2C-E Vraagje

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Net een tripreport gelezen van bobsacamano over 2C-E. En wat een tripreport was dat zeg. Erg goed geschreven en het heeft mij erg nieuwsgierig gemaakt. Bedankt voor het delen!

Nu mijn vraag, is het verstandig als redelijk onervaren tripper ( 4x truffels en 1x 2CB ) 2C-E te nemen? Ik zag dat bobsacamano 18 mg genomen had dus ik zat zelf te denken aan 10mg.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vraag :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
2C-E is wel een wat zwaarder tripmiddel dan bijvoorbeeld 2C-B, maar als je niet teveel neemt moet het prima te handelen zijn denk ik. 10mg is nog een redelijk bescheiden dosis in ieder geval.

Wat voor doseringen truffels of 2C-B heb je eerder gedaan? Geeft een beetje een referentie kader.

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Fijn om te horen!
2C-B had ik 2 nijntjes op. Ik weet niet hoeveel mg erin zat. Erg dom maar toen had ik nog weinig verstand van drugs. Wel eerst 1 pilletje genomen en 2,5 uur later eentje bijgenomen. Helaas vrij weinig van gevoeld toen.
Truffels (atlantis) eerste keer begonnen met 10 gram en daarna 5 gram bijgepakt.
de andere keren truffels (mexicana en atlantis) heb ik tussen de 15 en 23 gram gepakt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik weet niet of ze allemaal hetzelfde zijn, maar ik heb zelf rode nijntjes gehad en die zijn naar een testcentrum geweest en getest op 12mg 2C-B (en er zat een heel klein beetje mdma in: 0,2 procent of zo).

Bobsacamano

Badass junkie
Super leuk om te lezen dat mijn report zo goed is bevallen dat je het zelf wilt proberen. Ik was toen niet heel veel meer ervaren als jij maar ik was er wel echt klaar voor. Ik had me heel goed ingelezen in alles. 10-15mg is een gemiddelde dosis en denk dat het heel goed te doen is. Ik heb toen ietsje meer gedaan omdat ik niet wou dat het tegen ging vallen gezien je er zo lang mee bezig bent.

Uiteindelijk heb ik iets van 12-14 uur getript. Ik was wel heel blij dat ik het samen met een vriendin deed met wie ik heel goed kan. Het was heel bizar en zou het niet alleen willen hebben gedaan.

dus je kunt het vast wel aan maar houd rekening met de duur en de omgeving. En het is een moeilijk stofje om af te wegen wees hier voorzichtig mee.

Nijntjes zijn er in allerlei kleuren en hoeveelheden.

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Ik weet bijna zeker dat ik er klaar voor ben. Dit zal ik echter pas echt weten als ik eenmaal aan het trippen ben. En voordat ik iets neem lees ik me altijd heel goed in dus dat zal ook wel goed komen.

Verder ga ik dit ook echt niet alleen doen. Ik ga dit met2/3 vrienden gebruiken. En wij hebben een weegschaaltje die tot op de mg gaat dus dat moet ook vrij weinig problemen mer zich meebrengen.

Ik doe altijd drugs in een vertrouwelijke omgeving en wil juist lang trippen. Hopelijk krijg ik ongeveer dezelfde effecten als jij dan weet ik dat ik een top avond heb.

Over de nijntjes. Het was een soort lichtbruine kleur.

Bobsacamano

Badass junkie
De kleur zegt nog niet zoveel van een pil alleen testen.

Maar dan kun je alsnog het beste alles in één keer afwegen en dan delen in 4 lijntjes en die dan oplossen in water. Je kan ook snuiven maar goed dat schijnt nogal pijnlijk te zijn. Duurt je trip wel korter.

have fun

JackHerrer zei:
Ik weet bijna zeker dat ik er klaar voor ben. Dit zal ik echter pas echt weten als ik eenmaal aan het trippen ben. En voordat ik iets neem lees ik me altijd heel goed in dus dat zal ook wel goed komen.

Verder ga ik dit ook echt niet alleen doen. Ik ga dit met2/3 vrienden gebruiken. En wij hebben een weegschaaltje die tot op de mg gaat dus dat moet ook vrij weinig problemen mer zich meebrengen.

Ik doe altijd drugs in een vertrouwelijke omgeving en wil juist lang trippen. Hopelijk krijg ik ongeveer dezelfde effecten als jij dan weet ik dat ik een top avond heb.

Over de nijntjes. Het was een soort lichtbruine kleur.

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Ik had ze eigenlijk ook moeten laten testen maar toen wist ik nog niet eens dat dit kon. Heb me ook veel te weinig ingelezen over 2CB. Erg dom achteraf maarja nu gebeuik ik alles in ieder geval wel verstandig.

En bedankt voor de tip. Ik zal het gewoon oplossen in water. Veel fijner dan snuiven.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik raak ook geïnteresseerd in 2C-E door dit topic. :P Ik heb trouwens wel een mg weegschaaltje, maar dat is zo'n goedkoop ding. Is het echt niet aan te raden om zo een te gebruiken?

Bobsacamano

Badass junkie
Zon mg weegschaal is zelden heel goed. 2CE is neit heel duur dus ik raad je aan om bijvoorbeeld het drie dubbele af te wegen dan wat je nodig hebt. Dit in water te doen en dan met een ml spuitje het water weer afmeten.

Bijvoorbeeld 45mg in 30ml water en dan zorgen dat het goed oplost. Dit duurde bij mij een paar minuten het lost wel op maar moeilijk. En dan 10ml water afmeten met een spuitje en dat tot je nemen. Meest betrouwbare manier.

Ik doe dit bijv met Etizolam en alcohol.

Mindless zei:
Ik raak ook geïnteresseerd in 2C-E door dit topic. :P Ik heb trouwens wel een mg weegschaaltje, maar dat is zo'n goedkoop ding. Is het echt niet aan te raden om zo een te gebruiken?

Helenas

Bewuste gebruiker
Ik heb zelf een keer 16 mg gedaan, dat was niet zo fijn. De tweede keer 14 mg gedaan volgens mij en dat ging goed :) ligt ook een beetje aan de setting en situatie hoe het valt. Het is heel belangrijk dat je lekker in je vel zit! Veel plezier!

Bobsacamano

Badass junkie
Bij mij was 18mg voor een eerste keer wel echt max maar ik wil het zeker nog een keer met meer doen dan wil ik naar de 24mg ongeveer.

Helenas zei:
Ik heb zelf een keer 16 mg gedaan, dat was niet zo fijn. De tweede keer 14 mg gedaan volgens mij en dat ging goed :) ligt ook een beetje aan de setting en situatie hoe het valt. Het is heel belangrijk dat je lekker in je vel zit! Veel plezier!

ooscaar

Wijs gebruiker
Goedemorgen! Een nieuw topic leek me een beetje overdreven, maar ik wil ook met nog een ander voor het eerst 2C-E gaan doen. Eigenlijk wilde ik voor LSD gaan weer, maar de ander wil ook liever wat nieuws proberen en een middel dat iets korter werkt. De 2C-E is al binnengekomen gisteren, dus nu alleen nog een goede dag uitkiezen. Ik heb me echt superveel ingelezen en heb denk ik een heel goed beeld van 2C-E. Alleen de dosering blijft een beetje lastig.

Ik wil deze keer eigenlijk graag echt hard trippen, de ander wel hard maar normaal hard. Aangezien de volgende gelegenheid voor een trip best ver weg is, wil ik niet een tegenvallende dosis nemen. Ik dacht daarom aan 25 mg voor mezelf en 18 tot 20 voor de ander. Mijn vraag: is dit te doen voor de eerste keer naar jullie idee/ervaring? Ik ben me er goed van bewust dat 25 mg een hele heftige trip zal geven, maar hoeveel heftiger zal dit zijn dan 125 tot 150 microgram LSD? Ik lees namelijk ook wel redelijk veel dat een dosis van 20 mg nog als redelijk mild ervaren wordt. Van een extreme bodyload tijdens de opkomst bij zo een dosis ben ik me bewust, en die wil ik best accepteren.

De setting zal buiten in de natuur zijn, een hele rustige locatie waar hooguit 3 mensen op de hele dag voorbij zullen komen, wandelaars van 50+ die vriendelijk hallo zeggen en doorlopen.

Ik ben vooral benieuwd naar persoonlijke ervaringen, omdat ik van veel van jullie ook al een hoop heb gelezen op dit forum en daarom hoop een wat beter beeld te krijgen dan dat ik op Erowid krijg.

ooscaar

Wijs gebruiker
Okay nou ja, dan ga ik er maar gewoon voor (ergens deze week) :mrgreen:

Reportje volgt hoop ik. Hoopte ik ook bij LSD laatst maar ik zat bij T+3:00 al op 3000 woorden, lukte me gewoon totaal niet om het beknopt te houden :rolleyes:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
ooscaar zei:
Okay nou ja, dan ga ik er maar gewoon voor (ergens deze week) :mrgreen:

Reportje volgt hoop ik. Hoopte ik ook bij LSD laatst maar ik zat bij T+3:00 al op 3000 woorden, lukte me gewoon totaal niet om het beknopt te houden :rolleyes:
Geeft niet hoor, als het interessant is, is een lang report niet erg. :wink:

Zelf nog geen ervaring met 2c-e trouwens. Lijkt me wel interessant echter.

Helenas

Bewuste gebruiker
Ik heb 2 weken geleden 15 mg thuis gedaan en dat vond ik al vrij heftig. Ik zou zeker niet meer doen dan 20 voor de eerste keer. Echt hoor!!
Ik kon me nauwelijks bewegen en elke keer als ik van houding veranderde, moest ik bijna overgeven.
Dat je dat wel weet!
Verder is het natuurlijk ontzettend gaaf en ik wens je heeel veel plezier maar denk nog een keer na over je dosis. Ook voor die ander :)

ooscaar

Wijs gebruiker
Mindless zei:
Geeft niet hoor, als het interessant is, is een lang report niet erg. :wink:
Hmm okay, het leek mij nogal extreem om zoveel aandacht te verwachten van iemand die een reportje wilt lezen, het werd ook iets te veel een filosofische uiteenzetting haha. Heb het weer weg gedaan en heb nu weinig zin om opnieuw te beginnen. Volgende keer moet het gewoon wat beknopter. :)

Helenas zei:
Ik heb 2 weken geleden 15 mg thuis gedaan en dat vond ik al vrij heftig. Ik zou zeker niet meer doen dan 20 voor de eerste keer. Echt hoor!!
Ik kon me nauwelijks bewegen en elke keer als ik van houding veranderde, moest ik bijna overgeven.
Dat je dat wel weet!
Verder is het natuurlijk ontzettend gaaf en ik wens je heeel veel plezier maar denk nog een keer na over je dosis. Ook voor die ander :)
Dankjewel voor je reactie Helenas! Zal het zeker meenemen in de overweging. Maar was enkel de bodyload zo heftig of was ook de trip erg intens? Die bodyload wil ik namelijk wel voor lief nemen, zelfs als het tot overgeven leidt (we zijn toch in de natuur namelijk). Heb je overigens ervaring met LSD (of andere tripmiddelen waarvan je de doses wist)? Ik snap dat de middelen totaal anders zijn, maar zou je een vergelijking kunnen trekken met een bepaalde dosis van een ander psychedelicum in vergelijking met 15 mg 2C-E?

De dosis voor de ander wordt waarschijnlijk 18 of 19 mg of zo, wat me uit reports sowieso wel te doen lijkt, alhoewel de meningen erg verdeeld blijken te zijn.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik ben ook wel erg benieuwd naar 2c-e, maar als ik dat dan hoor over die bodyload... :(

ooscaar

Wijs gebruiker
Mindless zei:
Ik ben ook wel erg benieuwd naar 2c-e, maar als ik dat dan hoor over die bodyload... :(
Ja ik ben ook erg benieuwd! De bodyload schijnt wel echt iets van de eerste twee uurtjes te zijn. Zodra de trip de piek bereikt moet de bodyload weg zijn, en ik krijg mee van internet dat je 2C-E best in een rijtje mag plaatsen van LSD, psilo, mescaline. Het schijnt echt enorme diepgang te kunnen leveren.

Bodyload schijnt ook nogal te verschillen van persoon tot persoon, en meestal ben ik daar niet echt gevoelig voor, ook niet voor misselijkheid. Mijn tripmaatje ook niet overigens.

Trouwens: morgen of donderdag de trip, en het wordt toch een capsule van 24~25 mg. De bodyload neem ik maar voor lief, en ik wil graag een hele intense trip. Wordt waarschijnlijk toch een grote meditatiesessie. Reportje volgt hoop ik, en anders sowieso wat hier. Ik ga vrij snel erop het land uit dus dan ga ik niet op df :)

Helenas

Bewuste gebruiker
Mijn trip was heftig en de bodyload ook. Ik stelde me maar voor dat ik me zo voelde als wat ik zag. Ik kan het helaas niet vergelijken met lsd want dat heb ik nog niet gedaan.
Veel plezier morgen (of donderdag)!! Hopelijk valt de bodyload mee voor je :)

Bobsacamano

Badass junkie
Ik vond de 2CE bodyload heel anders dan LSD. Sowieso de hele ervaring was achteraf gezien (nadat ik LSD had gedaan) een stuk zwaarder erg introspectief.

ooscaar

Wijs gebruiker
Wauw :hearteyes:

Geweldig middeltje! Geeft echt een fantastische trip. Inderdaad wel heel anders dan LSD. De bodyload was tussen T+1 en T+2 amper te doen, daarvoor amper aanwezig en daarna zwakte die snel af tot een punt dat het normaal was. Alles net aan binnen kunnen houden. De dosis van 24~25 mg was erg enthousiast, maar wel te doen. De piek was zo diep dat ik eigenlijk alleen maar met ogen dicht meegesleurd kon worden. Ik ga absoluut proberen een report te schrijven, hoop dat het lukt, komende dagen een beetje druk en daarna vakantie.

De trip was erg 'naar binnen gekeerd'. Natuurlijk genoot je veel van de omgeving, maar op de piek waren er zoveel impulsen en visuals dat ik niet veel van de omgeving heb meegekregen. Ik zat dan ook vooral met ogen dicht tussen T+1:45 en T+3:30. Van 'duisterheid' zoals vaak wordt benoemd heb ik niet veel gemerkt. Alles was net zo fel en wonderlijk als op LSD, maar dan met een heel ander soort visuals uiteraard.

In vergelijking met (naar schatting) 125~150 microgram LSD was de trip veel intenser. Zal denk ik vergelijkbaar zijn met 200~250 microgram.

Een fantastische maar erg intense trip dus, vrijwel volledig positief. Houdt alleen rekening met een supererge bodyload op dit soort doseringen. De ander had op 19~20 mg echter amper last van een bodyload.

Ben erg blij dat ik het gewoon gedaan heb, ook al zou een stuk lagere dosering ook voldoende geweest zijn. Ik probeer tijd te maken om een report te typen :hearteyes:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt goed Ooscaar! Ben benieuwd naar je report.

Hoe heeft die ander het ervaren?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Interesting!

Ik merk wel een beetje uit je verhaal dat je ietsje minder enthousiast bent over 2c-e dan lsd, of heb ik dat mis? Of komt dat omdat het nog niet zo lang geleden is dat je lsd gedaan hebt?

Kun je de bodyload misschien iets beschrijven? Wat je er dan specifiek zo erg aan vindt?

Ook benieuwd naar je report. :)

Helenas

Bewuste gebruiker
Fijn dat het goed is gegaan!! Ik heb vaak met 2ce dat ik heel erg de drang voel om mijn ogen dicht te doen en dan word ik helemaal meegesleept in kleurrijke werelden. Het is dan zo intens! Echt bizar. Ben super benieuwd naar je report :)

ooscaar

Wijs gebruiker
Hoi!

@Bee: de ander heeft het ook als een erg prettige trip ervaren, ik denk dat hij het net zo leuk vond als LSD, maar veel prettiger dat het niet zo lang duurde.

@Mindless: ik weet eerlijk gezegd niet of ik nou enthousiaster hierover ben dan over LSD, ik kan het eerlijk gezegd nog maar moeilijk zeggen. LSD was eigenlijk na tientallen hele lichte tripjes op 2C-B en lage doses psilo mijn eerste 'echte' trip (ook bij de LSD was de dosis geloof ik redelijk hoog). Daardoor was ik sowieso heel enthousiast. LSD 'vloert' je op een bepaalde manier en geeft je meer intellectuele denkbeelden. 2C-E doet dat ook uiteraard, maar het heeft wat meer iets mystieks. Ook heeft het me een aantal hele verbazingwekkende dingen laten zien waar je niet echt goed met je verstand bij kan, maar dat volgt in het report waar ik morgen echt tijd voor moet gaan maken. :) Ook duurde LSD wel nog een stuk langer, waardoor de trip ook wat meer tijd heeft. Ik kan dus niet echt zeggen wat meer indruk gemaakt heeft.

De bodyload was voornamelijk erge misselijkheid in combinatie met dat je aan het trillen bent en een erg ongemakkelijk lichamelijk gevoel hebt. Vooral als je net begint te trippen is dat erg kut, maar volgens mij was de misselijkheid spontaan weg vanaf T+1:45 en de bodyload verdween toen ook als sneeuw voor de zon, tot een level wat normaal is voor een trip van een bepaalde intensiteit en dan ook niet erg storend is.

@Helenas: wat ik met ogen dicht heb gezien tijdens de piek was inderdaad ook echt bizar, ga het proberen te beschrijven in het report. Ook heb ik met ogen open zulke bizarre visuals gehad. Dat had helemaal niet meer te maken met dat dingen golven of zo of patroontjes zien. Ik had ook echt dat ik af en toe een minuut mijn ogen dicht had, en dat je dan je ogen opende en dat ik totaal 'deze' wereld vergeten was. Echt zo een gevoel van: huh? Oh ja, we zaten hier buiten. :mrgreen:

Bovenaan