2CB, lege maag of ?

Wizky

Experimenterende gebruiker
Ik vroeg me af of net als met paddo's 2CB gebruikt moet worden op een lege maag (3 á 4 uur voor die niet eten) voor betere/snelle werking of het voorkomen van kotsen :kots: . Of is hierbij geen sprake van en zou het na het avondeten gewoon gebruikt kunnen worden?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Voor alles wat je via je mond inneemt geldt dat je bijvoorkeur een lege maag hebt. Met een lege maag wordt het sneller opgenomen, eigenlijk heel logisch toch.

Er zijn uiteraard medicijnen waarbij ze aanraden het juist niet op een lege maag in te nemen, maar dit heeft er dan vooral mee te maken dat het medicijn nogal slecht op de maag valt en je anders misschien misselijk wordt of een maagbloeding krijgt.

MeejheM

Badass junkie
Psychedelibee zei:
Voor alles wat je via je mond inneemt geldt dat je bijvoorkeur een lege maag hebt. Met een lege maag wordt het sneller opgenomen, eigenlijk heel logisch toch.

Er zijn uiteraard medicijnen waarbij ze aanraden het juist niet op een lege maag in te nemen, maar dit heeft er dan vooral mee te maken dat het medicijn nogal slecht op de maag valt en je anders misschien misselijk wordt of een maagbloeding krijgt.

er zijn ook genoeg drugs die irriterend werken op je maag(wand), maar bij 2cb is dat niet zo.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Psychedelibee zei:

Ik vind het persoonlijk een beetje belachelijk dat aangeraden wordt middelen te nemen op een lege maag. Veel soorten drugs, waaronder ook 2C-B, kosten veel energie en daarom is het juist belangrijk dat je wel goed eet. Uiteraard moet je wel even wachten tot je eten gezakt is en dus niet direct na het eten drugs nemen, maar een lege maag is eigenlijk bijna nooit goed.

1,5 a 2 uur wachten na de maaltijd is ruim voldoende. Je voelt je dan waarschijnlijk een stuk prettiger dan wanneer je al uren niet gegeten hebt.

Fool

Badass junkie
SmartieAndMe zei:
Psychedelibee zei:

Ik vind het persoonlijk een beetje belachelijk dat aangeraden wordt middelen te nemen op een lege maag. Veel soorten drugs, waaronder ook 2C-B, kosten veel energie en daarom is het juist belangrijk dat je wel goed eet. Uiteraard moet je wel even wachten tot je eten gezakt is en dus niet direct na het eten drugs nemen, maar een lege maag is eigenlijk bijna nooit goed.
Maar een lege maag betekend helemaal niet dat je niet goed gegeten kunt hebben, het betekend alleen dat je maaltijd voorbij de maag is.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Zoals hierboven al werd gezegd, hoe meer er in je maag zit, hoe langer het zal duren voordat je het gaat voelen. Gisteren bijvoorbeeld op koningsdag ging ik xtc doen met een vriendengroep, een vriend had niet ontbeten omdat hij zich dik verslapen had en hij voelde het inslaan ruim voor de rest het voelde (overigens had hij vlak voordat het insloeg nog wel wat gegeten omdat die toch wel honger had, dus hij was niet geheel onverstandig bezig :P).

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
SmartieAndMe zei:
Psychedelibee zei:

Maar een lege maag betekend helemaal niet dat je niet goed gegeten kunt hebben, het betekend alleen dat je maaltijd voorbij de maag is.
Ja precies dit, je moet natuurlijk niet al de hele dag niet gegeten hebben. Maar een uurtje of 3 a 4 na een maaltijd iets innemen valt voor mij juist vaak beter dan wanneer ik er maar een uur heb gewacht na het eten.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zei het ook eigenlijk meer omdat veel mensen het interpreteren als uren niet gegeten hebben en dus met honger aan een trip beginnen. Dan kun je beter iets te dicht na de maaltijd dan iets te ver na de maaltijd beginnen is mijn mening.

Verder wordt je ook minder snel beroerd van bijvoorbeeld paddo's of truffels als je nog een bodem in je maag hebt.

Fool

Badass junkie
SmartieAndMe zei:
Verder wordt je ook minder snel beroerd van bijvoorbeeld paddo's of truffels als je nog een bodem in je maag hebt.
Nou, dat is bij mij een garantie op kotsen. :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
oh wauw wist niet dat er zo veel contrast tussen zit... Als ik niks in m'n maag heb ga ik sowieso over m'n nek want dan accepteert m'n maag het veel minder snel

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Heeft Bob weer die golden stomach hoor :P. Zou zelf willen dat ik dat kon zeggen, best vaak misselijk geweest van MDMA of truffels bijvoorbeeld. Met LSA Zaadjes was het helemaal agressief overgeven terwijl mijn tripgenoot nergens last van had toen.

Fool

Badass junkie
Reclames worden bijna altijd afgestemd op de inhoud van de webpagina, mazzel is het zeker niet.

Grappig is het echter wel. :tearsofjoy:

Bovenaan