1x pep... Wat nu?

tovergras

Newbie
Hallo mensen,

Een paar maanden geleden heb ik voor het eerst pep gebruikt. Ik vond het geweldig, het is super fijn, niet duur, werkt lang door etc. etc. Sinds die keer heb ik het nooit meer gebruikt. Ik voorzie namelijk problemen. Ik ben erg verslavingsgevoelig en zie om mij heen veel mensen die problemen hebben met pep. Tot nu toe is iedereen om mij heen die er mee is begonnen verslaafd of heeft er in ieder geval veel moeite mee om er van af te blijven.

Nu blijft het alleen wel in mijn hoofd zitten... Het is gewoon super fijn.

Mijn vraag:
Is het verstandig om toch maar weer een keertje pep te doen? Alleen maar omdat het zo lekker is.

Mijn verstand zegt nee, ik zie het namelijk echt niet zitten om verslaafd te worden. Daarintegen is het wel erg fijn. Nu sta ik op een punt dat ik alles in mijn leven op orde heb, ik werk veel, ben actief, heb een fijne opleiding, goede vrienden etc. Ik wil dit dus ook niet op het spel zetten.

Bobsacamano

Badass junkie
Hallo Tovergras,

Goed dat je hier even een bericht neerzet om te polsen wat andere gebruikers hier van vinden. Voor mijn gevoel heb je niet eens een antwoord nodig. Je overtuigd jezelf al terwijl je het bericht schrijft. In dit geval is jou tekst genoeg om te lezen om te beseffen wat je moet doen.

Ik heb zelf pep gebruikt met enige regelmaat en het is een venijnig goedje. Als je hier op het forum een beetje leest zie je ook veel problemen met pep. Mijn ervaring is dat pep te makkelijk is en het je pas later na wat meer gebruik afstraft. Je kan te makkelijk gebruiken zonder dat iemand het doorheeft.

Lees ook eens in het speed subforum over speedverslaving. Ik zou het niet doen op dit moment. Je hebt net de boel lekker op de rit en je moet sterk in je schoenen staan om niet te verliezen van pep. En ook al sta je nu goed in je schoenen dan nog heb je dus veel mensen om je heen die het wel gebruiken die je kunnen meesleuren.

Ik snap wel dat je het een fijne drug vind en vaker wil doen maar zie het dan echt als een beloning voor goed gedrag. Zo ga ik nu ook om met pep en uppers in het algemeen. Ik mag het gebruiken als ik het een tijdje niet heb gedaan en omdat het lekker met me gaat. Dan geniet je er ook van en ga je heerlijk op je pep en geniet je er alleen maar meer van.

Dus je hoeft het echt niet voor altijd te laten maar je voelt het zelf al heel goed aan :)

succes.

ps (aan één van de moderators) wellicht moet deze verplaatst worden naar het subforum speed. Het is niet echt een verslavingsvraag.

tovergras zei:
Hallo mensen,

Een paar maanden geleden heb ik voor het eerst pep gebruikt. Ik vond het geweldig, het is super fijn, niet duur, werkt lang door etc. etc. Sinds die keer heb ik het nooit meer gebruikt. Ik voorzie namelijk problemen. Ik ben erg verslavingsgevoelig en zie om mij heen veel mensen die problemen hebben met pep. Tot nu toe is iedereen om mij heen die er mee is begonnen verslaafd of heeft er in ieder geval veel moeite mee om er van af te blijven.

Nu blijft het alleen wel in mijn hoofd zitten... Het is gewoon super fijn.

Mijn vraag:
Is het verstandig om toch maar weer een keertje pep te doen? Alleen maar omdat het zo lekker is.

Mijn verstand zegt nee, ik zie het namelijk echt niet zitten om verslaafd te worden. Daarintegen is het wel erg fijn. Nu sta ik op een punt dat ik alles in mijn leven op orde heb, ik werk veel, ben actief, heb een fijne opleiding, goede vrienden etc. Ik wil dit dus ook niet op het spel zetten.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het meest verstandig is natuurlijk helemaal niet gebruiken :P. Maargoed dat is open deur waar je verder niet zoveel mee kunt. Af en toe speed gebruiken hoeft geen probleem te zijn, zelf kan ik mijn speed gebruik goed beheersen en weet het leuk te houden op die manier.

Echter is speed wel ontzettend verslavend en als je zelf al aangeeft verslavingsgevoelig te zijn dan moet je er echt mee oppassen. Speed is zo'n typische drug die er in kan sluipen omdat het zowel voor recreatief als functioneel gebruik een fijn middel is. Dan kan je voor je het doorhebt in ene in veel situaties aan de speed zitten. Daarbij heb je ook nog eens veel mensen in je omgeving die het gebruik ook makkelijker maken.

Wat je uiteindelijk het best kunt doen kun je zelf het best bepalen. Mocht je toch af en toe speed willen gebruiken, dan raad ik je echt aan om van tevoren hele duidelijke regels voor jezelf op te stellen omtrent frequentie van gebruik en gelegenheden waarop je gebruikt. Alleen op die manier kun je dan snel signaleren of je hier van af gaat wijken. Stel je die regels niet duidelijk op dan gaan je grenzen ook vervagen tijdens je gebruik.

tovergras

Newbie
Bedankt voor de antwoorden.
Precies de bevestiging die ik zocht. Niet doen dus.

Ik zeg nooit nooit, maar voor de komende tijd geen pep voor mij

lotske1984-

Wijs gebruiker
Ja werkt heel verslavend bij mij toch bij sommige andere ook hoor..je kunt jou op andere maniere ook amuseren zonder drugs.. :wink:

MeejheM

Badass junkie
hoe bewuster je je ervan bent dat je verslavingsgevoelig bent, des te beter kun je je wapenen tegen afhankelijkheid van een of ander middel.

bij iedereen sluipt een gewoonte er langzaam in. de een is sneller geneigd naar de ene drugs of de andere. op zich valt speed wel mee, omdat je als beginnend gebruiker een enorme kater zou moeten ervaren.

geen enkele ervaring is volgens mij een verslaving waard, dus wees verstadig, en blijf velen hier voor.

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
hoe bewuster je je ervan bent dat je verslavingsgevoelig bent, des te beter kun je je wapenen tegen afhankelijkheid van een of ander middel.

bij iedereen sluipt een gewoonte er langzaam in. de een is sneller geneigd naar de ene drugs of de andere. op zich valt speed wel mee, omdat je als beginnend gebruiker een enorme kater zou moeten ervaren.

geen enkele ervaring is volgens mij een verslaving waard, dus wees verstadig, en blijf velen hier voor.
Ja dat zit puur tussen de twee oren..maar je moet de klik kunnen maken en zegge nu heb ik er genoeg van en stoppe natuurlijk..

MeejheM

Badass junkie
ik zou men adem niet inhouden terwijl je wacht.

voor tovergras is het duidelijk nu dat je aan speed psychisch verslaafd kan raken, als je er meer waarde aan gaat hechten dan een incidentele recreatiemethode. af en toe gebruiken leidt niet meteen tot verslaving, maar het risico blijft bestaan.

bewust gebruiken is het slimste

Ik begrijp goed wat je bedoelt. ik denk wel eens bij mijzelf, pep is het lekkerste wat er bestaat...

Gelukkig heb ik er ook altijd een flinke kater van. Omdat ik het zo lekker vind ben ik altijd streng voor mezelf: 2 maanden pauze(of meer), net als X. Meestal is na die 2 maanden ook de drang naar drugs erg veel afgenomen en zo stel ik het meestal nog even uit.

Daarbij probeer ik het te "reserveren" voor feestjes(techno in de kanus). Die probeer ik dan ook weer niet te snel achter elkaar te pakken, scheelt ook weer geld.

Kijk even om je heen en wat er met sommige anderen gebeurd, en bedenk jezelf dat er veel andere dingen zijn die super leuk zijn om te doen.

Bovenaan