3-FA: verwachting en risico's

Neo-Shulginist

Badass junkie
Nogmaals goed dat je voorzichtigheid in acht neemt (alleen maar respect voor) maar je kunt zo geen goede ervaring delen en schrijven in deze dat is wel duidelijk.
Tja het hangt er dan nogal van af wat je 'goede' ervaringen vindt.
Maar als je een bommetje speed pakt pak je toch ook geen 50 mg?? Gewoon paar 100 mg erin knallen verdeeld over de avond en je gaat ECHTTT als een speer. En dan praat je nog altijd maar over nog geen halve gram in speed…

Ik ben inderdaad niet iemand die een bommetje van 50 milligram amfetamine neemt, maar meestal tussen de 60 - 80 milligram. Dat is meer dan genoeg om een hele nacht wakker te blijven en een recreatieve dosering te ervaren. Een paar gram per dag lijkt me nogal risicovol. Maar goed, als je vindt dat dat de echte ervaring is, ja, dan zijn mijn ervaringen wat lastiger te vergelijken.

De chemische structuur is nagenoeg hetzelfde dus vindt het niet zo gek dat je dan ook ongeveer hetzelfde moet pakken om hetzelfde te kunnen voelen.
De chemische structuur kan wel iets zeggen over de te verwachten effecten van een drug, maar je moet daar heel voorzichtig mee zijn, met dat soort voorspellingen. Je weet niet hoe een nieuwe stof gemetaboliseerd wordt; wat uiteindelijk een wereld van verschil maakt. Zo verschilt methanol maar één koolstofje in de keten met alcohol, maar van methanol word je wel blind en kreupel en van alcohol niet. Eenzelfde verschil zit er ook tussen bijvoorbeeld 4-FA en 4-CA (de fluor-atoom vervangen door een chloor-atoom). 4-CA wordt gebruikt in farmacologische dierproeven om serotonin knock-out mice te maken. 4-CA is namelijk zo neurotoxisch dat wetenschappers het gebruiken om alle serotonine-receptoren in muizen om zeep te helpen, zodat ze die muizen kunnen gebruiken in controle-groepen bij medisch-wetenschappelijke experimenten.

Een atoompje verschil kan soms enorme verschillen betekenen in vivo.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Gewoon paar 100 mg erin knallen verdeeld over de avond en je gaat ECHTTT als een speer. En dan praat je nog altijd maar over nog geen halve gram in speed…
Even ter vergelijking: ik heb wel eens met een hoogleraar toxicologie staan babbelen over recreatieve doseringen amfetamine. Hij was totaal flabbergasted dat er (kennelijk) mensen waren die het 100- tot 200-voudige van een therapeutische dosering amfetamine namen. Hij kon het zich lastig voorstellen dat die mensen het idee hadden daar meestal 'goed' op te gaan.

Zeg maar even vanuit het andere perspectief.

De Zandman

DF-koning
Er gaat in wezen niets boven het originele middel.
De rc's verschillen een heel klein beetje, de werking is totaal anders.
De originele middelen zijn verboden, dus men zoekt naar een afgeleide stof, die min of meer hetzelfde effect heeft als het origineel.
Dit lukt maar ten dele.
En ook nog eens de totaal onbekende wetenschap over schade aan je lijf..
Maar ja. Je moet toch iets, nietwaar.
Typisch vind ik wel, dat er mensen zijn die grote kritiek hebben op het roken van een gewone sigaret, en wel stevig de rook van de wiet naar binnen zuigen...
Laten we wel wezen.
Mij is ooit door een arts verteld dat er in 1 joint net zoveel rotzooi zit, als een heel pakje sigaretten!!

Cervenezvire

Experimenterende gebruiker
Tja het hangt er dan nogal van af wat je 'goede' ervaringen vindt.

Ik ben inderdaad niet iemand die een bommetje van 50 milligram amfetamine neemt, maar meestal tussen de 60 - 80 milligram. Dat is meer dan genoeg om een hele nacht wakker te blijven en een recreatieve dosering te ervaren. Een paar gram per dag lijkt me nogal risicovol. Maar goed, als je vindt dat dat de echte ervaring is, ja, dan zijn mijn ervaringen wat lastiger te vergelijken.

De chemische structuur kan wel iets zeggen over de te verwachten effecten van een drug, maar je moet daar heel voorzichtig mee zijn, met dat soort voorspellingen. Je weet niet hoe een nieuwe stof gemetaboliseerd wordt; wat uiteindelijk een wereld van verschil maakt. Zo verschilt methanol maar één koolstofje in de keten met alcohol, maar van methanol word je wel blind en kreupel en van alcohol niet. Eenzelfde verschil zit er ook tussen bijvoorbeeld 4-FA en 4-CA (de fluor-atoom vervangen door een chloor-atoom). 4-CA wordt gebruikt in farmacologische dierproeven om serotonin knock-out mice te maken. 4-CA is namelijk zo neurotoxisch dat wetenschappers het gebruiken om alle serotonine-receptoren in muizen om zeep te helpen, zodat ze die muizen kunnen gebruiken in controle-groepen bij medisch-wetenschappelijke experimenten.

Een atoompje verschil kan soms enorme verschillen betekenen in vivo.
Dankjewel voor de info man! Hier kan ik wat mee. Nogmaals alleen maar respect voor dat jij (zeker met rc’s) zo verstandig om gaat. Zo hoort het ook gewoon. Eigenlijk met alle drugs. Ik zou willen dat ik zelf is wat voorzichtiger zou zijn met dit soort dingen. Maar als ik in zo’n euphorie en dopamine rush van bijv deze stof of goede coke kom kan ik simpelweg niet stoppen. Stom natuurlijk en kan mezelf achteraf altijd wel voor mijn kop slaan. Dat je misschien wel je leven voor alleen dat heerlijke gevoel en een paar lekkere uren op het spel wil zetten. Terwijl het je leven op de lange termijn helemaal niks brengt natuurlijk. Maar probeer je zelf dat maar eens te beseffen onder invloed met een gruwelijk FTW gevoel. Op zo’n moment denk ik simpelweg dat er niks of iig niet veel mis kan gaan. En spijt… ja die komt bij mij gewoon altijd achteraf.

ps: heb het overigens alleen met de uppers. Vind sommige benzo’s ook heerlijk maar daar kan ik dan weer prima maat mee houden altijd.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Dankjewel voor de info man! Hier kan ik wat mee. Nogmaals alleen maar respect voor dat jij (zeker met rc’s) zo verstandig om gaat. Zo hoort het ook gewoon. Eigenlijk met alle drugs zou dit zo moeten zijn.
Noot: helemaal waar.
Maar als ik in zo’n euphorie en dopamine rush van bijv deze stof of goede coke kom kan ik simpelweg niet stoppen. .
Noot: Een zeer bekende zaak, deze opmerking!
Dat je misschien wel je leven voor alleen dat heerlijke gevoel en een paar lekkere uren op het spel wil zetten.
Noot: exact de goeie insteek...
Terwijl het je leven op de lange termijn helemaal niks brengt...
Noot: correct!
maar in de praktijk brengt een dergelijke stof wel degelijk iets....
Alleen heb je dit niet zo gauw in de gaten...
Maar probeer je zelf dat maar eens te beseffen onder invloed met een gruwelijk FTW gevoel. Op zo’n moment denk ik simpelweg dat er niks of iig niet veel mis kan gaan. En spijt… ja die komt bij mij gewoon altijd achteraf.
Spreekwoord: Berouw komt na de zonde.....zo ook hier.

Flualhamdulillam

Badass junkie
@De Zandman , eten we soms pindasoep vanavond?😋

Maar probeer je zelf dat maar eens te beseffen onder invloed met een gruwelijk FTW gevoel.
Ik heb het me geprobeerd voor te stellen, geen idee of ik dacht accuraat heb gedaan alleen, maar het lijkt me verschrikkelijk kut… Als je het zo uitlegt heb je moeite met je impulsiviteit te onderdrukken wanneer je onder invloed bent, dit is vrij veel voorkomend, dan doen mensen soms wel eens domme dingen, drinken een trucje op de fiets en daarna langs het ziekenhuis bijvoorbeeld.
Maar met stims, en uit ervaring weet ik 3-FA vooral? Voelt het gewoon vrij toppie op een dan wel super hoge dosering. De schadelijkheid is niet tastbaar of überhaupt zelden merkbaar (min de come doen dan, maar die heb ikzelf nooit gehad van 3-FA).
Er is niets per se fout aan jouw dosering, maar hij steekt ver boven de richtlijnen uit. Je achteloze statements over hoeveel je wel niet moeten snuiven en ‘je doet dit toch ook niet!!’ Terwijl je een appel met een sierappel vergelijkt 😔

Terwijl het je leven op de lange termijn helemaal niks brengt natuurlijk. Maar probeer je zelf dat maar eens te beseffen onder invloed met een gruwelijk FTW gevoel.
Misschien eens serieus naar psychedelische middelen kijken? Die staan bij velen als drugs die wel het een en ander los kan maken in je gedachtes, het kan nieuwe perspectieven bieden op problemen enzo! Met stims ben je de hele tijd aan het jagen, jagen naar weer die energiek en euforie 😞 Stimulantia kunnen voor zover ik weet wel alleen een positief effecten hebben wanneer je ze ergens voor gebruikt waar je verhoogde cognitie een wereld van verschil kan maken (zoals op de muis klikken terwijl je Legue of Legends speelt). Je moet dingen zoeken waar je jezelf gelukkig mee maakt, hoe dik nutteloos het ook klinkt… Hoe kijk je bijvoorbeeld naar jezelf? Hebben een slecht zelfbeeld of iets dergelijks, gewoon een suggestie, dan kan ik daar op door gaan.

edit: League of legends was sarcastisch, s vergetrn 😟

Neo-Shulginist

Badass junkie
@De Zandman , eten we soms pindasoep vanavond?😋

Maar met stims, en uit ervaring weet ik 3-FA vooral? Voelt het gewoon vrij toppie op een dan wel super hoge dosering. De schadelijkheid is niet tastbaar of überhaupt zelden merkbaar (min de come doen dan, maar die heb ikzelf nooit gehad van 3-FA).
Ik denk dat die wel voelbaar is: bijvoorbeeld de kater die je de dagen daarna ervaart. Maar ook zaken zoals paranoia, angstklachten, hallucinaties, hartkloppingen, prikkelbaarheid, somberheid of depressiviteit.

Ernstige acute gezondheidseffecten heb je natuurlijk niet altijd. Denk aan: een hersenbloeding, een hartstilstand, opwindingsdelier, psychose.

En de chronische gezondheidseffecten ontwikkelen zich over tijd. Dan gaat het vooral om kans op verslaving, prikkelzucht, moeite met concentreren, impulsiviteit, seksuele dysfunctie, verminderd reukvermogen, gebitschade, dat soort dingen. Dat merk je op zich ook wel, maar je went er ook aan waardoor er veel tijd is om eraan te wennen en het te rationaliseren.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Ik denk dat die wel voelbaar is: bijvoorbeeld de kater die je de dagen daarna ervaart. Maar ook zaken zoals paranoia, angstklachten, hallucinaties, hartkloppingen, prikkelbaarheid, somberheid of depressiviteit.
Ik heb best wat 3-FA gebruikt, in hoge doseringen ook. Ik was enorm verbaasd over hoe het zelfs op zo’n dosering een relatief mild, maar super langdurig effect heeft op mij. Er kon heel makkelijk 6-7uur tussen een herdosering zitten, dat vond ik er wel het chillst aan. Voor compulsief herdoseren of zoiets vond ik het ook niet leuk genoeg denk ik. Ook al zou ik wel nog een dosis willen nemen, denk ik: kan straks ook geen haast! Ik hoorde van sommigen: 3-FA is beter dan speed! If so, snap ik niet waarom mensen zo weg zijn van speed.
Ja klopt klopt, had het ook anders moeten zeggen. Ik heb alleen nare bijwerkingen gehad in combinatie met wiet, hartkloppingen en paniek, en ik kon het prima uitzitten maar het is kut om te moeten wachten tot je lichaam weer normaal doet… Maar, goed, die stressreactie lok je nou eenmaal uit voor een gewenst effect en dat kan vervelend uitpskken, vooral op hoge dosis.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb best wat 3-FA gebruikt, in hoge doseringen ook. Ik was enorm verbaasd over hoe het zelfs op zo’n dosering een relatief mild, maar super langdurig effect heeft op mij. (..) Ik hoorde van sommigen: 3-FA is beter dan speed! If so, snap ik niet waarom mensen zo weg zijn van speed.
Ja sommigen zoeken juist zo'n haast onmerkbare stimulans. Die willen bijvoorbeeld op een feestje doorgaan zonder dat ze er onder invloed uitzien en zonder dat hun gedrag heel anders is. Daarvoor zou 3-FA best geschikt kunnen zijn, net als 4-FA om die eigenschappen geroemd werd. 3-FA is wel iets minder entactogeen dan 4-FA, dus het lijkt meer op speed in die zin dan op MDMA.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Dat merk je op zich ook wel, maar je went er ook aan waardoor er veel tijd is om eraan te wennen en het te rationaliseren.
En zo ontstaat denk ik ook vaak het hulpeloze gevoel van een verslaafde. Je neemt het echt op in je persoonlijkheid, en een simpeler gewoonte veranderen lukt uiteindelijk puur met wilskracht. Maar drugs wordt langzaam onderdeel van je identiteit, ik vind het een toenemend naar wordend idee en mijn hoofd 🤐

Flualhamdulillam

Badass junkie
3-FA is wel iets minder entactogeen dan 4-FA, dus het lijkt meer op speed in die zin dan op MDMA.
Oh beslist, 3-FA heeft in mij eigenlijk nooit een entactogeen effect gehad? En anders was het onmerkbaar mild. Heb het dan ook niet veel in gezelschap gedaan met anderen, dat zou verschil kunnen maken (ondanks ik DF had!).

Edit: las verkeerd, maar m’n post klopt nog wel. Ik kan het alleen niet persoonlijk vergelijken met 4-FA.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Een simpeler gewoonte veranderen lukt uiteindelijk puur met wilskracht. Maar drugs wordt langzaam onderdeel van je identiteit, ik vind het een toenemend naar wordend idee en mijn hoofd 🤐
Hmm ik denk juist dat stoppen op pure wilskracht een valkuil kan zijn. Je gaat dan al snel tegen jezelf vechten: 'nee, je mag geen zin hebben.'
Haast onvermijdelijk krijg je dan een soort roze-olifantjes-effect. 'Niet aan een roze olifantje denken, niet aan een roze olifantje denken, niet aan een roze olifantje denken.'

Beter is om je te gaan realiseren wat speed met je doet. Om dat in zijn totaliteit te zien, dus ook de katers en de paranoia en de depressie of hallucinaties, maar ook het ongeregelde leven waarin je niet echt voor jezelf zorgt, de peptalk die over van alles gaat en tegelijkertijd nergens over. Je moet dan een besluit maken 'dat wil ik niet meer'. Zo'n besluit maken is heel lastig omdat speed inderdaad langzaam verbonden raakt aan je identiteit, en aan je associaties met gezelligheid en genot enzovoorts. Maar als je écht het besluit hebt genomen dat je niet meer wil, dan is stoppen juist heel makkelijk. Je bent dan niet meer tegen jezelf aan het vechten, maar je haalt dan voldoening uit goed voor jezelf zorgen. Zo kom je in een positieve spiraal.

De Zandman

DF-koning
Een goed stukje tekst is dit:
"Op een gegeven moment w i l je de katers en de brakheid niet meer."
Voila, dit is het moment om te gaan stoppen.
Als je beseft, voelt, dat het misgaat als jezo verder blijft gaan, dan onderken je dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is, wat het middel bij, en met je doet...
Nu kan je zeggen: Help me ik ben verslaafd , ik wil stoppen met die zooi, zeg me maar wat ik doen moet...
Neemvdan de handschoen op!

Flualhamdulillam

Badass junkie
Hmm ik denk juist dat stoppen op pure wilskracht een valkuil kan zijn. Je gaat dan al snel tegen jezelf vechten: 'nee, je mag geen zin hebben.'
Haast onvermijdelijk krijg je dan een soort roze-olifantjes-effect. 'Niet aan een roze olifantje denken, niet aan een roze olifantje denken, niet aan een roze olifantje denken.'
En verder, na een maand zegt je wilskracht: oké nu sta je er ff alleen voor ik ga chillen. Dan zie je dat mensen puur afgingen op wilskracht en motivatie, maar te weinig discipline hebben om zonder/met hulp hun verslaving te tackelen zonder die twee.
Beter is om je te gaan realiseren wat speed met je doet. Om dat in zijn totaliteit te zien, dus ook de katers en de paranoia en de depressie of hallucinaties, maar ook het ongeregelde leven waarin je niet echt voor jezelf zorgt, de peptalk die over van alles gaat en tegelijkertijd nergens over. Je moet dan een besluit maken 'dat wil ik niet meer'. Zo'n besluit maken is heel lastig omdat speed inderdaad langzaam verbonden raakt aan je identiteit, en aan je associaties met gezelligheid en genot enzovoorts. Maar als je écht het besluit hebt genomen dat je niet meer wil, dan is stoppen juist heel makkelijk. Je bent dan niet meer tegen jezelf aan het vechten, maar je haalt dan voldoening uit goed voor jezelf zorgen. Zo kom je in een positieve spiraal.
Hahaha precies alles wat je nu zegt, heb ik eerder deze week ook aan iemand uitgelegde ik gebruikte de metafoor, voor een veganist is geen vlees eten ook geen intense uitdaging. Een veganist wíl gewoon geen vlees eten!
Zo'n besluit maken is heel lastig omdat speed inderdaad langzaam verbonden raakt aan je identiteit, en aan je associaties met gezelligheid en genot enzovoorts.
Ja zo zijn er natuurlijk verslaafden, met alle klachten van dien, die niet heel veel drang om te stoppen voelen… Voor hen is het ineens een geval van: that’s life!
Twee weken terug papers gebinged over de invloed van diverse drugs op epigenetische veranderingen in bepaalde hersnen gebieden, de reward-pathway bijvoorbeeld. Er zijn hele goeie aanleidingen om er rekening mee te houden dat deze verandering van genexpressie veelal hand in hand gaat met drug abuse disorder, en helpt deze te veroorzaken. Ik was al bijna twee weken gestopt toen, maar meer als ff pauze. Ik hoef het niet meer, iedereen weet wel dat het ‘iets doet in je hersenen’, maar nooit wordt ook gerealiseerd alles wat je doet en laat te danken is aan je hersenen. Ik voelde me een beetje stom dat ik dat niet eerder was tegengekomen en had overwogen 🤨 Maar dat wordt niet zo veel gedeeld omdat het een beetje ver van mensen hun bed ligt. Snap ik, maar je kan veel slechter een risico afwegen als je nauwelijks weet wat het inhoudelijk doet! Nog iets lastigs aan verslaving 😔

Kitty Katt

Wijs gebruiker
Een goed stukje tekst is dit:
"Op een gegeven moment w i l je de katers en de brakheid niet meer."
Voila, dit is het moment om te gaan stoppen.
Als je beseft, voelt, dat het misgaat als jezo verder blijft gaan, dan onderken je dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is, wat het middel bij, en met je doet...
Nu kan je zeggen: Help me ik ben verslaafd , ik wil stoppen met die zooi, zeg me maar wat ik doen moet...
Neemvdan de handschoen op!
Dit is wat ik had met alcohol , op en af weken drinken door trauma, weer stoppen, 5 jaar lang,
Tot ik dacht. Nu is het klaar, ik heb meneer "trauma" uit mijn leven gezet , half jaar bedreigd, door gezet
Knop was om, mindset was er meer en meer wanneer hij begon te stalken en dreigen .

En dan pas weet je, ik kies ervoor niet meer te drinken en niet meer : ik MAG nooit meer drinken.
Dan is het dragelijk en ben je eigen baas weer.
mindset is alles, en daarna wilskracht, vrienden , familie en vooral mijn kinderen .
🙌🏼🙌🏼🙌🏼🙌🏼

Azraël

Belezen gebruiker
Heeft iemand al eens 3-fa gevaped? Het poeder zou mooi verdampen?
Wat is dan de hoeveelheid die in de meth pijp moet?
En gewoon proberen zo zware mogelijke trekken te pakken tot het op is?

Tweede vraag: heeft iemand deze al eens gehotraild?

Memento

Bewuste gebruiker

Ik ben geen expert maar volgensmij is alle drugs met fluoratomen een no go voor roken/vapen/hotrailen omdat er iets giftigs vrijkomt.

De Zandman

DF-koning
Over het algemeen is het fluor atoom zeer sterk verbonden met andere stoffen, fluor komt in zuivere toestand niet voor omdat het zich onmiddellijk bindt aan alles, wat er zich in de nabijheid bevindt.
Hout, glas, het is allemaal geen partij voor deze agressieve stof...
Het is maar de vraag of fluor " los" komt als de gebonden fluor gebrand wordt door roken.
Maar ik probeer het niet uit!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb denk ik echt bunk gehad. Ik vind er niks aan
Bunk of niet maar mijn druggie is het ook niet hoor!

Bullshit, je lult maar wat. 😠
Bullshit dat ze bunk had of dat ze er niks aan vond?
Over het eerste kan ik niet oordelen, ik heb maar paar x gebruikt en van 1 batch.
Het 2e snap ik heel goed van @Spyro , vond het ook niet echt top of zo… Ik had de kleinste hoeveelheid 1 maal besteld maar van mij hoeft het ook niet meer..

Idem. Verschillende batches geprobeerd, op lage en hoge doseringen, oraal en nasaal.
Merk amper iets. Ofwel bunk ofwel een saai stofje.
Het laatste! 😂😂😂😂

3-FA is wel iets minder entactogeen dan 4-FA, dus het lijkt meer op speed in die zin dan op MDMA.
Zeker dat het maar niks of zeer weinig van mdma had, speed of coke ook niet echt vond ik. Het was voor mij meer als een iets hogere dosering van Methylfnidaat gevoel. Bij mij iig totaal anders als speed voelt.
4FA geen ervaring mee, 2FA wel.

Laatst bewerkt:

Azraël

Belezen gebruiker

Ik ben geen expert maar volgensmij is alle drugs met fluoratomen een no go voor roken/vapen/hotrailen omdat er iets giftigs vrijkomt.
Yo.. ondertussen kan ik ook mijn ervaringen delen. Ik vond het zeker geen bunq of saaie stof.
Vapen
Geprobeerd 30mg in een meth pipe. Het brubbelt maar er komt zo goed als geen damp vrij. Ik heb de damp geïnhaleerd maar dat was te weinig en volgens mij toxisch (smaak). Dus als je dezelfde batch als ik had, een wit poeder, vergeet het ofwel deed ik iets fout!

Snuiven
Dit is hoe ik het gepakt heb. Starters 80mg (40 links en rechts). Pikt niet echt, toch niet zoals 4-fa (een naald in je neus ogen tranen... Maar na 1 minuut voelde je direct de rush.
3-fa werkte bij mij niet direct. Dat duurde toch een kwartiertje vooraleer het op volle effect zat. Ik heb na een uurtje een redose v 40 mg ongeveer gedaan. Redose blijft werken...
Het effect.. ja je hebt energie, mood lift is er zeker maar niet zoals 4-fa. Je voelt je gewoon goed. De stimulatie is relaxerend. Voor mij was er geen bodyload. Dus ja ideaal voor iets te doen maar ook perfect voor chemsex/internet browsing naar je favoriete filmpje 😅
NB ik nam r ook gbl bij en dan is het nog leuker want je hebt de euphoria vd gbl erbij. De gbl zorgt ook dat de dopamine effecten lang duren. Ik denk dat het zo'n 4 uur werkt. Ik moest de volgende dag gaan werken dus was slapen enkel met etizolam mogelijk. Ik had langs geen kanten zin om te gaan slapen. Opgelet met redosen, een nachtje overslaan is gemakkelijk.
Next day. Ik had niet te veel geslapen en de dag er voor ook niet. Alhoewel de 3-fa nog aan het werken was v gisteren ,besloot ik om 's morgens een klein lijntje te leggen 20-35mg. Hop en je bent weer vertrokken. Het is zeer functioneel in lage dosissen en je ziet er niet echt gedrogeerd uit. En zo ging het de hele dag (denk nog 4x bumps) door tot 's avonds thuis nog een grotere dosis tot het op was. Bumps gaven een moodlift die de afkick uitstellen. Heel de avond achter de computer 😅
Ook zo goed als niets gegeten erbij.
Uiteindelijk dan 10 uuar geslapen met phenibut en lyrica. De volgende dag de kater opgevangen met lage dosissen gbl. Anders ging ik me na 3 dagen pakken verschrikkelijk voelen.
Voor mij voelt het als cleane speed met minder happiness maar ook met minder neveneffecten. Ik vind het zeer verslavend.
Mijn vriendin heeft het ook gepakt en niet geslapen...

d22wth

Newbie
3-FA is prima hoor. Maar als je eens next level wil gaan doe dan 'ns 3-MMA.

3-MMA heb ik geprobeerd maar het jaagt mij heel erg op, ik heb hem ook letterlijk de bijnaam 'MMA fighter' gegeven omdat het voelt alsof je in een constante ''ik moet vechten'' situatie zit. Aansluitend op mijn verhaal hieronder, 3-MMA vind ik niet leuk. Nasaal voelt het net als MMC, alsof ik zout weg zit te snuiven. Bah! Dan vind ik weer 3-FA leuker :wink:

Yo.. ondertussen kan ik ook mijn ervaringen delen. Ik vond het zeker geen bunq of saaie stof.
Vapen
Geprobeerd 30mg in een meth pipe. Het brubbelt maar er komt zo goed als geen damp vrij. Ik heb de damp geïnhaleerd maar dat was te weinig en volgens mij toxisch (smaak). Dus als je dezelfde batch als ik had, een wit poeder, vergeet het ofwel deed ik iets fout!

Snuiven
Dit is hoe ik het gepakt heb. Starters 80mg (40 links en rechts). Pikt niet echt, toch niet zoals 4-fa (een naald in je neus ogen tranen... Maar na 1 minuut voelde je direct de rush.
3-fa werkte bij mij niet direct. Dat duurde toch een kwartiertje vooraleer het op volle effect zat. Ik heb na een uurtje een redose v 40 mg ongeveer gedaan. Redose blijft werken...
Het effect.. ja je hebt energie, mood lift is er zeker maar niet zoals 4-fa. Je voelt je gewoon goed. De stimulatie is relaxerend. Voor mij was er geen bodyload. Dus ja ideaal voor iets te doen maar ook perfect voor chemsex/internet browsing naar je favoriete filmpje 😅
NB ik nam r ook gbl bij en dan is het nog leuker want je hebt de euphoria vd gbl erbij. De gbl zorgt ook dat de dopamine effecten lang duren. Ik denk dat het zo'n 4 uur werkt. Ik moest de volgende dag gaan werken dus was slapen enkel met etizolam mogelijk. Ik had langs geen kanten zin om te gaan slapen. Opgelet met redosen, een nachtje overslaan is gemakkelijk.
Next day. Ik had niet te veel geslapen en de dag er voor ook niet. Alhoewel de 3-fa nog aan het werken was v gisteren ,besloot ik om 's morgens een klein lijntje te leggen 20-35mg. Hop en je bent weer vertrokken. Het is zeer functioneel in lage dosissen en je ziet er niet echt gedrogeerd uit. En zo ging het de hele dag (denk nog 4x bumps) door tot 's avonds thuis nog een grotere dosis tot het op was. Bumps gaven een moodlift die de afkick uitstellen. Heel de avond achter de computer 😅
Ook zo goed als niets gegeten erbij.
Uiteindelijk dan 10 uuar geslapen met phenibut en lyrica. De volgende dag de kater opgevangen met lage dosissen gbl. Anders ging ik me na 3 dagen pakken verschrikkelijk voelen.
Voor mij voelt het als cleane speed met minder happiness maar ook met minder neveneffecten. Ik vind het zeer verslavend.
Mijn vriendin heeft het ook gepakt en niet geslapen...

Ik kan hierop ook meepraten, zojuist 3-FA van een bekende vendor ontvangen en geprobeerd.

Het heeft wel een apart zoetig geurtje, wel ziet het er netjes wit uit en is vrij brokkkerig.
Misschien de fluor die stinkt?

Overigens heb ik met deze levering één extra pellet bromazolam gekregen, it's my lucky day, I guess?

Ik heb 25 minuten geleden twee kleine sleutelpuntjes 3-FA genomen.
~10 minuten daarna nog twee kleine sleutelpuntjes 2F-ketamine. Ik neem deze keta omdat ik bij uppers nogal een onrustig onderliggend gevoel kan ervaren. Het kalmeert mijn andere gedeelte zodat ik de effecten van 3-FA goed kan omschrijven...

Het voelt inderdaad aan als een cleanere variant van speed, daar heb je gelijk in. Alleen vind ik het ook wel aardig op coke lijken!

Hoe ik 3-FA kan omschrijven is als volgt: de 'ik wil wakker en gefocussed blijven' zoals je die bij 6-APB ervaart, de helderheid van coke, de alertheid van speed en gek genoeg wel een beetje de head-high (die heb ik in lange tijd niet meer gevoeld!) zoals in mdma. Maar dan zonder helemaal weg van de wereld te zijn, wat mij nog wel eens lukt met MDMA.

Dus feitelijk is 3-FA een soort coke waarvan je niet opgefokt wordt waar als bijkomend voordeel een lekkere head-high aan vast zit.
Maarja de coke in Nederland, en hetgeen wat ik altijd heb, is waarschijnlijk redelijk versneden.

Dus... 3-FA, dat voelt wel aan als een goede vervanger voor coke én speed, een soort combinatie van die twee?
Het liefst neem ik het voor nu nog in combinatie met een sederend middel zoals Ketamine om mijn gedachtegang te laten stromen :wink:
In ieder geval voelt het nu nog steeds voor mij zuiver aan, heerlijk!

Nu morgen nog afwachten hoe ik mij voel. Voor nu klinkt dit als een leuk goedje om op de zaterdagavond te doen.
(je ziet ook hoe veel ik getypt heb, deze 3-FA doet zijn werk dus goed!)

Bovenaan