Ik voel mijn hart enorm kloppen, die is sterk aanwezig. Dit had ik 3 jaar geleden terug niet. Ik voelde nooit mijn hart kloppen voor zover ik me herinner. Wanneer het begonnen is weet ik niet meer, maar het neemt wel vaak mijn dagelijks leven over. Het is niet altijd aanwezig, het is met periodes. Mijn hart durft vaak een "overslag" doen (het gevoel alsof hij 1 slag overslaat een enorme klop geeft om opnieuw op het juiste ritme te komen) en dit is zeer angstaanjagend. Ik grijp dan meteen naar mijn borstkas en moet eventjes bekomen. Ook heb ik veel last van hartkloppingen: ik voel een "druk" op mijn borstkas en moet diep ademhalen omdat het lastig is, alsof er een huis op mijn borstkas staat. Dit is eigenlijk de grootste mindgame in heel mijn leven, om mijzelf gerust te stellen en er proberen er in te geloven dat alles goed komt en ik niks zal krijgen. Ik heb een controle gehad bij de cardioloog, en alles was ok wat mij zeer hard verbaast. Ik moet wel zeggen dat ik iemand ben die me snel druk maakt en veel stress ervaart. Stress is een zeer vies beestje. Velen zeggen dat het allemaal tussen mijn oren zit die hartkloppingen en de last errond, maar dat is niet zo. Ook als ik in de winkel loop en er helemaal niet mee bezig ben, kan ik plots overwelmt worden met zo een overslag, waarvan ik telkens eventjes moet bekomen. Ik merk wel dat mijn lichaam in paniek slaat als ik dit voel, uit angst dat ik elk moment iets kan krijgen. Maar daar is de mindgame dan weer: ik zeg gewoon tegen mijzelf: als er iets gaat gebeuren of zou gebeuren, zal het wel gebeuren. En had ik het mss al gekregen. Bij 3mmc (vant weekend weer eens gebruikt, domme ik) heb ik ALTIJD een hartslag tussen de 150-180 en een aantal dagen erna blijft mijn hartslag redelijk hoog (90-100). Ik voel me telkens heel schuldig als ik gebruik, door mijn klachten die ik al heb. Ik voel me altijd zeer onveilig als ik het gebruik, vooral als het uitwerkt: gele handen, witte tenen en gele zool, ledematen die slapen, blauwe plekjes op de benen (en dit bij een lage dosis al) 3mmc staat erom bekend dat het cardiovasculair zou zijn.
Ik denk wel dat het er invloed op heeft. Hoe ik ermee omga heb ik hierboven al wat uitgetyped maar het is en blijft een strijd om te geloven dat er niks mis is, want zo voelt het niet. mijn ingesteldheid helpt: als er iets moet gebeuren zal het gebeuren en was het mss al lang gebeurt?