Minderen met stimulanten werkt niet echt.
Niet echt of echt niet? 😅
Beeld je eens in dat je minder kan pakken. En dus telkens net niet onder invloed bent. Wat is de meest logische actie? Meer pakken.
Om dit tegen te gaan, zéker met een middel als 3-mmc, heb je waarschijnlijk een onmenselijke wilskracht nodig.
Het is niet voor niets dat je op een punt bent gekomen van één gram in 4 uur tijd. Waarschijnlijk was een halve gram in die tijd al lang niet meer genoeg. Ik ken het hoor, heb ook zulke hoeveelheden gebruikt aan 3-mmc.
Het is dus beter om helemaal te stoppen met het najagen van dat gevoel. Dat is makkelijker dan het 'onder controle' proberen te houden.
Beter stop je helemaal, ook met alcohol (want dat verlaagt de drempel om te nemen ook enorm).
Voor mij werkt dit ook zo. Alcohol was misschien nooit mijn hoofdprobleem. Maar ik kan niet één drankje drinken. Er volgt altijd een tweede en soms een derde. En dan ineens lijkt het een heel goed idee om weer naar de dealer te gaan en begint de ellende weer van voor af aan.
Ik ben zelf met alles gestopt. Dat is in het begin lastig. Maar nu bevalt het me prima!
Edit: wat betreft je vraag over blijvende schade. Ik weet dat m'n hersenchemie flink naar de donder is. Dat komt niet alleen door 3mmc, maar heeft vast een rol gespeeld.
Verder kan ik moeilijk uitmaken welke schade van welke middel komt. Fysiek heb ik er weinig aan overgehouden nu ik eenmaal gestopt ben. Maar ik snoof het zelden, plugde en slikte des te meer.
Tijdens gebruik daarin tegen begon ik de vasoconstrictie wel te merken. Koude handen, voeten, zichtbaar bleek. En, gecombineerd met stress en een verkeerde werkhouding, zaten m'n schouderbladen zo vast dat ik het gevoel in m'n handen verloor. Ik weet zeker dat de 3mmc daar een rol in speelde omdat de doorbloeding overal slecht was.