Misschien moeten we dit even checken bij
@LucidLucy want volgens mij heeft die een achtergrond in de chemie. Wat denk jij? Zal 3-MMC oplossen in 99% IPA?
Ik heb geen achtergrond in chemie. Of in elk geval niet verder dan het niveau van 5 HAVO lol
Ik heb wèl een achtergrond in de academische wereld en veel van mijn onderzoeken hebben raakvlak met chemie. Daarnaast heb ik het chemische stuk rondom drugs altijd mega interessant gevonden.
Een gebruikersmaatje van mij heeft wèl een achtergrond in chemie en gebruikte ik ook vaak om over dit soort themas te sparren. Hij is afgelopen week teruggekomen uit de kliniek en lekker aan z'n herstel bezig, dus die ga ik dit soort themas voorlopig niet voorschotelen.
Anyway... Interessante methode wel om op die manier vocht te onttrekken uit een vaste stof. Zo had ik het nog niet eerder bekeken, maar zou in theorie zeker goed moeten werken mits 3mmc onoplosbaar is in IPA.
Ik kan er zo snel ook niet iets over vinden. Ik zie in
dit rapport van de WHO wel dat 3-mmc oplosbaar zou zijn in ethanol (5mg/ml). Nou is dat niet echt een geweldige oplosbaarheid, maar te hoog om voor deze methode goed te gebruiken denk ik.
Of je die waarde voor ethanol 1 op 1 door kan trekken naar IPA durf ik niet te zeggen.
Drogen in een oven klinkt mij als de meest eenvoudige methode. Wees je daarbij wel van bewust dat onze huis tuin en keuken ovens absoluut niet geschikt zijn om op zulke lage temperaturen stabiel te werken. Je ziet dat ze vaak voor meringue al niet meer geschikt zijn en de oven op een kier moet laten.
Een fruit droger is dan een veel geschiktere optie. Zoiets als
deze. Bij de Aldi of Lidl hebben ze deze ook weleens te koop.
Wat ook kan is een filament droger voor 3D-print filament. Werkt een beetje volgens hetzelfde principe.
Opzich zou het geen kwaad kunnen om dit op lage temperatuur te drogen denk ik.
Normaal is het een industry standard (in de academische wereld) om te drogen op 105 graden celcius bij de meeste stoffen. Maar bij meer gevoelige stoffen wordt al snel uitgeweken naar 50 of 60 graden. Je krijgt op die temperaturen bijna alles gortdroog.
Aan de andere kant.... 3-mmc is vele malen leuker om oraal te nemen. In mijn ogen zelfs waardeloos om te snuiven. Oraal is de beste ROA in mijn ogen. Afgezien van IV dan, maar dat kan ik alleen maar afraden met alle bijkomende risico's.