2,5-Dimethoxy-4-chloroamphetamine

Ik had een vraag over 2,5-Dimethoxy-4-chloroamphetamine, of DOC ik vroeg me af wat dit nou precies is en de dosering ervan? hoeveel je moet gebruiken om wat tevoelen of je het kan combineren met anderen drugs wiet , alchol , XTC , 4F , Ketamine? en een vriend van me zei dat het 2-cb achtig is en of iemand dit kan bevestigen ?

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Schuilnaam
DOC is een langwerkende phenethylamine, en dat is een klasse van drugs die zowel stimulerend als psychoactief zijn. Ook 2c-b is een phenethylamine maar is een stuk korter werkend, veel minder potent en ook lichamelijk wat minder belastend dan 2c-b

Er zijn wat dingen die je moet weten voor je in de wereld van DOC stapt. Ten eerste moet je de lange werkingsduur realiseren en weten van jezelf dat je zoiets wil. Want met een uur of 12 a 15 bij lage dosering en 24+ bij hoge dosering zit je er dus wel een tijdje aan vast, dus als het niet bevalt of als je er bad op gaat dan heb je nog wel even te gaan voor het uitgewerkt is.

Dan is het een heel potente stof. Er zijn geen (betaalbare) weegschalen die DOC nauwkeurig af kunnen wegen want je werkt met milligrammen, een weegschaal tot op de milligram nauwkeurig is er in ieder geval niet geschikt voor, dus poeder afwegen gaat hem niet worden. Je zal zegels, pellets (dat zijn minipilletjes) of volumetrisch moeten doseren (oplossen in vloeistof).

Dan is het ook uiterst belangrijk om te beseffen dat DOC nogal lichamelijk belastend is. DOC is heel erg bloedvatvernauwend en daardoor enorm belastend voor je hart en bloedvaten. DIt maakt dat DOC absoluut niet veilig te combineren is met drugs die eveneens een aanslag doen op je hart en bloedvaten zoals andere phenethylamines (2c-b bijvoorbeeld), uppers (speed, 3mmc, 4f en coke), entactogenen (XTC) en zelfs cafeine. Naar eigen ervaring weet ik dat het wel goed combineert met psychedelica die geen phenethylamine zijn, je er wel een joint bij kan roken, dat je het kan combineren met keta (gezondheidstechnisch veilig maar wel heel heftig) en er ook wel een biertje bij kan drinken.

Wat ook het vermelden waard is, de marge tussen een veilige dosering en een gevaarlijke overdosering is heel klein. En dan kunnen je ledematen blauw worden en zelfs afsterven en of liggen hartproblemen op de loer of zelfs de dood door orgaan falen.

Dit alles maakt dat DOC niet geschikt is voor beginners maar echt iets is voor de gevorderde psychonaut die precies weet wat hij/zij doet. En als ik jou zo hoor dan denk ik dat je DOC voorlopig maar beter kan laten liggen. Probeer eerst eens een veiliger psychedelicum zoals LSD/1p-LSD om te kijken of je een langere trip wel trekt, dan kan je altijd nog eens kijken of DOC iets voor je is.

De dosering:
Oraal (duurt wat langer, 12-24+ uur): 1-6mg
Nasaal (duurt wat korter maar is potenter, 6-12 uur): 0,5-3,5mg

Nogmaals, niet voor beginners, dees drug.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Hallo Goeienmiddag.

Ik had een vraag over 2,5-Dimethoxy-4-chloroamphetamine, of DOC ik vroeg me af wat dit nou precies is en de dosering ervan? hoeveel je moet gebruiken om wat tevoelen of je het kan combineren met anderen drugs wiet , alchol , XTC , 3MMC , 4F , Ketamine? en een vriend van me zei dat het 2-cb achtig is en of iemand dit kan bevestigen ?

Super bedankt

mvg Schuilnaam !
DOC is een best bijzondere stof. Het is de amfetamine variant van 2C-C, een van de broerstoffen van 2C-B.

Hoewel 2Cx stoffen maar enkele uren duren (met uitzonderinen als 2C-P wel), kunnen de DOx stoffen veel langer duren. Op extreme dosis zelfs dagen.

Dit maakt het geen beginner stof. Vorige week Zaterdag heb ik voor het eerst 1,6mg DOC gebruikt.

Een half uur na inname werd ik super misselijk en kwamen er veel sneller visuals dan verwacht. Toen moest ik twee keer overgeven.

Tot mijn verbazing namen de visuals weer af en bleven ze de rest van de dag uit. Ik was gewoon super energiek met mini visuals, mede door de grote hoeveelheid wiet die ik rookte.

Een nadeel aan deze substantie voor mij is hoe mijn lichaam erop reageert. Het voelde echt als een aanslag. Ik had spier spasmes en mijn benen trilde zonder dat ik er invloed op had.

Ook slapen is op deze stof een probleem, gelukkig had ik phenibut en etizolam.

Anderemaan

Wijs gebruiker
@Stonologie
DOC is nou eenmaal lichamelijk belastend, dat ligt niet aan jouw lichaam of zo. 1,6mg is een vrij lage dosering oraal en een middelmatige dosering nasaal.
Ja ik was best wel teleurgesteld, zeker na die lichamelijke belasting. Normaal reageer ik redelijk heftig op psychedelica dus heb een vaag voorgevoel dat mijn pellets wat minder stof bevatten dat online werd vermeld. Of dit is de enige waar ik niet heftig qua visuals op reageer.

Volgende keer ga ik voor 2.5/3mg denk ik, zeker omdat ik toch wel echt wat wil voelen voor de tijd dat ik wakker moet blijven/de energieke dip de volgende dag. Het was wel een erg leuke ervaring. Hele mooie synergie met phenibut en wiet, maar niet omdat het een leuke/intense trip was. Ik raad natuurlijk geen hoge eerste dosis aan, maar misschien is 1.25 net iets te weinig is, maar misschien heeft de TS nog geen ervaring met psychedelica en is dat wel een goed idee.

Buu

Wijs gebruiker
Ja ik was best wel teleurgesteld, zeker na die lichamelijke belasting. Normaal reageer ik redelijk heftig op psychedelica dus heb een vaag voorgevoel dat mijn pellets wat minder stof bevatten dat online werd vermeld. Of dit is de enige waar ik niet heftig qua visuals op reageer.

Volgende keer ga ik voor 2.5/3mg denk ik, zeker omdat ik toch wel echt wat wil voelen voor de tijd dat ik wakker moet blijven/de energieke dip de volgende dag. Het was wel een erg leuke ervaring. Hele mooie synergie met phenibut en wiet, maar niet omdat het een leuke/intense trip was. Ik raad natuurlijk geen hoge eerste dosis aan, maar misschien is 1.25 net iets te weinig is, maar misschien heeft de TS nog geen ervaring met psychedelica en is dat wel een goed idee.
Ik had je nog zo op reddit gezegd dat je voor 2,5 moest gaan en minder dan dat underwhelming zou zijn :grin:

Anderemaan

Wijs gebruiker
inderdaad niet veel ervaring met Psycheldelica of raad je me aan eerst 2-cb tedoen of LSD ?
Hmm.. Ik weet niet of DOC de ideale eerste psychedelica is.
2C-B hoort bij een van de makkelijkere psychedelica die geschikt is voor de eerste keer. Dit vooral wegens de kortere duur van 2C-B en dat hij vriendelijk van aard is (in verhouding, onderschat het niet). Ik lees dat je wel een aantal research chemicals hebt gebruikt en dus is 4-HO-MET of 2C-C ook een optie, 2C-C en 2C-D schijnen ongeveer de "makkelijkste" "first time" psychedelica te zijn. Maar je blijft je eigen proefkonijn dus het is volgens een moreel standpunt niet handig om dit aan te raden.

In principe maakt de soort psychedelica niet extreem veel uit, als je de dosis maar laag houdt en goed je research doet. Laat ook je stof testen zodat je echt goed kan doseren. Geloof me, begin laag en bouw op met andere trips in de toekomst, je hebt geen haast en neem dus je tijd met deze stoffen te leren kennen.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Schuilnaam
Ja, doe eerst maar eens iets kortwerkends als 2c-b of truffels. Dan eens LSD proberen, en als je de smaak te pakken hebt dan kan je dan altijd nog eens DOC proberen. DOC is absoluut geen instap-psychedelica vind ik zelf!

Ik ken DOC alleen maar van hoge dosering (tegen de 6mg) en dan word alles wat je ziet lekker vloeibaar en zo. T is mijn ideale drug voor op een psytrance feestje, lekker de hele nacht dansen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik zou DOC niet echt met 2C-B willen vergelijken. Technisch gezien is DOC een gesubstitueerde amfetamine met psychedelische effecten. Ik schaar DOC onder de DOx, waartoe ook soortgelijke stoffen zoals DOB, DOM en DOI behoren. Dat is wat mij betreft wel echt een andere klasse dan 2C-x zoals 2C-B.

DOC heeft een aantal kenmerken:
-Een actieve dosis ligt ergens tussen de 2 - 6 milligram. DOC is daardoor lastig te doseren.
-Het duurt lang (±3 uur) voordat de effecten volledig voelbaar zijn
-Een trip kan meer dan 24 uur duren, ook al is het lastig om te zeggen wanneer de effecten precies voorbij zijn vanwege de lange nastimulatie
-DOC heeft lichte maar mooie visuals, vooral bestaande uit geometrische patronen, maar niet heel kleurrijk
-DOC veroorzaakt maar weinig verwarring; je blijft dus aanspreekbaar en sociaal
-DOC heeft een licht stimulerend effect, zodat je niet snel moe wordt (maar ook niet zo energiek dat je gaat staan springen)
-De laatste fase van de trip kan heel lang duren, soms voel je dan niet zoveel meer maar kun je ook niet slapen (nastimulatie)

De lange werkingsduur, de lage benodigde dosis en de lange inwerktijd maakt DOC wat mij betreft wel echt een middel voor gevorderden. Je moet er echt even de tijd voor nemen en het goed plannen. Als je bijvoorbeeld een lange dag hebt gewerkt en dan 's avonds nog wat DOC neemt, dat lijkt me niet heel fijn.

Ik heb een keer 2,5 milligram DOC genomen op een festival. Ik nam de zegel toen direct bij het ontbijt om 10.00 uur. Ik vond het heel fijn spul omdat het lekker subtiel was, omdat ik helder in mijn hoofd bleef en omdat de visuals best nog mooi waren. Na 02.00 uur 's nachts begonnen de effecten wel sterk af te nemen. Maar uiteindelijk ik kon pas rond 6.00 uur 's ochtends slapen. In de tussentijd was ik wel moe en zat ik de hele tijd joints te roken (die geen fuck deden). Toen ik de volgende (mid)dag wakker werd had ik nog steeds heel lichtjes visuals.

Ik denk dat ik zelf nog wel een keer DOC doe, want ik vond het best fijn spul. Maar het is lastig om een goede dag te vinden om het te doen, juist omdat het zo lang duurt.

Als je niet zoveel ervaring hebt met tripmiddelen of research chemicals dan denk ik dat je beter kan beginnen met andere stoffen. Zo heb je ook 2C-C, de phenetylamine-variant van DOC.Die 2C-C duurt maar 4 uurtjes en is meer psychedelisch. Als je het trippen dan niks vindt dan ben je er zo weer vanaf.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik zou DOC niet echt met 2C-B willen vergelijken. Technisch gezien is DOC een gesubstitueerde amfetamine met psychedelische effecten. Ik schaar DOC onder de DOx, waartoe ook soortgelijke stoffen zoals DOB, DOM en DOI behoren. Dat is wat mij betreft wel echt een andere klasse dan 2C-x zoals 2C-B.

DOC heeft een aantal kenmerken:
-Een actieve dosis ligt ergens tussen de 2 - 6 milligram. DOC is daardoor lastig te doseren.
-Het duurt lang (±3 uur) voordat de effecten volledig voelbaar zijn
-Een trip kan meer dan 24 uur duren, ook al is het lastig om te zeggen wanneer de effecten precies voorbij zijn vanwege de lange nastimulatie
-DOC heeft lichte maar mooie visuals, vooral bestaande uit geometrische patronen, maar niet heel kleurrijk
-DOC veroorzaakt maar weinig verwarring; je blijft dus aanspreekbaar en sociaal
-DOC heeft een licht stimulerend effect, zodat je niet snel moe wordt (maar ook niet zo energiek dat je gaat staan springen)
-De laatste fase van de trip kan heel lang duren, soms voel je dan niet zoveel meer maar kun je ook niet slapen (nastimulatie)

De lange werkingsduur, de lage benodigde dosis en de lange inwerktijd maakt DOC wat mij betreft wel echt een middel voor gevorderden. Je moet er echt even de tijd voor nemen en het goed plannen. Als je bijvoorbeeld een lange dag hebt gewerkt en dan 's avonds nog wat DOC neemt, dat lijkt me niet heel fijn.

Ik heb een keer 2,5 milligram DOC genomen op een festival. Ik nam de zegel toen direct bij het ontbijt om 10.00 uur. Ik vond het heel fijn spul omdat het lekker subtiel was, omdat ik helder in mijn hoofd bleef en omdat de visuals best nog mooi waren. Na 02.00 uur 's nachts begonnen de effecten wel sterk af te nemen. Maar uiteindelijk ik kon pas rond 6.00 uur 's ochtends slapen. In de tussentijd was ik wel moe en zat ik de hele tijd joints te roken (die geen fuck deden). Toen ik de volgende (mid)dag wakker werd had ik nog steeds heel lichtjes visuals.

Ik denk dat ik zelf nog wel een keer DOC doe, want ik vond het best fijn spul. Maar het is lastig om een goede dag te vinden om het te doen, juist omdat het zo lang duurt.

Als je niet zoveel ervaring hebt met tripmiddelen of research chemicals dan denk ik dat je beter kan beginnen met andere stoffen. Zo heb je ook 2C-C, de phenetylamine-variant van DOC.Die 2C-C duurt maar 4 uurtjes en is meer psychedelisch. Als je het trippen dan niks vindt dan ben je er zo weer vanaf.
2C-C heeft inderdaad echt een voordeel voor beginners: de piek duurt nassaal maar een uurtje. Echt verbazingwekkend kort voor een psychedelica.

Neo-Shulginist

Badass junkie
2C-C heeft inderdaad echt een voordeel voor beginners: de piek duurt nassaal maar een uurtje. Echt verbazingwekkend kort voor een psychedelica.
Als je het oraal neemt ook maar 1,5 uur pieken.
En de bodyload van 2C-C was (voor mij) juist lekker in plaats van ongemakkelijk. Het voelde warm en knus.

Bovenaan