.

Angramar Temenos

Badass junkie
Re: Levensverhaal tot heden (16 jaar)

Damn, dat klinkt allemaal nogal heftig.. Ik zou je aanraden, probeer dingen te vinden die je leuk vindt behalve drugs. Zoek andere soorten mensen op, ga kunst maken, ga een tijdje backpacken, zeg het maar. Bezigheidstherapie noem ik dat. Het probleem zijn niet de drugs op zich, maar de leegte die je maar vult met drugs.

Als ik helemaal niks te doen heb en een paar dagen thuis zit denk ik ook over m'n volgende trip of feest, maar als ik met vrienden zit, het gezellig heb, ergens mee bezig ben etc valt dat helemaal mee, al ben ik nooit "verslaafd" geweest, maar de gedachte aan trippen spookt wel redelijk vaak in m'n hoofd.

Probeer ook professionele hulp te zoeken, ga naar een psychiater/psycholoog, en probeer vooral de achterliggende problematiek op te lossen. Het kan je echt meer helpen dan je denkt. Niet om je aan te moedigen om meer drugs te gebruiken, maar een goede, introspectieve trip wil ook helpen - ik zie aan je did-lijstje dat je geen ervaring hebt met trippen. Misschien een keer thuis een portie paddo's doen, of ayahuasca met een sjamaan (wel een extreem heftige ervaring schijnt, ik heb er zelf geen ervaring mee) en vragen om je vooral goed je eigen leven te laten zien? Bij sommige mensen helpt zoiets wel, het is ook totaal een andere ervaring dan wat jij gewend bent.

Sarori

Bewuste gebruiker

Heel knap van je dat je je levensverhaal hier neergeschreven hebt!

Als ik je verhaal lees ben je al sinds de brugklas depressief en het is dan niet zo verwonderlijk dat je je heil hebt gezocht in drugs. Die geven je in eerste instantie toch een beetje 'geluk' , omdat je je depressieve gevoelens zo kunt verdoven. Je bent denk ik alleen wel een beetje te ver doorgeschoten. :)

Je zegt dat het allemaal steeds erger begint te worden en dat je het leven zonder drugs niet meer ziet zitten. En je bent pas 16!

Voor jou ligt er nog een lange toekomst open, maar ik denk dat je daar echt hulp bij moet gaan zoeken. Ik vind het nogal gevaarlijk om drugs je grote liefde te noemen, want hoe langer je daarmee doorgaat des te meer zul je er achter komen dat ze je grote vijand zijn geworden. Eigenlijk zie je dat zelf ook wel in, want anders had je hier niet gepost.

Het is jouw toekomst en die heb je helemaal in je eigen hand. Nu zie je door je overmatige gebruik de bomen door het bos niet meer en ik kan mij voorstellen dat het er dan allemaal leeg en grauw uitziet.

Ik wil je adviseren eens naar de huisarts te gaan en daar je verhaal te doen. Jullie komen er dan samen vast wel uit hoe jij je leven weer op de rails kan gaan krijgen. Ik denk wel dat je zult moeten gaan afkicken, want anders blijf je gevangen in de door jezelf gebouwde cocon.

Achter de donkere wolken schijnt altijd weer de zon.... :wink:

Sterkte! :wave:

Edit: ik ben het trouwens niet eens met AT die je aanraadt eens te gaan trippen. Zou niet mijn keus zijn in jouw omstandigheid. Lijkt mij eerder nogal link.

Motorhead

Experimenterende gebruiker

Angramar Temenos zei:
Bezigheidstherapie noem ik dat. Het probleem zijn niet de drugs op zich, maar de leegte die je maar vult met drugs.

Ja dat is goed gezegd, zo is het wel en als ik wat drugs op heb (wiet is me favo) heb ik ook pas zin om wat te gaan doen kunst maken bijvoorbeeld ja.

Motorhead

natuurlijk is het niet altijd verstandig. maar van trippen kan je veel leren (zo werkt het bij mij)

het trippen is ook niet altijd het probleem bij mij het is toch de alcohol die me hersens kapot maken en zorgen dat ik steeds moeilijker helder kan denken en de depressies zijn 't.

en ja ik heb nog hele toekomst voor me :) in de meeste gevallen zie k die niet echt helder maar in een goede bui heb ik toch heel wat plannen

bdankt voor reacties :stoned:

Ewie

Belezen gebruiker

Ik heb ook niet bepaald een leuke jeugd gehad (misschien nog wel wat erger als jou situatie), maar tering waarom meteen zo aan de drugs? Je zal nog veel tegenslagen krijgen in het leven en drugs is slechts een tijdelijke "uitweg", gebruik gewoon een beetje verstandig en geniet van je jeugd :wink:

Amaranth

Bewuste gebruiker

Was eigenlijk niet van plan op dit topic te reageren, heb toch niet veel zinnigs toe te voegen, maar:

Ewie zei:
Ik heb ook niet bepaald een leuke jeugd gehad (misschien nog wel wat erger als jou situatie), maar tering waarom meteen zo aan de drugs? Je zal nog veel tegenslagen krijgen in het leven en drugs is slechts een tijdelijke "uitweg", gebruik gewoon een beetje verstandig en geniet van je jeugd :wink:
Jezus, wat een kutantwoord, klinkt alsof je beetje veel last hebt van zelfmedelijden.

Kigh

Bewuste gebruiker

Amaranth zei:
Was eigenlijk niet van plan op dit topic te reageren, heb toch niet veel zinnigs toe te voegen, maar:

Ewie zei:
Jezus, wat een kutantwoord, klinkt alsof je beetje veel last hebt van zelfmedelijden.

Nee, je hebt er inderdaad niks zinnigs aan toe te voegen...
Hij zegt toch alleen hoe 't bij hem was, in 1 zin, daarna geeft hij hem een tip op de weg en daar kan die persoon maar mee doen wat die wil doen. Doordat hij zelf wat meegemaakt heeft voelt de persoon zich misschien beter geholpen dan door iemand die gewoon een makkelijke/normale/weetikwat jeugd heeft gehad.

Serenity

Badass junkie

Kigh zei:
Amaranth zei:

Ewie zei:

Nee, je hebt er inderdaad niks zinnigs aan toe te voegen...
Hij zegt toch alleen hoe 't bij hem was, in 1 zin, daarna geeft hij hem een tip op de weg en daar kan die persoon maar mee doen wat die wil doen. Doordat hij zelf wat meegemaakt heeft voelt de persoon zich misschien beter geholpen dan door iemand die gewoon een makkelijke/normale/weetikwat jeugd heeft gehad.

Zullen we het aan de TS overlaten wat hij met het advies doet?

Angramar Temenos

Badass junkie

Ik zie dat je ook Heroine gebruikt, ben je daaraan verslaafd? Namelijk met de andere drugs stoppen (qua afkick/craving, die leegte opvullen is een ander verhaal) zal redelijk meevallen als je echt alles geeft, maar heroine is de slang die je niet zo makkelijk afschudt. Als je het een paar keer hebt gehad snap ik, maar gebruik je het dagelijks/om de dag etc? Word je ziek zonder?

Sarori

Bewuste gebruiker

Angramar Temenos zei:
Ik zie dat je ook Heroine gebruikt, ben je daaraan verslaafd? Namelijk met de andere drugs stoppen (qua afkick/craving, die leegte opvullen is een ander verhaal) zal redelijk meevallen als je echt alles geeft....

Waar zegt TS dat hij heroïne gebruikt? Ik kan dat nergens lezen hoor :confused:

Wist jij, AT, dat een drankverslaving heel erg moeilijk is om te kicken? Is echt een kutverslaving die er heel langzaam insluipt en heel moeilijk is te overwinnen. Ook daarvan krijg je lichamelijke afkickverschijnselen die er niet om liegen. En zie daarna de craving maar eens te weerstaan, want drank is echt overal...in de supermarkt, in de kroeg en als sociaal hulpmiddeltje bij recepties enz enz..
Lees er maar eens wat meer over.

Ik weet er (helaas) alles van met een moeder die nogal een glaasje teveel lust(te)...en daar nooit mee heeft kunnen stoppen. Jij praat altijd zo makkelijk, maar hebt er net iets te weinig verstand van denk ik weleens.

Kigh

Bewuste gebruiker

Sarori zei:
Angramar Temenos zei:
Ik zie dat je ook Heroine gebruikt, ben je daaraan verslaafd? Namelijk met de andere drugs stoppen (qua afkick/craving, die leegte opvullen is een ander verhaal) zal redelijk meevallen als je echt alles geeft....

Staat in zijn signature:
signaturevantopicstarter zei:
Did: Weed, Hasj, Alcohol, Speed, XTC, Cocaine, Poppers, GHB, DXM, MDMA Kristallen, Nicotine, Caffeine, Heroine, Ketamine

Sunseed

Belezen gebruiker

Motorhead, Je hebt in ieder geval al een veel groter schrijftalent dan je vriend/vriendin lalaloveyou :tongueout:.

Ik was ook normaal niet van plan om te reageren.
Mijn leven is net het omgedraaide, ik voel me niet altijd even goed. Mijn leven gaat in ups and downs. Soms ben ik blij, soms niet. De ups verdwijnen even snel als ze gekomen zijn, En omgedraait.

Daarom ben ik bang om "in de drugswereld te springen".
Ik ben bang dat die ups & downs , 90 % downs & 10 % ups gaan worren. Als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ik neem het risico wel eens :tongueout:. (Met LSD dan.)

Motorhead

Angramar Temenos zei:
Ik zie dat je ook Heroine gebruikt, ben je daaraan verslaafd? Namelijk met de andere drugs stoppen (qua afkick/craving, die leegte opvullen is een ander verhaal) zal redelijk meevallen als je echt alles geeft, maar heroine is de slang die je niet zo makkelijk afschudt. Als je het een paar keer hebt gehad snap ik, maar gebruik je het dagelijks/om de dag etc? Word je ziek zonder?

Ik heb wel eens heroine gerookt, maar 1 keer en nooit weer en dus nooit verslaafd aan geworden. ik kon maar aan die 1 keer en nooit weer makkelijk aan houde omdat het toch iets is waar echt niemand mij mee wil zien. en ja een biertje krijg je snel aangeboden he.

Sarori

Bewuste gebruiker

Kigh zei:
Sarori zei:
Staat in zijn signature:
signaturevantopicstarter zei:
Did: Weed, Hasj, Alcohol, Speed, XTC, Cocaine, Poppers, GHB, DXM, MDMA Kristallen, Nicotine, Caffeine, Heroine, Ketamine

You're right! Die had ik nou net niet gelezen, alleen zijn tekst :P Wordt tijd voor een brilletje :)

Amaranth

Bewuste gebruiker

Toen het er nog niet in stond, stond dit er al:

Het maakt me zelfs niet eens meer uit welke drugs ik gebruik ook al zuip ik me elk weekend naar de kloten of krijg ik heroïne voor me neus het maakt me niet uit als ik maar zo snel mogelijk alles vereten ben.

Sarori

Bewuste gebruiker

Had ik het toch goed gelezen Amaranth :grin:

Het is net zo'n zinnetje als : het dondert me allemaal niet meer, ook al valt er een vliegtuig op mijn huis of explodeert mijn gasleiding. Dat wil nog niet zeggen dat mijn huis nu geplet is of in rook is opgegaan :wink:

Motorhead zei:
Ik heb wel eens heroine gerookt, maar 1 keer en nooit weer en dus nooit verslaafd aan geworden....
Dat noem ik nou niet een heroïnegebruiker...

Ben ff checken of het dak nog op mijn huis zit :wave:

Bovenaan