2e keer xtc, tips?

Hoi iedereen,
Ik ga in de meivakantie voor de 2e xtc doen in combinatie met wiett/hasj met. 5 jongens van ongeveer14/15 jaar oud en van ongeveer 60/70 kilo. Probeer me niet over te halen om t niet te doen. :wink:
Ons plan is dus naar een afgelegen strandje te gaan, een tentje op te zetten en een nacht door te halen. Ik vroeg me alleen een paar dingen af:
-2 jongens hebben nog nooit gedaan, ze zijn allebei vrij groot dus hoe groot is de kans dat ze bad gaan ofzo? Ze weten allebei wel of ze te veel nemen ofzo(ze doen veel research hier op df)
-wat raden jullie aan om sws mee te nemen?
-weten jullie voorzorgmaatregelen die we kunnen nemen als er iets fout gaat?

Alvast bedankt

reverb

Bewuste gebruiker
Hmm, niet doen. Dat ten eerste. Julie zijn echt te jong, veel te jong. :cry:

- De lengte van de twee jongens die niet eerder xtc hebben gehad, is van geen belang. De dosering is van belang. Hoe sterk zijn de pillen? Heb je ze laten testen? Neem niet meer dan 1.5 per kg lichaamsgewicht over de gehele nacht.
Niet te snel bijpakken, meer nemen heeft geen zin.

- Geen alcohol mee (vermindert effect van xtc). Water, wat licht eten, 'knetter' snoep, lollies, etc. mee, warme kleren. Gekleurde vinger/handlichtjes mee (heel goedkoop te krijgen in van die van alles en nog wat winkels) voor de vermaak. Zaklamp. Vier splitters, zodat jullie allen tegelijk naar dezelfde muziek kunnen luisteren in de tent.

- Neem een werkend mobiel voor als er iets gebeurt. Spreek een aantal regels af. Bijv. Niemand vertrekt alleen, iedereen let op elkaar, als je toch de groep moet verlaten vertel wat je gaat doen. Je kunt vast meer bedenken.

We hebben nog geen pillen, want het duurt nog even voordat we gaan gebruiken, dus we weten nog niet wat we halen. Iedereen in onze groep is wel verstandig en weet dat het niet niks is wat we gaan doen. Ik persoonlijk ga geen alcohol gebruiken, ik weet niet hoe het zit met de anderen, we gaan misschien 1 pilletje tussen de middag nemen en nog eentje snachts.
Ik denk dat het indd wel slim is om goede afspraken te maken en dat ga ik ook wel doen.
Nog bedankt voor de andere tips, het gaat zeker leuk worden nu :)

josh1324

Newbie
1 pilletje smiddags en 1 pilletje in de avond gaat nooit werken!
eenmaal als je serotonine (stof is in je hersenen die vrijkomt bij xtc, en waardoor je door het dolle heen gaat.) opgebruikt is ga je een lange pauze moeten pakken als je nog is een pilletje wilt pakken. Dus ga gwn voor in de avond of middag en pak een halfje en 2 uur later nog een halfje voor een zolang mogelijk effect (meer als dat gaat geen effect meer geven, toch niet het ECHTE xtc effect). MAAR je moet natuurlijk rekening houden met de dosering van je pillen dus laat ze testen! en hou het zoals hier boven vermeld op MAX 1,5mg per kilogram. En NIET combineren met alcohol, kan voor uitdroging zorgen.

Dit zijn normaal tips voor iemand die 18 plus is, ik raad je ten zeerste af om nu al te beginnen met xtc. Hou het gewoon bij een jointje en alcohol tot je 18 bent, het 2 jaar wachten is echt de moeite waard! Maar waarschijnlijk ga je toch niet luisteren, dus hou je dan aan de tips bovenaan.

0-0warior0-0

Experimenterende gebruiker
Doe een pilletje s'avonds. Smiddags en s'avond werkt nou eenmaal niet. Ik raad het echt af op jullie leeftijd maargoed.

Zorg idd voor warme kleren, muziek, voldoende drinken (geen alcohol maar water, aa drink en sportdrankjes/frisdrank maar ook geen cafeine). Draai de jointjes vantevoren voor en stop er niet teveel in. Persoonlijk kies ik onder een xtc trip voor wiet, terwijl ik normaal een echte hasjsmoker ben. Dit is omdat ik het idee heb dat hasj onder invloed van xtc niet werkt.

Veel succes met je domme daad...

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Of het nou veel dommer is om op je 14e dan op je 18e xtc te proberen weet ik op zich niet.

Ik zou me alleen zorgen maken om als je op je 14e al aan de xtc zit, waar zit je dan op je 18e allemaal aan? Je moet jezelf beseffen dat je door nu al xtc te proberen, je voor jezelf de drempel verlaagt om ook andere drugs te gaan proberen.

Ook zit je midden in je pubertijd, je moet denk ik uitkijken dat je drugs 'proberen' met je vrienden niet té leuk gaat vinden. Voor je het weet wordt het een "traditie". Je zit in een vriendengroep met pubers, pubers vinden vaak alle nieuwe ervaringen allemaal geweldig en prachtig. Op die leeftijd heb je nog weinig angst voor dingen in het leven. Die (vaak terechte) angst ontwikkel je later pas later, hopelijk dat het dan niet te laat is.

Maar je doet er goed aan om in ieder geval research te doen, wat aangeeft dat je niet een compleet losgeslagen naïeve puber bent. Dus misschien dat het toch nog wel goedkomt met je, ondanks dat je al op je 14e aan de xtc zit. Maar alle waarschuwingen van bovenstaanden zijn natuurlijk niet zomaar uit de lucht gegrepen.

Over het gebruik:
Het belangrijkste bij xtc is dosering en timing. Daarover is genoeg te vinden hier! De combi met blowen heb ik ook wel een aantal keer gedaan en mijn ervaring is dat je niet veel wiet/hasj nodig hebt; te veel wiet/hasj = kotsen. Succes en veel plezier! ... En voorzichtig!

Over je plan:
Wat me nog te binnen schoot is over je locatie, een strandje, 's nachts. Heb je dan niet kans dat de strandwacht ofzo je ontdekt en je feestje verpest? Lees: opgepakt worden wegens drugsbezit, illigaal kamperen, openbare dronkenschap..

Een hele nacht doorhalen alleen op xtc en wiet trek je niet waarschijnlijk. 6 uur max en dan is het ver klaar. Ik zou van te voren sowieso precies de juiste dosis voor iedereen meenemen en beslist niet meer, je hebt alleen maar kans dat je meer neemt dan dat leuk is. En geloof me, 2x bijnemen om te verlengen is echt maximaal wat leuk is, daarna wordt het vaag en ben je alleen maar bezig je kater te verergeren.

Je zou het ook gewoon overdag kunnen doen natuurlijk zonder wiet, maar met sigaretten (sigaretten zijn namelijk minstens net zo lekker icm. xtc). (wel uitkijken met oververhitting = levensgevaarlijk!!! echt niet te lang in de volle zon met je harses!, parasols mee, geen alcohol) Met als voordeel dat je dan 's nachts gewoon kunt slapen en je hele ritme niet zo naar de klote is. Dan kun je misschien nog een beetje zwemmen (heel heel heel heel heel voorzichtig!!!). Ik zou wel een afgelegen plekje opzoeken op het strand dan, niet tussen de mensen en kinderen en niet je kutmuziek te hard :wink:!. En stel dat het dan echt heel fout gaat, zijn er mensen in de buurt die je kunnen helpen.

Niet zo'n sukkel worden die verslaafd raakt aan roken dan daarna hè!

(pfoe wat een hoop gevaren kleven er eigenlijk aan zo'n plan) :wink:

Md&MaTje

Newbie
Ten eerste zou ik het gewoon afraden :/ Het kan in zekere zin wel schadelijker voor je zijn aangezien je hersenen nog wel flink in de groei zijn (duurt ongeveer tot je 21ste). Dus het zal psychisch meer effect hebben.

Mocht je het toch nog gaan doen raad ik zeker qua leeftijd wel aan om iemand mee te nemen die er ervaring me heeft (meer dan jouw eigen 1e keer) om eventueel toezicht te houden.
neem iets van kauwgum mee en siroop (tegen de kaakpijn en om het suiker op peil te houden)

De jongens van 14/15 jaar. Pak pillen van rond de 120-150 mg en begin met een halfje (mischien zelfs een kwartje). meestal hebben deze aan 1-2 pillen voor de eerste keer genoeg.

Ik hoop eigenlijk dat je verstandig bent en er gewoon nog even mee wacht, Zo niet hoop ik dat het goed gaat.

Bovenaan