SmartieAndMe zei:Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd, of eigenlijk meer de vraag Als ik het niet meer doe, waarom niet? Zolang het me bevalt zoals het nu doet zou ik op mijn 80e in het bejaardentehuis (mocht ik dat halen) zeker een keer aan de XTC willen![]()
Bbcarla zei:Hoe bedoel je dat ? Volwassen gedrag in welk opzicht.?. maar om terug te komen op het onderwerp. Weet je dat verslaafden al bij 55 jaar naar zo'n bejaardenhuis kan.
curiouscouple zei:42 & 43,stil curious........
We zijn pas gestart toen we echt verstandig en volwassen waren...... een jaar of 4 geleden![]()
Op één of andere manier vind ik het woord "verslaafd(en)" altijd zo'n naar woord. Maar goed, los daarvan: verslaafd betekent niet dat je er geen controle (meer) over hebt.Bbcarla zei:Mensen die geen controle over hun gebruik hebben.Afhankelijk ervan zijn om te functioneren in het dagelijks leven.Skirre zei:Leg "verslaafden" even uit![]()
Bbcarla zei:Afhankelijkheid is een beter woord ervoor.
Ik heb meer moeite als mensen het woord junk gebruiken bij drugs verslaafden.
Als de betekenis hetzelfde is, hoe kan je dan wel het ene hebben zonder het ander?Je kan afhankelijk zijn maar niet verslaafd. Je kan ook verslaafd zijn maar niet afhankelijk. Of allebei wel of niet. Je kan drugs misbruiken zonder verslaafd te zijn, etc, etc.
Beetje flauw misschien, maar woorden hebben een gevoelswaarde en een betekenis. DIe gevoelswaarde verschilt per persoon en is niet altijd rationeel, de betekenis staat gewoon in alle woordenboeken hetzelfde.
zijn wij allemaal verslaafd aan vocht en zuurstof?
Als een verstokte alcoholist een insult krijgt omdat hij zonder drank zit, is die afhankelijk of verslaafd?
Als de betekenis hetzelfde is, hoe kan je dan wel het ene hebben zonder het ander?
Wat op zich wel interessant is, is dat zuurstof in je bloedbaan onmiddellijk leidt tot de dood.
En als je teveel water drinkt dan ga je ook de pijp uit.
Ik bedoelde dus niet dat alle woorden in een woordenboek dezelfde betekenis hebben. Dat zou rampzalig zijn godverdomme. Of nou ja, wie kijkt er eigenlijk nog wel eens in een woordenboek?
Rowan0162 zei:Er zijn er meer dan je denkt, maar het merendeel van de psychonauten praat daar niet open over als ze 25+ zijn. Het blijft toch een taboe, ken er wel een hoop.. maar die zijn gewoon huisje boompje beestje.. undercover begaaiers
Rowan0162 zei:begaaiers
Tommie_K zei:[...]Ik zal 'm laten weten dat ik het nu ook op een website voor oudere drugsgebruikers ben tegengekomen. [...]
Zie je helemaal geen spoor van ironie in mijn opmerking?MeejheM zei:Tommie_K zei:[...]Ik zal 'm laten weten dat ik het nu ook op een website voor oudere drugsgebruikers ben tegengekomen. [...]
Da's pas begaaid. Volgens mij toont deze thread aan dat de meeste mensen hier destijds onder de 30 waren, of dat dat toen zo overkwam.
MeejheM zei:Ironie is bijna niet uit enkel tekst te herkennen, alleen in bepaalde context.
In veel gevallen is het niet te onderscheiden van andere intenties van de zelfde zin.
da_pj zei:Mijn vriendin is dit jaar 30 geworden in Maart, ikzelf ben nu 29 maar word er ook 30 in 02/2017...Nog eventjes en ook ik stap over naar tram 3 :P![]()
![]()