.

SittaMan

Belezen gebruiker
Re: 2 problemen+vraag

Zoek je nou iets om gewoon te roken? Of zoek je iets waarmee je je wiet kan vermengen?

- Viltjes zijn geen tabakswaren, je kan ze dus zeker kopen als je 15 bent.
En je zoekt iets om te roken? Niet om bij je joint te mixen?
Rook het gewoon puur, of koop een pijpje, zeker aan te raden ;p

- Ga naar een park, in een bos, er zullen zoiszo wel een paar plaatsjes in je dorp zijn waar je ongestoord en met alle gemak kan genieten ;p
En als er iemand je ziet, zou ik het persoonlijkgezegt gewoon eerlijk toegeven: het zou nogal een raar zicht zijn om te zeggen dat je niet aan het blowen bent terwijl je een J in je hand hebt... ;p

- Ja, het is schadelijk voor je. Welliswaar niet 'super' schadelijk, maar ik dacht iets van een 40uur bij een roker zitten dat dat gelijk stond aan 1 of 2 sigaretten.
Nuja, ik hoop dat je hier een heeeel klein beetje aan hebt, want ik snap je vragen niet zo goed :wink:

ilyas

Bewuste gebruiker

Of je wilt roken moet je roken maar ik raad het niet aan. Voor je het weet rook je een pakje per dag. (of meer) Het kost enorm veel geld, het stinkt en het is slecht voor je longen. Begin er niet mee, hou het zoals het is. Waarom roken als het zonder ook perfect gaat?
Maar uit je post leid ik af dat je zal beginnen met roken. Dus stel dat je begint, je moeder kan je niet zomaar het huis uitgooien. Ik weet niet hoe het allemaal zit, maar het is praktisch onmogelijk als je ng geen 18 bent.

huis-tuin-en keukenmiddeltjes zijn er wel, kijk eens bij het subforum farmaceutische drugs. En ga eens een kijkje nemen in je medicijnkast en die van je grootouders. Let wel op, doe eerst wat research voor je iets neemt. Een trip naar het ziekenhuis lijkt me niet fijn, zeker in jou geval niet.
Maar, je bent nog jong, wacht er nog maar even mee. Ooit zal je me begrijpen waarom. Maak niet de fout die vele voor je hebben gemaakt. Ga zeer voorzichtig en wijs om met drugs.

Bij rokers zitten kan naar mijn mening niet echt kwaad. Zolang je niet elke dag van 'smorgends vroeg tot 'savonds laat in een rokerig café zit.
haha, ik denk er net aan, jullie mogen daar niet meer in roken. :grin: Eindelijk eens een voordeel om in belgië te wonen.

Arthur King

Wijs gebruiker

Zelf wilde ik ook een keertje roken en ik was hierover open tegen m'n ouders (maar ik heb ook relaxte ouders), maar al snel begon ik meer te roken (gelukkig ben ik weer gestopt). Probeer echt maat te houden, al moet je natuurlijk zelf weten wat je doet.

Ik begrijp dat je wilt experimenteren met verschillende drugs, maar ik zou uitkijken met huis-tuin- en keukenmiddeltjes. :kots:

Recreatief gebruik van wiet kan, naar mijn mening, geen kwaad. Hiermee maak je iig kennis met drugs. :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod

iWannaGetHIGHHpleaz zei:
hallo mensen,
jullie helpen me echt :) , superr bedankt! maar wie nog wat weet, vooral blijven posten :grin:
enne mn moeder zet me ECHT het huis uit hoor.. heeft ze al eerder een weekje gedaan. ze is zo ontzettend anti roken/drugs/enz (zelfs doktersmedicijnen) dat ze er nooit achter mag komen.. misschien als ik uit huis ga als ik 17 benfzo :). en bij mn vader kan ik ook nie aankomen. wil ik ook niet xD
weet iemand trouwens of thee smoken ook zin heeft? hebben wij namelijk veel van. :)
enneh om eerlijk te zijn wil ik wel roken.. alleen kan niets kopen enzo. jeemig ik zal wel ziek zijn want ik vind die rook zelfs lekker ruiken :confused:
verder ben ik ook vaak depressief en lijkt het me gwoon eens fijn lekker 'weg' te zijn. (nee.. ik krijg geen antidepressiva. mag niet van mn ouders, zelfs een paracetamol krijgen is voor mij een hele opgave zeuren-zeuren-zeuren..)
najah. wie nog wat weet.. !! :grin:
xxx

edit:
roken is slecht voor je jah, maar dood gaan we allemaal. :grin:

1. als je al een aantal keer bij 'de stoere rokers' hebt gezeten heeft je moeder allang geroken dat je hebt gerookt/in de buurt van bent geweest aan je kleren.

2. Roken is niet stoer, slecht voor je en nutteloos.

3. Je bent te jong voor wiet, laat staan te experimenteren met andere 'huis tuin en keuken' middeltjes.

4. Thee kun je roken ja, het is alleen totaal nutteloos en ZEER slecht voor je longen.

5. Als je er zoo verschrikkelijk bang/paranoide van word dat je moeder er achter komt dat je rookt, waarom neem je dan het risico? Het hoort bij de pubertijd maar, en dit klinkt heel cliche, later zul je beseffen dat je alleen je eigen loopt te zieken.

6. Als je vaak 'depressief' bent zal IEDEREEN het je afraden om wat dan ook voor drugs te gebruiken, het maakt het alleen erger en je zult er dan vast en zeker verslaafd aanraken. Drugs zijn er nog voor om 'even helemaal weg te zijn'.

Exceptional Insight zei:
donaldduck zei:
Volgens mij zie ik een nieuw scenemeisjedana :grin:
Nee, zij had wel ballen. Deze wil graag stoer zijn maar durft niet, veel dieper kun je niet zinken geloof ik.

... ach, t maakt ook niet zo veel meer uit. ben al aan het roken hoor, en t gaat mij niet op stoer zijn. wrom rook jij? daarom. heb intussen al geblowd. red t wel.
anyway, thanx voor de help van de serieuze mensen hier
(niet degene met alleen kritiek, nee, DAT helpt met je zelfvertrouwen.)
doegg.

Dubz

Bewuste gebruiker

iWannaGetHIGHHpleaz zei:
Exceptional Insight zei:
donaldduck zei:
Volgens mij zie ik een nieuw scenemeisjedana :grin:
Nee, zij had wel ballen. Deze wil graag stoer zijn maar durft niet, veel dieper kun je niet zinken geloof ik.

... ach, t maakt ook niet zo veel meer uit. ben al aan het roken hoor, en t gaat mij niet op stoer zijn. wrom rook jij? daarom. heb intussen al geblowd. red t wel.
anyway, thanx voor de help van de serieuze mensen hier
(niet degene met alleen kritiek, nee, DAT helpt met je zelfvertrouwen.)
doegg.
Als je nog 90 gram wiet wil, heb ik een goede tip voor je.

Jowdy37

Belezen gebruiker

vandaag vraagt hij "hoe begin ik met roken" en binnen 2 maanden vraagt hij "hoe raak ik er vanaf".... nouja, niet aan beginnen, stoppen wil iedereen vroeg of laat...

afraidtech

Bewuste gebruiker

ik rook inmiddels 13 jaar, met heel veel verschillende stop pogingen, kan er maar niet vanaf blijven :grin: dus ik heb de hoop opgegeven :grin:

dus begin er niet aan jij :grin:

Bovenaan