het is plots veel later, of dat de ochtendgloren zo snel aanbreekt.
Met wiet heb ik het tegenovergestelde, wat ik weer erg fijn vind, dat alles langer duurt zeg maar. En ik val in slaap voor het te laat is :P

Deranged

Badass junkie
Wacky zei:
Stel je eens voor zeg, dat mensen mij een kankerjunk zouden vinden. Nee, daar moet ik echt niet aan denken. Dan zou ik inderdaad nog eerder ervoor kiezen om over mijn gebruik te liegen.

Hoe zou ik nou verslaafd kunnen zijn, ik doe het bijna nooit? Die paar keer per jaar dat ik speed gebruik betekent echt niet dat ik gelijk verslaafd ben.

Hooguit een paar gram per jaar, meer niet.

Ook zeker nooit doordeweeks en al helemaal geen hele weken aan een stuk.

Dat soort dingen doe ik allemaal niet, dus valt zeker wel mee allemaal. Zodra ik dat soort dingen ga doen mag je me een kankerjunk vinden, maar eerder niet.

Bovenaan