• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

3 januari ... net een peuk gerookt gefaald of toch niet ?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Als je je nu echt goed klote voelt omdat je je gezicht hebt verloren ten aanzien van alle die je beloofd had echt te stoppen, dan is dit de kans.

De kans om het negatieve een postieve swing te geven.
Wat is er erg aan dat je een pakkie peuken hebt gekocht niet veel.
Dat je er aanstak is wel een probleem, waarschijnlijk ben je bang dat je iets tekort komt.
Dat je leven mindert schittert zonder peuk.
Dat je een leegte moet overwinnen die groter is dan zwart gat.

Er is geen leegte, en door de peuk schitter je ieder jaar ietsje minder.
Net zolang tot je kop helemaal verpeukt is.

En dan pas is het echt te laat en ben je al zwaar vertieft, we noemen dat de chronische roker.
De roker die sterft als ie stopt dus laat hem maar ff door paffen.
Deze roker wordt 90 en drinkt iedere dag sterke drank.
Das de onoverwinnelijke roker, gelukkig bestaan die niet.

Als je nu mij kon aanraken en ik kon je mijn energie overstralen dan zou je de peuken meteen weggooien en iets beters gaan doen met je geld en je tijd.
Het stoppen met roken is iets dat of niet lukt of meteen aanslaat.
Dat komt door je manier van denken.

Is er iets van je afgepakt ?

Of heb je je zelf bevrijd van iets ?

:hearteyes:

:wave:

en nu sommige worden geconfronteerd met de verschillende stofjes tijdens de afkick, misschien kunnen deze ervaringen op het net worden gegooit.

Ik vond het afkicken op de tabak makkelijker dan de pep en veel makkelijker dan de thc.
De THC is voor mij zoiets als een peuk voor jullie. Maar toch als ik stop met blowen dan word ik niet ziek en doe ik het gewoon. Das een bewijd dat het geen reet uitmaakt welke stof, het zit vuistdiep in je kop.

en ja de lengte van de verslaving en de soort stof en de toedieningsmethode zijn wel erg van belang.
Een herospuit is geen peuk, geestelijk en sociaal gezien wint de peuk van alle soorten dope door de sociale acceptatie. Die gelukkig wegebt, rokers staan als hero junks in gebruikers ruimtes hun leven te vertiefen.

Bonnie uw anti rook consulent.

BacingsPen

Badass junkie
Dat herken ik wel ja! (dat van THC is voor mij net zoiets als voor jullie een peuk...)

:sunglasses:

Heb jij ook wel eens gedacht ik ben een freak?

Mike

Bewuste gebruiker
Ik zag dit topic en dacht "hé, er was toch een 'stoppen met roken' topic van Marla?"

Zoeken, zoeken, gevonden.... In de afvalbak!

Dat is te makkelijk hoor! Als ik of iemand anders zo'n topic had gemaakt en daarna zou falen dan zou ik diep door het stof moeten en ook al zou ik vragen om een slotje dan zou ik het niet gekregen hebben lijkt me. En terecht!

Sowieso stom dat je, ondanks je zwangerschap, nog steeds rookt, maar een beetje zwak om van je mod rechten misbruik te maken door het topic dicht te gooien!!! :(

Dopezilla

Badass junkie
Dat viel mij ook al op ja. Ik zou bijna zelf in verleiding komen om mijn topic uit dit forum te laten sluiten. :grin:

Olle

Mike

Bewuste gebruiker
Ollemann zei:
Dat viel mij ook al op ja. Ik zou bijna zelf in verleiding komen om mijn topic uit dit forum te laten sluiten. :grin:

Olle
Je weet nu bij wie je dat verzoek kan indienen.... :grin:

acidboy

Badass junkie
Mike zei:
Ik zag dit topic en dacht "hé, er was toch een 'stoppen met roken' topic van Marla?"

Zoeken, zoeken, gevonden.... In de afvalbak!

Dat is te makkelijk hoor! Als ik of iemand anders zo'n topic had gemaakt en daarna zou falen dan zou ik diep door het stof moeten en ook al zou ik vragen om een slotje dan zou ik het niet gekregen hebben lijkt me. En terecht!

Sowieso stom dat je, ondanks je zwangerschap, nog steeds rookt, maar een beetje zwak om van je mod rechten misbruik te maken door het topic dicht te gooien!!! :(
haha echt, heeft ze die gesloten? haha.

Dopezilla

Badass junkie
Mike zei:
Och, het wegstoppen en hopen dat niemand het gezien heeft is zinloos.

Wel zal ik nooit meer loze kreten als "IK GA DRIE MAANDEN STOPPEN!" roepen.

Maar we dwalen toch een beetje af, denk ik.

Olle

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Met hezelfde gemak gooi je het in de afvalbak. In ieder geval milieu-bewust bezig. :)

Maar waarom niet zo'n laserbehandeling doen? Dan heb je geen last van de afkick.

Winehouse

Badass junkie
Petrovic zei:
Met hezelfde gemak gooi je het in de afvalbak. In ieder geval milieu-bewust bezig. :)

Maar waarom niet zo'n laserbehandeling doen? Dan heb je geen last van de afkick.

Hmmmmmmmm, een beetje om dezelfde reden waarom ik ook niet houd van een :

magnetron

Het Kan Toch Niet Goed Zijn ?

funky_skunk_junky

Wijs gebruiker
M'n oom en tante die op Aruba wonen hebben zich allebei laten hypnotiseren om te stoppen met roken, en het is wel gelukt ze roken allebei niet meer :openmouth:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ollemann zei:
Mike zei:
Och, het wegstoppen en hopen dat niemand het gezien heeft is zinloos.

Wel zal ik nooit meer loze kreten als "IK GA DRIE MAANDEN STOPPEN!" roepen.

Maar we dwalen toch een beetje af, denk ik.

Olle
Sorry hoor, maar wegstoppen en hopen dat niemand het gezien heeft, was niet echt mijn doel toen ik het topic weer sloot. Denk je nou echt dat ik dacht dat jullie er niks van zouden merken? Jullie kunnen het toch ook gewoon weer terugvinden in de afvalbak?

Het doel van mijn topic was om wat support te krijgen bij het stoppen, maar aangezien ik weer rook, had het topic voor mij verder ook geen functie meer. Daarom heb ik het weer gesloten. Als iemand anders zo'n topic had geopend en ook was gefaald, had ik het topic net zo goed ook weer gesloten als de desbetreffende persoon dat gewild had. Ik snap niet zo goed waar jullie een punt van maken... :confused: Ik zie het iig niet als misbruik maken van mijn functie als mod.

Verder heeft E I een "prachtig topic" aangemaakt in het onzin forum n.a.v. mijn falen. Daar kunnen mensen reacties op achter laten. Ik heb dat topic toch ook niet gesloten? Het is echt niet zo dat ik het probeer te verbergen ofzo. Het topic had slechts geen functie meer voor mij en daarom is het nu dicht.

acidboy

Badass junkie
Marla Singer zei:
Het doel van mijn topic was om wat support te krijgen bij het stoppen, maar aangezien ik weer rook, had het topic voor mij verder ook geen functie meer. Daarom heb ik het weer gesloten.
Marla Marla toch, je gaat me toch niet vertellen dat je na 1 dag stoppen, een pakje koopt.. en dat dat het was? dat was je stoppoging en laat maar zitten nu?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Yups, ik trok het gewoon echt niet... Stoppen moet vanuit mezelf komen en niet omdat ik gepusht word door mijn omgeving. Anders lukt het gewoon niet.

Miepje91

Experimenterende gebruiker
allemaal leuk dat stoppen met roken als je zwanger bent,
maar wat als het kindje straks geboren is.?
wil iedereen dan ook zijn of haar hele omgeving verbieden om in een straal van 20 meter bij het kindje uit de buurt te gaan staan wanneer er gerookt word.?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Miepje91 zei:
wil iedereen dan ook zijn of haar hele omgeving verbieden om in een straal van 20 meter bij het kindje uit de buurt te gaan staan wanneer er gerookt word.?
Ja.

Wacky

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Miepje91 zei:
Ja.
Eh ja idd, dat is toch normaal, en dat doet toch iedereen met een baby ?

Miepje91

Exceptional Insight zei:
Wacky zei:
Eh ja idd, dat is toch normaal, en dat doet toch iedereen met een baby ?
Miepje91 niet.
wel, :wink: ben er mee eens dat roken slecht voor je is. maar bedoel er meer mee te zeggen je kan niet van de halve wereld verwachten dat ze het niet doen:)

zelf rook k zowizo al niet dus ik zou ind niet roken bij een baby in de buurt

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Exceptional Insight zei:
Winehouse zei:
Hoe ben je daar zo zeker van?
Als de baby er is mag er idd niet meer gerookt worden in ons huis. Net zoals dat er op mijn verjaardagfeest afgelopen zondag alleen buiten werd gerookt, omdat er ook kinderen bij in huis waren. Sterker nog, we gaan in februari het hele huis een opknap- en schilderbeurt geven. Zodra dat is gebeurd, mag er al niet meer gerookt worden in huis. We willen geen nicotine-aanslag meer op onze muren en spullen hebben namelijk...

Ook vandaag heb ik nog maar 1 sigaret op. Het is echt niet zo dat ik op de automatische piloot nog steeds een pakje per dag weg paf... Daar was ik al mee opgehouden vanaf het moment dat ik er achter kwam dat ik in verwachting was. Alleen er helemaal mee stoppen is momenteel gewoon nog erg lastig voor me. Ik weet niet, het is iets psychologisch volgens mij. Ik hoop dat als ik die kleine echt in mijn armen heb, ik dan wel helemaal zou kunnen stoppen. Maar dan nog, ik hoef me helemaal niet te verantwoorden vind ik. Het is mijn leven, mijn lichaam, mijn kind, ik bepaal dus zelf op welke manier ik het doe.

Ik weet toevallig dat jouw eigen moeder ook rookte tijdens haar zwangerschappen E I. Ik vind het heel erg dat twee van de drie kinderen nu astmatisch zijn, maar maakt haar dit meteen ook een slechte moeder? Ik snap dat je misschien boos bent op haar, omdat ze gerookt heeft, maar reageer dan je woede gewoon op haar af en niet op mij, want ik heb niks met jullie te maken verder.
Mijn moeder heeft tijdens haar twee zwangerschappen ook gerookt. Mijn zusje en ik hebben er niets aan overgehouden. Zoals het er nu uit ziet is ons kindje ook kerngezond, zit ze qua groei zelfs iets boven het gemiddelde en zien alle orgaantjes er prachtig uit. Ik leef heel bewust en ook het roken doe ik dus echt zo min mogelijk. Ik stel iedere sigaret uit tot het moment wanneer ik pas echt begin te snakken en steek ze niet meer zonder na te denken op.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Andrew zei:
Onze moeder kan je wel een slechte moeder noemen ja.
Het spijt me dan oprecht om dat te horen... :( Heb gewoon soms het idee dat E I mij opzettelijk aanvalt en te kakken probeert te zetten, omdat jullie moeder ook tijdens de zwangerschap gerookt heeft. Verder ken ik haar en jullie situatie nou eenmaal niet, maar ik geloof dat ik zelf wel een goede moeder zal zijn en er alles aan zal doen om ons kindje een zo fijn en liefdevol mogelijk leven te geven.

Mike

Bewuste gebruiker
Ik voel een licht chagrijn in je post, dat iedereen zich er mee bemoeit heb je over jezelf afgeroepen door een topic te openen waarin je aankondigt te stoppen.

Ik kan me voorstellen, als roker, dat het vervelend voelt dat iedereen zich er nu mee bemoeit, dus ik kan me je irritatie heel goed voorstellen.

In ieder geval heel goed dat je er maar 1 gerookt hebt vandaag (ik weet ook dat een roker altijd minstens de helft liegt over zijn rookgedrag, maar allah... twee sigaretten op een dag is ook nog knap!)

Succes! :)

Mike

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
Heb gewoon soms het idee dat E I mij opzettelijk aanvalt en te kakken probeert te zetten.
Ik zie hem nooit anders doen (dat maakt hem zo leuk) dus dat zou ik me zeker niet persoonlijk aantrekken...

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mike zei:
Ik voel een licht chagrijn in je post, dat iedereen zich er mee bemoeit heb je over jezelf afgeroepen door een topic te openen waarin je aankondigt te stoppen.

Ik kan me voorstellen, als roker, dat het vervelend voelt dat iedereen zich er nu mee bemoeit, dus ik kan me je irritatie heel goed voorstellen.

In ieder geval heel goed dat je er maar 1 gerookt hebt vandaag (ik weet ook dat een roker altijd minstens de helft liegt over zijn rookgedrag, maar allah... twee sigaretten op een dag is ook nog knap!)

hahaha, inmiddels zijn het nu wel 2 sigaretten geworden ja (ik zat mezelf behoorlijk op te vreten vanwege de reacties van bepaalde lui hier... :wink: ). Sowieso ben ik ook al een beetje sacherijnig als ik zo weinig rook. Maar ja, liever maar een beetje sacherijnig gedurende de dag. Zolang ik niet zo'n heks ben als tijdens de 24 uur die ik laatst niet gerookt had, is het nog wel te doen.

Mike

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
Mike zei:

hahaha, inmiddels zijn het nu wel 2 sigaretten geworden ja (ik zat mezelf behoorlijk op te vreten vanwege de reacties van bepaalde lui hier... :wink: ). Sowieso ben ik ook al een beetje sacherijnig als ik zo weinig rook. Maar ja, liever maar een beetje sacherijnig gedurende de dag. Zolang ik niet zo'n heks ben als tijdens de 24 uur die ik laatst niet gerookt had, is het nog wel te doen.
Blijf jij er dan maar fijn twee op een dag roken, dat is beter voor je kindje dan een boze heks als moeder... :wink:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Marla Singer zei:
Het spijt me dan oprecht om dat te horen... :( Heb gewoon soms het idee dat E I mij opzettelijk aanvalt en te kakken probeert te zetten, omdat jullie moeder ook tijdens de zwangerschap gerookt heeft.
Ho eens even, dit is in geen geval projectie. De familiebanden hier zijn zo zwak dat ik hier geen enkele waarde aan hecht. De reden dat ik je zo bot aanval is omdat ik het moreel zo verwerpelijk vind dat ik deze mening gewoonweg wel móét opdringen. Ik haat onrecht en dat kindje is onschuldig. Het is jouw plicht om te doen wat je kunt om de gezondheid van die kleine te waarborgen.

Ik snap best dat dat niet oprecht meer overkomt allemaal. Altijd dat stomme cynische gelul van mij hier. Maar wanneer het aankomt op onschuldig leven dan verdwijnt dat : )

Het komt er niet zo makkelijk meer uit vandaag, maar daar moet je maar even doorheen kijken.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik geef je geen ongelijk E I, je mag je mening geven, maar ik vind niet dat je het recht hebt om mij een slecht gevoel over mezelf geven, want ik ben alles behalve een slechte moeder!

Ons dochtertje zal in een zeer harmonieuze, liefdevolle omgeving terecht komen. Mijn vriend en ik komen allebei uit hele hechte families. Ik vind het heel erg dat jij dat blijkbaar hebt moeten missen thuis :(

Ik ben persoonlijk van mening dat die paar sigaretjes per dag niet zo heel schadelijk hoeven te zijn, als je voor de rest wel gewoon gezond leeft. Ik ken meerdere moeders die dat zo gedaan hebben en al die kinderen zijn daar goed uit gekomen. Een vriendin van mij heeft nu twee kinderen. Bij de eerste kwam ze er pas na vier maanden achter dat ze zwanger was. In die periode was ze nog blow verslaafd, woonde ze in een kraakpand en gebruikte ze bijna elk weekend speed, pillen of lsd. Op het moment dat ze er achter kwam dat ze zwanger was, is ze natuurlijk wel meteen gestopt met die manier van leven. Ook stond ze hierdoor zelfs extra onder controle bij haar verloskundige, omdat ze door dat leventje tot een risicogroep behoorde. Toch heeft ze een kerngezonde dochter op de wereld gezet, die werkelijk echt nooit ziek is en een bovengemiddeld intellect heeft! (Ze is nu net zes, maar zit op het niveau van een achtjarige).

Inmiddels heeft ze haar leven radicaal omgegooid en kun je haar wel een gezondheidsfreak noemen. Tijdens de zwangerschap van haar tweede kindje heeft ze dus echt buitengewoon gezond geleefd en alles wat ook maar een beetje schadelijk kan zijn, heeft ze vermeden. Haar zoontje van 1 is echter voor bijna alles allergisch en is altijd ziek of onderweg. Ook loopt hij wat achter op de ontwikkeling...

Ik wil hiermee mijn eigen gedrag niet goedpraten, maar wel even een voorbeeld geven, dat wanneer je dus alles opzij zet voor de gezondheid van je baby, het blijkbaar dus nog steeds geen garantie is dat alles dan meteen ook wel goed zal zijn. Net zoals een wat minder gezond leven, niet meteen per definitie zal betekenen dat je dan een ziekelijk kindje krijgt. Er zijn gewoon nog zoveel meer factoren die ook nog van invloed zijn bij de ontwikkeling van een kind.
Ik let verder heel goed op hoe ik leef en op wat ik allemaal beter wel of niet kan doen. Ons kleintje maakt het prima en als het de laatste vier maanden ook nog allemaal zo voorspoedig blijft gaan, denk ik dat wij gewoon een heel gezond meisje op de wereld gaan zetten!

Wacky

Badass junkie
Zoals ik al gepost had, ik denk niet dat het zin heeft om je af te zeiken in die zin dat je er vast niet minder van gaat roken.

Maar toch, als je dan zo in de verdediging schiet en roept "het is mijn lichaam, en mijn kind, ik maak uit wat ik doe" dan voel ik toch ook weer de behoefte er iets van te zeggen. Dat het jou kind is betekend niet dat je kan doen wat je wil, zie je de pedofiel al voor je in de rechtbank ? "het is mijn kind, ik maak uit wat ik ermee doe"

Het is jou kind, en dat geeft je een enorme verantwoordelijkheid. Stel nou dat het kind strax wel iets heeft dat aan het roken zou kunnen liggen. Voel je jezelf dan niet de rest van je leven schuldig ? Serieus, ik snap ook echt niet hoe je door kan blijven roken terwijl je zwanger bent. Snap ik echt helemaal niet. Ik zou geen oog meer dicht doen van schuldgevoel, ook al nu voordat er iets met het kind is dat daaraan zou kunnen liggen.

Verder zal ik niet meer erover zeiken, want zoals gezegd, het helpt toch niet, maar ga het niet recht zitten praten en allerlei excuses verzinnen, want dan kan ik me ook niet meer inhouden nee.

Miepje91

@ Marla,

denk dat je er weinig aan heb maar wil het gewoon even kwijt, k was toevallig vanmorgen even bij mijn moeder, en hadden het over zwangerschap.
Maar wat ik me nu eigenlijk pas bedenk,

Mijn moeder heeft nooit gerookt, dus ook niet tijdens de zwangerschap. En ken ik serieus heel weinig mensen die zo gezond leven als mijn moeder, Maar alsnog hebben zowel ik als me middelste zusje een afwijking, (klinkt trouwens ook wel weer lekker dramatisch) Maar we missen een aantal vingers en tenen. Hier heeft mijn moeder zich in het begin heel schuldig over gevoeld. Maar dat wij deze afwijking hebben maakt haar geen minder goede moeder.

wat ik hier vooral mee wil zeggen is; ik vind het onwijs knap dat je minder bent gaan roken want je laat hiermee zien dat je het echt wel wilt. Maar een heleboel dingen die het kindje zou kunnen krijgen liggen daar niet aan en kan je 9/10x zelf niks aan doen. succes er mee in id :)

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Een slechte moeder is een veel te zware term, en kan je zo over internet niet gebruiken tegen iemand.

maar voor de rest heeft E I wel gelijk. :)

Ook heel goed van dat minderen Marla, 't is een begin :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Jalliz zei:
Een slechte moeder is een veel te zware term, en kan je zo over internet niet gebruiken tegen iemand.

maar voor de rest heeft E I wel gelijk. :)

Ook heel goed van dat minderen Marla, 't is een begin :)
Het is ook niet dat E I dat letterlijk heeft gezegd tegen mij, maar dat is wel het gevoel dat hij mij geeft met zijn opmerkingen.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
ik zou heel trots zij als Marla het blijft proberen, hoe moeilijk het ook is.

Opgeven is makkelijk, commentaar geven nog makkelijker.
Iemand op die gevoelige snaar raken dat het muntje valt is net zoals zoeken naar een spelt in een hooiberg.

Je kan niet stoppen voor geld, gezondheid of omdat je huisarts het afdwingt.

JE STOPT OMDAT JE WEET DAT JE BESEFT DAT JE ZONDER TABAK VEEL GELUKKIGER WORDT.
DAAROM NEEM JE GEEN SPEED.

DAAROM KIJK JE LINKS EN RECHTS VOOR JE OVERSTEEKT OM ER ZEKER VAN TE ZIJN DAT JE KIND EN JIJ STRAKS NOG LEVEN.

Kus bonnie

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan