• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

1P-LSD met twee gezichten

SneeuwStorm

Wijs gebruiker
Onderstaand een kort verslag van onze eerste keer 1P-LSD.

Wie: B (ik, man, midden vijftig, 1.75, 73 kg) en J (partner, vrouw, begin vijftig, 1.70, 62 kg). Allebei gezond, fit en nog steeds een druk werkzaam leven.
Wat: per persoon T+0:00 75ug 1P-LSD
Waar: thuis
Wanneer: anderhalve week geleden
Ervaring: negen jaar relax gebruik MDMA (4 tot 5 x per jaar), coke (8 x per jaar) en Champagne (12 x per jaar) en (1x) 2C-B.

T+0:00 75ug 1P-LSD
Tja dat was dus een sterk wisselende ervaring. Wij hadden ons redelijk van tevoren ingelezen, met DF als belangrijke bron en het begon (T+0:45 – T+1:30) ook zeer voorspoedig in de slaapkamer. Geweldig orgastische seks. Echt niet normaal.. heel langzaam, maar vooral ook heel, heel extreem lang gaan… Twee orgasmes die je niet snel meer vergeet. Die van mij eindigde door het overweldigende gevoel in een soort ongecontroleerde lach.

Ongeveer op T+1:30 vertrokken we – met een zeer scherpe blik – naar de woonkamer. Wisselende muziekset opgezet welke ging van Pink Floyd naar Yotto. Muziek luisteren was een bijzondere ervaring. Het ging van super ruimtelijk – waar je ongeveer elk instrument op een andere plek kon horen en bijna kon aanraken – tot een soort van muzikaal vacuüm. Dan leek het wel of de golven door een dikke laag isolatiemateriaal heen moest. Hoe elektronischer de muziek (Yotto, Mees Salomé) hoe ruimtelijker. Mijn oude vertrouwde Pink Floyd bleef sterk achter. Hoe kan Echoes zo vacuüm klinken? Die mannen hebben dit gemaakt met LSD..(dacht ik).

T+2:00 Partner J had bij één van haar favoriete nummers (Toyger (Mees Salomé Remix) van Olivier Weiter) een super emotioneel moment; een heel diep gevoel van liefde.. of zoiets. Ze kon het niet onder woorden brengen. Btw: luistertip voor mensen die van echt diepe deephouse houden.

T+2:15 Mijn partner kreeg voor het eerst een benauwd gevoel. Naast de toch al wel aanwezige druk op haar middenrif kreeg ze af en toe een onrustig gevoel in haar ademhaling. Het wisselde van druk op de borst naar een moeilijke ademhaling.

T+2:30 – T+3:00 besloten we naar buiten te gaan. Dat was weer heel erg leuk. De wolken hadden overweldigende vormen. Het lopen was meer zweven, waarbij aan de weg geen einde leek te komen. Op de terugweg ging het van zweven naar heel zwaar lopen. Net alsof je schoenen van 10 kg aan je voeten had. Dat zweverig-zwaar, open-dicht, ruimte- vacuüm lijkt wel de rode draad te zijn.

T+3:15 – Weer thuis en J gaat nu echt minder. Klotezooi. Haar ademhaling was heel onrustig. Het voelde alsof haar keel werd dichtgeknepen. Ik begon te twijfelen. Hulpvraag op het forum stellen? Maar ik had al een paar type-pogingen gedaan en dat was geen succes… Btw: hoe kunnen mensen met meer dan 200ug sowieso een toetsenbord/telefoon begrijpen, laat staan iets invoeren? Dit terzijde. Hulpvraag aan tripsitter? Dat alles niet gedaan omdat ikzelf redelijk controle kreeg over de situatie. Met dank aan de tips op dit forum en waarschijnlijk de niet al te hoge dosering. We besloten te gaan tekenen en Minions te gaan kijken. Ik weet niet meer precies de volgorde. Wel weet ik dat Minions kijken geen succes was. Heel veel kleur en drukte. Tekenen was een beter idee. We begonnen samen te tekenen, elkaar aanvullen en zo. Maar J ging op een gegeven moment helemaal op in het tekenwerk. Het was ook voor mij heel mooi. Er ontstonden diepere (3D) lagen in de verschillende tekeningen die gemaakt zijn. Wel merkte ik heel erg bezig te zijn met haar welzijn en dat betekende dat ik vanaf het tekenmoment continue bezig was om controle te houden.

T+4:15 - T+5:15 de wisselende activiteiten zoals kwartetten (je moet wat en was geen succes), douchen (wel leuk), wat appelsap drinken (lekker) en het lopen door het huis hielpen haar in elk geval om de benauwdheid enigszins beperkt te houden. Toch bleef dat dichtgeknepen gevoel continue op de loer liggen en ook terugkomen. Ik heb hier niet veel over kunnen vinden. Wellicht is er toch een blokkade of iets dergelijks. Voer voor een psych?

T+6:00 - Pannenkoeken met stroop eten! Super leuk en lekker; tevens leek de trip wat af te gaan zwakken. De foto geeft een aardig beeld van de trip.

T+7:00 Voetbal kijken. Ook geinig. De spelers leken te zweven boven het veld en het was alsof het met 10 beeldjes per seconde ging; PlayStation 2 van 20 jaar terug.

Tot T+8:00 - T+9:00 gekeken en geluisterd naar een rustige DJ-set en daarna richting slaapkamer om te gaan slapen. Dat leek in eerste instantie best lastig te worden, maar viel uiteindelijk (plus/min T+10:00) nog mee.

De volgende ochtend: goed geslapen, maar een nieuwe gezamenlijke 1P-LSD ervaring zit er voorlopig niet meer in. Alles gaat weer oké. Dank voor het lezen!

Bijlagen

• Pannenkoekie.JPG
    Pannenkoekie.JPG
    154,5 KB · Weergaven: 8

Martinus

Wijs gebruiker
Hmm. Alpart.

Je gevoel van er zijn is er een van spanning. Mijn eerste gedachte is dat ze misschien wel bang was voor het verdwijnen. En dus als reflex extra gespannen ging doen inplaats van zich er aan over te geven.

Is maar een theorie hoor. Ik heb zelf geen ervaring met spanning in mn borst door tripmiddelen.

PurplePower

Experimenterende gebruiker
Dank je wel voor het delen van je report. Denk er al lang over na om een nieuw trip middel te gaan proberen maar de werkingsduur houd mij tegen. Toch is 10 uur absoluut acceptabel.

Wel enorm jammer van het benauwde gevoel. Herken dit wel van salvia trips. Vooral op momenten dat je controle probeert te zoeken. En hierin niet slaagt. Denk dat aanvaarden dat je de trip niet kunt sturen hierbij iets van het belangrijkste is.

Dat zorgzame herken ik ook wel. Is een van de redenen waarom ik liefst alleen trip. Ben altijd een zorgzaam iemand, tijdens een trip wordt dit voor mij alleen maar meer.

Aagje

Experimenterende gebruiker
Leuk report, spannend wat je gaat meemaken zo de eerste keer. Wel vervelend van je partner, als je eenmaal in zo’n gevoel zit is het tippend soms lastig dat te laten gaan, goed dat je zoveel afleiding hebt gegeven.
Als je nog eens psychedelisch gaat kan ik je qua muziek ook psytrance aanraden, ik luister ook graag allerlei en ben ook fan van deephouse, maar wij merken dat psytrance ook een supergoede energie geeft aan je trip, voor mij is het de perfecte combi.
Succes!🍀

Rivalrie

Badass junkie
Apart dat je jullie echt iets voelen van 75ug. Niet dat ik niets voel, maar ik word alleen een beetje lacherig van deze dosering.

Met 300ug, kan ik nog prima mijn telefoon lezen en gebruiken.

Dit weekend heb ik 225ug LSD genomen en echt een bizarre ervaring gehad. Mijn vriendin kriebelde langs m'n been richting m'n anus en ik kreeg gewoon een emotioneel orgasme ofzo hiervan. Het leek alsof de hemel opende... Fel wit licht.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik herken mij in de klachten die je partner had op (1P-)LSD: ademhalingsproblemen, druk op de borst, gevoel dat de keel dichtgeknepen wordt.

Recent heb ik dus het supplement L-arginine gekocht, dat onder andere vaatverwijdend werkt. Bij een middel als LSD kan er vasoconstrictie/vaatvernauwing optreden, dat verscheidene symptomen kan geven. Vorige zaterdag heb ik ook getript op 75ug 1P-LSD en toen van tevoren 2 gram L-arginine ingenomen. Daarnaast heb ik 200mg magnesium citraat (tegen spierspanning) ingenomen. Magnesium gaat spierspanning tegen en ontspant zowel lichamelijk als geestelijk. In mijn ervaring ervoer ik een minder sterke bodyload (ongewenste lichamelijke effecten van een drug) dan zonder deze middelen.

Maar daarnaast speelt er denk ik nog iets. Ik heb een lange tijd geleden aan chronische hyperventilatie. Hierbij is de ademhaling vaak zeer oppervlakkig. Dit kan precies voor de sensaties als een druk op de borst en een dichtgeknepen keel gevoel zorgen. Misschien dat je partner dit in een of andere mate ook heeft(?) In het verleden heb ik dit in zo'n heftige mate gehad, dat ik eens dacht dat er wat met mijn hart was, wat resulteerde in paniekaanvallen. Nu is mijn hyperventilatie veel beter geworden (of slechter, net vanaf welke kant je het bekijkt :wink: ), maar is mijn ademhaling nog geregeld wel eens wat oppervlakkig. Wat ik gemerkt heb dat hier goed tegen werkt, is aanschouwen van de ademhaling. Een soort mindfulness dus. Geen ademhalingsoefeningen, maar simpelweg de ademhaling aanschouwen. Dit kan de ademhaling weer tot diep in de onderbuik brengen. Je partner kan er ook op letten of ze wel op de correcte manier adem haalt: de middenrif ademhaling. Bij de inademing hoort de buik uit te zetten en bij de uitademing hoort de buik in te trekken. Voor lijders aan chronische hyperventilatie is dit meestal andersom, wat ervoor zorgt dat de ademhaling heel oppervlakkig wordt. Bij hen trekt de buik juist in bij de inademing. Bij zulke mensen zie je bij de inademing vaak de schouders wat omhoog gaan. Ook zorgt zo'n oppervlakkige ademhaling vaak voor dat benauwde strakke dichtgeknepen keel gevoel. Door erop te letten dat je inademt middels je middenrif en je bewust wordt van je ademhaling, corrigeert dit zichzelf.

In mijn ervaring kan iets als (1P-)LSD zo'n mogelijk verkeerde ademhaling dus versterken. Alles is wat meer gespannen waardoor de ademhaling, als die überhaupt al verkeerd is, nog moeizamer wordt.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

SneeuwStorm

Wijs gebruiker
Dank voor de tips! En hoe toevallig, dit weekend voor de 2e keer 1P-LSD proberen. Partner slaat deze keer over, maar is wel tripsitter. Supplementen ga ik gelijk testen.

vader

Belezen gebruiker
Ik herken mij in de klachten die je partner had op (1P-)LSD: ademhalingsproblemen, druk op de borst, gevoel dat de keel dichtgeknepen wordt.

Recent heb ik dus het supplement L-arginine gekocht, dat onder andere vaatverwijdend werkt. Bij een middel als LSD kan er vasoconstrictie/vaatvernauwing optreden, dat verscheidene symptomen kan geven. Vorige zaterdag heb ik ook getript op 75ug 1P-LSD en toen van tevoren 2 gram L-arginine ingenomen. Daarnaast heb ik 200mg magnesium citraat (tegen spierspanning) ingenomen. Magnesium gaat spierspanning tegen en ontspant zowel lichamelijk als geestelijk. In mijn ervaring ervoer ik een minder sterke bodyload (ongewenste lichamelijke effecten van een drug) dan zonder deze middelen.

Maar daarnaast speelt er denk ik nog iets. Ik heb een lange tijd geleden aan chronische hyperventilatie. Hierbij is de ademhaling vaak zeer oppervlakkig. Dit kan precies voor de sensaties als een druk op de borst en een dichtgeknepen keel gevoel zorgen. Misschien dat je partner dit in een of andere mate ook heeft(?) In het verleden heb ik dit in zo'n heftige mate gehad, dat ik eens dacht dat er wat met mijn hart was, wat resulteerde in paniekaanvallen. Nu is mijn hyperventilatie veel beter geworden (of slechter, net vanaf welke kant je het bekijkt :wink: ), maar is mijn ademhaling nog geregeld wel eens wat oppervlakkig. Wat ik gemerkt heb dat hier goed tegen werkt, is aanschouwen van de ademhaling. Een soort mindfulness dus. Geen ademhalingsoefeningen, maar simpelweg de ademhaling aanschouwen. Dit kan de ademhaling weer tot diep in de onderbuik brengen. Je partner kan er ook op letten of ze wel op de correcte manier adem haalt: de middenrif ademhaling. Bij de inademing hoort de buik uit te zetten en bij de uitademing hoort de buik in te trekken. Voor lijders aan chronische hyperventilatie is dit meestal andersom, wat ervoor zorgt dat de ademhaling heel oppervlakkig wordt. Bij hen trekt de buik juist in bij de inademing. Bij zulke mensen zie je bij de inademing vaak de schouders wat omhoog gaan. Ook zorgt zo'n oppervlakkige ademhaling vaak voor dat benauwde strakke dichtgeknepen keel gevoel. Door erop te letten dat je inademt middels je middenrif en je bewust wordt van je ademhaling, corrigeert dit zichzelf.

In mijn ervaring kan iets als (1P-)LSD zo'n mogelijk verkeerde ademhaling dus versterken. Alles is wat meer gespannen waardoor de ademhaling, als die überhaupt al verkeerd is, nog moeizamer wordt.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
ik gebruik L-arginine meestal voor de sex en voor het sporten , als NO booster , en dan altijd samen met Pycnogenol (pijnboomschorsextract) dit verbeterd de opname van L-arginine aanzienlijk. Ook kun je een combo maken met L-Citruiline voor nog meer synergie.

vader

Belezen gebruiker
ik gebruik L-arginine meestal voor de sex en voor het sporten , als NO booster , en dan altijd samen met Pycnogenol (pijnboomschorsextract) dit verbeterd de opname van L-arginine aanzienlijk. Ook kun je een combo maken met L-Citruiline voor nog meer synergie.
Kleine voetnoot ; voor diegenen die ongemak ervaren van de L-Arginine is enkel L-Citrulline innemen ook een oplossing.
L-Arginine geeft bij mij op nuchtere maag an sich geen problemen, maar zo gauw als ik daarvoor, of daarna heb gegeten (vooral iets met eiwitten, of geraffineerde suikers of zoetstoffen) krijg ik last van ongelofelijke winderigheid; en dan bedoel ik écht van die zachte verradelijke 'pufjes' die je op 100 meter nog kunt ruiken. Echt niet te harden. Ze blijven ook echt hangen. Als ik in de auto er een paar laat, ruikt mijn stoel de volgende dag nog steeds naar rotte eieren.
L-Arginine staat er om bekend dat het maag en darmklachten kan geven.

Bij L-Citrulline is dit niet c.q. stukken minder.
Als je alleen L-Citrulline neemt, houdt er dan wel rekening mee dat dit wat langer duurt qua opname; je lichaam moet het nog omzetten naar de L-arginine.
Alleen de pijnboomschorsextract nemen kan ook, een ieder heeft van nature al wat L-arginine in zijn lichaam.

Ook staat Magnesium Citraat er om bekend dat het maag en darmproblemen kan geven.
Wat dat betreft kun je beter de Tauraat vorm nemen, deze geeft in zijn geheel geen maag en darmklachten, en in mijn ervaring zijn de Threonaat ( met kop en schouders de beste magnesium, maar erg duur) , Malaat en Biglycinaat gebonden magnesiums ook een stuk vriendelijker voor je maag-darm kanaal.

Ben zelf totaal geen psychonaut, heb niks met tripmiddelen maar kan me voorstellen dat constant flinke stinkscheten laten een nieuwe dimensie aan je trip kan toevoegen, in positieve of negatieve zin.

Laatst bewerkt:

SneeuwStorm

Wijs gebruiker
Eens! En gooi er vooral muziek tips in - je eerste report had voor mij wat nieuwe namen (nee, ik doel niet op Pink Floyd).
Vond je trip report leuk om te lezen, dus ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe deze tweede trip was :)

Sorry mijn reactie is wat laat. Net terug van vakantie, vandaar.

Geen report deze keer, maar wel even heel kort mijn ervaring. Deze 1P-LSD trip was heel anders dan de eerste. Dosering was iets hoger plus/min 90 µg en de trip zat – zeker in het begin – veel meer in mijn lijf. Een soort van heftige tinteling welke als een soort van slang door mijn lijf ging. Met name bij vingers, knieën, hamstrings en tenen het meest intensief was. Best pittig, maar ook heel leuk/lekker/bijzonder.

O ja partner was tripsitter en het eerste uurtje was weer seksuur. Dat blijft een geweldige ervaring op 1P-LSD; ook al is je partner nuchter… ook voor haar.
Muziek!! Yes natuurlijk. Deze keer viel de muziek, met name in het 2e deel van de trip, super op zijn plaats. Genoten van Jon Hopkins Singularity (album) en ja ja toch nog een Pink Floyd poging gedaan. Animals geluisterd en het was magnifiek. Bij Pigs On The Wing (Part 2) ging ik heel diep de liefde in.

Bovenaan