2-CB. We have it!

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Ik heb ondertussen 2-CB weten te verkrijgen.
Deze is in tablettenvorm.
Ze zijn 8mg per tablet.

Ik las verhalen dat je maximum 50mg kon nemen met HEEL VEEL trip ervaring.
Nou, ik heb maar drie of vier keer getript op truffels/lsd. (MDMA tel ik er niet bij omdat het niet echt een tripmiddel is, ook al trip ik er heel hard op.)

Dus ik heb 5 tabletten gekocht.

Nu vroeg ik me af, omdat ik helemaal geen ervaring met 2-CB heb.
Hoe moet ik eraan beginnen?
Ik heb vandaag een goede mindset, vrolijk, opgewekt, etc..

Dus ik ben van plan ze vanavond te nemen, thuis.

Moet ik met 1 tablet beginnen, en gewoon een 2de bijgooien.
Daarna nog een 3de, 4de?

En hoeveel tijd laat ik er het beste tussen?

Ik hoop echt dat jullie mij verder kunnen helpen.

(Wat ik precies kan verwachten heb ik ondertussen al gelezen. :))

EDIT; Ik verwacht Sterke visuele hallucinaties, dus wat voor een dosis zou hier al voor nodig zijn?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als je al op truffels en lsd hebt getript, zou ik zeker niet maar 1 nemen, aangezien je nogal zwakke pillen hebt (ben je zeker over de hoeveelheid 2C-B in je pillen?). 16 mg is nog steeds niet veel voor 2C-B, maar aangezien dit een nieuwe stof voor jou is zou ik dat maar doen de eerste keer. 2 pilletjes dus, dan heb je ook mooi 3 over voor de 2e keer proberen. :wink: Of zijn ze niet voor jou alleen?

Ik zou ze sowieso tegelijk innemen trouwens. Het duurt een eeuwigheid voor 2C-B werkt. Ik zou zeker niet een derde en vierde, etc. er achteraan gooien, omdat het dus heel lang (voor mij uren) duurt voordat de trip goed op gang komt. Dan kan dus alles in één keer aankomen en dat is niet slim bij een stof waar je nog niet bekend mee bent. Trip mistake number 1... Gewoon verstandig zijn en vooraf je dosis bepalen en het daarbij houden.

En ik zou juist geen sterke visuals verwachten. Het is altijd veruit het beste om 0 verwachtingen te hebben bij trippen. Ik maakte die fout ook bij m'n eerste keer 2C-B. Toen vielen die visuals flink tegen, omdat het niet in de buurt kwam van m'n truffel/paddo trips. Liever dan gewoon genieten van wat je krijgt, ook al is het niet zo spectaculair. En misschien is het dat juist wel en dan is het des te leuker omdat je er niet vanuit ging.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bijnemen bij psychedelica versterkt meestal het effect niet en verlengt alleen de werkingsduur. Ik vind dat persoonlijk dus zonde. Dan kun je beter je 2C-B bewaren en de volgende keer wat meer nemen.

Aangezien je nog niet heel veel ervaring met psychedelica hebt zou ik de eerste keer 16 of 20mg nemen. Verwacht overigens niet een hele visuele ervaring. Ik zelf vind 2C-B ten opzichte van truffels of lsd niet bijzonder visueel namelijk. Anderen vinden het wel weer heel visueel daarentegen. Als je er niet teveel van verwacht zoals Mindless zegt dan zul je de effecten die krijgt juist des te meer waarderen.

Geniet ervan zou ik zeggen!

Bobsacamano

Badass junkie
Neem er gewoon lekker 2 en doe ze in één keer. Ik heb wel is bijgenomen en mijn trip werd niet sterker alleen maar langer. Neem er niet meer dan twee het is een nieuwe stof je moet hem even ontdekken. Heb geen haast met flinke trips leer het kennen en doe het later nog een keer als het is bevallen. Neem er dan drie ofzo. Stap dan ook niet in één keer over naar het dubbele het kan nogal een omslag punt hebben namelijk.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik sluit me wel aan bij de anderen, maar aangezien je al ervaring hebt met truffels en lsd lijkt het niet zo een probleem om er gelijk 2,5 of gelijk 3 te nemen. Je gaat voor een sterk visuele ervaring, dat zit er hoogstwaarschijnlijk niet in met 16 mg, dus 2 van die tabletten. Het is ook niet zo dat je heel lang in de piek vast zult zitten als het te heftig is. Ik denk in ieder geval dat een normale dosis truffels sneller een probleem kan vormen dan 24 mg 2C-B.

In ieder geval: have fun!

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Had geen internet meer tot nu, het laatste wat ik had gelezen was een trip report waar iemand 35mg 2-CB nam, en lekker hard tripte.

Ik heb om 18:00 4 pillen naar binnen gewerkt, aangezien een kameraad van mij hetzelfde gedaan heeft. Ik had 32mg 2-CB dus in totaal.
De 4de heb ik nog over voor volgende keer.

Ik ben nog altijd een beetje aan het bekomen, ik tripte 'm wel héél heftig, ik had in het begin een hele grote euforie, niet zoals die van mdma, maar toch even vrolijk.
Vond dit maar raar aangezien ik 2 dagen ervoor speed heb genomen, en vorig weekend nog MDMA.
Zo snel is je serotine voorraad toch nooit bijgevuld?

De open eye visuals waren wel lekker,

Ik heb nog al een druk behang op mijn kamer, met gebouwen etc..
Ik zag de gebouwen gewoon draaien, schuiven, etc...
Even later zag ik een foto van een vrouw, niet geanimeerd maar toch zag ik haar dansen, allee, soort van dansen.. Je kon het vergelijken met een gabber die in 1x 5gr mdma naar binnen heeft gewerkt en dat gewoon aankan. (ik weet dat dit niet kan, maar ik bedoel dan hoe hij zou dansen als hij de energie & euforie moest hebben van die 5gr)

Het was een waar avontuur, de closed eye visuals waren wel vet.
Ze kwamen héél érg dicht in de buurt van de MDMA closed eye visuals.

Zeker voor herhaling waard. Aangezien het uitleggen van de visuals redelijk moeilijk is, ga ik hier geen trip report over schrijven. De euforie, en de energie (in het begin) waren wel leuk.
Wel merkte ik dat de energie afnam naarmate de trip heviger werd.

In het begin voelde ik me redelijk misselijk, en stond op het punt dit mijn trip te laten over heersen. Bij truffels gooi ik dan altijd reggae op, nu ook gedaan en het ging meteen beter, heb van de rest van de trip verder ook geen last meer gehad van misselijkheid.

Rond half 12 was het helemaal uitgewerkt, mijn kameraad stelde voor om nog pep te doen, deze heb ik afgewezen, toen haalde hij Blauwe defcon's boven. (xtc), hij bood mij eentje aan, en ik ben trots op mijzelf dat ik deze heb kunnen afwijzen. hij ligt ondertussen beneden te hakken op hardcore, ik was ondertussen internet aan het fixen en dat is me ook gelukt :tongueout: dus dacht ik, ik ga ff df mijn avontuur vertellen. de open eye visuals waren uniek, en zeker leuk!
Maar toch niet zoals die van MDMA, bij mdma zie je bijvoorbeeld een mooi meisje in een heks veranderen, met een lange neus, wratten, een heksenhoed op en op een gegeven moment zag ik die zelfs zweven opeen bezem. Deze hallucinaties vond ik bij 2-CB niet terug, en zal mijn zoektocht naar deze hallucinaties via een andere drug toch moeten voortzetten. Zodat ik achter 2 of 3 jaar nog eens kan zeggen: "Goh, ik ga eens een pilletje droppen, dat is al lang geleden!"

Ik heb momenteel ook geen behoefte naar pep, gewoon omdat het eigenlijk saai is geworden.
Ik ben blij dat ik mij gewoon normaal & vrolijk voel nuchter, anders zou het nog moeilijker zijn om te stoppen. :/ Ik denk dat ik mijn overgang heb gemaakt van stimulerende drugs naar tripmiddelen. Omdat tripmiddelen meer iets is wat ik in drugs zocht, aangezien ik momenteel veel socialer ben geworden en geen pep of xtc meer nodig heb om het gezellig te hebben op een feest ofzo.

Ik vond ook eigenlijk dat ik scherp bleef, ik kon nog helder denken. Maar vind toch dat het redelijk opvalt. Toen mijn neef even langs kwam voor onze gps terug te brengen, had hij meteen iets door, hij gebruikt zelf drugs maar voornamelijk speed, MDMA, coke, weed... de uitgaansdrugs zeg maar. Hij kon niet meteen plaatsen wat ik ophad, maar vertelde me meteen dat ik raar loopte.. ik had van te voren mijn pupillen gechecked en deze waren niet veel groter dan normaal, hieraan merkte hij dus ook niks.. Ook vond hij het opvallen dat ik de hele tijd rondkeek en je kon van mijn gezicht aflezen dat ik echt aan het genieten was van wat ik zag.
Als je dan een rare opmerking geeft zoals "Kan je wat glas in mijn cola gieten?" & "Jou gezicht is echt goed." komt je niet ten goede. en als je dan een lachkick krijgt waardoor je 3 minuten aan een stuk aan het lachen bent maar echt zo hard lachen dat je letterlijk op de grond ligt en bijna geen adem meer krijgt en er toevallig politiek op TV was en niemand iets zei en er op dat moment niets was om te lachen.. Toen stelde hij me de vraag van, " Je hebt iets gebruik, maar wat? " Waarop ik antwoorden: "2-cb"!
Hij keek mij verbaasd aan en vroeg wat dat was.. aangezien hij meer dat soort gebruiker is die af en toe iets gebruikt (1x in de 3/4 maanden), maar nog nooit informatie heeft opgezocht over drugs en dus soms gewoon 2 pillen tegelijk naar binnen werkt en soms 3 dagen door doet op de pep. Ik legde hem uit dat dit een Psychedelic is, zo iets als Truffels. (Dit kende hij wel)
Ik legde hem uit dat ik een beetje de euforie & energie van MDMA heb, en ook de hallucinaties heel veel leken op de van MDMA.. Nu is het dus zover gekomen dat we over 2 maanden het nog eens gaan doen samen. Want hij wilt het echt eens proberen. :P

Hoe dan ook, dit bericht is iets langer geworden dan de bedoeling was.

Maar wil dan nog vragen wat jullie suggereren om de hallucinaties van MDMA te verkrijgen zonder MDMA te nemen. Laat het mij maar weten!
Ik ga terug naar mijn kameraad die zal wel uitgestampt zijn na anderhalf uur hakken :)
De xtc heeft hij 2 uur geleden genomen dus zal nog 2 uurtjes aanhouden. Ook al begin ik moe te worden blijf ik toch nog liever even bij hem, je weet maar nooit! Ach, bekijkt het zo, hij heeft momenteel de tijd van zijn leven, toch? :P

Goedenacht!

EDIT; Ik zie net dat dit topic is verplaatst naar research chemicals.
Ik wist niet waar ik het moest zetten, het enigste wat ik wist is dat dit een psychedelic is maar geen natuurlijke. Dus "Natuurlijke Psychoactieven" leek me niet de juiste catogorie, LSD ook niet. Ook al zou je 2-cb een héél klein beetje kunnen vergelijken met LSD, met een beetje XTC erin gemengd.

ooscaar

Wijs gebruiker
Klinkt vet, 32 mg is gelijk wel veel, ik denk dat 24 verstandiger was geweest maar goed dat je een mooie ervaring hebt gehad! 2C-B werkt niet op je serotoninevoorraad dus je verbruikt geen serotonine maar het bootst serotonine min of meer na en gaat vervolgens op bepaalde serotoninereceptoren zitten. Vandaar het blije gevoel, en dat die niet je xtc-pauzes aantast.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nogal onverstandig om meteen 4 pillen erin te gooien, maar ik ben blij dat het goed is gegaan. :wink: En mooi om te horen dat je over wilt gaan op tripmiddelen, wat toch een heel stuk gezonder voor je is.

MentalFucked zei:
Ik ben nog altijd een beetje aan het bekomen, ik tripte 'm wel héél heftig, ik had in het begin een hele grote euforie, niet zoals die van mdma, maar toch even vrolijk.
Vond dit maar raar aangezien ik 2 dagen ervoor speed heb genomen, en vorig weekend nog MDMA.
Zo snel is je serotine voorraad toch nooit bijgevuld?
Het is ook enkel de huidige opvatting van de wetenschap die denkt dat al jouw gevoelens tot stand komen door chemische stoffen. Zelf denk ik hier heel anders over en geloof ik dat echte vreugde/geluk/euforie niet simpelweg te verklaren zijn door een stofje dat vrijkomt in je hersenen. En laat het nou zo zijn dat juist met tripmiddelen dit gevoel van diep echt geluk vaak op kunt zetten, wat ik toch iets totaal anders vind dan het gevoel van plezier dat je met veel andere drugs krijgt. Maar ja, dat is mijn opvatting erover en zeker geen feit.

Ik heb trouwens geen idee welke drug je dan moet nemen om mdma achtige visuals te krijgen.

Edit: dat wat Ooscaar zegt wist ik niet. Al ben ik daar ook nog steeds sceptisch over. Ik geloof liever niet zomaar wat een stel knappe koppen zeggen en denk nog steeds dat geluk niet op die manier valt te begrijpen. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MentalFucked zei:
EDIT; Ik zie net dat dit topic is verplaatst naar research chemicals.
Ik wist niet waar ik het moest zetten, het enigste wat ik wist is dat dit een psychedelic is maar geen natuurlijke. Dus "Natuurlijke Psychoactieven" leek me niet de juiste catogorie, LSD ook niet. Ook al zou je 2-cb een héél klein beetje kunnen vergelijken met LSD, met een beetje XTC erin gemengd.
Ik heb hem naar research chemicals gezet bij gebrek aan een goed subforum. 2C-B is inmiddels zo wijd verspreid dat het eigenlijk een eigen subforum verdiend, maar dat moet er nog komen. Tot die tijd is research chemicals dan nog het meest passende subforum.

Mindless zei:
Edit: dat wat Ooscaar zegt wist ik niet. Al ben ik daar ook nog steeds sceptisch over. Ik geloof liever niet zomaar wat een stel knappe koppen zeggen en denk nog steeds dat geluk niet op die manier valt te begrijpen.
Of geluk helemaal te begrijpen valt door bepaalde stofjes of receptoren staat natuurlijk enigszins open voor discussie. Wat wel echt een gegeven is, is dat psychedelica binden aan bepaalde serotonine receptoren. De belangrijkste waar psychedelica aan binden en waarvan er gedacht wordt dat het voor de visuele effecten zorgt is de 5-HT2A receptor. Dat is een specifieke subreceptor van het serotonine systeem. Daarnaast binden psychedelica natuurlijk aan nog meer receptoren en de verschillen hierin en de mate waarin ze effectief aan die receptoren binden verklaart wel grotendeels de effecten en de verschillen tussen psychedelica. Met alle psychedelica kun je een geluksgevoel ervaren wat dat van bijvoorbeeld MDMA ver overstijgt, maar dat is vaak niet consequent en moet vanuit de persoon zelf komen. 2C-B daarentegen zorgt redelijk consequent voor een MDMA achtige euforie, wat impliceert dat dit wel te verklaren valt door de mate van binden aan verschillende receptoren. 2C-B heeft bijvoorbeeld ook een grotere affiniteit voor dopamine dan andere psychedelica.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik merkte dat mdma gevoel zeker wel bij mijn 2C-B ervaringen. Wel vele malen lichter, maar het was zeker herkenbaar. Het is er inderdaad gewoon, je hoeft je er niet voor open te stellen zoals met de zwaardere psychedelica.

Verder wil ik ook niet beweren dat ik het allemaal begrijp hoor. :wink: (zo kom ik vast vaak over, sorry daarvoor...) Maar imo zijn we (als mensheid in zijn geheel) nu teveel gericht op het universum/bestaan mentaal te begrijpen. Eerst was het vooral religie en nu is dat de wetenschap. Imo zijn beide niet toereikend om iets als 'geluk' te begrijpen. Maar ja, bij jou is dat preaching to the choir denk ik. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zo kom je helemaal niet over hoor Mindless. Ik weet dat jij er een andere kijk op hebt en die respecteer ik.

Ik zit qua mening er een beetje tussen in, door de werking van drugs te achterhalen kan de wetenschap de hersenen ook beter begrijpen. En de conclusie daarvan is dat een groot deel door chemische interacties te verklaren valt. Echter zijn begrippen als geluk tot op heden niet volledig door chemische interacties te verklaren. Dat kan komen omdat de precieze chemische werking nog niet gevonden is of omdat er toch iets ongrijpbaars in zit.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nou ja, ik gooi er nog weleens absolute statements uit en ik kan me voorstellen dat dat voor sommigen irritant zou kunnen zijn (soms zelfs voor mezelf :P ). Fijn om te horen dat dat bij jou in ieder geval dus wel meevalt. :wink:

Ik ben zeker niet anti-wetenschap hoor (niet dat je dat beweerd). De wetenschappen zijn nuttig op zoveel verschillende vlakken. Maar imo zullen op het vlak van het begrijpen van onze realiteit nooit voldoening gevende antwoorden komen vanuit de wetenschap, aangezien wetenschap wordt bedreven door het intellect en het intellect slechts kan werken met concepten. En concepten hebben 0,0 met de realiteit te maken. Uiteraard is het wel erg nuttig om de werking van bepaalde stoffen op ons lichaam te onderzoeken, voor praktische doeleinden. :)

Bovenaan