2cb vs keta

genk123

Belezen gebruiker
Dag beste mensen. Ik lees al een tijdje mee en de laatste tijd voornamelijk over 2cb. Dit goedje heb ik nog niet mogen proberen maar ben van plan om het dit jaar toch maar eens te gaan proberen. Nu heb ik veel gelezen over doseringen en of je het thuis of op een feestje doet. Omdat ik niet de mogelijkheid heb om het thuis te proberen wordt het dus op een festival. Nu heb ik gelezen dat zn 12-15mg een goede probeer dosis is voor op een feestje. Maar toch lees ik dat veel mensen het te overweldigd vinden en het daardoor niet aan raden op een festival. Ik gebruik eigenlijk altijd keta op feestjes en ben hier al regelmatig best ver mee gegaan voor in een festival setting. Ik bedoel hiermee dat je echt helemaal in je eigen wereld bent en dus niet meer met het feest bezigt bent. Nou is mijn vraag tot hoeverre kun je 2cb hiermee vergelijken? Kwa eigenwereldje en het intense zegmaar. Omdat ik met keta dan al best wel wat gewend ben op festivals, zal ik daardoor 2cb ook aankunnen. Of zal dit toch wel wat heftiger zijn? Alle tips zijn welkom!

Fool

Badass junkie
2C-B op een festival is prima te doen, maar alleen als je er (in tegenstelling tot sommigen) niet heftig op reageert.

En als het iets te sterk is werkt een puntje pep vaak ook vrij verhelderend. (maar dat moet je niet doen als je, indrukwekkend genoeg, in paniek raakt tijdens de 2C-B.

genk123

Belezen gebruiker
Dank voor jullie reacties.

ketamine is een magisch middel. Kan 2-cb nog iets van leren.

Ik vind het ook geweldig! Iedereen verklaard me altijd als gek en vinden het raar dat ik het op (hardcore) feestjes pak haha. Ik combineer het ook regelmatig met pep.
Maar ot. Is het ook zo omdat ik keta gewend ben dat 2cb dan niet zo geweldig zal zijn, of is het toch echt wel wat anders en eigenlijk gewoon echt niet te vergelijken?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Is het ook zo omdat ik keta gewend ben dat 2cb dan niet zo geweldig zal zijn, of is het toch echt wel wat anders en eigenlijk gewoon echt niet te vergelijken?
Die twee zijn totaal anders en dus niet echt te vergelijken. Je zou ze zelfs elkaars tegenpolen kunnen noemen, keta vervaagt je emoties en gevoel van je lichaam en 2cb verstrekt juist je emoties en gevoel van je lichaam.

Hoewel wellicht niet iedereen keta leuk vind is het juist door dat gebrek aan emoties op een bepaalde manier ook makkelijker dan psychedelica. Nu is 2cb van de bekende psychedelica dan wel weer de makkelijkste die er is, maar als je nog nooit psychedelica hebt gedaan kan de eerste keer meteen op een feest wel snel te overweldigend worden.

Daarnaast is het met 2cb zo dat de ene helft er extreem gevoelig voor is en de andere helft totaal niet, alleen weet je pas tot welke helft jij hoort als je het probeert. Behoor je tot de gevoelige groep dan is 15mg al een behoorlijke trip dosering en waarschijnlijk teveel op een feest.

Kortom ik raad je af je eerste keer psychedelica meteen op een feest te doen. Je zegt het niet thuis te kunnen doen, maar met dit mooie weer zou je ook een rustig plekje in een park of bos kunnen opzoeken. Lijkt me om te testen hoe je erop reageert een wat fijnere setting dan een feest.

genk123

Belezen gebruiker
Oké, dan speel ik liever op safe. En dan ga ik inderdaad toch maar een mogelijkheid zoeken om het eerst in een andere setting i.p.v een festival te doen. Danku voor de tip

MDMAap

Belezen gebruiker
Mijn (eerste) ervaring met 2C-B op een feest was prima. Ik heb HIER een kort reportje geschreven.

-EDIT-
Daarnaast is het met 2cb zo dat de ene helft er extreem gevoelig voor is en de andere helft totaal niet, alleen weet je pas tot welke helft jij hoort als je het probeert. Behoor je tot de gevoelige groep dan is 15mg al een behoorlijke trip dosering en waarschijnlijk teveel op een feest.

Let hier inderdaad wel op! Ik behoor tot het ongevoelige clubje.

Anderemaan

Wijs gebruiker
ketamine is een magisch middel. Ik vind Ketamine leuker/trippier dan 2-cb. :)
Grappig, vind keta niet eens in de buurt komen haha. 2C-B is zo ongelofelijk leuk en bijzonder.. Ook vind ik 2CB juist trippier, maar goed. Smaken verschillen en iedereen vind iets anders leuk ofc.

Late reactie I know, ik spit even het hele forum door

Rupsen God ❤

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Nee. 2C-B is compleet anders dan ketamine, niet te vergelijken. De combinatie is leuk, maar 2C-B is veel te heftig voor op een festival of feest als je er nog geen ervaring mee hebt. Psychedelica is sowieso iets dat je liever eerst thuis moet proberen voordat je het buitenshuis gaat nemen - al die verschillende mensen om je heen kunnen je namelijk behoorlijk paranoïde maken. Als je het niet bij jezelf thuis kunt proberen zou ik toch aanraden om het dan bij een vriend of vriendin thuis te proberen.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Nee. 2C-B is compleet anders dan ketamine, niet te vergelijken. De combinatie is leuk, maar 2C-B is veel te heftig voor op een festival of feest als je er nog geen ervaring mee hebt. Psychedelica is sowieso iets dat je liever eerst thuis moet proberen voordat je het buitenshuis gaat nemen - al die verschillende mensen om je heen kunnen je namelijk behoorlijk paranoïde maken. Als je het niet bij jezelf thuis kunt proberen zou ik toch aanraden om het dan bij een vriend of vriendin thuis te proberen.

Keta probeer je toch ook beter eerst op rustige setting.

Rupsen God ❤

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Keta probeer je toch ook beter eerst op rustige setting.

Zeker, al vond ik dat niet relevant om te benoemen gezien hij hier verteld dat hij al geruime ervaring heeft met ketamine. Daarnaast gaat het om 2C-B proberen op een festival, en niet om ketamine. Hij had het over de vergelijking ketamine - 2C-B.

Bas

Wijs gebruiker
Ben wel benieuwd hoe het is op een festival. Mij werd keer op keer afgewezen dit te doen, de 1e keer, op een festival. Dus ben ik in een thuis setting begonnen. Ik begon zeer laag met 10-13 mg omdat ik niet echt houdt van trippen, maar achteraf was het wel geinig. Als ik 2-cb doe heb ik zeker 2 tot 4 pillen nodig van 18mg om een paar kleuren te zien met een woosj effect. Lijkt mij eigenlijk prima te doen op een festival.

Maar betreft keta, lijkt me dat geen aanrader, die combi. Je kan idd paranoïde worden betreft al die mensen.

Bovenaan