2C-B dosering

Muzyk

Experimenterende gebruiker
Wat is een redelijke dosering als je 2C-B voor het eerst gaat gebruiken door middel van een bommetje (vloeitje/ capsule)?

Ik zat zelf te denken aan 20mg.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wij hadden 2-CB pillen van 12mg. Ik ben een behoorlijk ervaren gebruiker, en toch ben ik blij dat ik met 1 pil begonnen bent. Vond het al best heftig.

Als je voor het eerst 2-CB wilt gebruiken zou ik aanraden om te beginnen met 10 tot 15mg, je kan altijd bijnemen maar als het erin zit krijg je het er niet meer uit :wink:

jaapi

Belezen gebruiker
ik start meestal met 15 mg, en doe er dan 7 bij wanneer het vol effect heeft en ik die behoefte heb.

het is appart spul, bij de 15 mg is het relaxed, love en vrede achtige effecten. En wanneer ik die 7 erbij pak ga ik gewoon trippen. Het is een andere ervaring, dus hangt een beetje van je doel af.

Als je richting de 30 mg gaat is het verstandig een sitter/valium/ervaren tripper bij de hand te hebben.

Muzyk

Dus als ik jullie reacties door lees is 20mg 2C-B iets teveel voor een eerste keer? Of is het te doen?

Ben verder nogal onervaren met drugs.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Muzyk zei:
Dus als ik jullie reacties door lees is 20mg 2C-B iets teveel voor een eerste keer? Of is het te doen?

Ben verder nogal onervaren met drugs.

Dan zou ik inderdaad minder dan 20 pakken. Vooral de eerste keer, en omdat je onervaren bent met drugs. Zoals hierboven ook staat zou ik dan ook voor 10 tot 15mg eerst. Bijpakken kan altijd nog.

Enjoy!

Muzyk

Bedankt, zal er nog even over denken! :)

Had trouwens ergens gelezen dat bijpakken met 2C-B niet zoveel effect heeft, of klopt dat niet?

jaapi

Belezen gebruiker
Muzyk zei:
Bedankt, zal er nog even over denken! :)

Had trouwens ergens gelezen dat bijpakken met 2C-B niet zoveel effect heeft, of klopt dat niet?

dat is onvolledig,

je hebt na je eerste dosis een opbouw van een half uur/uur, daarna werkt het een uur of 4, daarna een uurtje of wat afbouw.

bijpakken om het tripeffect te verkrijgen, of intenser te ervaren doe je zodra het volledig werkt, dus na de opbouw. En voorzichtig. Dan werkt het vrij snel, en heeft het veel effect.

Bij xtc/speed/coke pakt men ook weleens bij om het effect te verlengen. Dat doen ze tegen de tijd dat het effect van het desbetreffende spul afneemt, en ik ervaar dat als minder effectief bij 2-cb

Muzyk

Bedankt voor deze nuttige reactie! :)

Als ik zou willen bijpakken, hoeveel mg zou ik dan moeten nemen? Ik start met ongeveer 15 tot 20mg.

Braindead

Newbie
als het je bevalt zou ik dezelfde dosis gewoon bij pakken wel pas na de piek dan weet je wat je ongeveer kan verwachten 2-cb heeft mij echt wel verbaasd dosis van 60mg , en toen was ik echt verzadigd zoveel hallucinaties en tracers dat ik blij was dat ik niet nog een dosis van 40 had bijgepakt !

nog wel over nagedacht had de capsule al klaar gemaakt , maar uiteindelijk
ging het best neet , als ik meer had genomen had ik net zo goed mijn ogen dicht kunnen doen want met ogen open had ik ook niks meer kunnen zien . let op dosis van 60mg is best extreem en ok alleen aan te rade als je al kennis hebt gemaakt met het stofje en als het bevallen is !

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik ga ook binnenkort met mijn huisgenootje 2cb proberen en we hebben pp 3 pillen van 5mg. De vriend van wie ik ze kocht raadde me aan om gewoon meteen 2,5e pil te nemen en dat laatste halfje weg te mieteren.
Maar is het niet beter om gewoon te beginnen met 2 pillen en later eentje bij te nemen? Ik dacht dat tussen de 10 en 15mg in het chillst is, of is dat heel weinig? Als ik jullie zo hoor praten....

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Prima dosis, vooral voor de eerste keer. Ik heb meestal 12mg pilletjes, dat vind ik voldoende. Je kunt altijd bijpakken maar als het er eenmaal in zit kan het er niet meer uit :wink:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik ben uiteindelijk begonnen met 10mg en heb later nog 5mg bijgenomen, toen de effecten verminderden, maar ik merkte daar eigenlijk niks meer van.
Volgende keer ga ik denk ik wel 12 of 15 nemen.

MisterJ

Mijn eerste keer 2CB, lees afgelopen vrijdag. Ben ik begonnen met 3 pillen van 5 mg 't stuk, ben ik goed hard op gegaan in 't begin toen het afnam, nog een pil van 5mg geslikt en toen nog ff lekker door getript tot in de ochtend.

Vlindertje91

Hey, ik wil binnenkort ook 2c-b gaan doen, en als ik het goed begrijp is 10-12 mg een goede dosis om mee te beginnen? Mijn vriend en ik hebben verder alleen nog ervaring met MDMA en GHB dus dit is een hele nieuwe wereld voor ons. En bijpakken na de piek, maar vóórdat het uit begint te werken?

En wat ik me ook af vraag: hoe groot is de kans dat je slecht gaat? Dus een bad trip? En wat kun je daar het beste tegen doen? Is het verstandig dat er iemand bij is die niets op heeft? Zijn er nog bijwerkingen te verwachten? Zo ja zijn daar nog dingen voor om de bijwerkingen te verminderen?

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Vlindertje91 zei:
Hey, ik wil binnenkort ook 2c-b gaan doen, en als ik het goed begrijp is 10-12 mg een goede dosis om mee te beginnen? Mijn vriend en ik hebben verder alleen nog ervaring met MDMA en GHB dus dit is een hele nieuwe wereld voor ons. En bijpakken na de piek, maar vóórdat het uit begint te werken?

En wat ik me ook af vraag: hoe groot is de kans dat je slecht gaat? Dus een bad trip? En wat kun je daar het beste tegen doen? Is het verstandig dat er iemand bij is die niets op heeft? Zijn er nog bijwerkingen te verwachten? Zo ja zijn daar nog dingen voor om de bijwerkingen te verminderen?
Op 2c-b kan je, tenminste op dit soort dosissen, nog wel redelijk normaal nadenken. De "mindfuck" (rare gedachtes, heftige emoties) van bijvoorbeeld paddo's heb je niet zo. Het blijft natuurlijk wel een tripmiddel, dus het is wel verstandig om het de eerste keer niet op een druk feest ofzo te doen maar gewoon rustig ergens thuis of op een mooi plekje buiten.

Qua bijwerkingen heb ik wel soms last van maagkrampen en misselijkheid, dit is wel alleen tijdens het eerste half uur tot uur. Dus als je daar last van hebt: hou in gedachten dat het wegtrekt. Het beste is om te zorgen dat je maag niet leeg is, maar dat je ook niet net gegeten hebt (dan duurt het uren voor het werkt). Als je iets van 2 uur van tevoren licht gegeten hebt is het prima. Bijpakken lijkt mij niet nodig hoor. Ik zou gewoon 1x 12mg nemen.

Een nuchter iemand is niet echt noodzakelijk denk ik. Ik word altijd erg vrolijk van 2c-b in ieder geval.

Digitalism

Belezen gebruiker
KlaasVaak zei:
Vlindertje91 zei:
Qua bijwerkingen heb ik wel soms last van maagkrampen en misselijkheid, dit is wel alleen tijdens het eerste half uur tot uur. Dus als je daar last van hebt: hou in gedachten dat het wegtrekt.
Dat is niet waar. Misschien dat dat bij jou steeds het geval is geweest, maar zelf heb ik dat helaas anders ervaren. Tijdens het opkomen is de misselijkheid bij mij ook het meest aanwezig, maar soms blijf ik er gedurende de trip last van hebben.

spacebilly

Belezen gebruiker
Ik ga het binnenkort ook doen en heb 5 gram besteld ( minder kon niet) maar hoe wegen jullie de dosering? Met een digitale weegschaal? Maat van me heeft er wel een, maar niet die precies op de mg afweegt.
Gr!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
spacebilly zei:
Ik ga het binnenkort ook doen en heb 5 gram besteld ( minder kon niet) maar hoe wegen jullie de dosering? Met een digitale weegschaal? Maat van me heeft er wel een, maar niet die precies op de mg afweegt.
Gr!

Aanschaffen die hap, altijd handig! Op eBay kun je ze krijgen vanaf 2 a 3 tientjes... Smartshops hebben ze ook altijd. Ga het niet op de gok doen in ieder geval, het verschil tussen 10 en 30mg is maar heel klein en het maakt een enorm verschil!

Realities

Belezen gebruiker
Heb alleen de vraag van de TS gelezen, maar voor de eerste keer lijkt 20 mg me wat te hoog.
Beter tegen de 10 mg zitten vind ikzelf dan, 12 mg bv.

Everio

Bewuste gebruiker
jaapi zei:
Dat doen ze tegen de tijd dat het effect van het desbetreffende spul afneemt, en ik ervaar dat als minder effectief bij 2-cb

Het is dat je zegt dat jij het zo ervaart, ik ervaar anders hoor.

Ik doe wel eens een pcb dagje, dan beginnen we met 25mg oraal en 10mg snuiven, zodat het sneller werkt. Als het effect minder wordt weer 25mg, de helft snuiven, de helft oraal. Als de behoefte er is daarna nog een keer 10-15mg snuiven als het effect minder wordt. Of eindigen met wat lijntjes keta om het wat door te trekken.

12-15mg is ideale beginnersdosis.

Bovenaan