1e x Wiet kweken

BlueGamer

Newbie
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort voor het eerst wietplantjes gaan verbouwen in mijn slaapkamer:).
En ik zou jullie graag wat dingen willen vragen aangezien jullie de professionals zijn:tongueout:

Ik heb even op internet gekeken, en ik vond deze soort wel mooi:

Chrystal (Nirvana)

http://www.azarius.nl/seedshop/award_winning_seeds/chrystal_nirvana/

Nou weet ik niet zo veel over wiet kweken, eigenlijk bijna niks.

Dus ik wou jullie vragen:

-Hoe kan je zien of het een mannetje of een vrouwtjes plant is?
-Als ik de zaadjes binnenkrijg moet ik ze dan gewoon in een pot met aarde stoppen in het zonlicht en elke dag water geven, of moet ik ze eerst laten ontwortelen en dan pas in de pot zetten?

Volgens mij was dat het wel.

Alvast bedankt!

Gr BlueGamer

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
ga als eerste stekies kopen uit zaad groeien is duurder omdat je meer stroom kosten krijgt
stekies kan je bij de growschop halen ze zeggenn dat ze ze niet hebben maar ze hebben het wel

kies een sterk en makelijk soortje ik heb laast k2 gekweekt k2 is een sterk plantje die wel tegen wat kan
wat voor lamp wil je gan gebruiken ligt is gewicht is de regel
ik zou als ik jou was er maximaal maar 9 per vierkante meter neerzetten zo hebben de plantjes lekker de ruimte

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hellraiser_[NL] zei:
ga als eerste stekies kopen uit zaad groeien is duurder omdat je meer stroom kosten krijgt
stekies kan je bij de growschop halen ze zeggenn dat ze ze niet hebben maar ze hebben het wel

kies een sterk en makelijk soortje ik heb laast k2 gekweekt k2 is een sterk plantje die wel tegen wat kan
wat voor lamp wil je gan gebruiken ligt is gewicht is de regel
ik zou als ik jou was er maximaal maar 9 per vierkante meter neerzetten zo hebben de plantjes lekker de ruimte

Hij wil niets geen lampen gebruiken, maar achter z'n raam kweken.

Ik laat het aan andere hier commentaar op te geven...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
BlueGamer zei:
ok maar stekkies kopen gaat niet lukken aangezien ik geen 18 ben:(

Nahjah dan hier toch het niet-laatbare commentaar:

Zoals jij je wiet wilt kweken gaat het niet of nauwelijks lukken.

Je kunt kiezen:

-Wiet binnen kweken onder speciale, en voor jou waarschijnlijke budget, te dure lampen.

-Wiet buiten kweken in de zon.

Een tussenweg door binnen achter het raam te gaan groeien heeft weinig nut.
Wil je het toch proberen:

Voor vraag 1: http://lmgtfy.com/?q=Verschil+mannetje+vrouwtje+wiet
Voor vraag 2: Je kunt kiezen om ze te ontkiemen: http://lmgtfy.com/?q=Wietzaadjes+ontkiemen Of gewoon planten: http://lmgtfy.com/?q=Wietzaadjes+planten

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
zonder lamp gaat het niet aleen in de zomer dan
je hebt aardig wat ligt en warmte nodig voor een kweek denk niet dat je door aleen zaadjes te koopen snel klaar te zijn zal zo niet lukken voor 60 euro heb je een 150 watt lamp dn kan je per vierkante meter maximaal 150 gram kweken als je veder gegolpen moet worden hoor ik het wel

mercury.31

Experimenterende gebruiker
De Sjeik zei:
http://www.wietforum.nl

Daar staat toch al veel meer dan de meesten hier weten, lees je hier goed in.
Voor op je slaapkamer zou ik bij Micro/Fluo kijken. Hier zijn mensen die met TL en spaarlampen(= veel goedkoper dan de eerder genoemde lampen) toch redelijke opbrengsten halen. Zeker goed om mee te beginnen.

Veel succen en plezier,

Eric

Experimenterende gebruiker
Hoi.
De meeste wiet is sensimillia wat zonder zaad betekend.Deze planten worden gekloond(gestekt) van een hoofdplant.Er zijn in N.L. maar een paar HOOFDSOORTEN,b.v.:Noorderlight,white widdow purple en nog een paar.Er zijn wel veel verschillende namen voor deze soorten en er wordt ook nog een beetje gekruisd.Zorg ervoor als je sterke wiet wil dat je een van oorsprong white-widdow of noorderlight of zo hebt en dat de "moederplant" de plant waarvan ze gestekt worden niet genetisch "doodgestekt" is.D.w.z.: Je kan maar een bepaald aantal stekken van een plant halen voor hij zwakker wordt=>LET OP:Als je je stekjes koopt dat ze allemaal 5 a 7 "vingers (Bladdelen) hebben !
Let ook goed op de PH van je aarde(KOOP GOEDE en doe er niet te lang mee,een paar oogsten OP Z`N HOOGST).Als de PH(Bodemzuurgraad) of EC(Bodem"zout"gehalte) te hoog\laag zijn nemen je planten geen voedingsstoffen of sporenelementen op.Ook gaat je"bodemleven"dood,deze organismen zijn nodig om b.v. voedingsstoffen\sporenelementen om te zetten en als deze eenmaal weg zijn krijg je ze moeilijk terug+het duurt langer voor je bodem weer ok is.Let ook op voor STRESS,niet ff je hok ingaan als het donker is.ADVIES:Hou een "dagboek" van wat je doet bij,ieder hok is nl anders.Zo leer je meer\sneller en je maakt geen 2X dezelfde fout.KOOP GOEDE SPULLEN en laat je niets wijsmaken,je kan dan lekkages\brand of stankoverlast krijgen(zo wordt 74%gepakt)!!!Koop een goede 600w lamp,deze geeft n.l.2X het aantal lumen(="lichtkracht") en dat voor maar de helft van het aantal Watt extra dan een 400W."Wij" hebben een spreuk,:LICHT = GEWICHT !!!(Ga niet lopen kloten met TL en zo,je flipt dan alleen maar.Ik doe het al 25 jaar en snap het echt wel een beetje.Hou je ogen goed open en heb er lol in...Heel veel s6...Eric... :stoned:

Bovenaan