3mmc snuiven

Nick033

Newbie
Hoi iedereen,

Ik gebruik nu ongeveer 3 maanden op regelmatige basis 3mmc. Ik ga hier binnenkort mee stoppen, omdat het overduidelijk ongezond is. Ik merk dat ik steeds meer nodig heb voor het lekkere gevoel. Onlangs heb ik in 4 uur tijd, 1 gram opgesnoven. Hebben jullie ook ervaring met deze tolerantie? En zijn er mensen die hier blijvende schade of iets aan hebben opgelopen?

Torchic

Badass junkie
Hoi!

Ik gebruik ook zeer regelmatig 3mmc, vaker dan dat ik zou willen en ik kan je zeggen dat het ontzettend verslavend is. Voor mijn gevoel is het echt een sluipmoordenaar. Het nare aan 3mmc is dat je iedere keer cravings krijgt om weer bij te nemen (dit is vooral als je het snuift) en daardoor is het ontzettend lastig om te stoppen en maat te houden.

1 gram binnen 4 uur is écht absurd veel…
In mijn ogen is dit geen verantwoord gebruik en zou ik echt oppassen.

Uit ervaring weet ik hoe moeilijk het is om te minderen/stoppen…

Het klopt dat je tolerantie opbouwt en iedere keer meer nodig hebt. Hierdoor blijf je je grenzen overschrijden en kan uiteindelijk het einde zoek raken.

Cardboard

Wijs gebruiker
Zelf ben ik gelukkig nooit afhankelijk geworden van 3mmc. Wel kan ik je aanraden om even wat docu's (op NPO is er eentje dacht ik) te bekijken. Zo was er een jonge vrouw die haar alvleesklier naar de gallemiezen heeft geholpen door grote hoeveelheden 3m te nemen. Veel in korte tijd, dus het kan snel gaan.
Het kan leuk spul zijn, ja.. eens in de 3, 4, 5 maanden.
Zelf heb ik gemerkt dat ik er, zonder mensen om mij heen, echt raar van ga doen. Kijk heel goed uit met dit spul, en gebruik alleen in een veilige omgeving - al geldt dat laatste sowieso voor elk middel wel.

Beschermbengel

Experimenterende gebruiker
Heel herkenbaar allemaal.
Meestal ben ik een hele week hyper omdat ik weet dat ik het vrijdagavond weer mag doen, helemaal gek maak ik mezelf in mijn hoofd, en dan is het zo ver, heb ik 4 geweldige uren en daarna ga ik alweer richting die fase waarin je het probeert vast te houden.
Mijn partner en ik konden voorheen een heel weekend lang plezier hebben, de laatste tijd komt het zelfs voor dat we ruzie krijgen omdat we ons irriteren aan elkaars gevoel wat minder word.

Dirkdirk

DF-koning
de laatste tijd komt het zelfs voor dat we ruzie krijgen omdat we ons irriteren aan elkaars gevoel wat minder word.
Nee nee, je irriteert je niet, je ergert je aan ; en je vindt iets irritant. Maar ja, dit had ik vroeger wel eens met mdma of 4-fma of ook 3-mmc, toen ik gebruikte voor de verkeerde redenen. In de comedown kon ik me ergeren aan een fluitend vogeltje.

Nick033

Newbie
Heel erg bedankt voor de reacties, lieve mensen. Ik wil minderen met 3mmc, door capsules ervan te nemen. Laat ik zo zeggen; 2 sleutelpuntjes per capsule. Hebben jullie ervaring met het verschil tussen snuiven en capsules nemen?

_shikantaza

Badass junkie
Heel erg bedankt voor de reacties, lieve mensen. Ik wil minderen met 3mmc, door capsules ervan te nemen. Laat ik zo zeggen; 2 sleutelpuntjes per capsule. Hebben jullie ervaring met het verschil tussen snuiven en capsules nemen?
Minderen met stimulanten werkt niet echt. Als je eenmaal onder invloed bent, neem je al snel bij. Beter stop je helemaal, ook met alcohol (want dat verlaagt de drempel om te nemen ook enorm).

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Minderen met stimulanten werkt niet echt.
Niet echt of echt niet? 😅

Beeld je eens in dat je minder kan pakken. En dus telkens net niet onder invloed bent. Wat is de meest logische actie? Meer pakken.

Om dit tegen te gaan, zéker met een middel als 3-mmc, heb je waarschijnlijk een onmenselijke wilskracht nodig.

Het is niet voor niets dat je op een punt bent gekomen van één gram in 4 uur tijd. Waarschijnlijk was een halve gram in die tijd al lang niet meer genoeg. Ik ken het hoor, heb ook zulke hoeveelheden gebruikt aan 3-mmc.
Het is dus beter om helemaal te stoppen met het najagen van dat gevoel. Dat is makkelijker dan het 'onder controle' proberen te houden.

Beter stop je helemaal, ook met alcohol (want dat verlaagt de drempel om te nemen ook enorm).
Voor mij werkt dit ook zo. Alcohol was misschien nooit mijn hoofdprobleem. Maar ik kan niet één drankje drinken. Er volgt altijd een tweede en soms een derde. En dan ineens lijkt het een heel goed idee om weer naar de dealer te gaan en begint de ellende weer van voor af aan.

Ik ben zelf met alles gestopt. Dat is in het begin lastig. Maar nu bevalt het me prima!

Edit: wat betreft je vraag over blijvende schade. Ik weet dat m'n hersenchemie flink naar de donder is. Dat komt niet alleen door 3mmc, maar heeft vast een rol gespeeld.
Verder kan ik moeilijk uitmaken welke schade van welke middel komt. Fysiek heb ik er weinig aan overgehouden nu ik eenmaal gestopt ben. Maar ik snoof het zelden, plugde en slikte des te meer.
Tijdens gebruik daarin tegen begon ik de vasoconstrictie wel te merken. Koude handen, voeten, zichtbaar bleek. En, gecombineerd met stress en een verkeerde werkhouding, zaten m'n schouderbladen zo vast dat ik het gevoel in m'n handen verloor. Ik weet zeker dat de 3mmc daar een rol in speelde omdat de doorbloeding overal slecht was.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
3-MMC is sowieso veel beter wanneer het oraal wordt ingenomen. Ik snap niet helemaal waarom het zo vaak gesnoven wordt. Heel je neus gaat eraan kapot, de roes is veel korter en niet per se plezieriger. Bij orale inname heb je alleen iets meer geduld nodig: het duurt wel een half uurtje voordat je dat merkt.

Overigens is overschakelen van intranasaal naar oraal waarschijnlijk niet een erg effectieve manier om te minderen. Sowieso is minderen vaak gewoon een manier om je besluit uit te stellen dat je eigenlijk echt moet stoppen. Zeker als de cravings van 3-MMC dan weer opspelen zal het lastig worden om nog geminderd te blijven.

Nick033

Newbie
Hoe merkten jullie dat je last begon te krijgen van de 3mmc? Wat ik merk is verkouden, enorme kater/moe, en een leeg gevoel. Ik wil inderdaad ermee stoppen, voordat ik echte klachten krijg. Wat zijn klachten waar je je zorgen om moet maken bij 3mmc?

Beschermbengel

Hoe merkten jullie dat je last begon te krijgen van de 3mmc? Wat ik merk is verkouden, enorme kater/moe, en een leeg gevoel. Ik wil inderdaad ermee stoppen, voordat ik echte klachten krijg. Wat zijn klachten waar je je zorgen om moet maken bij 3mmc?

Doe je het dagelijks of in de weekenden?

Beschermbengel

Ik denk dat dat wel meevalt, ik kan zelf ook zo’n druktemakerd zijn. Maar dat betekend denk ik ook dat je er voorzichtig mee omgaat. Je weet het zelf natuurlijk ook wel maar hoe eerder je stopt hoe minder kans op blijvende schade. Je zult er versteld van staan hoe goed je je voelt na een maandje zonder 3mmc! :)

tess69

Hoi!

Ik gebruik ook zeer regelmatig 3mmc, vaker dan dat ik zou willen en ik kan je zeggen dat het ontzettend verslavend is. Voor mijn gevoel is het echt een sluipmoordenaar. Het nare aan 3mmc is dat je iedere keer cravings krijgt om weer bij te nemen (dit is vooral als je het snuift) en daardoor is het ontzettend lastig om te stoppen en maat te houden.

1 gram binnen 4 uur is écht absurd veel…
In mijn ogen is dit geen verantwoord gebruik en zou ik echt oppassen.

Uit ervaring weet ik hoe moeilijk het is om te minderen/stoppen…

Het klopt dat je tolerantie opbouwt en iedere keer meer nodig hebt. Hierdoor blijf je je grenzen overschrijden en kan uiteindelijk het einde zoek raken.
snuiven vind ik niet te doen gewoon.. wt een klote gevoel in je neus

Bovenaan