Of het nou veel dommer is om op je 14e dan op je 18e xtc te proberen weet ik op zich niet.
Ik zou me alleen zorgen maken om als je op je 14e al aan de xtc zit, waar zit je dan op je 18e allemaal aan? Je moet jezelf beseffen dat je door nu al xtc te proberen, je voor jezelf de drempel verlaagt om ook andere drugs te gaan proberen.
Ook zit je midden in je pubertijd, je moet denk ik uitkijken dat je drugs 'proberen' met je vrienden niet té leuk gaat vinden. Voor je het weet wordt het een "traditie". Je zit in een vriendengroep met pubers, pubers vinden vaak alle nieuwe ervaringen allemaal geweldig en prachtig. Op die leeftijd heb je nog weinig angst voor dingen in het leven. Die (vaak terechte) angst ontwikkel je later pas later, hopelijk dat het dan niet te laat is.
Maar je doet er goed aan om in ieder geval research te doen, wat aangeeft dat je niet een compleet losgeslagen naïeve puber bent. Dus misschien dat het toch nog wel goedkomt met je, ondanks dat je al op je 14e aan de xtc zit. Maar alle waarschuwingen van bovenstaanden zijn natuurlijk niet zomaar uit de lucht gegrepen.
Over het gebruik:
Het belangrijkste bij xtc is dosering en timing. Daarover is genoeg te vinden hier! De combi met blowen heb ik ook wel een aantal keer gedaan en mijn ervaring is dat je niet veel wiet/hasj nodig hebt; te veel wiet/hasj = kotsen. Succes en veel plezier! ... En voorzichtig!
Over je plan:
Wat me nog te binnen schoot is over je locatie, een strandje, 's nachts. Heb je dan niet kans dat de strandwacht ofzo je ontdekt en je feestje verpest? Lees: opgepakt worden wegens drugsbezit, illigaal kamperen, openbare dronkenschap..
Een hele nacht doorhalen alleen op xtc en wiet trek je niet waarschijnlijk. 6 uur max en dan is het ver klaar. Ik zou van te voren sowieso precies de juiste dosis voor iedereen meenemen en beslist niet meer, je hebt alleen maar kans dat je meer neemt dan dat leuk is. En geloof me, 2x bijnemen om te verlengen is echt maximaal wat leuk is, daarna wordt het vaag en ben je alleen maar bezig je kater te verergeren.
Je zou het ook gewoon overdag kunnen doen natuurlijk zonder wiet, maar met sigaretten (sigaretten zijn namelijk minstens net zo lekker icm. xtc). (wel uitkijken met oververhitting = levensgevaarlijk!!! echt niet te lang in de volle zon met je harses!, parasols mee, geen alcohol) Met als voordeel dat je dan 's nachts gewoon kunt slapen en je hele ritme niet zo naar de klote is. Dan kun je misschien nog een beetje zwemmen (heel heel heel heel heel voorzichtig!!!). Ik zou wel een afgelegen plekje opzoeken op het strand dan, niet tussen de mensen en kinderen en niet je kutmuziek te hard

!. En stel dat het dan echt heel fout gaat, zijn er mensen in de buurt die je kunnen helpen.
Niet zo'n sukkel worden die verslaafd raakt aan roken dan daarna hè!
(pfoe wat een hoop gevaren kleven er eigenlijk aan zo'n plan)