2CB + alcohol (na uitwerking 2CB)

Andijvie

Newbie
Dag mensen,

Even een vraagje waar ik nog geen antwoord op heb gevonden op internet.
Wij willen binnenkort een avond gaan stappen maar zijn van plan om van tevoren 2CB te gaan gebruiken, de pillen zijn getest op 17 mg pure 2CB en ik ben van plan om het bij 1 pilletje te laten. Dit lijkt me een leuke dosis voor de eerste keer!

Wat zijn de gevolgen van overdag 2CB gebruiken en 's avonds (wanneer we weer helemaal nuchter zijn) alcohol drinken ( + eventuele stimulerende middelen gebruiken)?

Zijn er mensen die me hier iets over kunnen vertellen?

Ik wacht jullie reactie af! :confused:mile:

Laatst bewerkt:

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat zijn de gevolgen van overdag 2CB gebruiken en 's avonds (wanneer we weer helemaal nuchter zijn) alcohol drinken ( + eventuele stimulerende middelen gebruiken)?

Alcohol en 2C-B gaan goed samen maar verminderen elkaars effect:

2C-B begint ongeveer na een uur te werken, en de piek duurt tot 4 of 5 uur na inname (de naspace tot ongeveer 8 uur na inname):

Als je dus 5 tot 8 uur na inname van de 2C-B begint met alcohol drinken is er weinig risico en geen synergie.

Het toevoegen van stimulerende middelen aan de mix lijkt me geen geweldig idee, maar als je wacht tot minstens 8 uur na de inname van de 2C-B zul je alleen de interactie met alcohol ervaren.

Persoonlijk zou ik het gewoon bij één drug per gelegenheid houden, hoogstens twee. Dus óf geen 2C-B in de middag, óf geen alcohol in de avond, óf 2C-B en daarna alcohol maar dan zonder stimulanten.

Het klinkt in ieder geval als een leuke avond, veel plezier!

Andijvie

Newbie
Bedankt voor je snelle en duidelijke reactie!

Ik ben juist een beetje bang voor synergie, want wanneer ik namelijk in de middag tijdens een festival coke snuif en de laatste uurtjes in de avond XTC gebruik dan merk ik duidelijk dat het verliefde gevoel van XTC veel minder (tot zelfs niet) aanwezig is. Tijdens die momenten sta ik alleen strak maar is het magische van XTC verdwenen.

Ik vraag me daarom af of een gewone avond uitgaan (alcohol drinken en zo nu en dan een puntje coke) anders zijn als ik die middag heb liggen trippen met wat vrienden.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik denk dat coke en alcohol net zoals normaal werken, als je die 8 uur wacht totdat de 2C-B helemaal uitgewerkt is, maar ik weet het niet zeker. Dat de 2C-B dan uitgewerkt is wil namelijk niet zeggen dat het je systeem uit is.

(Gezien het feit dat elke combinatie van de drie stoffen elkaars werking opheft of lichamelijk risico oplevert zou ik het voor de zekerheid gewoon niet doen.)

Andijvie

Newbie
Het is dus het beste om gewoon de 2CB helemaal uit te laten werken (minimaal 8 uur, wat ik sowieso van plan ben om te doen) en daarna pas te gaan stappen.. Tussendoor nog goed wat eten zo dat alcohol niet op een lege maag inklapt en de coke dus maar achterwegen laten?

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Het is dus het beste om gewoon de 2CB helemaal uit te laten werken (minimaal 8 uur, wat ik sowieso van plan ben om te doen) en daarna pas te gaan stappen.. Tussendoor nog goed wat eten zo dat alcohol niet op een lege maag inklapt en de coke dus maar achterwegen laten?

Klinkt goed! Have fun :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Nee het beste is om gewoon niet op dezelfde dag 2C-B te doen, dat zegt Fenrir ook duidelijk. Maar dat wil je natuurlijk niet horen.

Tja, waarschijnlijk valt het verder wel mee hoor met de actute risico's 's avonds als je lang genoeg wacht na de 2C-B. Maar het is wel wat veel van het goede en waarom perse twee keer drugs doen op een dag? Waarom niet gewoon lekker een andere dag? Bovendien kun je na een trip ook gewoon moe zijn of mentaal het nodige te verwerken hebben en dan moet je daarna nog uit. Lijkt me niet echt ideale omstandigheden om uit te gaan.

Je gaat die dag voor het eerst 2C-B gebruiken en het wordt zo te zien je eerste keer psychedelica, heb er een beetje respect voor en houd het lekker daarbij. Zo'n ervaring is speciaal genoeg om het bij te houden voor die dag.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik kan me niet voorstellen dat ik na uren spacen op 2C-B überhaupt nog de energie zou hebben om te gaan stappen en alcohol te zuipen / coke te snuiven. Poeh. Mijn bank/bed en ik zijn de beste vrienden dan.

17 mg is wel een leuke dosis om mee te beginnen, gaat je zeker al een goed idee geven. Ik zou het alleen lekker scheiden van die zuip/snuif avond joh, zoals hierboven al gezegd wordt. 2C-B is dan wel een psychedelicum light maar kan soms (in mijn ervaring) toch nog onverwacht behoorlijk wat intensiteit laten zien! Onderschat het dus beter niet.

Andijvie

Newbie
Nou, afgelopen donderdag dus na het lezen van Fenrir's laatste reactie niet meer hier op Drugsforum gekeken maar zijn we 's middags gewoon aan de 2C-B gegaan. Zoals ik al zei waren de pillen getest op 17 mg, verder zat er niets anders in. Ik heb er om 16:30 een ingenomen op een lege maag (09:00 's morgens voor het laatst gegeten). Ik moet zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben.. Veel meer dan wat veranderingen in kleuren heb ik niet meegemaakt. Om 22:00 uur 's avonds wist ik het wel, dit was het voor vandaag. We zijn toen maar gaan koken, eten en rustig begonnen aan het drinken.

Ik weet dat mensen hier commentaar op hebben en dat begrijp ik ook. Ik weet dat 2C-B onder de psychedelica valt, en ik begrijp ook dat je ten alle tijden verstandig moet zijn tijdens het gebruiken van drugs, maar toch heb ik het op deze (onverantwoorde) manier gedaan. Ik heb de 2CB al een jaar thuis liggen maar het was er nooit eerder van gekomen. Nu was ik er klaar mee en wilde ik weten hoe het was, dus hebben we het op deze manier gedaan.

Wellicht was het effect zo matig omdat ze al een jaar oud zijn? Ik weet in ieder geval wel dat ik mijn eerst volgende keer 2C-B 1,5 pil ga pakken (25 mg) en hoop dan natuurlijk op een leuke trip. Ik kan jullie wel vertellen dat ik dan natuurlijk wel met respect en verstand de drugs zal gebruiken.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wellicht was het effect zo matig omdat ze al een jaar oud zijn?
Dat zou kunnen, maar hangt heel erg af van hoe je ze bewaard hebt? 2C-B is een vrij stabiele stof, dus als je het een beetje fatsoenlijk bewaard dan verliest het weinig potentie met de tijd.

Wat ook goed kan is dat het gewoon een matige dosis voor je was. Bij 2C-B gaat het vaak een beetje 2 kanten op, sommigen zijn er erg gevoelig voor en hebben op 17mg al behoorlijk wat visuals of andere psychedelische effecten. Anderen zijn er niet erg gevoelig voor en hebben zelfs op hoge doseringen niet bijzonder veel visuals of andere psychedelische effecten. Ik zelf hoor ook tot de groep die er niet echt gevoelig voor is en zelfs op extreem hoge doseringen vind ik 2C-B persoonlijk maar een zeer matig psychedelisch middel. Als ik echt wil trippen neem ik geen 2C-B, voor mij is 2C-B meer een recreatief middel om op te feesten bijvoorbeeld met een licht psychedelisch randje.

Bovenaan