1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Handboek 2C-B Veel gestelde vragen, alles voor je eerste keer.

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door Bobsacamano, 26 mei 2016.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Trinity

Trinity Belezen gebruiker

Nou, intussen de eerste keer 2cb gehad! Zie onder tripreports voor het volle verslag.

Vond het een bijzondere ervaring, maar het echte trippen stelde niets voor in vergelijking met truffels/LSD. Dat zal ad dosering gelegen hebben. 21mg 2cb gedaan. Da's dan toch nog te licht. Wel trippy gevoel en effecten gehad, maar slechts licht.
    Vond ook dat het geheel best wel snel voorbij was (net meer dan 4 uur). Dat had ik met truffels ook al, waar iederen van zegt dat het 'wel 4-6 uur duurt' (ben ik met 3 uur volledig uit). Wel voor herhaling vatbaar en lijkt me echt super om te combineren met XTC. Dat gaan we binnenkort doen :mrgreen:

2. Helenas

Helenas Bewuste gebruiker

Over 2 weken ga ik xtc met 2cb combineren voor het eerst. We zitten te denken aan eerst de xtc en dan de 2cb. Iemand ervaringen/tips? Wanneer de 2cb innemen en moet deze dosis dan minder zijn dan wanneer ik alleen 2cb neem? Alvast bedankt :)

3. benniesmitters

benniesmitters Bewuste gebruiker

2cb blijft sowieso minder echt trippen. Het kan wel maar je word er veel sneller vaag van vind ik.

4. Trinity

Trinity Belezen gebruiker

Mooi dat je deze combi aangaat! Ik ga het zelf binnenkort ook doen. In die zin heb ik nog geen ervaring met deze combi.

Obv wat ik onderzocht heb en andere ervaringen zou mijn advies zijn (wat ikzelf ga doen):
    - Zorg dat je ruim 1,5 uur voor inname niets gegeten hebt (drinken is OK)
    - Start met 2cb (dosis afhankelijk van effect dat je wenst)
    - Dit zal 45-90 minuten duren voor inwerking
    - Na 2,5 uur neem rond of tot 120mg MDMA :xtc:
    Dit is voor een gemiddeld persoon tot zo'n 1,5x zijn lichaamsgewicht (in mg/kg) en meer dan
    voldoende. Je zit dan rond de piek van de 2cb.
    - 2cb bouwt nu af en de XTC komt op (tot ook zo'n 90 minuten)
    - vervolgens nog 4-5 uur plezier! :tearsofjoy:

Als iemand een beter advies heeft, laat graag horen!

Succes en laat je ervaring weten!

5. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Ik heb het twee keer gedaan. De eerste keer merkte ik echt niks van d 2CB en de tweede keer wachte ik net te lang dat het niet echt een flip of een combinatie was.

Als ik jou was zou ik eerst de 2cb nemen en een uur nadat het begint te werken neem je de X

Zo rol je wat meer over naar mijn idee.

6. Helenas

Bedankt voor jullie advies! We gaan het met 4 goede vrienden doen en zij willen graag eerst de xtc nemen dus ik denk niet dat ik het nog omgedraaid krijg. Het idee is dat je je dan helemaal chill en fijn voelt voor de 2cb. Zij hebben weinig ervaring daar mee en vinden het een beetje spannend :) Is eerst xtc en dan 2cb echt een no-go of kan dat ook net zo leuk zijn?

7. ooscaar

ooscaar Wijs gebruiker

Andersom, zoals jouw plan was, lijkt me persoonlijk een stuk prettiger. Ongeveer vier uur na inname begint MDMA vaak wel flink af te nemen, wat kan zorgen voor wat minder vrolijkheid. Op deze mindere vibes zit je wellicht niet te wachten tijdens een 2C-B tripje. Vaak genoeg is het 2C-B gevoel ook al erg afgenomen drie uur na inname, dus 2C-B en 90 minuten later MDMA lijkt mij ideaal. Zelf heb ik ooit 4-FA met 2C-B gecombineerd, gelijktijdig ingenomen, en dat beviel ook erg goed. Op die manier mis je alleen wel een beetje het flip-idee.

8. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Ben ook voorstander van eerst 2CB en dan X. Klapt er altijd lekker in en euforie gegarandeerd van een kleine dosis mdma...

9. Helenas

Ik ben net wakker :) echt een heerlijke dag/nacht gehad! Eerst de 2cb gedaan en later de xtc en dat ging bij iedereen super goed. Hard gelachen en gechillt. Super mooi om met zn 8en op één lijn te zitten :)

10. t3ll4v1st

t3ll4v1st Experimenterende gebruiker

Holy shit, dit slaat echt de spijker op z'n kop wat mij betreft.
    Mijn eerste keer 2-cb in een club was echt precies wat je hier omschrijft. :tearsofjoy: :tearsofjoy:

11. autysd

autysd Bewuste gebruiker

ik zag 2C-B als experiment op spuiten en slikken en de gebruiker had alleen pret, geen enkel nadeel, ook geen kater
    het product werd wel eerst getest en een verantwoorde newbie dosis werd gekozen

12. Zweibeiner

Zweibeiner Bewuste gebruiker

Heb laatst 7mg genomen. Wat had ik de tijd van mijn leven zeg haha.
    Alles was leuk, ik heb non stop gepraat over van alles. Ik zat ook heel vaak te giechelen, en ik voelde me gewoon helemaal heerlijk, ook mijn energie lag hoger. De effecten voelde ik maar minimaal maar de effecten op mijn gemoedstoestand waren er zeker. Met deze dosis snap ik ineens waarom mensen het met MDMA vergelijken (nog steeds lijkt het niet op elkaar maar toch)
    Daarvoor 2x 14mg gedaan en toen voelde ik duidelijk meer in mijn lichaam. Het slokte mijn energie ook snel op wat ik niet fijn vind en dat lag toch dichter bij trippen aan.

Voor nu ben ik overtuigd van 7mg 2-cb. Heerlijke dosis om net even die scherpe randjes eraf te halen en je gemoedstoestand net even een plateau hoger te brengen zonder dat je nu echt de effecten van het stofje voelt.

13. autysd

autysd Bewuste gebruiker

goed om dat verschil te noemen 7-2x14
    dit stofje blijft op mijn bucket-list :rockband:

14. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Wat betreft volgorde:
    Ik heb afgelopen weekend 8mg 2C-B en 90mg XTC tegelijk genomen, en na tweeëneenhalf uur 90mg XTC bijgepakt. Dit beviel enorm!
    De 2C-B en XTC vulden elkaar perfect aan, en het bijpakken verlengde ook de visuals en meligheid van de 2C-B.
    (Trip report: https://drugsforum.nl/threads/2c-b-xtc-neon-tekenfilms-in-een-donkere-partytent.61294/)

Jammer dat je zo lang moet wachten voor je weer kunt, ik heb zin in de volgende keer! Ik denk dat ik dan 25/30mg 2C-B + 90mg XTC neem en 2x 30mg XTC bijpak om te verlengen.

Iemand anders die de twee tegelijk heeft genomen?

15. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Ikzelf heb echt een flip gedaan, wat wil zeggen dat je eerst enkel de piek van de een ervaart en wanneer de piek is afgelopen de piek van de ander binnenkomt.

Op T+0 heb ik toen 95mg MDMA genomen. Op T+1.5 ongeveer 48mg MDMA. Op T+3.5 ongeveer 48mg MDMA. Op T+5 25mg 2C-B. Op die manier heb ik eerst gewoon de MDMA ervaring gehad en toen ik merkte dat de piek van de MDMA begon af te nemen heb ik de 2C-B ingenomen. Hierdoor ging ik van de MDMA piek over in een fijne combinatie met veel synergie en uiteindelijk over in de 2C-B piek waarbij de MDMA steeds iets meer richting de achtergrond ging. Het vette aan deze manier is dat je in feite 3 ervaringen hebt die avond, eerst MDMA, dan MDMA plus 2C-B en daarna 2C-B.

Fenrir vindt dit leuk.
  16. Fenrir

Dat hoor ik inderdaad van wel meer mensen! Ik zal nog wel eens "goed" nexus flippen.

17. Psychedelibee

Ik kan het zeker aanraden. Er is natuurlijk niet perse een 'goede' manier, maar het idee van de flip is wel dat de ene piek in de andere piek overflipt om het maar even zo te noemen.

Met name bij de candy flip lees ik ook vaak dat wanneer beide samen pieken dat dit eerder storend is omdat ze dan een beetje met elkaar in gevecht zijn voor dominatie. Bij de nexus flip laat het samenvallen van de pieken niet echt een probleem te zijn, denk omdat MDMA en 2C-B veel dichter bij elkaar liggen qua effect.

Fenrir vindt dit leuk.
  18. Fenrir

Ik ben zo iemand die altijd zelf het wiel moet uitvinden, maar als ik achteraf ongelijk blijk te hebben geef ik dat wel toe. Ergens in mijn toekomst probeer ik dus zeker de "goede" nexus flip.

Kijk, dit is hele nuttige info (zeker gezien de interesse die ik ook in de candy flip heb). Ik zal de verschillende effecten waarschijnlijk eens ervaren en vergelijken als ik tijd/zin/gelegenheid heb, ook ergens in de toekomst.

19. Secoo

Secoo Newbie

Ik heb een 6-tal jaar geleden 1 keer 2-cb gebruikt samen met een vriendin, dit was rond de 20 mg geloof ik met een extra inname van 10 mg. Het effect viel ons enorm tegen. Wat ik me nog kan herinneren was een schilderij met twee handen die steeds elkaar de hand schudde maar verder was het gevoel voor ons te verwaarlozen. Aangezien paddo's bij mij ook altijd tegen gevallen zijn had ik op voorhand al wat XTC-pillen meegenomen voor het geval dat..

De 2-cb leek uitgewerkt te zijn en we waren teleurgesteld. Tijd voor XTC! Dit werkte naar behoren. Totdat de vriendin in kwestie, 2 à 3 uur na inname, besloot om nog wat 2-cb te nemen. Hier reageerde ze erg enthousiast op en raadde mij aan om dit ook te doen. Het resultaat was dat ieder lichtpunt in de kamer meerdere lichtpuntjes er omheen kreeg (zoals een tripbril doet maar dan zonder het regenboog effect). Maar wat mij pas aan het eind van de nacht opviel, was dat het lekkerste deel van de XTC-trip veel langer was blijven pieken!

Deze zomer ga ik de nexusflip nog een keer overdoen, ditmaal op een festival :sunglasses:

20. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

Betekent dit dat je je tussenpoos tussen twee MDMA/XTC ervaringen niet hoeft te onderbreken, omdat je serotonine peil niet doet dalen? Is dit ook de reden dat het als een vervanger voor MDMA/XTC wordt gebruikt, of is dat omdat de ervaring gewoon op een andere manier leuk is?

21. zijn er nog mensen wakker hier?

22. Sally Tessio

Hoort er bij de negatieve effecten niet ook verwijde pupillen te staan? Kan iemand me überhaupt een idee geven hoe erg de pupillen verwijden bij gebruik van 2CB ten opzichte van mdma?

23. Fenrir

Verwijde pupillen krijg je wel van 2C-B ja. Ik zou het eerder fysieke effecten noemen dan negatieve.

Ik heb even mijn oogjes uit wat foto's geknipt voor je, de kwaliteit is niet denderend maar om je een idee te geven.

MDMA:
    2C-B:

2C-B verwijdt mijn pupillen wel iets, maar lang niet zoveel als MDMA.

24. Sally Tessio

@Fenrir Thanks brother, een concreet voorbeeld helpt zeker. Er is wel een duidelijk verschil te zien, dat is goed om te weten. De verwijding verschilt heel erg per persoon. In mijn geval is de verwijding heel extreem en verdwijnt bijna al het blauw uit mijn ogen. Ik heb daarbij ook nog eens een vrij strak gezicht - strakke kaaklijn, ietwat diepliggende ogen, duidelijke jukbeenderen, etc. - waardoor het er ingevallen uitziet zodra mijn kaakspieren aanspannen en mijn pupillen verwijden. Ik ben die guy die echt met enorme doppen rondloopt, ondanks dat ik vrij redelijke hoeveelheden mdma neem. Aan het begin van een avondje mdma heb ik best wat aanspraak of wordt er gezegd dat ik er goed/leuk uitzie. Aan het einde van een avondje mdma verdwijnt dat en hoor ik alleen maar dat men al aardig wat mdma doppen heeft gezien op een avondje, maar dat ik wel echt de kroon span. Voor mij is het naast een fysiek effect dus ook een negatief effect. Ik zou het er persoonlijk wel tussen zetten, omdat sommige mensen het een afschrikwekkend gezicht vinden.

25. Psychedelibee

Ik vermoed dat het met 2C-B ook wel van de dosis en de persoon afhangt. Met 60mg 2C-B had ik in ieder geval net zulke absurde doppen als met MDMA. Maargoed dat soort doseringen zijn ook niet echt normaal meer en zul je zeker niet op een feest doen.

26. Sally Tessio

Ah, oke, goed om te weten. Makes sense. Ik zou inderdaad ook niet met dergelijke doseringen aan de haal gaan, dus dan zal het wel meevallen. Thanks!

27. Sannetje

Sannetje Experimenterende gebruiker

Wow. Na het lezen van deze post wil ik het toch wel graag een keer proberen !

Ik gebruik meestal xtc, ook wel is coke en speed gedaan. Nog nooit trip middelen gebruikt. Wellis gehallucineerd op xtc, wat ik als prettig ervaren heb. Maar echt trippen lijkt me toch wat heftig..

Is het een gek idee om een kleine dosis 2cb te nemen op een techno feestje om net dat leuke randje te krijgen zonder dat je de controle over de werkelijkheid kwijt bent? Ik neem aan dat je met je mindset de trip super goed kan sturen ben hier ook niet bang voor. Maar is het mogelijk een lichte dosering te nemen waardoor je alleen de vrolijkheid en grappigheid voelt en misschien wat mooie kleuren en geluiden idk. Ik wil alleen niet gaan tot paarse kabouters zien ofso.. Ik wil het een beetje onschuldig houden. En zou ik dit dan kunnen combineren met cafeïne om me wat energie te geven? Of speed?

Ik zoek naar een soort vervanger voor xtc wanneer ik 2 maanden moet wachten elke keer. Speed valt me een beetje tegen, maar echt ziek hard trippen en geen controle over mezelf zie ik ook niet zitten..

Help?

28. TechnoChicken

TechnoChicken Bewuste gebruiker

Ik vind 2cb persoonlijk erg leuk! Ik heb dit 4 keer gedaan waarvan 1 keer echt goed. De andere 3 keer had ik net te weinig voor mijn doen genomen omdat ik ze niet had laten testen en dus niet wist hoeveel mg er inzat.. (heb me overigens wel lekker gevoeld die avond, veel gelachen) bij die ene keer dus wel en heb toen 36 mg genomen. Zag alles in patroontjes, alsof er een soort lens over mn oog zat met patroontjes. Heel vaag. Golvende muren en geluid klonk anders. Ook voelde mn neus heel klein en was mn ene hand groter. Verder heb ik me dood gelachen om alles en was ik echt super vrolijk. Wel kreeg ik na een tijdje erg pijn in mn voorhoofd, daar heb ik me wel aan geërgerd. Oh en niet te vergeten : geen kater de volgende dag :smiley:

Of je het kan combineren met cafeïne of speed weet ik niet. Lijkt me niet verstandig! Maar misschien weten andere hier van die combinatie af.

Ik weet bijna zeker dat als je gewoon een goede dosering neemt je er niet bang voor hoeft te zijn dat je de controle kwijt raakt. Wel is hier de juiste setting natuurlijk voor nodig en moet je lekker in je vel zitten!

Sannetje vindt dit leuk.
  29. Sannetje

Sannetje Experimenterende gebruiker

@TechnoChicken mmm klinkt leuk en een goed idee voor een eerste keer trip middel. De setting is thuishaven, aangezien je techno chicken heet zal je wel weten wat dat is neem ik aan?

Ik heb voorkeur aan gebruiken op feestjes ipv thuis. Thuis ben ik me veel te bewust van alles en ga ik te hard nadenken en maak ik mezelf gek. Vind het fijn op een feestje met lieve mensen om me heen en een idee van dat ik genoeg afleiding heb als ik even niet zo lekker ga. En op de een of andere manier stelt het me heel erg gerust dat er ehbo aanwezig is mocht ik een teen breken.

Ik ga zeker nadenken of ik dit wil gaan doen!

30. TechnoChicken

TechnoChicken Bewuste gebruiker

Ohhh heel nice! Betreft het thuis gebruiken geef ik je wel gelijk, een festivalletje is dan de beste plek.

Sannetje vindt dit leuk.
  31. Mercedesz

Mercedesz Belezen gebruiker

Leuke beschrijving!
    Heb alleen zelf een hele slechte ervaring met 2-CB en het leek zeker niet op XTC. Euforie, blijheid en al die andere dingen gebeurde niet maar voelde me heel klote. ( Lees mijn 2-CB ervaring )

Sannetje vindt dit leuk.
  32. PerfectChaos

PerfectChaos Newbie

Goeiemorgen,

Volgende week zaterdag word mijn eerste keer 2c-b. Ik ga dit nemen samen met mijn vriendin en een goede vriend van ons. Ik ben erg ethousiast geworden na het lezen van het boek PiHKAL van onze held Shura. Verder heb ik ervaring met: psilocybine (truffels), MDMA (xtc), amfetamine, ketamine, zowel recreatief en zoals voorgeschreven gebruik van methylfenidaat and last but not least wiet.

Een tijd geleden 2c-b gekocht, werd verkocht als 19-21 mg. Na het testen bleek er 9 mg werkzame stof in te zitten, laat dus altijd je drugs testen het kost niks en is een kleine moeite. We nemen ieder 2 pillen van 9 mg wat dus uitkomt op een dosis van 18 mg.

Ik heb mijzelf, naar eigen zeggen, goed voorbereid door veel reports te lezen en allerhande boeken over deze stof en drugs in het algemeen.
    Nu is mijn vraag: Welke activiteiten zijn leuk om te doen tijdens de trip? Er is een mogelijkheid om te gaan schilderen want we nemen het in een thuissetting.
    En hebben jullie verder nog tips? denk aan eten, glowsticks en dat soort dingen...

Na afloop zal ik een report schrijven en uploaden, mocht ik dit vergeten schroom dan niet om een berichtje te sturen.

Sannetje vindt dit leuk.
Laden...